|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1381 |
|
Groningse Brabo
Likes (Received): 9
|
|
|
|
|
|
|
#1382 |
|
Fagus Sylvatica
Likes (Received): 1
|
Whooooops! ....waarom niet gewoon lekker zelf met de eer strijken D1N0?
|
|
|
#1383 |
|
D’r is mor ain Stad!
Likes (Received): 0
|
Omdat Cpt.Iglo ook af en toe mee leest. ![]() Maar ik ben ook best enthousiast over dit plan, alleen vraag ik me af waarom deze toren wel gebouwd kan worden en bijvoorbeeld Fase 2 van de Kop van Oost gecanceld is. Zit er zoveel verschil in de prijs? Kan namelijk geen andere reden bedenken waarom dit project dan wél doorgang kan vinden. Je hebt gelijk, zo te zien wordt het fietspad hier weg gehaald, waardoor er toch nog wat ruimte tussen de woningen en de ringweg komt. Ik hoop alleen niet dat er een grote geluidswal komt, waardoor de woningen niet meer zichtbaar zullen zijn.
' ain pronkjewail in golden rand, is Stad en Ommeland! ' Last edited by Cpt.Iglo; March 19th, 2012 at 04:02 PM. |
|
|
|
|
|
#1384 | |
|
Registered User
|
Quote:
De prijzen in de kop van oost waren absurd hoog. Bijna 2,7 ton voor een starterswoning... |
|
|
|
|
|
|
#1385 |
|
D’r is mor ain Stad!
|
De trapvormige toren van Atelier Kempe Thill heeft de naam 'The Landscraper' gekregen, meer info en plaatjes staan hier.
Het gaat hier dus om één van de drie genomineerden voor een studententoren bij de Cortinghborg. Van de andere twee torens heb ik nog niet veel nieuwe info kunnen vinden.
|
|
|
#1386 |
|
Registered User
|
By far het beste ontwerp van BouwJong. Fijne (typische Kempe-Thill-)gevel, goede collectieve ruimte...
|
|
|
|
|
|
#1387 |
|
D’r is mor ain Stad!
|
Mee eens, hoewel ik die ronde toren ook wel wat vind hebben. Bij dit trapvormige ontwerp krijg ik namelijk meer een 'hoog gebouw gevoel' dan een 'toren gevoel'. Het vele groen daarentegen vind ik wel weer erg mooi.
|
|
|
#1388 |
|
Registered User
|
Dat PvanB-ding bedoel je? Vond ik minder sterk. Snap die gedateerde gevel niet zo. Te veel gedoe. Is toch uitgelezen kans om iets met die draagconstructie in je gevelontwerp te doen? En als ik me goed herinner vond ik de inpassing in de omgeving al helemaal belabberd, maar kan zijn dat ik dat verwar met een ander ontwerp...
|
|
|
|
|
|
#1389 |
|
Groningse Brabo
Likes (Received): 9
|
Ik neem aan dat het ding van Lef-architecten al is afgevallen, aangezien ik er nergens meer wat over terug vind. Kempe Thill vind ik ook de beste. Dat dunne smalle van die ronde, vind ik een beetje benauwend.
|
|
|
|
|
|
#1390 |
|
hoog boven Groningen!
Likes (Received): 10
|
Nieuw plan voor Tuinlandlocatie in Groningen
GRONINGEN - De eigenaren van de voormalige Tuinland-locatie in de Groningse wijk Ulgersmaborg hebben bij de gemeente een nieuw plan ingediend voor het terrein. Aanleiding is de tegenvallende verkoop van woningen in het bestaande plan. In het nieuwe plan komt vooral ruimte voor een aantal blokken met geschakelde woningen. Volgens de eigenaren van het terrein zou hier meer vraag naar zijn. Ook stellen de initiatiefnemers voor om de vijver ten noordoosten van de locatie te vergroten ten opzichte van het oude plan. (bron: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=108709)
|
|
|
|
|
|
#1391 | |
|
Registered User
Likes (Received): 25
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1392 |
|
Derp?
Likes (Received): 135
|
Ik kwam onderstaande impressies van Grunobuurt Blok 6 (Typhoon), het eerstvolgende project, tegen op de site van DeZwarteHond. Nu weet ik niet of dit al het Definitief Ontwerp is (ze zijn daar momenteel wel mee bezig), maar ik weet wel dat eerstvolgende gebouw inderdaad van DZH is, en bovendien had ik deze impressies (en meer algemeen impressies van deze kwaliteit en detaillering) nog niet eerder gezien. Excuses voor het formaat - kon ze niet kleiner vinden...
![]() ![]() ![]() ![]() Foto's afkomstig van http://www.dezwartehond.nl/projecten...runobuurt.html Overigens zag ik wel dat er de afgelopen dagen het een en ander aan materiaal is neergezet (keten, buizen, etc.), en dat er een beetje modder heen en weer geschoven is, maar of dit ook daadwerkelijk duidt op een aanstaande start van de bouw (die gepland stond voor eerste helft 2012) weet ik niet...
|
|
|
#1393 |
|
Registered User
|
De renders zijn wel aardig, het sluit wel aan op de andere nieuwbouwblokken in de Grunobuurt. Maar het is niets wereldschokkends. Wel goede gevelkleur iig.
|
|
|
#1394 |
|
Registered User
|
Ja, kan zo op de grote markt, als verblijfplaast van vindicat! Daar lijkt het wel op...
|
|
|
|
|
|
#1395 |
|
Uut Stad
|
Zou zo op de Grote Markt kunnen
*edit* twee zielen, 1 gedachte....*/edit*Voor de rest prima ontwerp met goede materialisering en mooie binnentuin.
|
|
|
#1396 |
|
Registered User
|
nou....Vindicat erin en iets echt spectaculairs op de grote markt...de Bijenkorf wil wel!
|
|
|
|
|
|
#1397 | |
|
Derp?
Likes (Received): 135
|
Quote: