daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine
Old August 12th, 2013, 10:58 PM   #121
PaintMyGrandmomPink
Registered User

PaintMyGrandmomPink's Avatar

Likes (Received): 35

Quote:
Originally Posted by Nergens View Post

Als ik me niet vergis is het met vignet zoals in Londen. (maar ik kan me vergissen!)
Het zal zo wel iets zijn want ik heb onlangs ergens een reportage gezien en daarin zei iemand dat de taks (of vignet, tol ed.) duurder was dan de auto zelf. Ik vind het systeem zoals in Londen zeer goed maar of het in een autoverslaafd land met fiscaal aftrekbare bedrijfswagens zoals België zal werken dat betwijfel ik. Maar elke auto die uit de stad blijft is uiteraard al een overwinning!
PaintMyGrandmomPink no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old August 12th, 2013, 11:54 PM   #122
Stofvdw
Registered User

Likes (Received): 9

Quote:
Originally Posted by De Klauw View Post

Dan zal er toch nog veel moeten veranderen. Zowel naar RO toe als naar fietsinfrastructuur en mentaliteit bij de bevolking. Ik geloof niet dat die zaken binnen 10 jaar spectaculair veranderd zullen zijn. Jammer genoeg.
wel veranderingen gebeuren nooit in 1jaar maar grote verschuivingen zie je op 10 jaar pas echt...

Voorbeelden: plotse groei treinverkeer sinds 1998... De nmbs deed het maar af als een tijdelijke stijging, waardoor er geen noodzaak was voor nieuwe treinen, met alle gevolgen vandien vandaag

Maar ook op politiek niveau had je in 2006 gezegd dat binnen de 10 jaar Europa over de begrotingen van de lidstaten ging beslissen, dan hadden de politici je vierkant uitgelachen.... Vandaag is het gewon waar. Of kijk naar de houding tov de sigaret, ik herinner mij een discussie in 2004 over de schande dat er mensen voorstelden om het roken op de werkvloer of,op de trein te verbieden.... De niet rokers moesten maar verdraagzaam zijn. Vandaag moeten de rokers verdraagzaam zijn voor het weer.

In dergelijk zaken zijn voorspelling quasi onmogelijk te maken.

Wel belangrijk om te weten dat het auto gebruik in de grote europese steden (de voortrekkers dus), aan het afnemen is.... Car peak is mss wel voor de komende jaren.... Maar dan 'oet er belgie wel nog een hoopje investeringen gebeuren...
Ik leef eigenlijk wel wat dat betreft op goede hoop.

Mss eens een aantal mogelijk,nutige investeringen in openbaar vervoer opsommen?
Stofvdw no está en línea   Reply With Quote
Old August 13th, 2013, 10:32 AM   #123
Filou
City Geek

Filou's Avatar

Likes (Received): 321

Quote:
Originally Posted by Nergens View Post
Als ik me niet vergis is het met vignet zoals in Londen. (maar ik kan me vergissen!)
In de scandinavische landen is de aankoop zelf van de auto veel duurder dan bij ons, dit door de hoge taxen.
Old August 13th, 2013, 12:22 PM   #124
pjotr007
Registered User

Likes (Received): 2

Quote:
Originally Posted by Filou View Post
In de scandinavische landen is de aankoop zelf van de auto veel duurder dan bij ons, dit door de hoge taxen.
Amaai, ik heb dit even nagekeken en het verschil is groot. In Denemarken kost een identieke Volvo dubbel zoveel als in België... (27.450 tov 50.060 euro) Diesel is er 0.075 euro per liter duurder, dus dat verschil valt nog mee.. Dat is wel interessant, ik dacht altijd dat het verhogen van de brandstofprijs de meest efficiënte manier was om het rijden te ontraden...

Wel redelijk off topic, sorry daarvoor.
pjotr007 no está en línea   Reply With Quote
Old August 13th, 2013, 03:18 PM   #125
DriesO
Registered User

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by PaintMyGrandmomPink View Post
Maar is een auto daar niet gigantisch veel duurder dan in België?
Ja en nee, deze blog toont cijfers uit Denemarken, maar zegt meteen dat de taks op auto's niet doorslaggevend is. Een congestion charge zoals in London is er trouwens niet in Kopenhagen:

http://www.copenhagenize.com/2012/10...is-rather.html

Dat belasting op auto's niet doorslaggevend is, kun je zien door gewoon eens naar de massa fietsers in de Nederlandse steden te kijken.
DriesO no está en línea   Reply With Quote
Old August 13th, 2013, 03:27 PM   #126
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Likes (Received): 657

Zoals met alles, is er zelden één doorslaggevende factor. Dé magische kortetermijnsoplossing bestaat niet. Doen alsof die er wel is, doet me meestal denken aan van die spam-banners over wondermiddeltjes die een vormeloze bierton op een maand tijd zouden veranderen in een gebeitelde sixpack

Om een shift in mobiliteit te bereiken moet je inzetten op een hele waaier aan ingrepen, en bovendien ook geduld oefenen voor de investeringen gaan lonen. Dus dat gaat over én hoge BIV voor wagens, én hoge brandstofprijzen, én brede, afgescheiden fietspaden waar je ze maar kan leggen, én blijvend investeren in aantrekkelijk, bruikbaar OV, én het afbouwen van het fiscale voordeel voor wagenbezit, én... 't Is niet dat er ééntje is dat volstaat om alles op poten te krijgen.

Quote:
Originally Posted by pjotr007 View Post
Wel redelijk off topic, sorry daarvoor.
Bij deze staat deze reeks posts ondertussen in de algemene mobiliteitsdraad, waar het allemaal helemaal on-topic is.
Old August 13th, 2013, 03:35 PM   #127
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Twee relevante artikels in DG vandaag:

Zestien camera's rond Gents voetgangersgebied op komst

GENT - De twee 'slimme' camera's met nummerplaatherkenning aan de rand van het voetgangersgebied in Gent zijn na een jaar proefdraaien correct afgesteld. Dat zegt schepen van Mobiliteit, Filip Watteeuw (Groen). Dat betekent dat Stad Gent nu ook de andere zestien camera's kan plaatsen.

De ‘slimme camera's' werden in september 2012 geplaatst in de Jan Breydelstraat en op de Sint-Michielshelling. De twee camera's waren de proefopstelling voor een totaal van achttien camera's die het voetgangersgebied helemaal rondom moeten controleren.

Er rijden nog elke dag heel wat auto's al dan niet bewust in het voetgangersgebied in het centrum van Gent. Om op de inzet van de politie te besparen besloot het stadsbestuur al in 2010 om 16 speciale camera's aan te kopen en te plaatsen om alle belangrijke toegangswegen naar het gebied te controleren. De camera's met nummerplaatherkenning kunnen overtreders flitsen.

1,2 miljoen euro

Na enkele technische problemen zijn de camera's ondertussen correct afgesteld. 'Er is ook een akkoord met het Gentse parket', zegt schepen Watteeuw. 'Nu kunnen we heel het systeem uitrollen. Er wordt een bestek uitgeschreven voor nog eens zestien camera's. Tot die geplaatst zijn - wat nog wel een tijd zal duren - beginnen we niet te flitsen. Het zou weinig zin hebben om met twee camera's te beginnen werken.'

Wanneer de camera's voor het eerst daadwerkelijk zullen functioneren is nog niet duidelijk. Het stadsbestuur heeft 1,2 miljoen euro veil voor de installatie van de zestien ‘slimme camera's'.

FVV

De Gentenaar, 13-08-2013

Benonie liked this post

Last edited by Meurisse; November 9th, 2013 at 05:35 PM.
Puinkabouter está en línea ahora   Reply With Quote
Old November 5th, 2013, 02:23 PM   #128
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Maaltebrug voor vier maanden volledig autovrij
VERKEERSCHAOS OM EN ROND KORTRIJKSESTEENWEG NOG GROTER

GENT - De Maaltebrug, de brug op de Kortrijksesteenweg aan Maria Middelares, wordt volledig heraangelegd. Vier maanden lang zal er geen enkele auto over kunnen. Na verscheidene werven op de Kortrijksesteenweg en de werken aan de Sterre - die nog steeds bezig zijn - wordt de verkeerschaos er nu compleet.

‘De Maaltebrug dateert uit de jaren vijftig. De spankabels moeten worden vernieuwd en ook het asfalt is aan vervanging toe’, zegt Claudia Van Vooren van Waterwegen en Zeekanaal. ‘De renovatie start in de laatste helft van november of begin december. De juiste datum moeten we nog afspreken met de aannemer.’

Wel zeker is dat de werken zeker zeven maanden duren. Vooral de eerste vier maanden worden lastig voor het verkeer. ‘Tijdens de eerste vier maanden is de brug volledig afgesloten voor auto’s’, zegt Van Vooren. ‘Dat wordt wellicht via de N60 omgeleid. Fietsers, voetgangers en het openbaar vervoer kunnen wel nog over de brug.’ Ook onder de brug, op de R4, zal er hinder zijn.

‘Tijdens de tweede fase van de heraanleg, die zo’n drie tot vier maanden duurt, kan het verkeer wel door, maar over één rijstrook in plaats van over twee.’

De heraanleg van de Maaltebrug is de zoveelste werf op rij in de buurt van de Kortrijksesteenweg. Van maart tot juli was er een werf aan de KBC-toren, van april tot juni lag het stuk steenweg rond de Carrefour in Sint-Denijs-Westrem open en sinds april wordt er gewerkt aan de Sterre. Die werken duren zeker nog tot het voorjaar van 2014. Bij die drie werven kon het verkeer slechts over één rijstrook in plaats van twee.

Zuiden van Gent overbelast

‘We zijn er ons bewust van dat het zuiden van Gent de laatste tijd veel hinder te verwerken krijgt’, zegt Sylvie Syryn van het Agentschap Wegen en Verkeer. ‘Het is een dubbel verhaal: er is hinder, maar de werken moeten gebeuren om verbeteringen te kunnen doorvoeren. Bovendien proberen we alles zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Hier waren er verschillende werken tegelijkertijd om te voorkomen dat de hinder vier jaar zou aanslepen.’

Tijdens de werken aan de Maaltebrug wordt iedereen aangeraden om zoveel mogelijk het openbaar vervoer te gebruiken. Mensen die in de stad moeten zijn, kunnen gebruikmaken van de Park and Ride aan Flanders Expo waar ze de tram kunnen nemen.

Ten zuiden van Gent kreunt niet alleen Sint-Denijs-Westrem onder de werken. Met de doortrekking van de R4, de komst van de Ghelamco Arena en de doortrekking van tramlijn 21/22 is ook Zwijnaarde overbedeeld.

FVV

De Gentenaar, Marieke Van Pee, 31-10-2013

'k Vind de teneur van het artikel een beetje onterecht ongelukkig. Verwend eigenlijk. Gent krijgt hier enkele flinke investeringen binnen (sluiting van de ring!), en er wordt EINDELIJK nog eens een tramverlenging uitgevoerd... En dat wordt dan als "overbedeeld [in overlast door wegwerkzaamheden]" bestempeld.

Trouwens inderdaad wel opvallend dat er véél gebeurt aan de wegen in het zuiden van de stad, terwijl er in het noorden niet zo veel lijkt te roeren. Ondertussen in het noorden... rijdt de halve haven over één gammel historisch brugje en door een woonwijk om de wereld in te geraken.
Old November 18th, 2013, 12:38 PM   #129
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Experimentje neemt uitbreiding:

Schoolstraten breiden uit wegens succes

GENT - De stad krijgt er in het voorjaar enkele schoolstraten bij. Bij de start en het einde van de schooldag worden auto’s er een half uur geweerd. Het proefproject in de Onderstraat in Gent en de Vinkeslagstraat in Wondelgem werd positief geëvalueerd.

De stad startte vorig jaar met schoolstraten om de verkeerschaos rondom de schoolpoorten te verlichten. Bij de start en het einde van een schooldag worden auto’s en brommers een half uur uit de straat verbannen via een mobiel verbodsbord. ‘Uit een enquête bij 444 ouders, schoolmedewerkers en buren blijkt dat acht op de tien mensen tevreden zijn met het project’, zegt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw. ‘Zelfs de bewoners, die de meeste hinder ondervinden van het project, zijn tevreden met het initiatief. 75 procent van de geënqueteerden vindt de situatie er opmerkelijk veiliger dan voordien.’

Omdat de evaluatie positief is, breidt de stad het project uit naar twee of drie andere scholen. ‘Om welke scholen - en straten - het gaat, kunnen we nog niet zeggen’, zegt Watteeuw. ‘De betrokken ouders zijn namelijk nog niet op de hoogte.’

Voorjaar

Wel wil de schepen meegeven dat het project in de bijkomende scholen volgend voorjaar start. Ook aan de nieuwe scholen start de stad eerst met een proefproject van enkele maanden. ‘Want het project vraagt een groot engagement en veel werk. Na een paar maanden zullen we dan evalueren.’

FVV

De Gentenaar, MVP, 16-11-2013
Old November 18th, 2013, 02:06 PM   #130
Thorum
Registered User

Likes (Received): 112

Zie ik het goed dat dat 2 doodlopende straatjes zijn? De Onderstraat zelfs gewoon doodlopend op het voetgangersgebied?
Thorum no está en línea   Reply With Quote
Old November 19th, 2013, 12:37 PM   #131
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Onderstraat is inderdaad makkelijk scoren. Je kan je afvragen of er wel enig verschil is tussen de straat mét of zonder bord

Last edited by Meurisse; November 19th, 2013 at 09:17 PM.
Puinkabouter está en línea ahora   Reply With Quote
Old November 19th, 2013, 02:24 PM   #132
Nychus
Registered User

Likes (Received): 4

Quote:
Originally Posted by Puinkabouter View Post
Onderstraat is inderdaad makkelijk scoren. Je kan je afvragen of er wel enig verschil is tussen de straat mét of zonder bord
zelfde verhaal voor de vinkeslag (ben daar in mijn jonge(re) tijd nog naar school geweest). Daar komt ge niet als ge er niet moet zijn, zelfs ouders die hun kinderen naar school brengen, gebruiken de schoolpoort aan de vroonstallestraat.
Nychus no está en línea   Reply With Quote
Old November 27th, 2013, 11:56 AM   #133
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Centrum van Gent slikt tijdens avondspits 18.000 auto’s per uur
HELFT VAN AUTO’S IN CENTRUM IS ‘VERMIJDBAAR’, ZEGT WATTEEUW

GENT - Tijdens de avondspits rijden er op een uur tijd 18.000 auto’s door de Gentse binnenstad. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Mobiliteitsbedrijf. ‘Bijna de helft van al die auto’s is ofwel vermijdbaar of hoort niet thuis binnen de R40’, zegt schepen Filip Watteeuw. Volgens professor Johan De Mol is de oplossing eenvoudig: ‘Verkeersassen doorknippen.’

Wie af en toe rond 17 uur in Gent rijdt, kan er van meespreken. Tijdens de ochtend- en avondspits staat de binnenstad bij momenten hopeloos vast. Verkeersmodellen en tellingen van het Mobiliteitsbedrijf wijzen uit dat er tijdens de avondspits op een weekdag elk uur gemiddeld 18.000 auto’s rijden in het gebied binnen de R40.

Verzadigd

Negen procent van die auto’s is volgens het Mobiliteitsbedrijf puur doorgaand verkeer, dat geen bestemming heeft in de stad. In zeven procent van de bewegingen gaat het om korte verplaatsingen met de auto binnen de R40. Nog eens 28 procent van de auto’s legt een lange afstand af via de grote, verzadigde verkeersassen binnen de R40.

De rest van de auto’s, 55 procent, legt de kortste afstand af: van buiten de R40 naar een woonplaats of parking in het centrum of de omgekeerde richting, van het centrum uit weg uit Gent.

Korte verplaatsingen

‘De cijfers wijzen aan dat 45 procent van het verkeer binnen de R40 vermijdbaar is of eigenlijk andere routes kan gebruiken. Dat zijn 8.000 auto’s’, zegt schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen).

‘Korte verplaatsingen in het centrum kunnen best met de fiets. Doorgaand verkeer hoort al helemaal niet thuis binnen de R40. En auto’s die lange afstanden afleggen op de assen binnen de R40, zouden beter de R4 gebruiken als verdeelweg voor de stad. De druk van het verkeer op de Gentse binnenstad is veel hoger dan hij zou moeten zijn’, zegt Watteeuw.

Knippen

De grote maatregelen die de verkeersdruk moeten verlichten, zijn nog niet bekend. Het is geen geheim dat het stadsbestuur nadenkt over het knippen van straten in Gent. Waar dergelijke gevoelige ingrepen zullen gebeuren, blijft afwachten.

‘Om de verkeersdruk te verlichten, moeten er in het stadscentrum zoveel mogelijk assen worden doorgeknipt', zegt verkeersdeskundige Johan De Mol van de UGent. ‘Auto’s rijden nu bijvoorbeeld langs de Keizer Karelstraat door de stad om de drukte aan de Dampoort te ontwijken. Knip die straat door en je haalt auto’s die niet in de stad moeten zijn, weg uit het stadscentrum.'

'De verkeersdruk verschuift dan wel naar de stadsring R40. Daar moeten dus ook maatregelen genomen worden. Helaas liggen de oplossingen daar minder voor de hand. Bovendien zijn het gewestwegen, waar Stad Gent minder vat op heeft. Er is een enorme investering in het openbaar vervoer nodig: extra tramlijnen en kleinere, frequentere bussen. Enkel zo kan verkeer gerelateerd aan onderwijs en werknemers van buiten de stad uit het centrum worden geweerd.’

‘Nieuwe ondergrondse parkeergarages toestaan in het hart van de stad, zoals onder het nieuwe woonproject aan de Vrijdagmarkt, helpt natuurlijk niet', merkt De Mol op.

Automobilisten rijden tijdens de avondspits massaal in de Keizer Karelstraat om de drukte aan de Dampoort te vermijden.
FVV

De Gentenaar, Bert Staes & Karel van Keymeulen, 27-11-2013
Old November 27th, 2013, 01:03 PM   #134
G-4-Ever
G-4-Ever

G-4-Ever's Avatar

Likes (Received): 261

Quote:
Negen procent van die auto’s is volgens het Mobiliteitsbedrijf puur doorgaand verkeer, dat geen bestemming heeft in de stad. In zeven procent van de bewegingen gaat het om korte verplaatsingen met de auto binnen de R40. Nog eens 28 procent van de auto’s legt een lange afstand af via de grote, verzadigde verkeersassen binnen de R40.
Ik vraag mij steeds af hoe ze dit (kunnen of denken te) weten? Hopelijk geen simplistisch sommeke: 4000 auto's rijden R40 binnen, 3000 rijden R40 buiten = 1000 voertuigen plaatselijk- of bestemmingsverkeer?

Ik woon ook aan de R40 (Nieuwevaart) en als ik naar mijnen thuis ga (Zevergem), dan hangt mijn route ook af van het al dan niet spitsuur zijnde:
  • Bij spits verkies ik ook om door het centrum (Tolhuis - Keizer Karelstraat) te rijden.
  • Is het iets minder druk, rijd ik via Rabot - Nieuwe Wandeling naar de R4/Ringvaart via Snepkaai/Valentin Vaerwyckweg -of naar Zwijnaardsesteenweg via de Charles de Kerckhovelaan.
  • Als er geen spits is, dan wordt het de korste -en dan ook de snelste- route via de Dampoort naar de B401 richting E17.
  • Als ik de files op bovenstaande routes beu ben, durf ik mij wel eens wagen voor de files aan Palinghuizen en Rooigemlaan/Drongensesteenweg richting R4/Ringvaart .
Assen doorknippen is allemaal goed en wel, maar je verschuift gewoon het probleem. Zowel de R40 als de R4 zitten nu al dagelijks overvol. De R4 aan Flanders Expo, de N60 en Zwijnaarde zit -zeker sinds de werken aan De Sterre en omgeving- muurvast. Het doortrekken van de R4-Zuid komt niets te vroeg, maar ik vrees dat ook dat nieuwe stuk R4 binnen de korste keer zeer filegevoelig zal zijn. Wie bijvoorbeeld nu de E40 oprijdt aan Flanders Expo, zal vanaf volgend jaar gewoon doorrijden naar de E40-oprit in Merelbeke.
G-4-Ever no está en línea   Reply With Quote
Old November 29th, 2013, 04:55 PM   #135
Gentwerpenaar
Registered User

Likes (Received): 16

Quote:
Originally Posted by G-4-Ever View Post
Assen doorknippen is allemaal goed en wel, maar je verschuift gewoon het probleem.

Tja, ik denk dat de files eigenlijk geen PROBLEEM zijn, maar een SYMPTOOM.
Zolang mensen zich blijven organiseren rondom hun stalen ros bestaat er geen oplossing.
De wegen zijn verzadigd. Meer wegen = nog meer auto's.
Maar het openbaar vervoer is ook verzadigd. We hebben het dichtste treinnetwerk van de wereld en toch vertegenwoordigt dit maar 10 % van onze verplaatsingen. Stel wat het dus voor de NMBS zou betekenen als 5% van de automobilisten zou beslissen de trein te nemen. Geen succes, maar een ramp...

De enige oplossing is de mobiliteit terug te dringen:
- Woon-werk in elkaars buurt organiseren.
- In de stad wonen.
- Milieukost in de brandstofprijs verrekenen.
- Auto-industrie niet langer subsidiëren.
- Fiets! Fiets! Fiets!
- En dus ook stads-assen knippen ifv de leefbaarheid. Wie in de file wil staan (of beter: wie de file wil vormen) doet dat beter buiten de stad op een stuk autostrada.

DriesO liked this post
Gentwerpenaar no está en línea   Reply With Quote
Old December 3rd, 2013, 11:07 PM   #136
Jason.
Registered User

Likes (Received): 18

Quote:
Voldersstraat in Gent vanaf maandag doorgeknipt met paaltjes

GENT - De Voldersstraat in het centrum wordt vanaf maandag doorgeknipt met paaltjes aan het kruispunt met de Sint-Niklaasstraat. Enkel fietsers kunnen nog door. Dat meldt Stad Gent dinsdag. Of de straat voorgoed doorgeknipt wordt, is niet helemaal duidelijk.
De paaltjes worden maandag gezet, zodat enkel fietsers nog kunnen passeren richting Veldstraat en Ajuinlei. Met de ingrijpende maatregel wil Stad Gent de vele auto’s die door de Voldersstraat rijden, een halt toeroepen.

Om de drukke fietsas in de Voldersstraat veilig te houden tijdens de werken aan de Recollettenbrug, mochten auto’s sinds eind oktober niet meer via de Brabantdam naar de Kouter.

‘Omdat te veel auto’s het verbod negeren, verminderde het aantal auto’s in de Voldersstraat amper. Maandag vervalt de omleiding aan de Brabantdam en is doorgaand verkeer in de Voldersstraat onmogelijk’, klinkt het.

Permanent

Of de paaltjes blijven staan na de werken aan de Recollettenbrug, wil schepen van Mobiliteit, Filip Watteeuw (Groen) niet zeggen. ‘Ze staan er in eerste instantie voor de periode van de werken’, klinkt het. ‘We willen vermijden dat alle verkeer dwars door de stad trekt.'

Om Onderbergen bereikbaar te houden zijn in de Recollettenlei en de Lindenlei vanaf maandag enkel auto’s toegelaten richting centrum, in plaats van omgekeerd. Alle details over de nieuwe omleidingen leest u hier.
Bron
Jason. no está en línea   Reply With Quote
Old December 4th, 2013, 12:30 AM   #137
JumpV
-

JumpV's Avatar

Likes (Received): 31

Hier een kaartje met de nieuwe situatie vanaf 9 december: http://www.mobiliteitgent.be/sites/d...f-09-12-13.pdf
JumpV no está en línea   Reply With Quote
Old December 12th, 2013, 03:05 PM   #138
snot
Registered User

snot's Avatar

Likes (Received): 70

Het zou een redelijk soepke zijn in de binnenstad volgens deze discussie op Gentblogt.

http://www.gentblogt.be/2013/12/11/n...-voldersstraat
snot no está en línea   Reply With Quote
Old December 12th, 2013, 03:09 PM   #139
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

Dat zie je vaak als de verkeerssituatie verandert. Na enkele weken zal dat al beter zijn. Maar de 'niet geldende borden' zouden inderdaad toch wat beter afgedekt mogen worden.

Last edited by De Klauw; December 12th, 2013 at 03:16 PM.
De Klauw no está en línea   Reply With Quote
Old December 12th, 2013, 03:34 PM   #140
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Het knippen van de Voldersstraat heeft al tot stevige discussies geleid aan de keukentafel hier. De pointe is dat de aloude P-route geknipt wordt om mensen uit hun oude gewoonte te sleuren, en een beetje richting de nieuwe P-route (R40) te dwingen. Komt niet erg sympathiek over, maar 't is wel noodzakelijk...

De bewegwijzering trekt weliswaar op niks. Gewoon een streepje bruine verf over een verbodsbord maakt dat bord niet ineens onzichtbaar. Superverwarrend.

Reply

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules