|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#61 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Ik zit nu nog eventjes in Antwerpen en kan er niet meteen foto's van gaan maken, maar in de inkomhal van de Boekentoren (iedereen die dat wil kan daar zomaar binnen) staat er een grote maquette die een (ik weet niet of je echt van dé kan spreken) visie van Vandevelde illustreert. Daarin heeft de Boekentoren een esplanade en andere leukigheden.
|
|
|
#62 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
Hier alvast renderings van de visie van Vandevelde voor de Belvédère:
![]() http://infunctievan.be/ ![]() http://infunctievan.be/
|
|
|
#63 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
En hier wat snelle foto's van de maquette in de inkomhal
![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Registered User
|
Heeft er eigenlijk iemand een idee of je de boekentoren kan gaan bezoeken (ik bedoel hiermee niet de leeszaal, maar de hogere verdiepingen, meer bepaald de belvédère) ?
En zoja, op welke manier (reservatie, rondleiding,...) is dit mogelijk? Mvg, Roelant |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Architecture Student
Likes (Received): 17
|
Je moet er een afspraak voor maken ergens (weet zelf niet precies meer waar). En als dat goed geargumenteerd is (een groep heeft altijd iets meer kans dat een enkele persoon naar boven begeleiden), moet dat normaal wel lukken.
Maar met de huidige werken die bezig zijn, vrees ik er voor dat dat zal lukken.
|
|
|
#66 |
|
Registered User
|
Een Date Met Fair Trade
Fair Trade is hot! Wilt u er ook van 'proeven', dan bent u meer dan welkom op onze gezellige speeddate! Onze professionele match-maker van de avond brengt u in contact met een aantal interessante FairTradePartners die u meer vertellen over hun liefdevol engagement. En dit alles in het penthouse van de Gentse boekentoren met prachtig uitzicht over de eerste FairTradeGemeente van VLaanderen. 'Do not disturb' is geen excuus in Hotel Belvédère, u hebt een date met Fair Trade! Dit evenement kadert in de sfeer van Belmundo. FairTradeGemeente Gent wilt u warm maken voor fairtrade in een intiem gesprek met haar verschillende partners in een uniek kader. U kunt nader kennismaken met EVA (ethisch vegetarisch actief), Oxfam Wereldwinkels (pionier van fairtrade), Shop in Shop, Max (Max Havelaar, het keurmerk voor fairtrade), een Gentse fairtrade school, een eerlijke kledingleverancier en uiteraard last but not least de kersverse stuurgroep van FairTradeGemeente Gent. Het aantal deelnemers aan dit evenement is beperkt omwille van de veiligheidsredenen van de belvédère van de Boekentoren. Inschrijven > Je kunt dus wel naar boven en eens rondkijken, maar je moet er wel een date over fairtrade bijnemen.... iemand goesting http://www.fairtradegemeentegent.bewww.fairtradegemeentegent.be |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Registered User
|
Is er echt niets meer dan deze maquette?
Last edited by codex William; November 4th, 2011 at 01:24 AM. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Kempische Gentenaar
Likes (Received): 1
|
Ik ben ingeschreven voor "Hotel Belvédère" vanavond, zijn er nog andere forumleden die er gaan zijn?
|
|
|
#69 |
|
Bike It!
Likes (Received): 346
|
Volgens Het Laatste Nieuws vandaag start de restauratie nu in maart en zal die duren tot 2016. Eerst wordt onder de binnenkoer een betonnen bunker gebouwd, waarin de paar miljoen boeken zullen worden opgeslagen. Pas daarna kan begonnen worden met de toren zelf.
|
|
|
#70 |
|
Architecture Student
Likes (Received): 17
|
Ik dacht dat ze allang bezig waren met die boekenverhuis? (die lift aan de gevel)
|
|
|
#71 |
|
Kempische Gentenaar
Likes (Received): 1
|
Al heel de tijd vergeten te uploaden: mijn foto's van de Belvédère, van die "date met fair trade" in november:
http://www.majhost.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=259391
|
|
|
#72 |
|
Registered User
|
De situatie is nogal complex aangezien er twee 'verhuizen' aan de gang zijn op dezelfde site die eigenlijk niets met elkaar te maken hebben.
De Centrale Bibliotheek krijgt een ondergronds depot onder de binnenplaats van de Blandijn en vervolgens zal ook de toren zelf aangepakt worden. Daarvoor werd al een eerste test gedaan, via een 'testverdieping' (dat was dus de reden voor die die boekenlift vorig jaar). Daarnaast verhuizen alle seminariebibliotheken van de Blandijn naar de nieuwe centrale L&W bibliotheek aan de Rozier (tegenover de boekentoren). De eerste fase daarvan is trouwens afgerond en opent volgende week! |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Registered User
|
Ze hebben Titus De Voogdt ingeschakeld om een mooi promofilmpje te maken over de restauratie: http://vimeo.com/36904787
Nieuws daaruit (voor mij): het is de bedoeling dat de Belvédère opengesteld zal worden voor het publiek en de St. Hubertusstraat zal afgesloten worden om het graven van het ondergronds depot mogelijk te maken (het raam van mijn kantoor kijkt pal uit op de St.Hubertusstraat, dus als ze er echt aan beginnen zal ik wel even mijn zakjapanner bovenhalen). Last edited by Meurisse; February 18th, 2012 at 08:15 PM. Reason: + video |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Registered User
|
Eindelijk begonnen, duurt wel nog lang
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Registered User
Likes (Received): 63
|
image hosted on flickr
![]() Boekentoren by sart68, on Flickr image hosted on flickr ![]() Boekentoren by sart68, on Flickr image hosted on flickr ![]() Boekentoren by sart68, on Flickr image hosted on flickr ![]() Boekentoren by sart68, on Flickr image hosted on flickr ![]() Boekentoren by sart68, on Flickr image hosted on flickr ![]() Boekentoren, Gent by Xavier de Jauréguiberry, on Flickr image hosted on flickr ![]() Boekentoren, Gent by Xavier de Jauréguiberry, on Flickr image hosted on flickr ![]() Boekentoren, Gent by Xavier de Jauréguiberry, on Flickr |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Registered User
|
On/off topic: Vandaag 03 april verjaardag van Henry Van de Velde...
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Registered User
|
Jullie hebben van mij nog een kleine samenvatting van de eerste maand werken aan de boekentoren. In de eerste fase wordt er dus een ondergronds depot gegraven op de binnenkoer tussen de leeszaal en het 'aquarium' van de Blandijn.
Stipt op één maart zijn ze begonnen met het plaatsen van de voorzieningen in de St. Hubertusstraat: ![]() Ondertussen is dat uitgegroeid tot een kleine nederzetting met een student-proof fence: ![]() Probleem is dat het binnenplein helemaal omgeven wordt door vrij hoge gebouwen. De 'zwakste schakel' is inderdaad de doorgang in de St. Hubertusstraat aan de (tijdelijk buiten bedrijf gestelde) fietsherstelplaats, daar staat enkel het vroegere computerknooppunt (voorheen museum) in de weg. Hier zijn ze begonnen met de bodem met een betonlaag te verstevigen: ![]() En aan de andere kant (op de binnenkoer) zijn ze al volop tegels aan het uitbreken:
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Registered User
|
De skyline is een nieuwe torenkraan rijker:
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Registered User
|
De eerste fase van de restauratie van de boekentoren (het graven van een ondergronds depot op de binnenkoer) is nu op volle gang:
De binnenkoer is opengelegd en er wordt flink gegraven: ![]() ![]() Om alles af te voeren hebben ze een tunnel gegraven onder het vroegere computerlokaal (voormalig museum), ik vond nergens een geschikte plek om een foto te trekken, dit is een bovenzicht van de 'buitenkant' van de tunnel, naast de torenkraan:
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| boekentoren, gent |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|