daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Foro de Rascacielos Españoles > Foros regionales > Catalunya

Reply

Thread Tools Display Modes
Old November 25th, 2008, 02:29 PM   #1
LinkelRing
BANNED

Likes (Received): 0

Urbanisme sostenible a BCN: àrees verdes, il·luminació, transport públic, bici, peatonalitzacions, etc.

Hola, poso aquest nou fil per ficar tot el que estiga relacionat amb l'urbanisme sostenible a BCN, com les àrees verdas (que tanta falta ens fan), urbanisme per a vianants, bicicletes, il·luminació al carrer, façanes, inclós actuacions de tipus cultural que englobin aixó. Es poden posar propostes, projectes o actuacions fetes. Exemples "importables" d'altres ciutats, idees noves o exposicions fetes sobre el tema...

Començo important d'altre fil el que havia pensat per a pacificar una mica les grans vies de BCN.
LinkelRing no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old November 25th, 2008, 02:37 PM   #2
LinkelRing
BANNED

Quote:
Originally Posted by LinkelRing View Post

Molt interesants les notícies que ha penjat Sky (gràcies, com sempre, Sky).

De la primera jo veig bé l'opció del metro. De fet, se podria ampliar la L3 per altre recorregut en arribar a Maria Cristina i fer una nova per a tota la Diagonal, agafant les actuals de la L3 que discorren per aquesta avinguda fins Badalona, unint Badalona amb Esplugues, Sant Joan, etc.
El tram es podria fer per altre lloc o inclós no fer. Ara, fent aixó s'hauria de remodelar la Diagonal, pot ser com el Passeig de Gràcia, transformant-ho en un bulevard, tipus camps Elisis de Paris, amb grans vorers-passeig. Amb el que no estic d'acord amb Serratosa es amb el que diu de les bicicletes, que em sembla una visió del segle passat. Aixó m'emprenya i tot com usuari de bici. No estem a l'época en que es va fer la Cinquena Avinguda de Nova York o els Camps Elisis de Paris. Estem a una nova época on tenim mès mitjans, i mès democratitzats. S'ha de possar, a mès de voreres-passeig, carrils bici que funcionen de veritat i que no colapsen com ara ocorreix a la Diagonal.

En definitiva, jo el projecte que millor veig es fer una nova línea de metro Diagonal, a modus de línea intercanviadora amb multituts d'enllaços, unint els municipis als que dona cobertura l'avinguda, i donar-li importància a les voreres, sobretot, veient vianants, bicis i comerços del lloc.

Amb la segona notícia estic mès d'acord amb les propostes del tinent d'alcalde i el representant del RACC.

La Diagonal s'ha de transformar, novament, en la gran avinguda de BCN, en el nostre Camps Elisis.

Per cert, pensant en altra avinguda que ara mateix no es el que podria ser, la Gran Via, jo apostaria per reconvertir-la en un passeig, agafant com a model del tram de la GV entre Passeig de Gràcia i Rambla Catalunya, amb parc al mig, per a tot el trajecte (un passeig mès com aquest, bonic, "monumental" que no pas el nou de la Diagonal des de Glòries fins Fòrum). Donar-li mateixa importància als carrils d'anada que de tornada. Pot ser, per fer aixó també estiguesi bé veure una possibilitat d'ampliació del metro (i així, amb el de Diagonal i aquest nou, ens apropariem mès a la visió de futur de Cerdà) i treure una mica de tràfic rodat, a mès de fer estudis per poder desviar una mica per altres alternatives.

I ja posats, un somni meu: Donar-li molta mès importància al sector muntanya, ja que a BCN tenim LA MOLTA SORT de contar amb una orografia que ens posiciona cap al mar i a mès ens dona un "balcó al mar", i reconvertir-la en un passeig tipus corredor verd atractiu soterrant el trànsit i deixant al damunt solament el necesari per als que tenen que anar per la zona i deixar el corredor verd, per passejar, ciclistes, disfrutar de la vista de BCN, poder anar còmodament a passejar per Collserola, etc. Estaria bé fer-li actuacions per donar-li atractiu i rellevància a la zona, amb intervencions i infraestructures que li donen la importància que mereix. Per exemple, molt prop tenim una facultat, la de psicologia, a la mateixa Collserola, l'Hospital mès important, llocs esportius, alguns parcs... Jo crec que si li podria fer molt mès i pensar en tota BCN, zona muntanya inclosa, a l'hora de planificar estratègicament.

Què en penseu d'aixó?
Quote:
Originally Posted by LinkelRing View Post

Per il·lustrar el que dic de la Gran Via de BCN (i així finalitzo el off-topic, perdoneu):

Hi ha ciutats que tenen aquestos espais com a llocs molt ajardinats i monumentals per a la ciutat, com es ara el cas de València -a on estic vivent per un temps-:

Jo crec que a BCN hauriem "d'apaciguar" també aquestos eixos de la ciutat i donar-li mès importancia al paper a la ciutat i als vianants:

(Tenir un bon passeig aprofitant la nostra GV, una de les mès llargues d'Espanya)

Contem amb edificis i llocs molt macus per donar-li importància a aquest eix:

Què vos sembla?

EDIT: Per cert, a una foto de València que he agafat del Google Images, hi ha una reivindicació de l'excés de llum que té la ciutat, jejeje. Jo ja havia parlat d'aixó de la il·luminació a les ciutats i volia fer un fil d'aixó, però no va tener molt d'éxit el debat sobre aixó xD
Amb aixó proposo:

Balcó al Mar.
Fer de la Ronda de Dalt un corredor verd atractiu per al ciutadà (i el turisme), aprofitant la nostra peculiar orografia i creant un diàlogue urbanístic Collserola - Ronda de Dalt / Balcó al Mar - Ciutat.

Passeig a la Gran Via.
Crear un passeig a la Gran Via pensat per a donar-li importància a la via i un nou ús al ciutadà, agafant com a model el tram entre Rambla Catalunya i Passeig de Gràcia, i no pas un bulevard.

Bulevard Diagonal.
Agafant idees de profesionals (veure fil del metro de Barcelona a infraestructures i urbanisme, de les notícies penjades per Sky), fer de la Diagonal un bulevard, es pot treure el tramvia que es vol fer i substituir-lo per un metro des dels municipis del sud que donen a la Diagonal fins el nord (Badalona). Agafar el model del Passeig de Gràcia i crear un bulevard tipus Camps Elisis i tenir la nostra nova "milla d'Or", pensada per a comerços, vianants i ciclistes.

Estudiar en un plà estratégic els espais transformables en àrea verda.
Retomar un plà estratégic pensat com a AM, prenent la nostra tradició com a primera ciutat d'Europa en tenir un plà estratégic.
A mès de moltíssims estudis i actuacions, veure els llocs que resten a la ciutat (com àrees esportives que es poden treslledar a altres llocs de l'AM, aprofitant que tenen mès espai i per poder, a mès, donar-li millors condicions) i retransformar aquestes en parcs metropolitans. També crear un gran parc litoral des del Port Olímpic fins al Fòrum. Hi integrar el futur zoo i l'espai del Fòrum.
Old November 25th, 2008, 03:17 PM   #3
Sr.Horn
té con pastas member

Sr.Horn's Avatar

Likes (Received): 173

Com a molt, el que es podria fer és eliminar els laterals de Gran Via o Pg de Gràcia per fer més grans les voreres on podrien ficar bonics parterres.
Sr.Horn no está en línea   Reply With Quote
Old November 25th, 2008, 04:06 PM   #4
xussep80
B@NN€D

xussep80's Avatar

Likes (Received): 44

La Gran Via de Barcelona està MOLT desaprofitada. En haver-hi tant de tràfic, els dos passejos centrals estan gairebé sempre buits, ja que normalment la gent prefereix anar per les voreres dels laterals (massa estretes al meu parer). A mi no m'acaba de convèncer la comparació amb aquell carrer de València, doncs la Gran Via a Barcelona és la prolongació d'una autopista que suporta milers de cotxes de tràfic diari. El que jo proposaria és fer un únic passeig central a la Gran Via ampliant les voreres laterals i permeten la circulació en ambdues direccions sense necessitat de desviar el tràfic al carrer d'Aragó. D'aquesta manera podríem tenir un passeig quilomètric a Barcelona amb un format de rambla, amb la qual cosa també es podria plantar més vegetació.
xussep80 no está en línea   Reply With Quote
Old November 25th, 2008, 04:40 PM   #5
Niat
Registered User

Niat's Avatar

Likes (Received): 2

Jo ja veig bé la Gran Via, potser amb voreres més amples als laterals seria millor, però crec que no és pot petendre fer una rambla amb parcs al mig com la de València (molt bonica per cert) quan es una via que ha de soportar molts cotxes i es una de les principals vies d'entrada i sortida de la ciutat.

El que si es podria fer es tapar gran part de la ronda de dalt i de la ronda litoral i fer allà zona verda i espais per passetjar. També treuria el zoo de la Ciutadella i ampliaria el parc.

Sobre la il.luminació crec que cal canviar els fanals antics que provoquen contaminació lumínica. A Barcelona tot i que s'han canviat molts fanals encara queden bastants que provoquen contaminació lumínica com a la Ronda Sant Antoni o a molts carrers del Poble Nou, a la zona del 22@.

Last edited by Niat; November 26th, 2008 at 06:02 PM.
Niat no está en línea   Reply With Quote
Old November 25th, 2008, 05:48 PM   #6
scratchy
De dobletes

scratchy's Avatar

Proposo fer una enquesta sobre un tema d'actualitat relacionat amb el tema sostenible i es tracta de la il·luminació nadalenca.

Podria ser: Que cambiaries de la il·luminació que fan els ajuntaments al Nadal?

a) Més il·luminació i que durés més temps
b) Més il·luminació però el temps el deixaria igual
c) Més temps però amb la mateixa il·luminació
d) Ja m'està bé tal com està
e) Només escurçaria el temps, que s'encenguin pel pont de la purissima i no abans
f) Reduiria el nombre de llums però els tindria encesos el mateix temps
g) Reduiria llums i temps encesos
h) Les eliminiaria totalment
Old November 25th, 2008, 09:32 PM   #7
Sr.Horn
té con pastas member

Sr.Horn's Avatar

Likes (Received): 173

Jo el que faria també és llevar eixa llum taronjosa dels fanals. En lo bonica que és la blanca :s
Sr.Horn no está en línea   Reply With Quote
Old November 25th, 2008, 10:26 PM   #8
LinkelRing
BANNED

Doncs jo el que faria seria un joc de llums taronges i blanques depenent el lloc que il·luminen.

Per exemple, les plaçes, passejos, etc., amb llum blanca, els carrers, etc., amb taronja.
Imagínat que tens una plaça, el centre amb llum blanca i les voreres amb taronja. Com a mínim ja no seria monocromàtic i resaltaria l'us de cada lloc de la ciutat.

Tornant al tema: el que també faria per aconseguir mès àrees verdas a BCN seria estudiar les zones esportives que tenim i recolocar-les fora si cal; per exemple -i solament per posar un- l'espai esportiu de Vall d'Hebrón, justament baix l'hospital (i que desde Ronda de Dalt es veu una explanada per aparcar, es podria retransformar en un parc amb jardins penjats, amb baixades per anar baixant fins arribar a la fi d'aquest espai...

Coses així. Es veritat que aquestos espais ja tenen un ús, però no es menys veritable que a BCN necesitem, que tenim una potent AM i que cal integrar millor al concepte ciutat, i jo crec que seria vàlid si se'ls donasi als propietaris un espai mès gran, menys ficat dins de la trama urbana -però no desconectat- i amb posibilitats d'agrandar-ho.

Altres dos exemples, les zones esportives que tenim sota el parc Cervantes, al inici de la Diagonal (que perfectament podria ser un Parc Metropolità) o prop de la Ronda del Mig, arribant a Sarrià (que ho he vist pel G.E., unes pistes de tenis).

Per supost, treure el zoo d'on està ara i ampliar el parc de la Ciutadella.

Sobre el passeig de GV (que seria un somni meu), es podrien plantejar alternatives, per exemple, en arribar a pç. Espanya, poder pujar per Tarragona (reconvertida en doble sentit; es pot contar amb que ja està dividida pel mig, encara que tinga el mateix sentit de circulació) i agafar c/ Aragó; el carrer Aragó seria en doble sentit fins arribar a Roma; en arribar a roma sentit Llobregat aniria per avinguda Roma i sentit Besós per Aragó. Si no es vol saturar Sants, doncs se li pot canviar també el sentit a València fins Roma (que a la fi, València en part està tallada per Roma)
Així ens restaria una cosa mès o menys:

Per amortiguar el impacte del tràfic a Aragó, es podria donar mès importància a València i Consell de Cent o inclós fer un túnel a Aragó.
Altra opció es provar a fer un túnel per a cotxes a GV.

El que sí deixaria seria la doble direcció de Tarragona. Així donaria sortida directa a Av. Josep Tarradellas.

Per supost, una opció de futur seria poder, per exemple, ampliar una línea d'FGC que travessi la GV i que, per exemple, tinguesi a una parada una mica fora de la ciutat (per Europa o algo així) un gran pàrking per a cotxes, i que no siga tan necesari el seu ús.

Last edited by LinkelRing; November 25th, 2008 at 10:49 PM.
Old November 25th, 2008, 11:40 PM   #9
aml1006
...

aml1006's Avatar

Likes (Received): 5

Bé no se si te molt a veure en urbanisme però si en com il·luminar la ciutat d'una manera mes sostenible i neta.

BCN estrena sis grans arbres de Nadal sostenibles

Els avets d'acer, que s'usaran en pròxims anys, han costat 214.000 euros

CRISTINA GARDE
BARCELONA

Barcelona no lluirà només aquest any els típics llums nadalencs. Imma Mayol, regidora de Medi Ambient de l'ajuntament, ha inaugurat avui sis avets de Nadal lumínics. La nova ornamentació sostenible ha costat a la ciutat 214.000 euros. "En temps de crisi volem ser optimistes i demostrar que podem il·luminar els carrers estalviant energia", ha dit Mayol.

Els arbres, dissenyats per Martirià Figueres, són estructures d'acer de 12 metres d'altura i es podran reutilitzar en pròxims anys. "Volíem buscar altres formes de disfrutar el Nadal i el projecte fomenta la participació dels ciutadans", ha explicat Figueres.

Quatre d'ells funcionen amb energia solar gràcies a unes fulles que capten la llum i a una placa fotovoltaica. Durant el dia, els avets lluiran elements tornassolats que, ja a la nit, serviran per alimentar unes làmpares de leds de colors. Els arbres s'han situat a la plaça d'Espanya; al passeig de Lluís Companys, a prop del parc de la Ciutadella; a l'avinguda de Pau Casals, davant de la plaça de Francesc Macià, i al passeig de Fabra i Puig, al costat de l'avinguda Meridiana.

A Santa Caterina, llum a pedals

Els altres dos avets s'ubiquen als Jardinets de Gràcia i a l'avinguda de Francesc Cambó, davant del mercat de Santa Caterina. Aquests s'il·luminen al pedalejar sobre tres bicicletes gràcies a una dinamo. Inma Mayol, que ha pujat a la bici per mostrar el funcionament de l'avet interactiu, ha volgut recordar que "el barri de Santa Caterina mereix més visibilitat després de tants anys d'obres al voltant del mercat". Encara que alguns carrers sí que s'han il·luminat, gran part dels comerciants del barri ha preferit aquest any no decorar la zona com a protesta pel trànsit de motos i cotxes que obstaculitza la seva activitat comercial.

Font: El periodico
aml1006 no está en línea   Reply With Quote
Old November 26th, 2008, 12:39 AM   #10
casofatal
Registered User

casofatal's Avatar

A m'agradaria que no construissin a la catalana i fessin el parc del delta del besòs, que li correspon com a zona inundable que en realitat és, y integrant la central nova d'endesa com aviari (niu gegant d'ocells). Això és sostenibilitat XD
casofatal no está en línea   Reply With Quote
Old November 26th, 2008, 11:01 AM   #11
LinkelRing
BANNED

Com a mínim, seria imaginatiu i únic, jejeje. Pot ser, inclós es convertís en un atractiu turístic "Visiti el niu urbà mès gran del mon" :P
Aixó amb un parc metropolità al seus peus i alguna construcció cultural tipus Museu de la Naturalessa o algo així quedaria genial

(Ara, massa diners, jejeje).
Old November 26th, 2008, 05:42 PM   #12
Confide
Estela Reynolds

Confide's Avatar

És que quan hi ha alguna zona lliure, enlloc de deixar-la com a parc o zona verda o plaça dura però amb arbres, parterres i fonts... espai públic.. el que fan és edificar, edificar... i la ciutat és de les més denses del món, el que fan falta són grans espais oberts, i no n'hi ha. I no se'n volen fer, tret de Glòries (i ja veurem quin nyap fan) i Sagrera-St. Andreu (3/4 del mateix, el parc lineal serà ciment i més ciment)

Allò dels 6m2 de zona verda per habitant és que crec que no es cumpleix ni en els nous barris que s'estan fent o es projecten. Fins i tot a Ciutat Vella on qualsevol petit espai lliure hauria de ser espai verd, espai lliure, aprofiten per posar el típic hotel o pisos que ningú pot comprar.

És car fer només zones verdes, però sembla que paguem impostos i més impostos per res.
Old November 26th, 2008, 05:57 PM   #13
xussep80
B@NN€D

xussep80's Avatar

Això que dius és parcialment cert.

La densitat de Barcelona és heretada del passat (no pas culpa de l'ajuntament de torn) i, des del meu punt de vista, és un element que juga a favor de la mobilitat interna dins la ciutat. Què és millor? Una ciutat densa o una ciutat plagada de casetes amb jardí com als Estats Units?

Al contrari de tu, crec que s'han fet moltíssims esforços en esponjar moltes zones de Barcelona que careixen d'espais verds, especialment a l'Eixample (amb la recuperació dels interiors d'illa) i a Ciutat Vella (Rambla del Raval, futura Ciutadella sense el zoo, recuperació de les platges, Vila Olímpica-Barceloneta). Els nous barris com el 22@, la Zona Franca o la Vila Olímpica tenen grans parcs i espais verds que, en lloc d'aprofitar-se per part dels ciutadans, es converteixen en deserts per on no hi passa ningú. És molt maco sortir al balcó i veure molts arbrets com si estiguessis al camp, però crec que molta gent ja es queixa per vici.

No sé, ja em diràs tu quins són aquests foradets de Ciutat Vella on construeixen pisos que ningú pot comprar. Precisament en aquest barri s'han utilitzat les demolicions d'edificis en mal estat per a reallotjar veïns i construir habitatge social. Aquests pisos fashions i cars solen ser en edificis que es restauren i que, per tant, ja existien abans. I per hotels suposo que et refereixes al Barceló Raval, perquè la resta han estat construïts en antics edificis restaurats.
Old November 26th, 2008, 07:25 PM   #14
Confide
Estela Reynolds

Confide's Avatar

BCN és l'antítesis de les ciutats americanes amb l'urbanisme expansiu de les casetes amb jardí, l'urbanisme mediterrani és l'oposat ja que és molt més dens. I me'n alegro, perquè no m'agrada l'urbanisme tan expansiu com el que es practiva a St. Cugat o a altres municipis.

S'ha fet per esponjar certes zones, però no prou. Volen buidar la Plaça Gardunya però després hi volen posar el conservatori tal, uns VPO i la plaça es queda minúscula. No em semblen malament ni els VPO ni el conservatori però s'hauria de plantejar si no és millor alliberar sòl que allò ja és força dens. Es fa la promoció de vivendes Pla de Palau amb una plaça que queda gairebé tancada i és molt petita. Allò hauria de ser una gran plaça amb la Biblioteca Central, però no, la posen amagada al Passeig de Circumval·lació allà encaixonada entre en les vies i la Ciutadella. La Ciutadella hauria de ser tot parc, però no, només volen treure la part marina del zoo i deixar la resta del zoo allà, tot i saber que les instal·lacions estan velles, obsoletes i l'espai és molt reduït i els animals necessitarien instal·lacions més grans... però no, com volen tenir de tot a la ciutat, encara que sigui de qualsevol manera, el zoo terrestre es queda a la Ciutadella. I serà tot parc el terreny alliberat? No, perquè volen ampliar el Parlament i parlaven d'algun altre equipament.

A Reina Amàlia hi anava una zona verda em sembla i ho volien canviar per un hotel. La zona verda, "la permutaven en una altra zona de la ciutat", em sembla que a la Marina del Prat Vermell... vaja, que els veïns del Sud del Raval haurien d'anar a la Marina del Prat Vermell a disfrutar de la zona verda que els volien treure. El Tribunal Superior de Justicia de Catalunya va anul·lar el projecte de l'ajuntament perquè segons la sentència Ciutat Vella pateix d'una manca molt gran de zones verdes i no es poden permutar aquestes. Al Forat de la Vergonya jo gairebé de zona verda no en veig, per fer el que han fet s'ho podien haver estalviat.

Al Mercat del Guinardó i voltants han tirat a terre magatzems vells i tal... volen reformar el Mercat i bé... hi volen posar tantes coses (VPO's, equipaments..) que la zona verda es queda en re, no s'esponja gairebé gens el barri.

Al Parc dels 3 turons volien fer fora la majoria dels veïns que viuen dintre el parc, cosa que em sembla bé, però volien fer com una anella pre-parc on reallotjar els veïns i amb els metres edificables que sortien en la zona pre-parc estava clar que es podien reallotjar els veïns i de pas fer bastants més pisos per...? per qui?

Jo no dubto que l'Ajuntament faci esforços per crear zones verdes, però ni de bon tros fa el que hauria de fer. Certament això ho arrosseguem des de l'Edat Mitjana i moderna amb la ciutat entre muralles que no podia expandir-se, passant per la constitució de l'Eixample i tot la seva especulació fent que el pla actual no s'assembli al que es va projectar. M'agradaria saber si no hi ha interessos quan es vol recuperar un interior d'illa per beneficiar segons quins propietaris.

A Lesseps s'han passat les zones verdes pel %$$ i la plaça quedarà en més de 3/4 sent zona dura sempre amb les excuses de que a sota hi ha dipòsits fluvials, estacions de metro, aparcaments o el que vulguin ells. Hi ha moltes solucions, però ja fa anys que ells només semblen conéixer les places dures. El parc lineal de Sagrera-St Andreu als renders surt tot verd, amb la llosa no sé que hi acabaran plantant. El mateix a les Glòries, a sobre d'un fals túnel què hi faran? Els renders del calaix de Sants sembla un jardí... allà no s'hi pot plantar res i si han d'afegir un metre de terra per plantar quelcom, cosa que no faran, el calaix acabarà sent més alt que Collserola. A Montjuïc queden unes 40ha per reordenar, s'ha descartat fer un gran parc aprofitant aquestes 40ha
A Horta van prometre un parc a sobre les cotxeres que van fer a Collserola... el parc no s'assembla al que van prometre als veïns. A Sarrià hi ha una mossegada bestial a la muntanya de Collserola. Vaig preguntar què era el que feien al fòrum fa un any, però ningú ho sabia. Diria que eren casetes barates de les que fan allà.

En els nous barris les zones verdes estan molt dosificades, no hi ha una aposta clara per fer grans parcs o parcs mitjans, simplement no es vol.

La ciutat des dels seus inicis no ha sigut una ciutat amb grans parcs i no ho serà mai, perquè ni ho ha estat històricament i recentment tampoc hi ha la voluntat de fer-ho. Així que quan surt la Mayol a vendre que es guanyaran en aquest mandat "x ha noves de verd" que digui realment què son aquestes zones verdes, perquè estan venent fum tot sovint. És com quan estàs al metro i veus el mapa de la zona: veus grans zones verdes i surts i després veus que són descampats xD
Old November 26th, 2008, 07:55 PM   #15
Sky
24/7

Likes (Received): 26

Quote:
Originally Posted by aml1006 View Post
BCN estrena sis grans arbres de Nadal sostenibles
Sky no está en línea   Reply With Quote
Old November 26th, 2008, 08:07 PM   #16
Niat
Registered User

Niat's Avatar

Likes (Received): 2

Tota la raó Confide. Ni ha sigut una citat amb grans parcs ni ho serà mai. Falta espai i a sobre quan s'aconsegueix el que fan son pisos i més pisos, quan som una de les ciutats més denses del món.

Crec que és el principla problema de BCN, l'altre seria el transport públic, però en aquest tema ja s'està treballant i s'ampliarà molt el metro, però es que el tema de les zones verdes és molt preocupant i sembla que no té solució.

Però res, tot especulació, es van carregar bona part el projecte de Cerdà i en els darrers anys han continuat plantant pisos on han pugut.

En fi, una llàstima que barris com l'Eixample o Ciutat Vella tinguin tan poca zona verda.

I a sobre el que dius, ve la Majol o l'Hereu parlant de noves zones verdes, que si tot està molt bé, va home, per un o dos parcs petits que feu a la ciutat i sortiu a sobre a treure pit quan estem a la cua de les ciutats d'Europa de zona verda i a sobre s'ha de contar com a zona verda la gespa per on passa el Tram per maquillar (no sé si en català es maquillar) els resultats.

Quote:
Originally Posted by Confide View Post
És com quan estàs al metro i veus el mapa de la zona: veus grans zones verdes i surts i després veus que són descampats xD
És veritat xD
Old November 26th, 2008, 08:23 PM   #17
LinkelRing
BANNED

Crec que Xussep80 té raó, al menys el que fa parlant políticament. Ara, la realitat la porten les paraules de Confi.

BCN te un problema molt seriós amb els espais verds (històricament, aixó no ho dubta ningú), mès que altres ciutats i ha de fer un tipus de plà per aixó (un plà estratégic, no que quan surta algún foradet pensin que fer, estudiar des de ja que hi ha i què es pot fer i deixar-ho previst, perque al futur ningú no hi fiqui el que vullga), seriós, singular, i no es fa tot el seriosament que es podria (de fet, no existeix cap plà verd per a BCN).

Encara que es veritat que BCN ha crescut al estil mediterrani i no al americà (per sort), aixó no treu la realitat nostra, i s'hauria de fer molt mès i sent, sobretot, sincers amb el que passa.

Per exemple, s'hauria de ficar a altre lloc el parlament, encara que aquest siga històric, perque no pot ser que tinguem el parc mès important de la ciutat utilitzat per a altres coses, s'hauria de fer fora tot el zoo, ampliar el parc e inclós veure de fer algo amb les vies d'EdF per reutilitzar també aquest espai.

Tot el que hi ha a BCN susceptible de ser transformable en un parc hauria de dur-se a estudi, com la Ronda de Dalt, la Ronda litoral (sobretot aquesta darrera, on podriem tenir un parc litoral que necesitem), actuals espais deportius dins de la ciutat que estarien millor com a parcs, encara que s'haguessin de traslladar amb totes les garanties (i per aixó demano una visió d'AM també).

I per supost, entendre que a BCN necesitem espai verd, no plaçes dures o inclós parcs tancats. S'ha de veure el verd. Ha de ser acceible per a tots, començant amb els nostres ulls.

Si no es fa ara, al menys espero que algún dia vingui un govern que de veritat posi el tema damunt la taula per poder tenir una ciutat mès amable amb el ciutadà i que no siga BCN una ciutat "dura".

Sky, moltes gràcies pel vídeo
Old November 26th, 2008, 08:50 PM   #18
casofatal
Registered User

casofatal's Avatar

Quote:
Originally Posted by xussep80 View Post

Al contrari de tu, crec que s'han fet moltíssims esforços en esponjar moltes zones de Barcelona que careixen d'espais verds, especialment a l'Eixample (amb la recuperació dels interiors d'illa) i a Ciutat Vella (Rambla del Raval, futura Ciutadella sense el zoo, recuperació de les platges, Vila Olímpica-Barceloneta). Els nous barris com el 22@, la Zona Franca o la Vila Olímpica tenen grans parcs i espais verds que, en lloc d'aprofitar-se per part dels ciutadans, es converteixen en deserts per on no hi passa ningú. És molt maco sortir al balcó i veure molts arbrets com si estiguessis al camp, però crec que molta gent ja es queixa per vici.
Totalment d'acord. Aneu cap dia a qualsevol parc de nova construcció a Bcn: Central de Poblenou, Montjuic, Diagonal Mar, o als 3 Turons, o als interiors d'illa...Treient Ciutadella, els ciutadans autòctons no passejem pels parcs, de fet estan buits (els turistes ja omplen Montjuic i el Parc Guell). De fet, quants de vosaltres que opineu que ni ha poc lloc lliure a Bcn feu realment vida al parc o al carrer? Barcelona és una ciutat densa i amb poc espai públic per l'especulació, però també per la idiosincràsia dels seus habitants. Els dies de cada dia, a l'estiu o a l'hivern, el parc central de Poblenou o el de Diagonal Mar estan BUITS absolutament, igual que tots els interiors d'illa (parlo a partir d'evidència empírica al llarg del temps). El dia a dia de Bcn és més semblant a altres ciutats d'Europa que a d'altres espanyoles: vida social i vida privada a les cases, als cafès, al centre de la ciutat, a llocs tancats...Fins i tot la configuració de l'eixample de Cerdà convida poc a deternir-se pels carrers, són poc amables, sorollosos i llocs de pas...No sé a quin fil es parlava precisament del fet que a Bcn els carrers importants estan buits molt sovint. LLavors, per què hauria l'ajuntament de gastar tants diners a fer un parc cobrint tota la ronda litoral, si només s'utilitzaria a l'estiu i per part de guiris i la comunitat latina i filipina? És que de fet ens hem oblidat que tenim el parc urbà més gran d'Europa, Collserola, que està sent urbanitzat i és infrautilitzat pels ciutadans....
casofatal no está en línea   Reply With Quote
Old November 26th, 2008, 08:54 PM   #19
xussep80
B@NN€D

xussep80's Avatar

A veure, crec que hi ha bastanta paranoia psicològica amb el tema dels parcs i els espais verds. Quan heu vist la Ciutadella abarrotada de gent? En casos moooolt puntuals. En cap cas és el pa de cada dia. A l'Eixample hi ha el parc de l'Escorxador que ocupa 4 illes senceres. Doncs bé, no deixa de ser un desert a qualsevol hora amb 4 persones comptades que passegen el seu gos (i això que és l'Eixample, un barri mooooolt dens). Idem al parc de Diagonal Mar o del Guinardó, dues àrees molt mortes, per parlar de zones que conec.

Doncs sí, que construeixin més parcs a cada solar abandonat, que falta en fa. Després, si per allí no es passeja ningú, doncs res. Només volem veure verd, verd i verd.

Off topic: No podem oblidar que l'Ajuntament de Barcelona no pot expropiar terrenys privats per a usos públics. Les administracions locals no tenen capacitat expropiatòria perquè ho prohibeix la llei de règim local. Per tant, si l'Ajuntament vol recuperar un interior d'ill, ha de negociar (i re-negociar fins a la sacietat) amb els propietaris dels patis, naus o pàrkings que hi hagi un preu de compra de la seva propietat. Això allarga en el temps qualsevol obra pública de l'ajuntament en comparació amb si ho fes la Generalitat o l'Estat (dues administracions que poden expropiar amb l'argument del "benefici social" o "interès públic" de l'obra en qüestió).

Estic exagerant, òbviament, però aquest és el missatge de moltíssimes AAVV que només viuen per a protestar contra qualsevol cosa que es fa.
Old November 26th, 2008, 09:42 PM   #20
Confide
Estela Reynolds

Confide's Avatar

Això és un altre tema. Ja vaig comentar fa temps que a certes hores no hi ha ni deu passejant pel carrer i no ho entenc, una ciutat tan densament poblada i la gent no sé on s'amaga... no hi ha gaire vida al carrer potser treient certes zones. Però això no treu que l'Ajuntament hagi de fer bé la seva feina.

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules