|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#401 |
|
wim hoppenbrouwers
Likes (Received): 5
|
St-Laurenskerk Rotterdam in anaglyphen
rood/cyan bril nodig.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Witte de With mausoleum Last edited by wim hoppenbrouwers; December 21st, 2011 at 04:21 PM. |
|
|
|
|
|
#402 |
|
Custos Septentrionum
Likes (Received): 56
|
Dit is echter maar een klein deel van de oorspronkelijke kruiskerk: slechts het koor en een klein deel van het schip zijn overgebleven.
De toren werd dacht ik rond 1948 aangebouwd. Maar de restanten zijn inderdaad prachtig! De streek Friesland-Groningen-Noordoost Duitsland is niet alleen zeer rijk aan vroeggotische en romaanse kerken, in de middeleeuwen was het één van de meest kloosterrijke gebieden in Europa, met als hoogtepunt de abdij van Aduard. Het belangrijkste overblijfsel hiervan is het voormalige hospitum te Aduard, nu de hervormde kerk.
|
|
|
#403 |
|
wim hoppenbrouwers
|
Dom Cologne 3D
Hallo. In Keulen geweest naar de Dom. anaglyphen rood/cyan.
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#404 |
|
Bas
|
|
|
|
|
|
|
#405 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
![]() Russisch-orthodoxe kerk in traditionele stijl te Rotterdam. Niet oud, maar wel fraai. |
|
|
|
|
|
#406 |
|
Bas
|
Gratis 3D-brilletje, voor wie er nog niet een heeft.
C1000 gooit altijd aan het begin van de week, soms al op zaterdagavond, de folder door de bus. Deze week zit er een gratis 3D-brilletje bij. We hebben ` de bril zojuist hier tijdens de pauze op het werk getest bij de foto`s van Wim en en werkt goed, zoals we al hadden verwacht.
Ik had trouwens al een bril van mijn tv. |
|
|
|
|
|
#407 | |
|
wim hoppenbrouwers
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#408 |
|
Sons of Liberty
Likes (Received): 881
|
Goede tip, ik had de folders al bijna weg willen gooien. Mooie foto's trouwens.
|
|
|
|
|
|
#409 |
|
wim hoppenbrouwers
|
Stereobril C1000 bijna weggegooid!
|
|
|
|
|
|
#410 |
|
Registered User
Likes (Received): 120
|
Mooie video van la Sagrada Familia:
[/QUOTE] Inclusief schitterende interieurbeelden met de inwijding van la Sagrada Familia als basiliek door de paus. Men is ondertussen begonnen aan de centrale en hoogste toren die 171 hoog zal worden.
Hup Holland Hup, Visca el Barça i Visca Catalunya Last edited by Ribarca; January 1st, 2012 at 05:27 PM. |
|
|
|
|
|
#411 |
|
Registered User
Likes (Received): 15
|
Rhenen
|
|
|
|
|
|
#412 |
|
Registered User
|
Kloetinge
![]() Kattendijke
|
|
|
|
|
|
#413 |
|
Registered User
|
Een paar dorpskerken uit de Zak van Zuid-Beveland.
's-Heer Abtskerke ![]() Nisse ![]() Kwadendamme ![]() 's-Gravenpolder
|
|
|
|
|
|
#414 |
|
Registered User
|
Hallo allemaal!
Mooi topic om te zien dit! Binnenkort zal ik eens een rits foto's gaan uploaden, want er zijn hier nog een aantal grote afwezigen... |
|
|
|
|
|
#415 |
|
Bas
|
Daar zit deze bijzondere kerk vast niet bij. De NH Kerk hoog op een terp in Anjum, tussen Dokkum en Lauwersoog. Paar keer aangevreten door de `Waterwolf` in de loop der eeuwen. Dat is te zien. Een a-symmetrisch schip net achter de kerktoren (foto 1) en aan de zijkant een aanbouw vanaf de regenwater-afvoerpijp. Foto 2 was zeer moeilijk te maken, heb daarvoor toestemming gevraagd om in een tuin van een bejaarde vrouw te mogen staan en nog is het hele schip niet zichtbaar. 01. ![]() 02. ![]() Eigen foto`s, Hemelvaartsdag 17-05-2012, Anjum, vriendelijk ondergebracht bij Photobucket. |
|
|
|
|
|
#416 |
|
Busker
|
Ik denk hierbij aan mn eigen stad Kerkrade met het abdij / klooster / kerk gebouw waar ik zelf mn VWO diploma heb afgerond als een van de laatsten. Helaas is de school ondertussen weg.
![]() ![]() ![]() Fotos zijn niet van mezelf. Verder, de Dom in Aachen en Köln.
|
|
|
#417 |
|
Registered User
|
Nou, erg binnenkort was het ook weer niet, maar hier zijn dan een aantal foto's van mijn kant. Door op de titel onder de foto's te klikken kun je de foto's desgewenst groter zien.
Onze Lieve Vrouwe Kathedraal te Antwerpen image hosted on flickr ![]() Cathedral of Antwerp by hhl95, on Flickr De kerk van Thorn image hosted on flickr ![]() View of Thorn by hhl95, on Flickr De Kuip van Gent image hosted on flickr ![]() The three towers of Ghent by hhl95, on Flickr Last edited by hhl95; June 17th, 2012 at 01:49 AM. |
|
|
|
|
|
#418 |
|
Registered User
|
Der AA-kerk in Groningen
image hosted on flickr ![]() The AA-Church by hhl95, on Flickr De kathedrale basiliek van Sint Jan Evangelist in Den Bosch image hosted on flickr ![]() Saint John's Cathedral by hhl95, on Flickr Het welbekende paar van Maastricht: de Sint Janskerk en de Sint Servaasbasiliek image hosted on flickr ![]() Unique couple of churches by hhl95, on Flickr |
|
|
|
|
|
#419 |
|
Registered User
|
Grote afwezige hier: de Sint Martinuskerk (dacht ik) van het geweldige stadje Doesburg, met 96 meter de hoogste kerktoren van Gelderland!
image hosted on flickr ![]() Tower of Doesburg by hhl95, on Flickr En tenslotte nog een foto van de hoogste kerktoren des lands: de Domtoren van Utrecht image hosted on flickr ![]() Dom Tower by hhl95, on Flickr |
|
|
|
|
|
#420 |
|
Registered User
|
Ravenstein, Sint Luciakerk.
![]() Lochem, Gudulakerk. ![]() Bad Nieuweschans, Garnizoenskerk. ![]() Winschoten, Grote Kerk. ![]() Goes, Grote Kerk en de R.K. Maria Magdalenakerk. ![]() Brielle, Sint Catharijnekerk. ![]() Goes, Westerkerk. ![]() Culemborg, Sint Barbarakerk.
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| cathedral, church, kathedraal, kerk, kerktoren, stadsgezicht, stereo |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|