daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Den Haag > Ooievaarsnest

Reply

Thread Tools Display Modes
Old August 6th, 2009, 04:01 PM   #1041
Ramses
Registered User

Likes (Received): 2

..

Last edited by Ramses; August 29th, 2010 at 05:40 PM.
Ramses no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old August 6th, 2009, 04:10 PM   #1042
blauw
fan van de klok

blauw's Avatar

Likes (Received): 0

Of, mensen zijn slimmer geworden sinds de tijd van Einstein.
blauw no está en línea   Reply With Quote
Old August 6th, 2009, 04:49 PM   #1043
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Likes (Received): 59

Of meer ervaren in Sudoku-achtige puzzels.
Don't blame it on sunshine, don't blame it on moonlight, don't blame it on good times, blame it on rampant police brutality, widespread gang violence and the near total collapse of Civil Society itself.
Koen Acacia no está en línea   Reply With Quote
Old August 6th, 2009, 06:33 PM   #1044
Beholder
Registered User

Beholder's Avatar

Likes (Received): 23

Of Einstein ging er vanuit dat je het tabelletje in gedachten zou maken! Ter plekke dus... zonder hulpmiddelen als pen en papier. Wie zal het zeggen?
Old August 7th, 2009, 09:13 AM   #1045
Slagathor
Luctor et Emergo

Slagathor's Avatar

Likes (Received): 188

Hoeveel van Einstein's theoriën staan nog overeind, trouwens? Volgens mij is er al aan een flink aantal gesjord... Zo slim was 'ie blijkbaar niet

Fotoreportages:
Middelburg, ZL | Vlissingen, ZL
Slagathor no está en línea   Reply With Quote
Old August 7th, 2009, 01:58 PM   #1046
marcobruls
"I need ya buddy!"

marcobruls's Avatar

Likes (Received): 4

Einwie?
marcobruls no está en línea   Reply With Quote
Old August 7th, 2009, 07:20 PM   #1047
Ramses
Registered User

..

Last edited by Ramses; August 29th, 2010 at 05:39 PM.
Ramses no está en línea   Reply With Quote
Old August 7th, 2009, 08:51 PM   #1048
Momo1435
S/mileage

Momo1435's Avatar

Likes (Received): 975

Als iemand op het busplatform of rondom het Wijnhavenkwartier 4 Panasonic Ni-MH batterijen vind dan zijn die van mij. Ik heb ze kennelijk bij het vervangen niet goed terug in mijn foto tas gedaan zodat ze er zijn uitgevallen. Ik wou ze nu gaan opladen, maar ik kon ze niet meer vinden.

Ik heb er gelukkig wel genoeg, maar het waren goede batterijen (1,000 foto's per laad beurt) dus het is wel zonde.
Momo1435 no está en línea   Reply With Quote
Old August 9th, 2009, 10:32 PM   #1049
marcobruls
"I need ya buddy!"

marcobruls's Avatar

Oh wat heerlijk om te plagen :X gogogogo PSV!......not..! :X
Old August 10th, 2009, 11:23 PM   #1050
Momo1435
S/mileage

Momo1435's Avatar

Iedereen die recent op het strand in Scheveningen is geweest heeft het wel gezien.

Quote:
Olietankers voor de kust verankerd

DEN HAAG - Dertien schepen liggen op dit moment voor anker voor de kust van Scheveningen.
Het gaat om vracht- en containerschepen en olietankers die soms wel meer dan een maand wachten op orders. Dat zijn er meer dan normaal, volgens het Havenbedrijf Scheveningen. Oorzaak is mogelijk de recessie.

De ankerplaats, die zo'n 9 kilometer uit de kust ligt, is een gratis parkeerplaats waar een schip zo lang kan blijven liggen als nodig is. De volledig bemande schepen worden vanuit de visserplaats bevoorraad.
http://denhaag.westonline.nl/nieuwsitem/33275
Er liggen een paar grote schepen zoals dit best wel grote container schip van Maersk.

Old August 10th, 2009, 11:29 PM   #1051
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 106

Dat lijkt inderdaad een groot schip te zijn. Misschien is dit de Emma Maersk? Dat is een groot schip van deze rederij. Het "bootje" op de voorgrond lijkt zoiets ook te suggereren.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old August 11th, 2009, 09:24 AM   #1052
Slagathor
Luctor et Emergo

Slagathor's Avatar

Het ziet er echt vreemd uit, ik kende het fenomeen totaal niet. Bij ons op de Westerschelde is echt geen plaats om even te parkeren. Dit is nieuw voor mij.

Fotoreportages:
Old August 11th, 2009, 09:51 AM   #1053
blauw
fan van de klok

blauw's Avatar

Likes (Received): 0

Ik was zaterdag op de fiets naar Katwijk gegaan en toen ik daar op het strand lag viel het me ook op inderdaad, vanaf daar kun je ze ook zien. Een aanrader trouwens, die fietsroute! Katwijk zelf is alleen niet zoveel aan en helaas zakte mijn fiets in elkaar toen ik terug wilde gaan (voorvork doormidden gebroken), dus moest ik met de bus terug.
blauw no está en línea   Reply With Quote
Old August 11th, 2009, 10:00 AM   #1054
Momo1435
S/mileage

Momo1435's Avatar

Dat is zeker een mooie fietsroute door de duinen heen, een goede fiets is inderdaad wel een aanrader. Ook omdat het best wel op en neer gaat, met een paar best steile hellingtjes.

Ik wist trouwens ook niet dat het een ankerplaats was, eerst dacht ik dat het een wacht plek was voor schepen naar de sluizen van IJmuiden. Maar toen ik dat mega containerschip zag wist ik het ook niet meer totdat ik het op TV West text zag staan.

Het is trouwens niet de Emma Maersk, maar waarschijnlijk wel eentje uit de zelfde klasse. Ik kan het zo niet zo snel identificeren met behulp van plaatjes op het internet, het is wel zo dat ze er allemaal net iets anders uit zien ook al zijn het zuster schepen.
Old August 11th, 2009, 11:16 AM   #1055
Tweety
Hoogvlieger

Tweety's Avatar

Inderdaad een prachtige route door de duinen. Alleen zouden ze er een maximumsnelheid moeten overwegen. Je plezier kan aardig verknald worden door die groepjes sportfietsers die denken de hele weg voor zichzelf te kunnen claimen en daarbij boven de wet te staan. Te beroerd om een bel van 10 gram op hun fiets te schroeven maar wel iedereen die volgens hen te langzaam fietst vloekend de berm in snijden. Behalve asociaal is het ook levensgevaarlijk. Pas geleden is er op deze route zelfs nog een fietser overleden als gevolg van een aanrijding tussen twee van dit soort kamikazefietsers.

Over de scheepsparkeerplaats: er lagen daar altijd al wel schepen voor anker, maar nooit eerder zoveel als nu.
Old August 11th, 2009, 02:47 PM   #1056
sqm
Registered User

Likes (Received): 35

Quote:
Originally Posted by Slagathor View Post
Het ziet er echt vreemd uit, ik kende het fenomeen totaal niet. Bij ons op de Westerschelde is echt geen plaats om even te parkeren. Dit is nieuw voor mij.
Ik zag een tijdje terug op de televisie een bericht over de geparkeerde olietankers. De eigenaars schijnen te speculeren op een hogere olieprijs en wachten dus met leveren. Verliezen van 40.000-50.000 €/dag worden op de koop toe genomen. Of dat nu ook bij containerschepen het geval is ..?
Old August 11th, 2009, 02:56 PM   #1057
marcobruls
"I need ya buddy!"

marcobruls's Avatar

Quote:
Originally Posted by Slagathor View Post
Integreren jij!!hup Haags historisch bezoeken! een groen geile boekkie voor jou!en anders terug naar je eigen la...uhh provincie!!
Old August 11th, 2009, 03:36 PM   #1058
Slagathor
Luctor et Emergo

Slagathor's Avatar

Ik doe m'n best!

Fotoreportages:
Old August 11th, 2009, 08:21 PM   #1059
marcobruls
"I need ya buddy!"

marcobruls's Avatar

Bij ONS op de Westerschelde....Puh!
Old August 11th, 2009, 08:25 PM   #1060
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

dinsdag 11 augustus 2009
Straat met eigenwijs imago
Door VICTOR SCHILDKAMP

DEN HAAG - Als Den Haag inderdaad, zoals vaak beweerd, de beste winkelstad van Nederland is, is de Prinsestraat een goed bewaard geheim.

Grafisch ontwerpster Monique Pouw in de Prinsestraat. ?In deze straat zitten de winkeliers vaak gezellig op een bankje voor de winkel. Je kunt ook even een briefje op de deur hangen met ?Ben effe weg?. Het karakter van de Prinsestraat moet je ook niet veranderen?. FOTO FRANK JANSEN

Waar het honderd meter verderop op het Noordeinde altijd druk is, heerst in de Prinsestraat vaak een slentersfeertje.

Die gekke Prinsestraat, de centrale straat van het Hofkwartier. Eigenwijs, wordt-ie vaak genoemd. Klopt ook wel. Bekende winkelketens zijn hier zowat verboden. Geen Blokkers, HEMA’s of Albert Heijns. De enige ‘bekende’ naam die er doordrong was het kunstproject El Hema, de Arabische HEMA. Maar dat past dan wel weer in zo’n straat.

Eigenlijk elk winkeltje hier is uniek. De taartenwinkel Cake du Fortin, coffeeshop Cremers, de aparte tassenwinkel Ricchezza, kleding- en gadgetwinkeltje Wwen, de kralen en juwelen van Jewelicious, een slijterij die Drinkland heet en zelfs een Amsterdams café: Happy End genaamd, hoe haal je het in je hoofd in een stad als Den Haag, maar het kan in die eigenwijze Prinsestraat.

„En zo langzamerhand noemen ze het hier ook het tweede Chinatown,’’ zegt Monique Pouw van Basement Grafische Producties. „We hebben hier de Japanse restaurants Noh, Oni, straks gaat Sumo open, Sushi all you can eat, HanTing is Frans-oosters, Ratu Raja, Max ook. En dan hebben we in de zijstraatjes ook nog een Vietnamees en een Thai.’’

En toch, hoe geinig ook allemaal, het is altijd hard je best doen om de Prinsestraat levend te houden. Het is zonder meer voor een groot deel aan Monique Pouw en Nathalie Vogelzang (die een winkel met kunst en meubels had in de straat) te danken dat de Prinsestraat titels als ‘hip’, ‘trendy’ en ‘eigenwijs’ heeft verdiend. De afgelopen vijf jaar wist het duo met ludieke acties de Prinsestraat om te toveren tot een ‘straat waar wat gebeurt’.

„Dat begon toen Nathalie hier kwam,’’ vertelt grafisch ontwerpster Monique (37 jaar). „Zij wilde, als ze hier toch zat, ook wel wat dóen. En dat kwam eigenlijk omdat we er achter kwamen dat er niet eens kerstverlichting hing hier in de kerstperiode. Toen dachten we: Wat is dit hier voor een dooie boel? Toen zijn we wat gaan informeren en kwam er ineens allerlei oud zeer naar boven. Van evenementen en gebeurtenissen in het verleden waar van alles wel en niet goed was gegaan, dat uiteindelijk iedereen dacht: Ik blijf in m’n winkel en zoek het maar uit. Toen was het eigenlijk Cremers dat ineens met het initiatief kwam om weer eens bij elkaar te gaan zitten en te overleggen.’’

Dat begon met een vlot magazine over de Prinsestraat en leidde daarna tot een aantal ludieke evenementen in de straat. De gekste was zonder meer het Nederlands kampioenschap langlaufen dat begin 2008 werd gehouden. De hele straat werd met echte sneeuw uit een skicentrum volgestort. Jammer dat op de dag zelf elders in Europa een groot langlaufevenement werd gehouden zodat de echte kanjers uit deze tak van sport de Prinsestraat links lieten liggen, maar het was en bleef een mooie stunt: de enige winkelstraat in Nederland waar tijdens deze regenachtige januaridag een dik pak sneeuw lag.

Maar succesvoller nog zijn de keren geweest dat de straat helemaal van een grasmat werd voorzien om er te kunnen picknicken. Waanzinnig gezellig. En de publiciteit was enorm.

En toch was en is al die publiciteit en het leuke imago van de straat geen garantie voor dikke drommen consumenten. Die blijven door het Noordeinde stromen. Maar misschien is dat ook zo erg nog niet. „Op het Noordeinde is het toch allemaal wat drukker en individueler,’’ zegt Monique terwijl ze even een espressootje ophaalt bij de overhemdenzaak aan de overkant. „Het Noordeinde, daar ga je echt voor jezelf heen, om spullen te kopen. De Prinsestraat is meer om te slenteren, zeg maar voor de gezelligheid. De mensen zitten hier vaak op een bankje voor hun winkel. Even een bakkie doen. Je kunt ook makkelijk even een briefje op de deur hangen met ‘Ben effe weg, zo terug’.’’

Nu er wat geld beschikbaar komt om de winkelstraat verder te ontwikkelen, is het ook vooral zaak om de entrees naar de straat te verbeteren. Want de Prinsestraat ligt gewoon goed verstopt achter de Grote Kerk. Het winkelend publiek stroomt veel makkelijker het Noordeinde in dan de Prinsestraat. „Dat is hét punt waar het beter kan, de entree,’’ aldus Monique. „We hebben natuurlijk ook naar de straat zelf gekeken. En hij zal wel iets heringericht worden, maar het karakter van de straat is juist wat het zo leuk maakt. Daar moet je volgens mij verder niet te veel aan willen veranderen.’’

Totaal aantal inwoners Stadsgewest Haaglanden: 1.088.508 inw.

Den Haag, Wereldstad aan Zee.
Haagse Dave no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
borrelpraat, den haag, the hague

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules