daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Closed Thread

Thread Tools
Old June 21st, 2008, 09:24 AM   #41
Sylvester
Registered User

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Wisma View Post
Bedankt voor de update!
Ik zie nergens een voet voor een torenkraan in de fundering. @ Dewaltie, weet jij of deze ingestort wordt of op een onderwagen wordt geplaatst? (zoals bij de Montevideo)
Als je goed kijkt zie je een instortbedoeling slingeren (stelframe) op de bouwplaats.

Daarnaast kan die auto-discussie gestolen worden

Over de HD-profielen: in Utrecht staan er al tijdje enkele overeind

Betonpomp van Putzmeister!!!! Dan kun je die link van Faber maar beter achterwege laten

Sponsored Links

Old June 21st, 2008, 02:44 PM   #42
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 7826

21 juni. Van boven gaat het toch allemaal beter.

Hier staat ie dan, de voet van de kraan. Wordt nog ergens geplaatst, neem ik aan.

Eric Offereins no está en línea  
Old June 21st, 2008, 03:13 PM   #43
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1663

Lijkt me dat de kern verder naar links komt dan hetgeen we op foto 1 zien of heb ik dat mis?
Old June 21st, 2008, 07:30 PM   #44
Wisma
Registered User

Wisma's Avatar

Ik denk dat in dat gat de ankers van de torenkraan gezet worden. Dit was ook het geval bij de MST.
Wisma no está en línea  
Old June 21st, 2008, 07:49 PM   #45
DeHoogteIn
Registered User

Likes (Received): 0

Een medewerker van het informatiecentrum Wilhelminapier vertelde mij vorige week dat als de bouwwerkzaamheden aan New Orleans eenmaal in de bovengrondse fase zijn aanbeland, er n verdieping per week gerealiseerd wordt. Klopt dit?

Wellicht oud nieuws en bij de meeste forumleden allang bekend, maar ik hoorde het voor het eerst.
DeHoogteIn no está en línea  
Old June 21st, 2008, 08:24 PM   #46
WorldCity
build the highest

WorldCity's Avatar

Die vierkante gaten in de vloer, gaan ze daar kolommen op storten??
Old June 22nd, 2008, 12:12 PM   #47
Wisma
Registered User

Wisma's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeHoogteIn View Post
Een medewerker van het informatiecentrum Wilhelminapier vertelde mij vorige week dat als de bouwwerkzaamheden aan New Orleans eenmaal in de bovengrondse fase zijn aanbeland, er n verdieping per week gerealiseerd wordt. Klopt dit?
Kan, maar bij de MST en TRA hebben we dat ook gehoord en de ervaring leert dat die planning niet altijd gehaald wordt. Eerst zien dan geloven!

Wisma no está en línea  
Old June 22nd, 2008, 09:15 PM   #48
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1533

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
21 juni.

Als je deze foto zo ziet lijkt er een minieme ruimte achter de hellingbaan van de parkeergarage te zijn. Zou daar dan toch nog een doorsteek naar de parkeergarage van Montevideo kunnen komen?

In ieder geval begint New Orleans qua fundering nu vastere vormen aan te nemen. Het naar boven bouwen is deels al begonnen, nu het torendeel nog. Op de foto's van Eric Offereins is goed te zien hoe groot die bouwput eigenlijk is. Mede daardoor duurt misschien wat lang voordat ze boven de grond komen. Maar ze zijn nu heel aardig op weg.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea  
Old June 22nd, 2008, 10:15 PM   #49
angeladevi
Registered User

angeladevi's Avatar

Ze zijn al een aardig eindje onderweg zo met die wanden die de ingang van de parkeergarage vormen. Die eerste foto van Eric is gaaf. Het doet me een beetje aan de CPU van een PC denken....hahaha. De vorderingen met dit werk vallen me helemaal niet tegen. Eens kijken waar we met de bouwvak zijn.
Old June 24th, 2008, 12:09 PM   #50
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Lijkt me dat de kern verder naar links komt dan hetgeen we op foto 1 zien of heb ik dat mis?
Ik denk dat dat massieve betonblok in het midden (schat hem 1,5 meter of meer dik)
de fundering van de kern is, daar zaten ook al veruit de meeste heipalen onder.
Je houdt dan net als bij Monti nog een ondergronds stuk garage over naast de toren.
Old June 24th, 2008, 07:04 PM   #51
Winus
heanig an

Winus's Avatar

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Als je deze foto zo ziet lijkt er een minieme ruimte achter de hellingbaan van de parkeergarage te zijn. Zou daar dan toch nog een doorsteek naar de parkeergarage van Montevideo kunnen komen?
De doorgang naar Montevideo zit rechtsonder, maar ik geloof dat die er momenteel nog steeds niet komt. De ruimte achter de hellingbaan is techniekruimte.
Old June 24th, 2008, 10:27 PM   #52
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1533

Dank voor de info. Dat klinkt ook allemaal heelm plausibel. Dan ga ik er voorlopig maar van uit dat die doorgang er voorlopig niet gaat komen. Dat is ook geen ramp wat mij betreft.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea  
Old June 25th, 2008, 02:28 PM   #53
Mscraper89
Registered User

Mscraper89's Avatar

hmm ik ben niet zo heel enthausiast over dit project.... de hoogte is prima... ligging ook.. echter irriteer ik mij altijd vreselijk aan fout gekozen (lichte) gevels... die slaan in nederland zo vies aan na een tijdje. Groen/bruin vuil.. aanslag... of wat het ook mag zijn. Wij hebben hier geen klimaat zoals in Miami! Monte Video en het world port center zijn naar mijn mening veel beter geschikt. Ook had ik wat meer transparantie willen zien.. maar de Rotterdam gaat daar gelukkig al voor zorgen.
Mscraper89 no está en línea  
Old June 25th, 2008, 02:40 PM   #54
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 735

Travertin dat vuil uitslaat lijkt me persoonlijk sterk. Misschien wist je niet dat materiaal bepaalt of er uitslag komt, en niet kleur!?
Old June 25th, 2008, 03:46 PM   #55
Oli4S
Registered User

Een aanvulling op skybridge zijn reactie:

Behalve het juiste materiaal heb je ook een goede detaillering nodig; bijvoorbeeld: het regenwater van het dak en/of ander horizontale vlakken over de gevel laten lopen is vragen om moeilijkheden. Met natuursteen heb ik tot nu toe niet gezien dat het er slecht uit is gaan zien door het weer.
Ik denk dat MScraper89 gevels bedoeld met stuc erop, die nogal snel vies worden of schoon beton dat grauw kan worden.
Oli4S no está en línea  
Old June 25th, 2008, 03:49 PM   #56
Oxyon84
Registered User

Oxyon84's Avatar

Daar ben ik het wel mee eens ja, als ik kijk naar het gebouw van de erasmus universiteit, die is nooit echt vies geweest of zo, en is toch zo wit als wit maar kan zijn
Oxyon84 está en línea ahora  
Old June 25th, 2008, 03:59 PM   #57
Timme
Registered User

Om Oli4s even gelijk te geven. Het komt vooral op detaillering aan. Hieronder twee gebouwen en allebei met Travertin gevelbekleding.

#1: Het oh zo geliefde Europoint Complex. Ziet er niet uit, architect was travertin geil, zowel voor de binnen- als buitenkant. Maar de gevel ziet er niet meer uit.

#2: Het gebouw van Aker Systemss, ook wel bekend als Aker Kvaerner en een andere naam. Staat aan het einde van m'n straat in Zoetermeer en staat er al zo'n kleine 20 jaar. Maar de gevel straalt nog alsof het net nieuw is. Zoals het op de foto eruit ziet, zo is het op het moment nog steeds!
Timme no está en línea  
Old June 25th, 2008, 04:40 PM   #58
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 740

Europoint staat dan ook fijn naast die schoorsteen die als sinds mensenheugenis een hoop (gele?) troep uitbraakt, daar zal die gevel zeker niet schoner van worden.
Daarnaast wel mee eens dat detaillering echt enorm veel uitmaakt!! daar valt of staat de uitstraling van de gevel mee.
2014: Boedapest (mei) / Oslo (augustus) / Istanbul (september) / Nepal - Everest Base Camp & Gokyo
Patrick Highrise no está en línea  
Old June 25th, 2008, 04:45 PM   #59
Wisma
Registered User

Wisma's Avatar

25 juni 2008
Mini update:
Er zijn ter hoogte van de kern een 4-tal stempels verwijderd en de kraanvoet is geplaatst ten oosten van de kern. Het viel me op dat hier veel " oude" bouwvakkers aan het werk zijn.

Wisma no está en línea  
Old June 25th, 2008, 11:44 PM   #60
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Zo te zien worden ook de buitenmuren verder gebouwd, ik zie de bekisting al.
Handig ook, die prefab pilaartjes.

Closed Thread

Tags
kop van zuid

Thread Tools

Posting Rules