|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Ik vind ze ook maar wat somber, wat Japans op een of andere manier.. Een stad heeft kleuren nodig! Tgaat wel raar zijn in het begin, maar dat kan veranderen. Men had er misschien beter een wedstrijd van gemaakt?
Voorts kan ik de Brusselse verkeerspalen best smaken! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Het heeft wel iets plezants, anderzijds: die aluminium elementen lijken mij gegraveerd te zijn met een soort wijnrankenmotief, maar ik kan mij vergissen.
Edit: ik vergis mij.
www.dewebsitevanpuinkabouter.be Last edited by Puinkabouter; October 21st, 2008 at 12:59 PM. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
Quote:
![]() Op die manier begrijp ik het wel. Ik denk dat die nieuwe palen best wel gaan meevallen. Ik vraag me af of dat plannetje een fictief kruispunt is of niet... Anders zou dat wel eens goed kunnen zijn dat dat het eerste kruispunt is waar die palen gaan komen! Een kruispunt met een tramlijn: Antwerpen of Gent dus
|
|
|
|
#26 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Of Oostende - of een andere plek aan de kust. Het kan ook een fictief kruispunt zijn om een verkeerssituatie te illustreren waarin het gebruik van de gans zwarte en de zwart/witte lichten gekaderd wordt. In Gent ken ik alvast geen enkel kruispunt dat er zo uitziet.
|
|
|
#27 |
|
Registered User
|
Ik vind het best wel geslaagd. De kritiek dat er geen kleur in zit vind ik niet terecht. Die dingen moeten niet opvallen in het straatbeeld, de lichten natuurlijk wel. Ook vind ik het mooi dat alle bovenbouwen recht zijn, dus geen bogen meer boven de wegen waar dan een licht aan hangt. Ik vind het ook heel geslaagd dat de palen nog een stuk doorlopen. Vraag is natuurlijk ook hoelang die palen proper zullen blijven. Ik hoop ook dat iedereen er eens met zijn fikken afblijft en die palen niet weer gaan vol hangen met stickers.
Het zou eigenlijk nog mooier zijn mocht men de straatverlichting ook aanpassen aan deze stijl maar dat zal wel utopisch zijn natuurlijk.
|
|
|
#28 |
|
BANNED
Likes (Received): 1
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Registered User
|
Heeft iemand een idee wanneer die dingen voor het eerst in het landschap zullen verschijnen?
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Cosa dire cosa fare
Likes (Received): 2
|
Ik vind die bogen juist heel mooi, zeker als ze wat naar achter gedraaid zijn. Het klinkt eigenaardig, maar zo'n booglicht vind ik echt geweldig.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Registered User
|
Er zit iets in maar het zal enorm wennen worden. Een definitief oordeel wil ik pas vellen als ik er één in het echt gezien heb want die ontwerpen zien er maar mottig uit
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Registered User
|
Inderdaad, het wegmeubilair heeft al genoeg strakke vormen. De bogen van de verkeerslichten vormden een welgekomen afwisseling.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Ik vind ze nogal plastiekachtig.
En die LED-verkeerslichten zijn verschrikkelijk, ik heb achter mijn hoek zo'n oversteekplaats daarmee en 's nachts doet dat echt PIJN aan je ogen .
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Near Bruges
|
Ik heb ook een dubbelgevoel, op het eerste zicht leek het speelgoed.
Als je alle vormen dan eens naast elkaar ziet, ziet het er iets beter uit. Maar ik wil toch wat meer zien dan datgene we hier voorgeschoteld krijgen. En als men ze plaatst moet men dat doorvoeren over het gehele gewest (niet hier en daar een kruispuntje, zodat na 10 jaar overal verschillende lichten staan). Wat design kan zeker. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Registered User
|
'k Heb die lichten daarnet "live" gezien op Interieur en 'k vind er eigenlijk niets bijzonders aan.
Lichten moeten natuurlijk in de eerste plaats functioneel zijn. 't Belangrijkse is dat er een uniformiteit bekomen kan worden, wat de verkeerssituatie meteen duidelijker en dus ook veiliger maakt. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Fuctionaliteit moet idd prioriteit zijn. En uniformiteit is er nu al, en de lichten zijn degelijk.
Heel dit plan is geldversmossing. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
BANNED
|
Ik denk niet dat men direct al de lichten gaat vervangen. Gewoon langzaamaan vervangen naar gelang de oude versleten zijn. Dat kost geen cent extra.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Registered User
|
Nee, maar door dergelijke werkwijze (die natuurlijk te begrijpen is en financieel/praktisch quasi de enige mogelijkheid is) duurt het wel 30 jaar eer alle verkeerslichten vervangen zijn. Dat betekent dat tot dan twee soorten lichten gebruikt worden. Dat doet de uniformiteit natuurlijk geen goed.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
BANNED
|
Ach, uniformiteit.... Dat is misschien goed, maar is het zoveel geld waard? Beter de overschakeling op een langzame en niet dure manier te doen. Er wordt al genoeg geld verkwist. Zolang de nieuwe lichten ook rode, oranje en groene lichten hebben...
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Quote:
![]() Troost je; het zou er saai uitzien moest het er overal hetzelfde uitzien. Gewoon eens wat (meer) gaan reizen en iets van de wereld inzake overeenkomsten en verschillen zien.
|
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|