|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Mooie foto's!
Antwerpen heeft zoveel meer te bieden dan de "usual suspects" als de kathedraal, het Zuid en de Meir,... Fijn dat je een "vergeten" wijk in de schijnwerpers zet!
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Ja, maar het probleem is dat je tegenwoordig moet zien dat je een tramlijn neemt die past bij je leeftijd. Ik wil al zo graag eens een keertje naar Berchem, maar val juist naast de boot.
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Merci voor de commentaren
![]() Ik was het winterweer en het binnenzitten grondig beu dus dan kan je er maar best ineens grondig van profiteren wanneer je even de kans krijgt. Quote:
![]() Lijkt me trouwens niet slecht gekozen van uw vader
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
ik denk dat ik de haven 's nachts is gaan doen... met statief wel dan
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Registered User
|
Quote:
Op m'n site (http://www.familie-antoine.net) onder "Series : Doel-Lillo-Haven" vind je alvast enkele foto's van overdag van vorig weekend. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Registered User
|
Het was terug mooi weer dit weekend dus ik ben in één moeite door nu maar eens de andere kant opgegaan vanaf de Grote steenweg
![]() 1. ![]() Doorheen Oud-Berchem 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. ![]() tot aan Zurenborg en de cogels-osylei 6. ![]() 7. ![]() Een kopie van het huis de Saint-Cyr in Brussel 8. ![]() 9. ![]() 10. ![]() Bloemen art-nouveau deel 1: De Zonnenbloem 11. ![]() Bloemen art-nouveau deel 2: De Roos, Iris de Lischbloem en De Waterlelies 12. ![]() 13. ![]() 14. ![]() 15. ![]() De 4 seizoenen 16. ![]() 17. ![]() 18. ![]() 19. ![]() 20. ![]() 21. ![]() 22. ![]() 23. ![]() De dageraadplaats 24. ![]() 25. ![]() 26. ![]() 27. ![]() 28. ![]() 29. ![]() 30. ![]() 31. ![]() 32. ![]() Het militair hospitaal 33. ![]() 34. ![]() 35.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Registered User
|
Fantastisch.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Registered User
|
Berchem is toch een district om U tegen te zeggen, amai
![]() leuke foto's ook van rond de driekoningenstraat en richting belgiëlei
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Registered User
|
Amai, ik wist niet dat er nog zoveel mooi erfgoed bewaard is gebleven in Antwerpen.
![]() Was Antwerpen maar helemaal zoals de Zurenborg... ![]()
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Registered User
|
Quote:
OF : was Antwerpen maar helemaal zoals oude binnenstad OF : zoals het Zuid OF : zoals Meirbrug en Schoenmarkt....... het is nu eenmaal niet zo. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
taboe
Likes (Received): 26
|
Ik vind Antwerpen eigenlijk best goed bewaard, de grootste schade is in de jaren '60 en '70 toegebracht rond en op de Leien. Als je dat vergelijkt met Brussel of Luik...
Niet alleen Berchem is nog rijk aan architecturaal erfgoed, ook bv Borgerhout is goed bewaard. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bike It!
Likes (Received): 473
|
Schitterende series van Evan G van enkele van de mooiste Antwerpse/Vlaamse/Belgische buurten! In Berchem ligt ons nationaal hoofdkwartier van de Fietsersbond (Boomgaardstraat, naast brouwerij De Coninck) en ik had er ooit nog een vriendin wonen in de Elisabethlaan, dus ik ben wel wat vertrouwd met de buurt. Maar dat ie zo mooi was, besef ik des te meer na het zien van deze knap in beeld gebrachte fotoreportages. Misschien iets voor het HHF: Het andere Antwerpen? Schaarbeek en Elsene zijn ook zeer goed bewaard gebleven. Het centrum van Schaarbeek is best vergelijkbaar met Berchem. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Registered User
|
28 . Welke straat ?
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 473
|
Quote:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=367015 Ook in Brussel-stad zijn nog erg gave buurten bewaard gebleven. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
taboe
Likes (Received): 26
|
jaja, idd, ik bedoelde gewoon dat er relatief gezien meer is afgebroken in Brussel
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Registered User
|
In de Stanleystraat was het oude station van Berchem... De afbraak van dat prachtige gebouwtje was trouwens voor niks nodig
... Het huidige station ligt er een heel eind vandaan...
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
...
|
Berchem altijd al een pareltje gevonden.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Registered User
Likes (Received): 170
|
Prachtige reeks. Wat een pareltjes, zeg...
Ook vind ik dit plein mooi heraangelegd. Een voorbeeld van hoe openbaar domein moet worden aangelegd (en onderhouden!).
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|