|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 | |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
las onlangs dit artikeltje over de nieuwe Budafabriek. Zijn die werken momenteel eigenlijk al daadwerkelijk bezig?
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Quote:
Het Buda-eiland begint aardig vorm te krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kweenie
|
IK had het artikel ook opgemerkt in de krant. Op de renders zag het er alvast niet mis uit vind ik. Veel zal wel afhangen van de gebruikte materialen.
Men moet wel oppassen dat men niet te veel senioren samensteekt daar op Buda. Dat ronde appartementsgebouw ernaast is al seniorenflats en in de Budastraat heb je ook al zo'n verzorgingscentrum. Jongeren lokken, zoals ze in het artikel aangeven, lijkt me moeilijk met een seniorencafetaria. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Registered User
|
enkele beelden van de nieuwe kop van de Budastraat (ontwerp: Buro II):
Situering ![]() Verzorging op Buda ![]() Inplantingsplan: ![]() Schets ![]() Let op de nieuwe groene ruimte voor het project die moet doorlopen aan de andere zijde van de nieuwe Budabrug (langsheen de gerestaureerde stadsmuur). Ik vraag me af of deze dan doorloopt naar het nieuwe parkje aan de westelijke tip van Buda. Wel goed dat door het terugtrekken van het gebouw de ingang naar de nieuwe Budakunstenfabriek veel duidelijker in de straat gearticuleerd zal worden. Renders En dan nu de renders, let op het enorme (!) hoogteverschil tussen de voorstellen (het laatste heeft het gehaald geloof ik) 1/ (sorry voor de kleine afbeelding, vond niets groter) ![]() 2/ ![]() (de linkergebouwen zijn dezelfde, kwestie van te helpen situeren) |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kweenie
|
Ja, die laatste komt overeen met de render die in het nieuwsblad stond.
Het bovenste zullen ze wel weer te 'Dubai aan de Leie' gevonden hebben vrees ik .Nu, het lagere ontwerp vind ik eigenlijk ook wel goed qua volume daar. Ik vind het er qua vorm op de schets toch beter uitzien dan op de render, het is zeker wel een pluspunt dat men die groene ruimte daar schept. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Registered User
|
toch een serieus gemiste kans vind ik op zo'n unieke locatie vind ik... die bovenste render ziet er toch best machtig uit niet?
Ook de schets was een pak speelser dan de render vind ik... Last edited by batlo; January 17th, 2012 at 03:17 PM. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Kweenie
|
Ja inderdaad, de eerste render zag er veelbelovend uit, veel meer dan die afgezwakte versie eronder. Qua hoogte zou die eerste echt niet misstaan daar, een beetje een baken vormen aan het water, het kon mooi geweest zijn.
Ik vind de renders wel redelijk vaag, in de krant zag het er toch iets beter uit meen ik me te herinneren...maar als ik eens goed kijk komt het ontwerp totaal niet overeen men de schets. Jammer, want die schets vond ik wel echt goed. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Registered User
|
indeed, en ik had me ook al de bedenking zitten maken dat ze moeten oppassen dat het Buda-eiland geen drijvend bejaardennets wordt :p Hopelijk brengt de westelijke tip van Buda (waar de kraamkliniek van het hospitaal was) wat zuurstof met projecten voor jongere eilandbewoners
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Registered User
|
heb een grotere afbeelding gevonden van het project Budalys:
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Kweenie
|
Dat zag er toch eigenlijk echt wel geslaagd uit..helaas.
Bedankt voor de afbeelding! |
|
|
|
|
|
#32 | |||
|
Registered User
|
Afgelopen weekend werd tijdens een feestelijke openingstweedaagse de Budafabriek officieel geopend. Zelf konk ik niet gaan, maar ben en passant wel al eens snel eens paar kiekjes gaan nemen in nieuwe inkomhal
De renovatie en nieuwbouw is van de hand van Vlaams Bouwmeester Peter Swinnen (51n4e).korte situering volgens 't Kortrijks Handelsblad: Quote:
artikeltje van vrijdag: Quote:
Quote:
![]() ![]()
|
|||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Registered User
|
jep dat is het. Echt zonde dat daar wééral erfgoed op Buda tegen de vlakte gaat... heel die huizenrij langs de Budastraat mocht er een paar jaar al aan geloven nu weer een bepalend huis, dat Heilig Hart gaat wel heel ver in de 'verovering' van Buda vind ik...
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Registered User
|
Artikel met fotoreportage van het nieuwe kunstencentrum de Budafabriek met foto's van P. Dujardin (Architectenweb.nl)
Quote:
|
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|