|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Parijs by X38
Hallo, ik was in Parijs van de 23ste tot en met de 25ste april 2008. Fantastische stad, ik ga zeker nog een aantal keren terug. Ik heb er 584 foto's gemaakt
.Hier is deel 1: Ik upload ik mijn foto's in blokjes, hier is het eerste "blokje", Versailles van Lodewijk XIV. Ik heb dus een selectie moeten maken (ze waren niet allemaal van even goede kwaliteit) Parijs by X38 - deel 1 Watch and enjoy van...Versailles 1. (het plein aan de voorkant) ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. Aan de achterzijde van het gebouw, bij de trappen en de 2 kleine vijvertjes. ![]() 6. Kijkend richting horizon, met donkere wolken boven ons hoofd... ![]() 7. De prachtige tuin, met Le Grand Canal, waar Lodewijk XIV zijn bootfeesten hield. ![]() 8. En nu moet je met een beetje fantasie een panorama maken van de volgende 2 foto's... ![]() 8bis ![]() 9. Het bed van onze Louis... ![]() 10. De befaamde "Spiegelzaal", waar banketten werden gehouden en in 1919 de Vrede van Versailles werd gesloten, waarbij Duitsland in z'n hemd werd gezet. (deze foto is in verkeerd formaat geüpload) ![]() 11. ![]() 12. ![]() 13. ![]() 14. -de laatste van de Spiegelzaal ![]() 15. -achter dit ding deden de koningen hun gevoeg ( )![]() 16. Wie kan raden wat dit is? ![]() ![]() 17. Leuk stukje decoratie voor je salon. ![]() 18. Ook Versailles blijft niet gespaard van stijgers... ![]() 19. En bij het buitengaan, een plannetje.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
|
Parijs by X38 - deel 2
La Défense by X38
La Grande Arche: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() In de verte zie je de Arc de Triomphe ![]() ![]() ![]() ![]() en opnieuw ![]() Het onderliggende metro- en RER-station
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
|
Parijs by X38 - deel 3
Parijs 3- Louvre & Palais Royal
De Piramide van het Louvre langs de binnenkant. ![]() ![]() rarara, wat is dit? ![]() ![]() stoeme toeristen ![]() ![]() ![]() ![]() De gezellige binnenplaats van het Palais Royal. ![]() ![]() Sommigen dachten dat het werpen van geld op deze paal geluk bracht... ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Registered User
|
Parijs door X38 - deel 4
Op naar de volgende statie: het Centre Pompidou!
1. Eerst door een soort "tunnel": ![]() 2. Het Centre Pomidou, gebouwd in opdracht van president Pompidou, bevindt zich in de wijk Beaubourg en werd geopend in 1977. De meningen over dit gebouw waren altijd heel verdeeld. De ene vond het prachtig, de andere vond het afschuwelijk. Het gebouw heeft nu nog bij de Parisiens de bijnaam "de Olieraffinaderij". ![]() 3. Op het plein voor dit gebouw wordt vaak straattheater en -animatie gebracht. ![]() 4. In dit gebouw is één van de belangrijkste musea voor moderne kunst ter wereld gevestigd. ![]() 5. De zijkant in een beetje een raar perspectief ![]() 6. Ondertussen zijn we een paar uur verder, met een pizza in onze maag. Dit is één van de vele drukke terrassen in de wijk Beaubourg. ![]() 7. En nu... het Centre Pompidou by night! Parijs = de Lichtstad! ![]() 8. Elke nutsvoorziening heeft zijn eigen kleur: water=groen, vervoer=rood airco=blauw en elektriciteit=geel. ![]() 9. ![]() 10.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
|
Parijs door X38 - deel 5
Deel 5 - Nieuwe dag, nieuwe energie, nieuwe foto's! (24 april)
1. We bezoeken eerst de Dôme des Invalides, deze in 1677 gebouwde kerk hoort bij het Hôtel des Invalides, dat diende om gewonde soldaten van het front op te vangen. ![]() 2. In 1989 werd des koepel en bijbehorende versieringen opnieuw verguld. Hiervoor was 12 kilo goud nodig! 3. Hier kun je al een stukje Eiffeltoren zien .![]() 4. ![]() 5. De 107m hoge lichtkoepel langs binnen. ![]() 6. Het graf van Napoleon. Om dan te bedenken dat het maar een piepklein mannetje was. De grootheidswaanzin ging door tot na zijn dood . (dat waas aan de onderkant komt doordat ik hem op een rand heb moeten zetten om de foto schep te krijgen)7. Vanuit een ander standpunt. ![]() 8. Even een zichtje naar boven. ![]() 9. En terug buiten. Om deze foto te nemen ben ik héél ver moeten gaan staan. ![]() 10. En we gaan weer verder. Naar het musée Rodin dit keer. Voor de cultuurbarbaren: Rodin was een bekend Frans beeldhouwer die verschillende bekende beelden heeft gemaakt zoals "De Burgers van Calais" of de hier te ziene "De Denker/Le Penseur". ![]() 11. En nu, even de RER op voor middagpauze in de Jardin du Luxembourg! (het eten was wel al op toen ik deze foto's maakte) ![]() 12. ![]() 13. ![]() 14. ![]() 15. En we wandelen verder, richting Quartier Latin (de studentenbuurt). Hier zie je het Panthéon. ![]() 16. ![]() 17. Een typisch Parijs' straatje ![]() 18. Een nieuwe toren die ze aan het Institut du Monde Arabe aan het bouwen zijn. ![]() 19. Cluse-up. Rarara, wat is dit? ![]() 20. ![]() 21. De Notre-Dame de Paris langs achter, waar ik nog een dossier van 18blz over heb gemaakt voor geschiedenis.:grr:/ ![]() ![]() 22. En dan nu... DE SEINE!!! ![]() 23. ![]() 24. ![]() 25.
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| parijs photo thread |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|