|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#81 |
|
Bike It!
Likes (Received): 472
|
Houden de Getuigen van...een congres in Brussel?
|
|
|
#82 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Bike It!
|
Dat is inderdaad het grootste gemis in onze hoofdstad. Gelukkig zien meer en meer Brusselaars het belang ervan in, en wordt de kanaalzone ferm geherwaardeerd.
|
|
|
#84 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Wat een prachtige fotoserie. Brussel komt er uit als een kanjer van een stad!
En inderdaad mocht er een stroom door lopen, het zou Brussel àf maken. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
New Brusseleir
|
En ook deze fotograaf maakt er zijn werk van. We want more!
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Near Bruges
|
EvanG heeft de smaak te pakken
![]() X38, dat plein voor het Koninklijk Paleis vind ik best mooi, maar wellicht zou het nog iets meer geven mocht het verkeer geluwd worden en er 2 prachtige grote fonteinen neergepoot worden (maar volgens mij is dit hier beschermd en mag je dit niet zomaar aanpassen). De Zenne zou Brussel af maken, maar waren er geen plannen om in een Brussels park de Zenne bloot te leggen? We hebben ook nog de Kanaalzone en hier moeten we op de boot springen om waterfrontonwikkelingen te realiseren met prachtige architectuur langs de oevers. Het wordt nu eens tijd dat we de lelijke plekjes in het stadsbeeld wegwerken door oogstrelende natuurverschijnselen (om het woord arch........ niet nog eens opnieuw te gebruiken). En het eerste dat er zit aan te komen is de Wetstraat
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 54
|
Quote:
Merkwaardig. Dat is een daguitstap die wij afgelopen zaterdag ook gepleegd hebben Absoluut de moeite - de catacomben van Brussel! En dat Belvuemuseum is trouwens ook een aanrader. De geschiedenis van België op een vrij luchtige manier gebracht, in een mooi kader.
|
|
|
|
#88 | |
|
Brussels sprout
Likes (Received): 79
|
@EvanG, merciekes voor de foto's!
Quote:
Die "watervallen" die hix postte. Ze staan langs het Parlement van het Brussels Gewest. Weet iemand of daar werken aan de gang zijn? Of dient dat enkel als min of meer permanente afscherming van de terreinen erachter? |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
BANNED
Likes (Received): 1
|
Daar is een project voorzien, maar ik denk niet dat ze al begonnen zijn.
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Nog wat overschotjes van vorige week.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Bike It!
|
OOk de 'overschotjes' zijn mooi.
De eerste foto van La Rotonde is lekker stedelijk!
|
|
|
#92 |
|
BANNED
|
Fijne reeks, EvanG! Bedankt!
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Bike It!
|
Hey Hix, je hebt vandaag de kaap van 3000 posts genomen...
|
|
|
#94 |
|
BANNED
|
Hiep hiep hoera!
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
New Brusseleir
|
Inderdaad. Wat je overschotjes noemt. Knap als altijd.
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Registered User
|
Als ze nu eens al de grafiti en tags op alle gebouwen zouden verwijderen zou brussel echt wel een mooie stad zijn hoor. Het zijn niet zozeer die vervallen gebouwen die me storen maar vooral tags, grafiti en afval. Is dat nu zo duur om dat allemaal verwijderd te krijgen?
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
New Brusseleir
|
Nee. Maar wel als je elke dag opnieuw een even grote berg moet wegwerken.
Nochtans is netheid de beste preventie tegen sluikstorten, en is een mooie gevel de beste garantie tegen graffiti. Al zal je natuurlijk nooit alle vuiligheid uit het straatbeeld kunnen weren, of het moet een politiestaat worden als Singapore. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Bwaa, ik denk dat ze er in Berlijn toch ook wel iets van kennen om straten en plaatsen proper te houden (zelfs/zeker in trein/ubahn/sbahn-stations). Voor de rest van de Duitse steden weet ik dat niet.
|
|
|
#99 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 54
|
Wat in Gent heeft geholpen tegen de laatste plaag van graffiti, is dat er op een aantal plaatsen wél graffiti wordt toegelaten. Het bekendste en succesvolste vb. is het Werregarenstraatje, dat een steeds veranderend kunstwerk is geworden. Maar ook onderdoorgangen onder bruggen, en dat soort dingen, daar wordt het gedoogd.
Wat het oplevert: die gasten met spuitbussen kunnen hun ei kwijt, en laten de monumenten en straten grotendeels voor wat ze zijn. Tegelijk is er sociale controle gekomen in die achterafstraatjes, doordat er heel vaak graffitikunstenaars aanwezig zijn. Win-win dus. Op veel plaatsen is trouwens een bepaalde groep kunstenaars goed aan het werk geweest om graffiti-gevoelige plaatsen te voorzien van aanschouwelijke graffiti. Op een of andere manier lijkt dat een zeker respect af te dwingen, waardoor die plaatsen van verdere bekladding worden gevrijwaard. Ik weet niet of een gelijkaardig systeem wordt gehanteerd in Brussel of een of meer van de 19 gemeentes - maar zoniet lijkt het mij toch het proberen waard.
|
|
|
#100 |
|
BANNED
|
In Brussel zijn er inderdaad verschillende plaatsen waar grafitti wordt toegelaten. Daar zijn dan vaak prachtige kunstwerken te bewonderen. Ik denk dat het probleem in Brussel vooral komt van taggers. Dat is crapuul zonder artistiek talent. Het is zelfs zo dat deze taggers hun tags zetten bovenop artistieke grafitti. Ik denk niet dat het veel zin heeft om bepaalde zone te voorzien voor tags.
Een ander probleem is dat men nu ook tags krast in ramen, plastic, metaal enzovoort. Dat is natuurlijk veel moeilijker te verwijderen. En ten laatste is het jammer genoeg waar dat Brussel op veel plaatsen nogal vuil is. Er wordt zeker door de reinigingsploegen hard en goed gewerkt, maar het resultaat is toch onvoldoende. In Brussel is er een gewestelijke dienst die de gewestwegen onderhoudt en heeft elke gemeente nog eens apart een eigen gemeentelijke dienst voor de gemeentewegen. Ik heb opgemerkt dat sinds de laatste verkiezingen de wegen hier in Molenbeek veel properder zijn geworden terwijl het in Brussel stad duidelijk veel minder is... Dat bewijst volgens mij wel degelijk dat het een kwestie is van een efficient beleid. Ik kan mij voorstellen dat het niet gemakkelijk moet zijn voor de schepen in kwestie om zijn stad netjes te houden. Ik denk dat het een pak geld kost. Ik heb gisteren op mijn wandeling door het centrum van de stad nog eens extra opgelet en het is wel duidelijk zichtbaar dat er overal gevels zijn gereinigd. Het zou wel leuk zijn als Brussel deze week eens een reportage zou maken over de grafitti reinigers van de stad en over de poetsploegen van Brussel in het algemeen. Als ze hun werk goed doen ziet je niets, als ze het slecht doen wel... (Als er een journalist meeleest, misschien een tip?) |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|