|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#481 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
zijn wel nog grondwerken enzo
clementinalaan is trouwens een regelrechte ramp voor fietsers Waarom al die oneffenheden? Middenin de autorijstroken heb je en diepe goot, en als fietser moet je er dikwijls over. Door stilstaande bestelwagentjes enz., en als die bestelwagens nog eens aan de brede kant zijn moet je ook nog es op de tramzone gaan rijden, die ook al afgescheiden wordt door een gevaarlijke (en erg gladde) verhoging. Met een gewone fiets ist duidelijk oppassen geblazen, en met van die plooifietskes met kleine wielen wordt het enkel erger. Ikzelf rij met een rolstoelhandfiets, een driewieler, en al die oneffenheden zorgen voor een erg groot kantelgevaar. Tweede probleem is dat er gaan plaats is voor fietsers aan het kruispunt richting Burgravenlaan. Als het rood is staan er quasi altijd bussen te wachten en dan moet je daar als fietser tussen blijven staan. Het groene licht brandt slechts enkel seconden, eens er 1 a 2 bussen weg zijn, sta je als fietser weer voor het rood. Vele fietsers moffelen zich toch naar voren langs de stoep, maar dit is natuurlijk ook de bedoeling niet. Hopelijk pakken ze de komende nieuwe rijbanen rond het station toch beter aan hoor |
|
|
|
|
#482 |
|
G-4-Ever
Likes (Received): 13
|
Heb zopas gezien dat ze een weg/baan aan het aanleggen/finaliseren zijn van de Fabiolaan naar het seinhuis. De volgende stap, na voltooiing van deze weg, zal dus het verwijderen zijn van de tijdelijke brug over het werf.
Ondertussen is men ook volop bezig met graven (aarde verwijderen) bovenop de inrit (ter hoogte van spoor 1) van de tijdelijke tramtunnel, kant station. Ik vermoed dat de Poolse arbeiders reeds aan het graven zijn onder spoor 1? Misschien dat een treinreiziger dit kan bevestigen... Het is aftellen tot we een eerste glimp kunnen opvangen van de tramtunnel in zijn geheel. Ook voor de Timichegtunnel zal dit niet zo ver meer af zijn, denk ik...
|
|
|
|
|
#483 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Ik kan u als frequent treinreiziger alvast zeggen dat spoor 1 sinds een week of 2, 3 buiten dienst is. Dit wil zeggen dat de Poolse mijnwerkers inderdaad bezig zijn met de wanden van het laatste stukje tramtunnel uit te graven. Ik vermoed dat ze hun uiterste best zullen doen om vòòr het bouwverlof klaar te zijn met die wanden, zodat ze definitief terug naar huis kunnen ![]() @ BIEB: de Clementinalaan is inderdaad wat 'experimenteel'. Ik kan mij inbeelden dat het niet al te aangenaam is om er te moeten fietsen, al heb je wel een alternatief aan de Sint-Denijslaan (is toch grotendeels verkeersvrij: trambaan buiten gebruik) en verderop de Achilles Musschestraat, of de Astridlaan als je van/naar het Citadelpark komt. De baan is, met al die beschermde voortuintjes, niet breed genoeg voor een afgescheiden fietspad. Maar de Albertlaan, die al heraangelegd was, is wel goed voorzien, en de Fabiolalaan krijgt een heel geriefelijk fietspad - op het Maria-Hendrikaplein kan je al zien hoe dat er zal gaan uitzien. De Elizabethlaan krijgt jammergenoeg geen fietspad, lijkt het mij, omdat men daar het dwarse parkeren wil handhaven, maar op de Kortrijksesteenweg komen er ook deftige fietspaden.
|
|
#484 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 45
|
't is nog maar sinds vorige week denk ik. 'k ben nog gaan kijken toen ik op mijn trein moest wachten. Men is nu met een kraantje met breekhamer de betonnen wand tussen de sporen en parking aan het uitbreken. Dit laatste stukje moet ook veel gemakkelijker zijn als de stukjes "tussenin". Dus gaat wel snel klaar zijn!
|
|
#485 |
|
fly me to the moon...
Likes (Received): 0
|
Ter hoogte van spoor 10 moet men toch ook druk aan het werken zijn, want mijn trein naar BXL is bijna elke dag verspoord.
|
|
#486 |
|
G-4-Ever
|
Het is duidelijk te merken dat het bouwverlof in aantocht is. Er is duidelijk een tandje bijgestoken aan de werken in de ventweg. Het voetpad is sinds deze middag volledig betegeld tot aan de hoek. Waarschijnlijk zullen ze volgende week de overgangsstrook, van de nieuw heraangelegde Ventweg naar de hoek Fabiolalaan X Boudewijnstraat, aanpakken.
Ik verwacht hier wel een tijdelijke aanleg, want er zal daar nog veel werfverkeer moeten passeren... Ook aan de inrit van de tramtunnel, kant station, is er meer dan ooit tevoren beweging en lawaai waar te nemen. Ben benieuwd... Zelf de rioleringswerken in de Elisabethlaan, 1ste deel kant richting centrum, nadert plots met verhoogd tempo de Kortrijksesteenweg... |
|
|
|
|
#487 |
|
Architecture Student
Likes (Received): 17
|
15/12/2009 - Vandaag eens toertje rond Gent gedaan. Begonnen aan het station.
1. Tijdelijke tramtunnel ![]() 2. Niet veel nieuws te zien, ik heb niet de indruk dat ze verder gegraven hebben. ![]() 3. Ondertussen metselen ze wel verder aan de gevel, die zo wat gelijkaardig is als de rest van de 'muur' aan de achterkant van het station. ![]() 4. De Timichegtunnel in huidige staat. ![]() 5. ![]() 6. ![]() 7. Aansluiting met de R4. Niet veel verschil tegenover vorige maand. ![]() 8. Naar de voorkant. Het deel met aansluiting van Kiss & Ride op de parking ziet er af uit, bovenste laag is ook al bedekt met soort plastiekerige substantie (is al te zien op vorige foto's denk ik). ![]() 9. Aan de andere kant van de voorlopige tramtunnel zijn ze de aarde aan het wegscheppen, dus we mogen binnenkort een echte tunnel verwachten denk ik. Let ook al op de eerste volumes die opspringen er rechts van. ![]() 10. Nog enkele volumes die opspringen. ![]() 11. Die waterdichte matten die ze op het hele oppervlak leggen en dan dichtbranden. ![]() 12. De weg naast de tunnel voor de ondergrondse kiss&ride is klaar. Enkel nog boompjes en het plaatje is compleet. ![]() 13. ![]() 14. ![]() Dat was het voor vandaag voor Project Gent SInt-Pieters. ![]() Oja, in het station liggen in de verdeelrekjes nu boekjes van het project met postkaarten! Elke postkaart heeft op de voorzijde een render van het nieuwe station.
|
|
#488 |
|
fly me to the moon...
|
Bedankt voor de foto's! Is er al eigelijk iets te zien van het toekomstige "bezoekerscentrum" naast het station?
|
|
#489 |
|
Architecture Student
|
Ben gaan kijken, maar was geen foto waard. Nog altijd grondwerken.
|
|
#490 |
|
killed Laura Palmer
|
Bedankt voor de update, Dequal. Ik ging zondag mijn vaste maandelijkse toertje doen, maar als het dan te koud is, kan ik nu zonder mij er zorgen over te maken mijn toertje beperken tot een overzichtsbeeld vanaf het parkeergebouw. Ik ben u dankbaar
|
|
#491 |
|
Architect-Urbanist
|
deze foto is alweer verleden tijd:
![]() Men haalt op dit moment de achterste (gele) torenkraan weg. Er zijn dus nog maar 2 kranen over, voor eventjes.
|
|
#492 | |
|
G-4-Ever
|
Quote:
Inderdaad, heb deze middag ook eens een kleine ronde gedaan aan de parking:De achterste kraan zal dus inderdaad tegen deze avond verdwenen. Nog twee kranen resterend: ![]() De nieuwe voorlopige weg naar het seinhuis is berijdbaar (tot 45 ton ); de metalen constructie kan afgebroken worden en ik dacht zelf dat ik ze reeds bezig gezien heb:![]() ![]() Hier kunnen we al mooi een andere in -en uitrit van de parking zien. Wel nog met redelijk wat niveauverschil tov de Fabiolalaan, maar dit is momenteel ook nog het geval aan de Ventweg. ![]() Blokjes?? Weet iemand wat die moeten voorstellen of welke functie die zullen krijgen? Sommigen hebben bovenaan een gedeelte houten bekleding (achterste op de foto)... ![]() Eens iets anders; spoor 1 loopt dood richting kust/Kortrijk, men is volop bezig met het laatste gedeelte van de (tijdelijke) tramtunnel... Er schijnt bijna licht aan het einde van deze tunnel... ![]() voila, enkele pics terwijl het begon te sneeuwen... Dit zullen zowat de laatste werken/aanpassingen zijn van het PGSP in 2009... Na het bouwverlof op naar het hoogtepunt -SEPTEMBER 2010-.
|
|
|
|
|
|
#493 |
|
killed Laura Palmer
|
Fris eens ons (allez, mijn) geheugen op: wat is er op september 2010?Die paaltjes zijn denk ik de funderingspalen van het Logistiek Centrum Infrastructuur van de NMBS dat daar ergens komt. Ik vermoed dat de bouw daarvan meteen zal aansluiten om het afwerken van de parking in dat gebied.
|
|
#494 |
|
Registered User
|
Ik geloof dat september 2010 de maand is waarop ze aan het station zelf gaan beginnen.
|
|
|
|
|
#495 | |
|
G-4-Ever
|
Quote:
dan zouden de 'voorbereidende werken' moeten afgerond zijn en gaat de Voskens -en huidige tramtunnel definitief dicht. Opdat dit zou kunnen gebeuren, moet de verbindingsweg, de parking, een deel van het busstation, de Timichegtunnel en de (tijdelijke) tramtunnel afgewerkt zijn. Hierna kan men inderdaad van start gaan met het station/sporen/perrons zelf. (zie ook site PGSP - nieuwsbrief nr. 8 - aftellen naar 09/10) Ook enkele huizen/cafés aan de achterkant van het station moeten leeg zijn tegen juni 2010, zodat ze kunnen gesloopt worden. Ik ken iemand die dezer dagen helpt om al één van de cafés leeg te maken. |
|
|
|
|
|
#496 | |
|
Architect-Urbanist
|
Quote:
Binnen een paar jaar staat hier dus een gebouw
|
|
|
#497 |
|
Architecture Student
|
Veel kolommen dus :p wat gebeurt er op deze verdieping dan? Gewoon een verspilde ruimte of heeft dit nog enige functie?
|
|
#498 |
|
Architect-Urbanist
|
dat wordt kelder- of technische ruimte zeker... denk ik
|
|
#499 |
|
Registered User
|
Daar zal wss gewoon de inkom van het gebouw komen .. Die palen zullen naar alle waarschijnlijkheid gewoon in de verdieping ingewerkt worden .. Nu nog hopen dat ze hier niet zomaar iets lelijks neerplanten en daarmee potentiele kopers afschrikken .. RENDERS !!!!Knappe reportage G-4-ever ! |
|
|
|
|
#500 |
|
killed Laura Palmer
|
Maar zoals ik zei komt daar naar alle waarschijnlijkheid het LCI van de NMBS. Een gebouw dat ze voor zichzelf bouwen dus, dat niet hoeft verkocht te worden ![]() Ik heb die plannetjes ingekeken maar kon het mij niet duidelijk genoeg visualiseren om er een oordeel over te vellen. Echt spectaculair zal het niet zijn, maar wel best oké denk ik. En het wordt een vrij hoog gebouw - 55m. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Deze discussie gaat verder in deze thread
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|