|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#81 |
|
Registered User
Likes (Received): 60
|
meest objectief?? iets is objectief of subjectief. hoezo zou dit onderzoek het meest opbejectief zijn? bovendien maakt dat eigenlijk helemaal niet uit. winkelen is beleven, het is een activieit op zich, en daarmee een subjectieve ervaring.
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 94
|
Maar dit gaat niet over hoeveelheid winkels maar om diversiteit. En dan natuurlijk ook nog eens op buurtniveau. Zo is er in Rotterdam natuurlijk een veel grotere diversiteit aan winkels dan in Purmerend (plaats 4), maar zijn die verspreid over een groter oppervlak.
Maar toch ben ik blij met de 32ste plaats van Gouda. Toch wel vrij hoog van 11.000 buurten.
|
|
|
#83 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 67
|
Grappig dat vrijwel in alle buurten in Nederland de diversiteit aan winkels afneemt, maar dat Oude Noorden in Rotterdam een spectaculaire stijging meemaakt. Sluit mooi aan bij de nieuwe waardering voor dit stadsdeel (veel nieuwe studenten en het door kunstenaars/creatievelingen ontdekte Zwaanshals). Wellicht krijgt het de vroegere allure terug als winkel- en woongebied.
|
|
|
#84 |
|
BANNED
Likes (Received): 0
|
Den Haag Internationale Winkelstad
^ Heeft Den Haag geen last van van afname van diversiteit aan winkels in buurten en wijken.
Den Haag Internationale Winkelstad: voortgangsbericht 2008 en vervolg 2009 Samenvatting Sinds 2006 werkt de gemeente Den Haag in samenwerking met het bedrijfsleven aan het project Den Haag Internationale Winkelstad. Doelstelling is om Den Haag als winkelbestemming op de kaart te zetten, vanuit de Haagse ambitie orn beste Winkelstad van Nederland te worden (detailhandelsnota). Den Haag kiest hierbij voor een Internationale positionering, ook als Winkelstad. Dit past bij het karakter van Den Haag als Internationale stad, de Internationale bevolking en is ook zichtbaar in het winkelaanbod. Het project Internationale Winkelstad is opgestart voor 4 jaar, dus gericht op de periode tot 2010. Het voortgangsbericht laat een duidelijke groei zien van Den Haag als Internationale Winkelstad. Dit uit zich in de komst van aansprekende nieuwe onderscheidende formules en mede als gevolg hiervan ook extra bezoekers, omzet en werkgelegenheid. Ook is erveel interesse voor vestigingsmogelijkheden in Den Haag. Wel blijkt dat er vaak nog te weinig geschikte winkelruimte beschikbaar is, met name op door retailers gewenste toplocaties. Dit leidt ertoe dat er nog kansen blijven liggen. Het Internationale karakter van Den Haag is op het gebied van retail met name zichtbaar In het exclusieve winkelaanbod in de binnenstad. Hiermee onderscheidt Den Haag zich nadrukkelijk van andere steden. Ook heeft Den Haag veel bijzonders te bieden met de vele zelfstandige winkeliers. De identiteiten van de sfeergebieden versterken zich met de komst van de nieuwe formules. De werkzaamheden binnen het project Den Haag Internationale Winkelstad die mede aan dit resultaat ten grondslag liggen hebben zich vooral gericht op de marketing van Den Haag richting consumenten en potentiele investeerders en de directe benadering van nieuwe winkelformules. Voorgesteld wordt om het project Internationale Winkelstad voort te zetten, met (naast voortzetting van lopende activiteiten) extra aandacht voor het intensiveren van de marketing, de ontwikkeling van nieuwe locaties en concepten (Strategisch locatiebeleid), en het versterken van de identiteit en couleur locale van de typisch Haagse sfeergebieden, met name Hofkwartier en Zeeheldenkwartier in het kader van de aanpak winkelstraten. Vooral het uitgebreidere verslag is interessant ... http://zbs.denhaag.nl/internet?sessi...0&rs=&hitno=-1 |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
BANNED
|
Last edited by 070; December 10th, 2008 at 03:43 PM. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Registered User
|
Ahum...
Roermond doet het inderdaad enorm goed voor een middelgrote stad! Ik ben er zelf erg goed bekend en weet dan ook dat de binnenstad zeker een bezoek waard is. En bronnen? Weliswaar november 2006, maar het is alleen maar beter geworden hoor ![]() http://stadstoezicht.roermond.nl/index14274.htm http://www.rajamoussaoui.nl/mvis.html Verder is het Designer Outlet na de Efteling met 2,9 miljoen bezoekers per jaar de grootste 'attractie' in Nederland. Zeker iets om trots op te zijn lijkt mij.
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Registered User
|
volgens mij ben jij nog nooit in Almere geweest. Ik heb meerdere mensen gesproken die het nieuwe stadshart echt een grote verbetering vinden. Daarbij is er de laatste maanden heel veel gedaan om de sfeer te verbeteren. En met resultaat. We hebben inmiddels 4 grote prijzen gewonnen.
Het is een nieuwe stad, alle gebouwen zijn modern. Breda heeft een andere sfeer en een betere dat moet ik wel zeggen. @SanMarino: Heel mooi wat je zegt maar dit zijn cijfers uit 2006. In die tijd was het centrum nog lang niet klaar. Het eerste deel is nu bijna klaar. Binnenkort volgt er weer een grote uitbreiding. En oh, ik heb meerdere bladen gelezen waarin staat dat het centrum als het klaar is in de top 5 valt. Even een tip: kijk voortaan even naar de datums van de cijfers
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Registered User
|
Oke, zoals je weet is Almere een hele nieuwe stad. Het nieuwe stadshart is heel erg modern. Heeft totaal geen romantische uitstraling als Amsterdam of andere oude steden. Je kan het er ook niet mee vergelijken.
Oke, sommige delen in het centrum zien er inderdaad totaal niet uit. Vooral in het oude deel. Maar ook daar gaan ze de komende tijd behoorlijk wat veranderen. Zo wordt de grote Markt helemaal opnieuw ingericht. Er komt naar alle waarschijnlijkheid iets met water, bomen en bankjes. Ook zijn er plannen om een aantal oude complexen tegen de grond te brengen. Zo gaat bijvoorbeeld de oude bibiliotheek tegen de vlakte, twee parkeergarages en nog een ander oud/lelijk gedrocht. Maar met de tijd begint het wel veel beter te worden. We hebben in de laatste jaren steeds meer toeristen gekregen, gaat ook een groot stuk leeg grond (twee keer zo groot als het nieuwe stadshart) totaal volgebouwd worden met woningen en winkels. De stad heeft aangegeven een grote winkelstad te willen worden. In Almere Poort gaat daarnaast een gigantisch overdekt winkelcomplex komen. Kortom er staat heel veel te gebeuren. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
I (L) The Hague
|
Hmm, bomen!
Ik denk dat veel Bomen al een aanzienlijk verschil gaat maken. Bomen geven een stad vaak sfeer, dus ben benieuwd wat ze er van kunnen maken .
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Registered User
|
Eens. Het grootste gemis in het centrum van Almere zijn mooie, grote bomen. Zo groen als de wijken eromheen zijn, zo grijs is het in het centrum.
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Not much
Likes (Received): 49
|
Het is eigenlijk een soort Hoofddorp. Al kent Hoofddorp nog de treurige jaren 70 bouw
Gelukkig wordt het flink opgeknapt.
|
|
|
#94 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Sorry als dit beledigend overkomt, maar toeristen in Almere? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Waarvoor/waarvandaan komen die dan?
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 94
|
Er staat behoorlijk wat bijzondere architectuur in Almere...
|
|
|
#96 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Dagjesmensen tellen ook als binnenlandse toeristen, ze zullen echter zelden een overnachting boeken. En waar ze vandaan komen: Woerden, Zaandaam, Ede, Urk of Dronten?
|
|
|
#97 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Registered User
Likes (Received): 65
|
Met hotelprijzen/drukte in Amsterdam kan ik me voorstellen dat er nu en dan een Amerikaan uitwijkt naar een Bastionhotel in Almere of zo. Strikt genomen zou die waarschijnlijk tellen als tourisme in Almere.
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
AstroNout
Likes (Received): 31
|
Idd. Naar wat ik me heb laten vertellen, komen vooral architectuurliefhebbers (van over de hele wereld) naar Almere om experimentele woningbouw te aanschouwen.
|
|
|
#100 |
|
Bas
|
Ho, ho, ik ben een keer toerist geweest in Almere. Ik was te gast bij de kanoclub en we hebben daar twee nachten doorgebracht in tenten op het grasveldje van Scouting Nederland. Met de kano hebben we toen drie tochten gehad, waaronder een hele lange van 21 km door alle stadsdelen. Ik ben erg onder de indruk geraakt van Almere en juist omdat deze stad zomaar in 3 decennia uit de grond is gestampt, moet je daar respect voor hebben. Ik kreeg vanaf het water ook een hele andere visie op Almere dan dat ik tot dan toe gewend was.
Later is daar de spraakmakende architectuur in het stadscentrum nog bij gekomen en ik ben dan ook vaker nog in Almere geweest, puur uit nieuwsgierigheid. Het elan en jonge karakter van de bevolking spreekt mij ook aan, geen kwaad woord dus over Almere, hoor. Ga er zelf maar eens een dag heen om je vooroordelen opzij te zetten. |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| winkelcentrum buytenwegh |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|