|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Rabat-Salé (Project News from the Capital City) |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#81 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Hey guys I think we should concentrate on updating a little bit this project. Do you have any other pictures with the job site construction , who is developing this project , status of the buildings … etc
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Registered User
|
What is the status in percentage in accomplishing of the glass towers you are speaking about ?
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Registered User
|
Wake up everybody Addoha is doing very nice real-estate project all over Morocco through Prestigia Luxury Homes
This is Riad Al Andalous |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Adventurer
|
May I ask ? How many floors the two towers please ?
|
|
|
|
#86 |
|
Registered User
|
23 floors...
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Adventurer
|
Thank you. Not bad at all for Rabat, but now that they are building they could break the record and reach 30 floors :p
|
|
|
|
#88 | |
|
BANNED
|
Quote:
But if your trying to argue my point than save your breath, cause I dont care what you think, this is what I think and im intitle to my opinion ![]() Skyscrapers are the symbol of advancment and archetectual Modernisation in Morocco, and also the symbol of wealth and the Morocco of the 21st century.
Last edited by [MAROC-1]; August 4th, 2009 at 02:19 PM. |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Moderador
Likes (Received): 663
|
Congratulations, Rabat, Morocco! You're the banner of the day! Greetings from Naga City and Camarines Norte and Camarines Sur Provinces, Philippines Thread! Visit also; Camarines Sur Water Sports Complex - the most modern water park in Asia. Caramoan Islands, Camarines Sur - where the Survivor versions of France, Turkey, Israel, Bulgaria, Sweden and Serbia were filmed.
|
|
|
#90 |
|
Architecte
Likes (Received): 30
|
j'ai visité le site ce matin et g parler avec kelkes responsables effectivemet y'aura 4 tours de 24 etages voir meme plusieurs tours dans le future ils veulent faire de hay riad center un grand quartier de business
si je passe la prochaine fois devant ce site je prendrai des photos paske moi d'habitude je prend pas de photos lol
|
|
|
|
#91 |
|
المملكة المغربية
Likes (Received): 2
|
Amazing ! Looks very impessive. Very modern. This is what Rabat needs, and other Moroccan cities, MODERN PROJECTS !
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Registered User
|
A nice project, I'd love to see it realized, and how will it look with maroc telecom tower. C'est bien pour rabat de bouger un peu
![]()
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Registered User
Likes (Received): 28
|
Waw, je connaissais pas le projet. Impressionnant !
Hay Riad va devenir un vrai centre d'affaires de dimension régionale.
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Registered User
|
Il l'est deja Mais c'est bon de tjrs aller en avant encore plus
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Registered User
|
ca avance enorment ce truc et il y a meme des gens qui y ont deja habite, un jour j'ai vu des vetement tendu sur les fillets de certain balcon...
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
BANNED
|
Bon alors, j'avais du temps libre cet aprem, donc j'aai fait de la chasse aux grues a travers Rabat. le concept? tres simple: des que je vois une grue bah je me dirige vers labas pour prendre des photos. conclusion: Rabat va devenir un truc de OUF dans quelque années!
Alors le premier chantier (car c'est mon petit chouchou a moi!), c'est riad al andalous! Deja je vais donner l'etat d'avancement du projet: ![]() Rouge: partie complete c'est la ou se trouve le show room, les bureaux de vente etc... parcontre je ne sais pas si c'est deja habité.. Bleu: alors c'est quasiment terminé de ce coté si, c'est un degradé du point A vers le point B, coté A c'est quasiment fini il ne reste qu'aux occupants, de venir s'installer. alors que plus on s'approche vers B plus il reste du taf a faire, les moins avancés manque de peinture et de finitions(portesd fenetres etc) mais tout ce qui est beton est fini.. Vert: la c'est plein traveaux, une partie est arrivé au 5eme etage, un autre au 2eme... ya encore du boulot quoi... Magenta: la, les grues sont en place et les traveaux ont demarrés(j'imagine qu'ils font le parking sous terrain et les fondations...) jaune: ca c'est la partie villa, une villa est terminé et il y en a plusieurs autres en chantier, appartement tout les terrains on ete vendus de ce coté... Ca c'est concernant l'avancement, maintenant place aux PHOTOS!! Last edited by filsdupetit; May 27th, 2010 at 03:38 AM. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
BANNED
|
Partie rouge:
Last edited by filsdupetit; May 27th, 2010 at 03:41 AM. |