daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Den Haag > Ooievaarsnest

Reply

Thread Tools Display Modes
Old March 7th, 2009, 09:15 PM   #61
Slagathor
Luctor et Emergo

Slagathor's Avatar

Likes (Received): 197

Dat klopt, al voelt het langer. Ik moest hem van de week noodgedwongen nemen omdat er bij Delft een trein van de NS in brand stond. Het was dus Randstadrail of omrijden via Gouda.

Tussen CS en Laan van NOI heb je (vooral tijdens de spits) wel een superstedelijk uitzicht trouwens. Als ik dat vantevoren had geweten had ik een foto gemaakt (nu ging het te snel).

Fotoreportages:
Middelburg, ZL | Vlissingen, ZL
Slagathor no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old March 10th, 2009, 06:40 PM   #62
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

Likes (Received): 2

'RandstadRail moet doorgetrokken naar Leiden'

10-03-09 17:29

DEN HAAG - Randstadrail zou moeten worden uitgebreid richting Leiden om de files op de A4 en de A44 terug te dringen. Dat stelt de Kamer van Koophandel van Den Haag.

De ondernemersvereniging maakt zich ernstig zorgen over de bereikbaarheid van de regio. De lightrailverbinding zou via Leidschendam en Voorschoten uit moeten komen bij station Leiden Centraal.

De Kamer van Koophandel hoopt nu dat de gemeente Den Haag en het stadsgewest Haaglanden het plan zullen overnemen.

Totaal aantal inwoners Stadsgewest Haaglanden: 1.088.508 inw.

Den Haag, Wereldstad aan Zee.
Haagse Dave no está en línea   Reply With Quote
Old March 10th, 2009, 06:50 PM   #63
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Likes (Received): 64

Quote:
Originally Posted by Haagse Dave View Post
'RandstadRail moet doorgetrokken naar Leiden'
Was een tijdje geleden een interview met de directeur van de HTM in, ik geloof, de Den Haag Centraal. Daarin was die man ook al wat aan het mompelen over een tramaansluiting op de Rijn-Gouwe lijn. Die aansluiting zou dan bij, jawel, Leiden Centraal moeten komen. Zou volgens mij een behoorlijk zinvolle verbinding zijn.
Koen Acacia no está en línea   Reply With Quote
Old March 10th, 2009, 07:09 PM   #64
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

Tsja

Old March 10th, 2009, 07:14 PM   #65
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

Quote:
Originally Posted by Koen Acacia View Post
Was een tijdje geleden een interview met de directeur van de HTM in, ik geloof, de Den Haag Centraal. Daarin was die man ook al wat aan het mompelen over een tramaansluiting op de Rijn-Gouwe lijn. Die aansluiting zou dan bij, jawel, Leiden Centraal moeten komen. Zou volgens mij een behoorlijk zinvolle verbinding zijn.
Het is zowiezo een plan voor over 10 a 15 jaar. Wethouder Smith wil eerst RR in Den Haag verder uitbreiden.

Old March 10th, 2009, 08:28 PM   #66
070
BANNED

Likes (Received): 0

Ze willen in de toekomst RR laten rijden via Westland / Hoek van Holland, en van daar uit via R'dam, Delft weer naar Den Haag.

---------------------------------------------------

Weer slecht nieuws voor tram 19.

Ook Kapelsbrug kan tram 19 niet dragen.

DELFT - Naast de Sebastiaansbrug, blijkt nu ook de Kapelsbrug (onder de Zuidwal) te zwak om tramlijn 19 te dragen. De brug tussen het Legermuseum en de Schie, waar dagelijks vele honderden automobilisten overheen rijden, moet volgens de gemeente worden vervangen.
Eind vorig jaar al ontdekte de gemeente - naar nu blijkt - dat de brug niet meer voldoet aan de huidige eisen en dat hij de extra belasting van de tramlijn niet aankan.

Het is de zoveelste tegenvaller bij de aanleg van de tramlijn, die komt te liggen tussen de TU-Wijk en Leidschendam-Voorburg. Volgens de planning had de tram al moeten rijden, maar telkens treedt er vertraging op. Die is onder meer te wijten aan de slechte staat van de Sebastiaansbrug, die eerst grondig moet worden gerenoveerd. Begin 2010 starten de werkzaamheden, die tien maanden in beslag nemen.

De gemeente wil de Kapelsbrug in diezelfde periode aanpakken. Volgens een woordvoerder wordt nu gewerkt aan een brugontwerp. Hij kon gisteren niet zeggen hoeveel de operatie gaat kosten. Wel verwacht hij dat niet meer nodig is dan de miljoenen, die de gemeenteraad al eerder voor de tram beschikbaar stelde. Daarbij denkt de gemeente dat het stadsgewest een deel zal bijdragen. Naar verwachting rijdt de tram op z'n vroegst in 2012 door Delft.

AD
----------------------------------------------------------

Interessante info over diezelfde lijn 19.

http://www.haaglanden.nl/sites/defau...mrkt=1&id=1624
070 no está en línea   Reply With Quote
Old March 10th, 2009, 08:33 PM   #67
la-haye
Registered User

la-haye's Avatar

lijkt wel of RR de toekomst is gewoorde
kon jaren geleden toch ook al met die oude tram's
la-haye no está en línea   Reply With Quote
Old March 10th, 2009, 09:08 PM   #68
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Quote:
Originally Posted by la-haye View Post
lijkt wel of RR de toekomst is gewoorde
kon jaren geleden toch ook al met die oude tram's
Ik denk dat het die net wat hogere snelheid is. Met 80 per uur werkt zo'n verbinding toch net even wat lekkerder dan met 50.
En ik schat dat er gewoon wat meer zelfvertrouwen is ontstaan. Een paar jaar geleden was Den Haag nog die armlastige stad die bijna failliet was, nu is de stad toch lekker aan het boomen en is Wassenaar wat suf. Kun je toch net wat makkelijker je rug recht houden als het om Wassenaarse nimby's gaat.

Ik vind het wel mooi eigenlijk. Die lijn zal er niet volgend jaar liggen, tuurlijk, maar tegenwoordig zitten er in ieder geval weer dingen in de pijplijn, dat was decennia lang wel anders.
Old March 11th, 2009, 12:15 AM   #69
Beholder
Registered User

Beholder's Avatar

Likes (Received): 23

De verbinding zou met de oude trams met 70 km/u gereden kunnen worden. Dat deden ze natuurlijk ook op weg naar Delft en terug toen de rails er nog niet zo verzakt waren.

Maar juist op het gebied van het zelfvertrouwen van de stad heb je een sterk punt. > Zonder plannen gebeurt er zeker niets, nu misschien/waarschijnlijk: afhankelijk of het glas halfvol of halfleeg is.
Old March 13th, 2009, 06:13 PM   #70
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Likes (Received): 133

Toch wel jammer dat dit niet door gaat.

Tegen lightrail langs duinen
WESTLAND - Aan openbaar vervoer in de vorm van rails heeft de gemeente Westland geen enkele behoefte.
De zogeheten lightrailverbinding van Den Haag via Poeldijk met Naaldwijk was al geen optie voor het gemeentestuur, maar zo'n route langs de kust wordt nu eveneens van de hand gewezen.

Hoewel een lightrail van Kijkduin langs de Westlandse duinen naar Hoek van Holland onderdeel is van een toekomstvisie waarbij de kustlijn drastisch is uitgebreid, wijst het college een dergelijke verbinding toch af. Niet alleen kost de aanleg in de ogen van de gemeente te veel glas, er zullen ook onvoldoende reizigers voor zijn. Overigens wordt ook een nieuwe weg bij een bredere kust bij Ter Heijde afgewezen.

Veel heil ziet men ook niet in de toekomstplannen van de provincie Zuid-Holland voor het duindorp zelf. Er liggen ideeën om van Ter Heijde een slowfoodcentrum te maken met een Michelin-sterrenniveau. Westland vindt dat het dorp vooral woonplaats moet zijn en minder een 'badplaats met bijzondere functies'.

http://www.ad.nl/denhaag/westland/30...gs_duinen.html
ikops no está en línea   Reply With Quote
Old March 13th, 2009, 06:20 PM   #71
ikops
Moderator

ikops's Avatar

En goed nieuws voor deze nachtbraker (nou ja)

DEN HAAG - De VVD in de Haagse gemeenteraad wil dat de nachttrein weer naar het Centraal Station gaat rijden. De treinen stoppen sinds 14 december vorig jaar 's nachts niet meer op dat station, maar op Hollands Spoor.

Volgens de VVD is het uitgaanspubliek de dupe van de wijziging. Hollands Spoor ligt verder van het centrum en reizigers zouden zich er minder veilig voelen.

De partij wil van de NS en de gemeente weten of de stationswijziging voor het nachtnet blijvend is of te maken heeft met de bouwwerkzaamheden op het Centraal Station.
Old March 13th, 2009, 06:52 PM   #72
070
BANNED

Hollands Spoor mag je wel een peloton ME-ers neer zetten om daar normaal uit te kunnen stappen en je weg naar de stad te vervolgen via de Stationsweg / Wagenstraat. En dan nog gaat 't mis / fout. Goed plan!
Old March 13th, 2009, 06:56 PM   #73
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Quote:
Originally Posted by ikops View Post
[I]Tegen lightrail langs duinen
WESTLAND - Aan openbaar vervoer in de vorm van rails heeft de gemeente Westland geen enkele behoefte.
De zogeheten lightrailverbinding van Den Haag via Poeldijk met Naaldwijk was al geen optie voor het gemeentestuur, maar zo'n route langs de kust wordt nu eveneens van de hand gewezen.

Hoewel een lightrail van Kijkduin langs de Westlandse duinen naar Hoek van Holland onderdeel is van een toekomstvisie waarbij de kustlijn drastisch is uitgebreid, wijst het college een dergelijke verbinding toch af. Niet alleen kost de aanleg in de ogen van de gemeente te veel glas, er zullen ook onvoldoende reizigers voor zijn. Overigens wordt ook een nieuwe weg bij een bredere kust bij Ter Heijde afgewezen.
Kijken wat Hoek van Holland er van vindt. Als die wél zo'n tram willen dan desnoods naar de provincie stappen voor een aanwijzing.
Old March 13th, 2009, 06:58 PM   #74
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Quote:
En goed nieuws voor deze nachtbraker (nou ja)
Ik heb dat altijd een hele vreemde gedachte gevonden, dat de reizigers maar naar de treinen toe moeten komen in plaats van andersom. De trein is toch het vervoermiddel?
Old March 13th, 2009, 10:09 PM   #75
The Hague Rules
what else!

The Hague Rules's Avatar

Likes (Received): 8

Wakker worden

Quote:
Volgens de VVD is het uitgaanspubliek de dupe van de wijziging. Hollands Spoor ligt verder van het centrum en reizigers zouden zich er minder veilig voelen.
[/I]
Raar bericht!
Volgens mij was voor "iedereen" behalve de VVD duidelijk dat het inderdaad om een tijdelijke maatregel gaat.

Verder: Ik weet niet of je wel eens van CS hebt gelopen naar bijvoorbeeld 't Paard, Grote Markt... ik denk dat de afstand vanuit HS hetzelfde of zelfs dichterbij is.

Fijn dat de VVD HS links laat liggen bij de aanpak van problemen, daar zal de buurt van opknappen!
The Hague Rules no está en línea   Reply With Quote
Old March 13th, 2009, 11:38 PM   #76
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Toch zou ik daar niet graag des nachts uitstappen, ook al is de wandeling er vandaan misschien korter dan bijvoorbeeld vanaf CS naar bepaalde plekken in de stad.
Old March 14th, 2009, 12:39 PM   #77
Slagathor
Luctor et Emergo

Slagathor's Avatar

Likes (Received): 197

Wat een flauwekul, een pure hetze. Ik heb tijdens mijn studententijd midden in Laak gewoont (Lorentzplein, Goeverneurlan) en zie het probleem totaal niet. Ik fietste/wandelde midden in de nacht gewoon naar en voorbij Hollands Spoor - geen enkel probleem.

Het is Harlem of de Bronx niet. Wat is dat voor rare soort grootheidswaanzin? Wij willen een grote stad zijn dus moeten we een achterbuurt hebben (of de illusie in stand houden)?

Onzin.

Fotoreportages:
Middelburg, ZL | Vlissingen, ZL
Slagathor no está en línea   Reply With Quote
Old March 14th, 2009, 12:55 PM   #78
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Het is nog steeds veiligheidsrisicogebied hoor. Natuurlijk is het geen Harlem of Bronx, en dat je er zonder een peloton ME in levensgevaar bent is natuurlijk zwaar overdreven, maar het blijft een van de minder veilige plekken in Den Haag. Een probleem dat je bij Centraal gewoon niet hebt, dus waarom kunnen die treinen niet gewoon naar Centraal rijden?
Old March 14th, 2009, 01:18 PM   #79
Tweety
Hoogvlieger

Tweety's Avatar

Ik kan me er vanuit de dienstregeling van de nachttrein wel wat bij voorstellen dat het 'tijdelijk' verhuizen van CS naar HS een definitieve verhuizing wordt. Jammer genoeg is de wijziging niet door HTM aangegrepen om het Nachbusnet nu wèl te laten aansluiten op de treinen. En het lijkt nog wel zo logisch dat je niet eerst te voet de halve stad door zou moeten om van de nachttrein in de nachtbus te kunnen stappen...
Old March 14th, 2009, 02:56 PM   #80
070
BANNED

Quote:
Originally Posted by Slagathor View Post
Wat een flauwekul, een pure hetze. Ik heb tijdens mijn studententijd midden in Laak gewoont (Lorentzplein, Goeverneurlan) en zie het probleem totaal niet. Ik fietste/wandelde midden in de nacht gewoon naar en voorbij Hollands Spoor - geen enkel probleem.

Het is Harlem of de Bronx niet. Wat is dat voor rare soort grootheidswaanzin? Wij willen een grote stad zijn dus moeten we een achterbuurt hebben (of de illusie in stand houden)?

Onzin.
Hoe lang is het geleden dat je daar studeerde.

Quote:
Originally Posted by Koen Acacia View Post
Het is nog steeds veiligheidsrisicogebied hoor. Natuurlijk is het geen Harlem of Bronx, en dat je er zonder een peloton ME in levensgevaar bent is natuurlijk zwaar overdreven, maar het blijft een van de minder veilige plekken in Den Haag. Een probleem dat je bij Centraal gewoon niet hebt, dus waarom kunnen die treinen niet gewoon naar Centraal rijden?
Zou je me geen woorden in de mond willen leggen die ik niet gezegd heb.

Reply

Tags
den haag, the hague

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules