daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Autres - Overige > Fotoforum / Section d'images

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 1 votes, 5.00 average.
Old July 15th, 2008, 07:50 PM   #1
N.V.
Registered User

N.V.'s Avatar

Likes (Received): 21

(B) Waterloo

Prachtige foto's benonie!

Vorig weekend bezocht ik de Leeuw van Waterloo. Nadien reden we ietwat verloren in het pajottenland, maar dat bracht ons bij een schitterend uitzicht op Brussel. Een impressie:

01. Uitzicht op het slagveld in het glooiende landschap. Perfect bewaard gebleven en ontsnapt aan de verstedelijking van de streek rond Waterloo.

02. Uitzicht richting Brussel. In de verte rijzen enkele gebouwen op.

03. Ten Zuiden van Brussel is de omgeving nog overwegend groen. Toch is er een enorme druk op de open ruimte door de villabouw.

04. Uitzicht ten Westen van de Leeuw van Waterloo.

05. Uitzicht ten Westen van de Leeuw van Waterloo.

06. Onder andere het Monument des Belges en een kasteeltje verrijken de landschapsbeleving. Een waar cultuurlandschap.

07. Leuke details in het landschap.

08. Een didactische kaart verduikelijkt de situatie van het slagveld in 1815.

09. De Leeuw zelf op 41 meter hoogte, enkel te bereiken via de 226 trappen. Opgericht tussen 1824 en 1826 op de plaats waar Willem II gewond raakte.

10. Her en der vonden historische demonstraties plaats.

11. Leuke tekst uit de beginperiode van het toerisme rond de Leeuw van Waterloo.

12. Het dorpje rond de Leeuw met enkele opmerkelijke gebouwen.

13. De Leeuw van Waterloo vanop enige afstand.

14. Een absolute aanrader: uitzicht op Brussel in Sint-Pieters-Leeuw vlakbij de boom van Witse.

15. De 300 meter hoge zendmast van de VRT in Sint-Pieters-Leeuw, naar het schijnt de hoogste constructie van BelgiŽ.

N.V. no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 15th, 2008, 08:00 PM   #2
hix
BANNED

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by N.V. View Post
01. Uitzicht op het slagveld in het glooiende landschap. Perfect bewaard gebleven en ontsnapt aan de verstedelijking van de streek rond Waterloo.

Ik dacht dat het landschap rond de leeuw van Waterloo een beschermd landschap is, dat het met andere woorden niet mag veranderen sinds de slag van Waterloo. Dat zou een eis van de Engelsen geweest zijn. Die hadden toen nog veel te zeggen in BelgiŽ. Ook de naam van de gemeente (Waterloo) is Vlaams gebleven ondanks de verfransing omdat de engelsen dat zo wouden. (Waterloo bekt heel lekker in het engels) Weet iemand daar meer over?
hix no está en línea   Reply With Quote
Old July 15th, 2008, 08:14 PM   #3
EvanG
Registered User

Likes (Received): 80

Ik weet in ieder geval dat Wellington erg ontevreden was over de heuvel omdat die het landschap zo veranderd had.
EvanG no está en línea   Reply With Quote
Old July 15th, 2008, 08:50 PM   #4
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 2660

Leuk, foto's van Waterloo! Mooi hoor.
Ik weet zelfs niet eens of ik er ooit ben geweest.
Misschien op schoolreis of zo. Ik had er vroeger in elk geval een postkaart van.
Benonie está en línea ahora   Reply With Quote
Old July 16th, 2008, 02:05 PM   #5
mato
Registered User

mato's Avatar

Likes (Received): 27

Quote:
Originally Posted by EvanG View Post
Ik weet in ieder geval dat Wellington erg ontevreden was over de heuvel omdat die het landschap zo veranderd had.
Het was voor hem een reden te meer om in 1830 de Belgische opstand tegen Willem I te steunen.
mato no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
waterloo

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules