daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Foro de Rascacielos Españoles > Foros regionales > Catalunya > Infraestructures i transports

Infraestructures i transports Infraestructuras y transportes / Infrastructures e transpòrts

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 5 votes, 5.00 average.
Old July 26th, 2008, 01:01 PM   #81
entfe001
Rayos y retruécanos

entfe001's Avatar

Rendibilitat dels abonaments

A la següent taula poso la taula de rendibilitat dels diferents abonaments integrats comparables a les àrees d'integració de les quals disposo de tarifes. La rendibilitat s'entén com el nombre mínim de validacions a realitzar amb un tipus d'abonament per tal que el següent dins la gamma sigui econòmicament beneficiós per a l'usuari.

Per exemple, una T-50/30 d'una zona a Barcelona, que costa actualment 29,80 euros, paga la pena si la persona que el compra fa un mínim de 42 viatges en 30 dies, puix anant amb T-10 es gastaria 30,24 euros (mentre que fent-ne només 41 es gastaria 29,52), comptant que els viatges restants de la cinquena T-10 els podrà aprofitar posteriorment.

Les comparatives s'han realitzat encarant la T-10/30 contra la T-10*, T-50/30 contra la T-10/30 i T-Mes contra la T-50/30, ja que les tres targetes tenen en comú el període de validesa de 30 dies i l'unipersonalitat**. El nombre que apareix, arrodonit a una xifra decimal, és el còmput de viatges a realitzar per tal que el cost econòmic sigui igual amb ambdós abonaments.

Full de càlcul en format OpenDocument

*En el cas de Barcelona, on no existeix la T-10/30, es considera la T-10 ordinària.

**La T-Mes, a diferència de la T-10/30 i de la T-50/30 imposen, als tres nuclis estudiats, que sempre la faci servir la mateixa persona, restricció que en els altres abonaments és més laxa on només es requereix que la faci servir una única persona en cada desplaçament. Ara bé, els casos de T-50/30 compartida per torns crec que són bastant remots i en aquest estudi són negligits. No és el mateix amb la T-10/30 contra la T-10, multipersonal, on el lector ho haurà de tenir en consideració.
entfe001 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 26th, 2008, 01:06 PM   #82
entfe001
Rayos y retruécanos

entfe001's Avatar

Captures de pantalla del full de càlcul:

Zona 1

Zona 2

Zona 3 (Lleida no disposa d'abonaments de tres zones)

Old July 26th, 2008, 04:14 PM   #83
Sky
24/7

Likes (Received): 273

Sky no está en línea   Reply With Quote
Old July 26th, 2008, 06:19 PM   #84
entfe001
Rayos y retruécanos

entfe001's Avatar

La pizza fa prou bona pinta

A totes aquestes no he fet cap valoració de les dades perquè abans m'ha fet mandra.

Tal i com comentava al missatge que m'ha motivat a obrir el fil, mantenir la T-50/30 a la integració de Barcelona i la posterior introducció a la resta d'àrees, juntament amb la T-Mes, crea dos abonaments diferents amb el mateix objectiu: servir com a passi mensual.

En el cas d'una zona, tant a Barcelona com a Girona una persona hauria de fer 78 desplaçaments (que no validacions) per tal que la T-Mes li surti a compte. Això són 18,2 desplaçaments a la setmana: tres al dia de dilluns a dissabte més algun esporàdic, o arribar als quatre al dia de dilluns a divendres. En resum, sembla que només val la pena per a treballadors amb jornades partides amb desplaçament d'anada i tornada per anar a dinar, o pluriempleats de dilluns a dissabte amb algun viatge d'oci en diumenge. A Lleida la quota baixa a 16,8 viatges a la setmana, on tres desplaçaments de dilluns a divendres i dos en cap de setmana ja fan el fet. Sigui com sigui, em sembla un llistó molt alt. Si a això se li suma el fet d'haver de tenir, tant a Lleida com a Barcelona, una targeta sense contacte feta a mida amb la pròpia fotografia em fan pensar que poc futur tindran.

Per a més zones, la rendibilitat se situa pels voltants dels 65 viatges (excepte Lleida amb 72, igual que per a una zona), o el que és el mateix, a poc més de 15 viatges a la setmana.

Una altra cosa que em crida l'atenció, negativament per la part que em toca, és que per 7,20 euros a Barcelona i Lleida pots compartir una T-10 per compartir-la mentre que aquí, pel mateix preu, només la pot fer servir una persona, havent de pagar 1,20 euros de més per poder gaudir de les mateixes condicions que a la resta d'àrees integrades

Llevat d'aquesta particularitat, s'aprecia que el preu més car, per igual nombre de zones, es troba a Barcelona (tot i que l'oferta és significativament major i millor), trobant-se Girona a relativament poca distància i Lleida més desmarcada cap a la banda menys cara. Caldria comparar també l'extensió territorial de les zones, cosa que encara no he fet, per tal que aquesta comparativa tingui realment sentit. Ara bé, faig notar que en el cas de Girona els desplaçaments de tres zones serien els que travessarien la capital, ja que des d'ella es pot arribar a qualsevol població dins de l'àrea d'integració tarifària amb qualsevol títol de només dues zones. Dedueixo que a Lleida un viatge extrem Maials - Balaguer es podria fer amb només dues zones, mentre que a Girona per a un també extrem Llagostera - Banyoles en fan falta tres.
Old July 26th, 2008, 09:07 PM   #85
cattgn
Registered User

cattgn's Avatar

Likes (Received): 0

Quan es fara la integracio tarifaria a Tarragona?

I aixo vol dir que tots els busos que fan desplaçaments per Tarragona seran compatibles els abonaments? (per exemple, un viatge de la EMT i un altre de Hispano Igualadina o Plana per anar a Vilaseca o a Reus)
cattgn no está en línea   Reply With Quote
Old July 26th, 2008, 09:30 PM   #86
Sky
24/7

Se suposa que a finals d'enguany.
Old July 27th, 2008, 12:33 AM   #87
UT596001
Registered User

Likes (Received): 211

Del fil "Transport Públic a Lleida", ho poso aquí ja que és més adient:

Quote:
Originally Posted by el casanovas View Post
Se sap si exportaran la T-10/30 als altres àmbits? M'agrada la idea.
Jo la T-10/30 a la RMB l'apicaria per tal d'abaratir preus excessivament cars per a trajectes ridículs a causa de la extrema radialitat del sistema zonal Barceloní. Tot i que per evitar que a Barcelona la gent vagi en metro de manera excessivament subvencionada, la T-10/30 de 1 zona no l'aplicaria en cap cas.

A part que considero un privilegi sense sentit que Barcelona-Castelldefels sigui 1 zona. Cal que la zona 2 comenci a l'alçada de Sant Boi i l'Aeroport (aquest inclòs).
UT596001 no está en línea   Reply With Quote
Old July 27th, 2008, 12:47 AM   #88
el casanovas
Hourloupe

el casanovas's Avatar

Likes (Received): 0

No sé, potser jo ho faria al revés, ficaria St. Cugat, Cerdanyola, Mollet... dintre de la zona 1, encara que la ATM s'arruïnaria
O com dius tu, amb un títol de 2 zones més barat, mola la idea. Això sí, jo no crec que la Zona 1 no hagi d'abastar l'Aeroport i St. Boi, però Castelldefels sí que agafa massa lluny.

ps. molt bon fil
el casanovas no está en línea   Reply With Quote
Old July 27th, 2008, 01:33 AM   #89
Sky
24/7

Zones:

Old July 27th, 2008, 08:55 AM   #90
entfe001
Rayos y retruécanos

entfe001's Avatar

Als tríptics impresos Caldes de Malavella està en una zona pont pròpia entre la 6 i la 7, com Celrà. Quan l'escàner em vagi més fi el passo.

Pel que fa a les zones de Barcelona, jo també sóc del parer que tot allò a l'altra riba del Llobregat hauria d'estar a la zona 2, i fins i tot també Sant Feliu de Llobregat. El problema greu que fa que tothom vulgui estar a la zona 1 és l'absurditat que una T-10 de dues zones costi el mateix que dues T-10 d'una zona.

Si a vosaltres us sembla inadequat que de Barcelona a l'Aeroport siguin dues zones, imagineu-vos la cara d'imbècil que se'm va quedar a l'haver-ne de pagar tres per anar de Manresa Alta a Monistrol de Montserrat
Old July 28th, 2008, 12:04 AM   #91
UT596001
Registered User

Bé, a partir de l'any que ve amb l'ATM Manresana el desplaçament que cites seran dues zones.
Old July 28th, 2008, 06:11 PM   #92
entfe001
Rayos y retruécanos

entfe001's Avatar

Anava a calcular el diàmetre de les zones de cada àrea amb la nova versió de l'Hipermapa, però em sembla a mi que no hi ha 1000 quilòmetres de Girona a Riudellots de la Selva

Edito: volia fer captura de pantalla (que no m'ha sortit bé perquè quan la faig em desapareix la línia de la distància calculada) i ara m'ha donat 92 quilòmetres
Old July 28th, 2008, 11:38 PM   #93
UT596001
Registered User

Més barbaritats: De Castellar a Sabadell...

[/OT Kilomètric]
Old July 29th, 2008, 01:15 PM   #94
Danzig
Registered User

Danzig's Avatar

Likes (Received): 19

i en realitat no arriba ni a 500...

jiji
Danzig no está en línea   Reply With Quote
Old July 29th, 2008, 11:55 PM   #95
UT596001
Registered User

Avui comento una cosa que no m'ha agradat.

Aprofitant que l'ATM Gironina ja comercialitza la T-50/30, m'he acostat avui per Girona per intentar aconseguir la tarjeta però buida, és a dir, només el suport. Me n'he tornat sense per una raó que m'ha comentat la taquillera de TEISA que atén la oficina de l'ATM: resulta que les tarjetes sense contacte buides tenen un periode de caducitat, que és inferior a un mes, i un cop caducades ja no serveixen absolutament per a res.

Això passa al suport de les tarjetes sense contacte de TMG, TEISA, Autobusos de Lleida o de l'ATM Lleidatana?
Old July 30th, 2008, 12:50 AM   #96
Sky
24/7

No ho havia sentit mai, això.
Old July 30th, 2008, 09:18 AM   #97
entfe001
Rayos y retruécanos

entfe001's Avatar

Doncs si és així el proper setembre (el de 2009) hi haurà ball de bastons amb el fotimer de targetes que quedaran inútils per inactivitat durant l'estiu
Old July 30th, 2008, 11:30 PM   #98
UT596001
Registered User

Bé, sempre hi ha la trampa de carregar una T-10 i no començarla... però em sembla penós.
Old July 31st, 2008, 11:07 AM   #99
entfe001
Rayos y retruécanos

entfe001's Avatar

Quote:
Originally Posted by entfe001 View Post
Als tríptics impresos Caldes de Malavella està en una zona pont pròpia entre la 6 i la 7, com Celrà. Quan l'escàner em vagi més fi el passo.
Old July 31st, 2008, 06:30 PM   #100
ik252
Registered User

ik252's Avatar

Likes (Received): 392

Se sap alguna cosa de com quedarà al Camp de Tarragona?? i si la zona del Bages tindra de nova que significa, que a Manresa hi haura doble sistema tarfari??? (ATM Barcelona, ATM Bages?? o només es funcionara amb la del Bages??)
ik252 no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
t-mobilitat, transporte publico

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules