|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Mobil & Infra » Fiets / Vélo | Luchthavens / Aéroports | Openbaar Vervoer / Transport en Commun | Spoorwegen / Chemins de fer | Water / Maritime | Wegen / Routes |
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
#101 | |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
![]() De files richting Ekkergem lijken wel langer te zijn, nu schuift men al aan vanaf de Heuvelpoort voor de lichten van de Kortrijksepoort. In de andere richting was het al lang aanschuiven maar het lijkt in die richting ook erger. Feit is dat de mobiliteit in Gent van kwaad naar erger gaat, niet moeilijk als je ziet hoeveel studenten met de auto komen, hoe het OV eerder afgebouwd wordt en natuurlijk de vele wegenwerken, om maar te zwijgen van de ruimtelijke ordening die het wagenverbruik bestendigd, zoals de ontwikkelingen aan The Loop. Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Stad bant wagens uit schoolstraten in Wondelgem
|
|
|
#103 |
|
Registered User
|
Dat is een interessant experiment. Alleen vraag ik me af hoe ze dat op de borden gaan zetten. Als dat een vast bord wordt zal er wel heel veel informatie opstaan. Afgesloten van 8 tot 8.30 uur en van 15.05 tot 15.35 uur, en op woensdag van 11.35 tot 12.05 uur. Je moet dat eens op een bord proberen krijgen.
Beter werkt men daarom met variabele signalisatie. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
Als het op termijn de bedoeling is van dit te veralgemenen (lijkt me prima!), dan is variabele signalisatie natuurlijk nodig. Momenteel denk ik dat de permanente aanwezigheid van politie wel genoeg zal zijn
![]() En ik hoop wel dat er aan gedacht is van in de straten errond ook een of ander systeem te voorzien als kiss-and-ride, kwestie van het onveiligheidsprobleem niet te verleggen. Maar ik neem aan dat ze zo slim wel geweest zullen zijn
|
|
|
#105 |
|
Registered User
Likes (Received): 63
|
In wat volgens mij een forumwijde postmarathon gaat worden, post ik wat interessante bestuurspunten uit het verse bestuursakkoord 2013 - 2018:
2.41 Gent is bereid om de invoering van een milieuzone te onderzoeken. Zo de Vlaamse overheid hiervoor een initiatief neemt, stelt de Stad zich kandidaat om als pilootstad op te treden. De fijnstofproblematiek kan Gent trouwens niet oplossen zonder bijkomende maatregelen op Vlaams niveau. |
|
|
|
|
|
#106 | ||
|
Registered User
|
Om het Ledeberg topic wat te ontlasten:
Quote:
Quote:
En wat met nachtbussen/trams? Of mogen mensen van buiten Gent niet na 23u in de stad zijn? |
||
|
|
|
|
|
#107 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Infosessie op 21 maart over de werken aan De Sterre.
http://www.wegenenverkeer.be/desterr...t-rotonde.html |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Registered User
Likes (Received): 24
|
Gentse N-VA: "Kiss-and-ride Zuid afschaffen is steekvlampolitiek"
GENT - De Gentse N-VA vraagt dat Stad Gent de beslissing om de kiss-and-ride-strook aan de Zuid en het bijhorende baantje rond de stadsblibliotheek af te schaffen, weer intrekt. De partij noemt de beslissing maandag in een mededeling 'ondoordachte steekvlampolitiek'. De kiss-and-ride-strook en het baantje rond de stadsbibliotheek zijn vanaf 1 september verboden terrein voor auto’s. In de plaats wil het Gentse stadsbestuur twee nieuwe afzetzones inrichten voor ouders: in de Oudescheldestraat, aan de achterkant van het shoppingcenter, en aan het straatje op het einde van het Albertpark, de Jules de Bruyckerdreef. 'Het gaat hier om ondoordachte steekvlampolitiek naar aanleiding van een tragisch ongeval dat echter helemaal niet tot dit besluit moet leiden. Voor auto’s valt de mogelijkheid om de binnenstad te verlaten zonder eerst de stad verder in te rijden weg', reageert N-VA maandag. Veiliger 'De kiss-and-ridestrook aan het Wilsonplein is een bijzonder nuttige inrichting en is veiliger dan elk voorhanden alternatief. De mogelijkheid om op het einde van de snelweg dadelijk de stad terug te verlaten, houdt heel wat verkeer uit de binnenstad, in het bijzonder in de buurt van een hele reeks belangrijke scholen.' 'Bij het doorsnijden van de terugkeerlus gaat onvermijdelijk een groot deel van dat woon-schoolverkeer terug de binnenstad in.' Tragisch N-VA vraagt dat de beslissing ingetrokken wordt. 'Het tragisch ongeval met een dronken automobilist is geen reden om een wijziging door te voeren die de situatie juist nog een stuk erger zal maken.' 'De Oudescheldestraat is manifest ongeschikt om als plaats van afspraak te dienen voor schoolkinderen en de Jules de Bruyckerstraat is duidelijk minder geschikt dan het Wilsonplein.' ![]() Bron: Het Nieuwsblad: http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20130429_043 Last edited by Neville71; April 29th, 2013 at 06:40 PM. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|