|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Nr. 3 NL: Den Haag (dag 1)
Na Amsterdam en Rotterdam was het nu tijd voor nummer drie; Den Haag. Omdat ik er definitief voor gekozen heb de hele gemeenten mee te tellen, en dus niet alleen de steden, kon ik Scheveningen ook opnemen in deze serie (zie dag 2). Overigens zit er tussen dag 1 en 2 een week of twee. En dat had onder andere ook met het weer te maken.
![]() 1: ![]() 2: De Minsteries van zowel OCW als VROM tegenover het station: ![]() 3: ![]() 4: Tram: ![]() 5: Centraal station: ![]() 6: ![]() 7: ![]() 8: Op de achtergrond de Zurichtoren (88 meter): ![]() 9: De Muzentoren is 78 meter hoog: ![]() 10: ![]() 11: Het stadhuis, bijgenaamd het 'IJspaleis' in spiegelbeeld gezien: ![]() 12: Spuiplein + stukje IJspaleis: ![]() 13: Tramstation Spui: ![]() 14: Panden aan de Lange Poten: ![]() 15: De Passage is het oudste winkelcentrum van Nederland en werd in 1885 in gebruik genomen: ![]() 16: ![]() 17: ![]() 18: ![]() 19: Hofvijver: ![]() 20: ![]() 21: De Ridderzaal in het Binnenhof dateert uit de 13e eeuw. Hier wordt jaarlijks sedert 1904 de Troonrede uitgesproken door de Koningin: ![]() 22: ![]() 23: ![]() 24: ![]() 25: ![]() 26: ![]() 27: Het Mauritshuis is een Rijksmuseum met voornamelijk 17e eeuwse schilderijen uit de Gouden Eeuw: ![]() 28: De Gevangenpoort is een middeleeuwse gevangenis: ![]() 29: ![]() 30: Plaats: ![]() 31: ![]() 32: ![]() 33: ![]() 34: ![]() 35: De Hoftoren, Zurichtoren en Castalia steken boven het Binnenhof uit: ![]() 36: Toren Grote kerk: ![]() 37: ![]() 38: De Ooievaar is het wapen van Den Haag: ![]() 39: De Grote kerk behoort tot de oudste gebouwen van Den Haag: ![]() 40: ![]() 41: Paleis Noordeinde, rond 1533 ontstaan, is het werkpaleis van Koningin Beatrix: ![]() 42: ![]() 43: Tegenover het paleis staat het standbeeld van Willem van Oranje: ![]() 44: Lange Vijverberg: ![]() 45: Uitzicht op de Hofvijver + Binnenhof: ![]() 46: ![]() 47: Achterzijde Mauritshuis met aan de rechterkant het Torentje van Balkenende. In dit torentje bevindt zich sinds 1982 de werkkamer van de Nederlandse minister-president: ![]() 48: ![]() 49: 't Plein + Hoftoren, Zurichtoren en Castalia: ![]() 50: ![]() Dag 2 Grootste gemeenten Nederland: 1: Amsterdam (dag 1) (dag 2) 2: Rotterdam (dag 1) (dag 2) 3: Den Haag (dag 1) (dag 2) 4: Utrecht (dag 1) (dag 2) 5: Eindhoven (juli) (september) 6: Tilburg 7: Almere 8: Groningen (dag 1) (dag 2) 9: Breda (dag 1) (dag 2) 10: Nijmegen 11: Enschede 12: Apeldoorn 13: Haarlem 14: Arnhem 15: Zaanstad (dag 1) (dag 2) 16: Amersfoort 17: Haarlemmermeer (deel 1) (deel 2)
http://www.sinds1980.nl - Hobbyfotografie van Tilburgse bodem Last edited by Sinds1980; April 7th, 2011 at 08:15 PM. Reason: Links toegevoegd. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Anti-pipi
Likes (Received): 0
|
Mooie serie. Ik blijf de skyline van Den Haag kitscherig vinden.
|
|
|
#3 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 93
|
Mooie serie van een mooie stad.
Wat ga je doen als je bij stad 5 en 6 (Eindhoven en Tilburg) bent aangekomen? Sla je die over of doe je een nieuwe?
|
|
|
#4 |
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 198
|
Mooie serie van mijn favoriete grote stad in Nederland! Ik heb er vier jaar gestudeerd en je hebt 'm erg mooi in beeld gebracht!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
|
Prachtige foto's met veel levendigheid op straat (altijd leuk om te zien)
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Dank voor de reacties!
![]() Quote:
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
|
Zeer mooie serie. Staan veel (mooie) plekken op die ik nog nooit heb gezien. Ook opvallend het ontbreken van ook maar enig jaren 70 stadsvernieuwing, want toen ik er kwam stond heel de stad er vol mee (de delen waar ik kwam)!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Er is in het centrum vrij weinig in de seventies gebouwd. Meest opvallende was de raadzaal, maar daar staat nu de Sting o.m.! Ook het transistorium is gepimpt tot Castalia. Blijven vooral de oude JuBi-kavel over en het CS. Die eerste tweeling wordt gesloopt en de laatste in ieder geval verstopt achter een OMA-ontwerp. Zichtbaar is en blijft ministerie van Financien, maar dat is net (erg geslaagd den ik) geheel gerenoveerd.Een fotoserie over je eigen woonplaats heeft altijd extra de aandacht: dus ja fantastisch! De humor van foto 4 had ik niet direct door: maar de tram is idd netjes aangegeven met een pijl... nu hoeeft niemand te twijfelen wat het is! ![]() Favo's: #8, #11, #16, #24, #32, #40 en #42.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|