|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#61 |
|
Bike It!
Likes (Received): 329
|
De Broukèreplein/Place De Brouckère:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() We duiken metrostation De Brouckère in. ![]() ![]() ![]() ![]() En wippen er aan de Heysel/Heizel weer uit. ![]() ![]() ![]() Met tram 23 kan natuurlijk ook. ![]() Of met de 94 tot Stade/stadion ![]() ![]() Koning Boudewijnstadion ![]() Cité Modèle ![]() Maar we kwamen dus voor Brosella Folk & Jazz in het Groentheater. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En als uitsmijter: Brussels Skyline... ![]() Het toertje zit erop. Commentaar welkom... graag zelfs
Last edited by Benonie; July 14th, 2008 at 10:51 PM. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
BANNED
Likes (Received): 1
|
Prachtige foto's Benonie! Bedankt...
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Magnifique Benonie quelle tour woaaaw.
Tres belles photo je trouve que on voit tres bien les incompatibilites que il i a au niveaux de l'architecture. THX Pat |
|
|
|
|
|
#64 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Daar staan een paar foto's tussen waar ik stiekemly een beetje jaloers op ben
![]() Deze, bvb., vind ik echt super: ![]() En die laatste, Bxl-Noord vanaf de Heizel. Ik had het nog nooit vanuit dat standpunt gezien, maar het ziet er echt geweldig uit . En het wordt (naar mijn goesting) nog beter als de Astro eenmaal gerenoveerd is.'k Heb mij gepermitteerd van 'm een beetje te pimpen ![]() ![]() Een beetje een poging om 'm een seventies vibe te geven. Maar uiteindelijk heeft ie dat sowieso gezien de gemiddelde leeftijd van de afgebeelde gebouwen
|
|
|
#65 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Dit zijn prachtige foto's, er zijn zeker heel wat mooie plekjes te vinden in die hoofdstad van ons!!!
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Had men destijds de knowhow van heden ten dage over tunnelbouw gehad, dan was half Brussel niet moeten sneuvelen en de monumentale stations Noord en Zuid hadden behouden kunnen blijven... Maarja, men had moeilijk kunnen wachten tot nu hé...
Last edited by Meurisse; December 29th, 2008 at 01:54 PM. Reason: quote |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
bwoah, een mens kan er over discussiëren of die ingreep nu wel echt zo broodnodig was.
Langs de andere kant kan je dan weer stellen dat het spijtig is dat het zo lang duurde voor de werken stevig op gang kwamen. Die werken zijn nog voor de eerste wereldoorlog gestart maar het duurde tot na de tweede voor ze echt op gang kwamen. Het middeleeuwse weefsel had evengoed door midden gesneden geweest maar met "boeiender" of "passender" architectuur dan de oostblok lelijkheid van vandaag de dag. Als je naar de shell building kijkt of de eerste nooit uitgevoerde ontwerpen voor de albertina bibliotheek of Horta's centraal station zijn dat toch duidelijk gemiste kansen. Last edited by EvanG; September 7th, 2008 at 04:57 PM. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bike It!
|
Vanmorgen heen koffietje gedronken in het restaurant van het MIM.
Lekker weertje én een camera bij de hand. Het resultaat: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Urban chaos in België... wordt vervolgd. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Jawadde, wat een uitkijkpost! Minstens zo goed als Parking 58. Daar moet ik dus ook eens dringend een thee gaan drinken - niet dat ik ooit een thee heb gedronken op Parking 58. Inspirerend!
|
|
|
#70 |
|
BANNED
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Registered User
|
Knappe foto`s Benonie, ik ben daar ook vaker een terrasje gaan doen enkel en alleen maar om het fantastische uitzicht dat je er gratis bij krijgt
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Registered User
|
Breek aub die zaveltoren af!!!
![]() Mooie foto's , Benonie
|
|
|
#73 |
|
Registered User
|
Wow, het uitzicht is niet altijd even flatterend maar wat een foto's.
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Registered User
|
Men vergelijkt Brussel vaak met Parijs, maar ik vind op sommige punten dat er meer gelijkenissen zijn met Londen (vooral dan wat uitzichten van bovenaf betreft dan bedoel ik niet per se luchtfoto's, maar foto's zoals vanop dat terras).
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Bike It!
|
Quote:
De vergelijking met Parijs gaat inderdaad maar op zolang je langs 19de eeuwse boulevards en buurten stapt. Reeds in in de jaren '80 vond ik dat Brussel meer gelijkenissen vertoonde met Londen. Ik had Londen een tweetal keren bezocht, en trof er telkens weer dezelfde urban chaos aan als in Brussel. Als je uit het CS stapte zag je meteen rechts de Lotto-toren en de Finaciëntoren. 2 torens die net zo goed in Londen konden staan. Ook de bebouwing achter de kathedraal heeft iets 'Brits', vind ik. Voeg daarbij de enorme koepel van het Justitiepaleis, en het beeld van Sint-Paulscathedral was nooit veraf. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Proud Belgian
|
Prachtig Benonie! Op het terras van het MIM vind je inderdaad één van de mooiste uitzichten van de hoofdstad. Ik ben er ook al eens gaan eten, jammer genoeg was er toen te veel wind om buiten te kunnen eten.
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Bike It!
|
Quote:
Hij vond dat de laat-20ste eeuwse urbanisten meer schade hadden toegebracht aan Londen dan de bombardementen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ook ergerde hij er zich aan dat Westminster Abbey en Sain-Pauls Cathedral in het niks verdrinken tussen de moderne hoogbouw. Spontaan moest ik daaraan denken toen ik deze foto nam...
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
BANNED
|
Deze kan misschien gebruikt worden voor een banner.
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Bike It!
|
Zoiets?