|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#181 |
|
Rotterdammer!
|
^volgens mij is de RSR al voorzien van tourniquets, maar zodra de aansluiting met Rotterdam Centraal gemaakt wordt zal dit zeker het geval zijn.
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Nope niet overal net als de sneltramhaltes, maar wel bij de meeste stations op de "echte" Erasmuslijn wel. Op de Calandlijn de stations op sneltram traject vrijwel niet dan wel. (op Station Alexander bijvoorbeeld na.)
Was iets met "ruimtegebrek" ofzo.
| Hoogvliet Digitaal / Weekblad Hoogvliet | Mooi Hoogvliet (Veel foto`s!) | Oud Hoogvliet | -------------------------------------------------------------------------------------- Rotterdam; Dubai aan de Maas - Rotterdam; Rising from the ashes. |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Someone like him:
Likes (Received): 6
|
Voor zover ik weet krijgen de RSR-stations op het Rotterdamse deel van de Erasmuslijn (Slinge t/m Berkel Westpolder) tourniquets. Den Haag wenst geen afgesloten stations, dus op het Haagse deel van de lijn (DH Centraal t/m Pijnacker Zuid) komen alleen incheckpalen. Lekker eenduidig hè?
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Rotterdammer!
|
^ach, ik zie dat niet echt als een probleem. Als heel NL over is gegaan op de ov-chipkaart wordt het gewoon dat je incheckt zodra je het OV in wilt en uitcheckt zodra je er weer uit gaat. En of je dan door een tourniquetje moet of langs een paaltje moet lopen maakt dan weinig uit. Zwartrijders zien natuurlijk liever paaltjes
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Registered User
|
In de avond van woensdag 25 maart 2009 tussen 20.00 uur en 00.00 uur wordt het laatste deel van het dak van de tweede Weenatunnel ter hoogte van het Groot Handelsgebouw geplaatst.
Het sluitstuk is ongeveer negen meter lang en drie meter hoog. Voor het hijsen van het 53 ton zware kopstuk wordt een grote kraan ingezet. Het verkeer ondervindt geen hinder van deze werkzaamheden. De nieuwe weenatunnel met 2 x 2 ondergrondse rijbanen is een onderdeel van het project Rotterdam Centraal. De nieuwe ondergrondse tunnel past in het bereikbaarheidsplan van de Binnenstadsvisie: het Park&Wal concept. Het gebied rondom Rotterdam Centraal, het Centraal District, wordt de komende jaren herontwikkeld tot Europees zakelijk centrum en uniek multifunctioneel verblijfsgebied met een 24-uurseconomie. De mogelijkheden voor mobiliteit van Rotterdam Centraal (RandstadRail, HSL) maken deze grootschalige herontwikkeling mogelijk. De algehele oplevering van de Weenatunnel staat gepland voor 1 januari 2010. Bron: < http://www.rotterdamcentraal.nl/smar...&channel=20900 > En waar blijft die nieuwe tv-aflevering van Rotterdam Centraal? |
|
|
|
|
|
#186 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 29
|
Ook over de aanbesteding blijft het doodstil.
"Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten" (Pim Fortuyn) "De geschiedenis leert mij dat een onbekwame overheid voortkomt uit te veel overheid" (Thomas Jefferson) Foto's luchtmachtdagen 2013 |
|
|
|
|
|
#187 |
|
RotTuurdam
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Registered User
|
Van welk onderdeel heb je nog niks gehoord dan? Volgens mij is alles wel een keer langs gekomen, of het nu vanuit de pers of anders is daar gelaten.
|
|
|
#189 |
|
Dedicated musician
|
De nieuwste aflevering is afgelopen maandag op TV-Rijnmond geweest, maar staat nog niet online. Was een hele interessante aflevering over het nieuwe metrostation met veel ondergrondse beelden. Ze zijn al een stuk verder dan ik dacht en eind september wordt het eerste perron van het nieuwe metrostation al in gebruik genomen. Binnen één weekend wordt de boel omgezet. Men ligt vooralsnog op schema.
En ander leuk nieuws is dat er nu elke week een nieuwe aflevering komt op TV-Rijnmond. Korte afleveringen, maar toch.
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Enjoy your freedom!
|
Quote:
"Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten" (Pim Fortuyn) "De geschiedenis leert mij dat een onbekwame overheid voortkomt uit te veel overheid" (Thomas Jefferson) Foto's luchtmachtdagen 2013 |
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Rotterdammer!
|
Volgens mij waren ze vanmorgen nog bezig met heien op de plek waar het dak vanavond geplaatst gaat worden. Goed nieuws in ieder geval, boven de grond ontstaat zo weer meer buitenruimte. Fietsers, voetgangers, openbaar vervoer, bouwverkeer en auto's hebben momenteel maar heel weinig ruimte.
Als de aanbesteding van het treinstation überhaupt al heeft plaatsgevonden, dan is dat nog niet in de media geweest. |
|
|
|
|
|
#192 | |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 81
|
Quote:
Er is nog maar één aannemer over uit de 'race' ![]() Er zal vast onderhandeld worden nu over het hoe/wat voordat het in de pers komt.
|
|
|
|
#193 |
|
Registered User
|
Even voor Liberty City dan:
|
|
|
#194 |
|
Enjoy your freedom!
|
Thanks. Het laatste bericht wat je quote had ik nog niet heel serieus genomen gezien er nog een bron ontbrak. Ik heb het toen dus min of meer ter kennisgeving aangenomen totdat er een bevestiging kwam middels een officieel schrijven
|
|
|
|
|
#195 |
|
Dedicated musician
|
Bevestiging voor mijn voorgaande bericht:
http://www.ad.nl/rotterdam/3103193/M..._Den_Haag.html Met metro rechtstreeks naar Den Haag Door GERT ONNINK ROTTERDAM - Metroreizigers in Rotterdam kunnen eind dit jaar in één keer – zonder overstap – doorrijden naar Den Haag. Het nieuwe metrostation onder Rotterdam Centraal is dan gekoppeld aan de nieuwe Randstadrail-tunnel die van CS naar het Sint Franciscus Gasthuis loopt. Het lightrailspoor gaat vanaf dat punt bovengronds door de Rotterdamse Noordrand en Lansingerland over de oude Hofpleinlijn naar Den Haag. Een ritje naar Den Haag duurt inclusief stop op halte Blijdorp een halfuur. Randstadrail hoopt, als in Rotterdam kan worden doorgereden tot aan station Slinge, dagelijks 47.000 reizigers te vervoeren. Het nieuwe spoor moet vooral inwoners van Vinex-gemeenten als Lansingerland en Pijnacker uit de auto krijgen. De koppeling bij Rotterdam Centraal wordt dit najaar op twee momenten uitgevoerd. Eerst worden in het weekeinde van 26 en 27 september de twee systemen aan elkaar geknoopt. Van en naar de stations Rotterdam Centraal en Stadhuis zal dat weekeinde geen metro rijden. Na deze klus kan op CS het noordspoor van de metro in gebruik worden genomen. Later volgen het nieuwe perronspoor in het midden en de zuidelijke tak. Randstadrail kan dan eind december volledig in bedrijf gaan. De totale verbouwing van Rotterdam Centraal moet in 2011 klaar zijn. De teller voor de kosten van het megakarwei nadert inmiddels de 640 miljoen euro. Dat is al 155 miljoen meer dan bij het begin van de bouw in 2005 was gepland. |
|
|
|
|
|
#196 | |
|
hasta la pasta
|
Bron
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Dedicated musician
|
Aangevuld door dit artikel:
http://www.ad.nl/rotterdam/3103189/M..._de_grond.html Mammoetklus onder en boven de grond Door GERT ONNINK ROTTERDAM - Gebonk van stampende heistellingen en gepiep van passerende tramvoertuigen. Dat is wat je het meeste hoort op en rond het Stationsplein in Rotterdam. Tussendoor rijden vrachtwagens met bouwmateriaal voor Rotterdam Centraal af en aan. En de honderden reizigers op weg van en naar het station, krioelen erdoorheen alsof er eigenlijk niets aan de hand is. Ze omzeilen handig de stapvoets rijdende trams, auto’s en fietsers. Sommigen zoeken de zoveelste nieuwe plek van de bushaltes. Het nieuwe Rotterdam Centraal komt eraan. In 2011 moet het af zijn, om de almaar groeiende stroom passagiers te kunnen herbergen. Maar voordat het zover is, hebben de bouwers nog een lange weg te gaan. De dagelijkse stroom passanten op het Stationsplein ziet eigenlijk nauwelijks vooruitgang. Sinds de spectaculaire sloop van het stationsgebouw lijkt er weinig meer te zijn gebeurd. Maar hoe anders is het onder de grond. Daar is – zonder dat al die reizigers het door hadden – een totaal vernieuwd en veel groter metrostation gebouwd. Over een paar maanden stoppen en rijden daar weer metro’s. In de bouwkeet op het Delftseplein haalt Peter Oostwouder, directievoerder bij het ingenieursbureau van de dienst Gemeentewerken Rotterdam, opgelucht adem. ,,Sinds kort zijn we eindelijk waterdicht. Er is geen gevaar meer voor lekkages.’’ Onder het Stationsplein werd voor de uitbreiding van het metrostation een wel zeer bijzondere bouwkuip bedacht. De aannemer maakte een ‘kraagconstructie’ rond het bestaande tunnelelement door de grond er te bevriezen. Twee jaar lang kon zodoende vrijwel ongestoord aan de nieuwe stopplaats voor de metro’s van en naar Centraal Station worden gesleuteld. ,,Een vernuftig karwei,’’ blikt Oostwouder tevreden terug. ,,Dit is op deze schaal nog niet eerder gedaan. Het is ook goed voor de wetenschap.’’ Natuurlijk wordt in de Rotterdamse bouwkeet wel eens gesproken over de problemen in Amsterdam met de Noord-Zuid-metrolijn en de ellende die in de Duitse stad Keulen mogelijk zelfs leidde tot het instorten van het gemeente-archief. In Rotterdam kon een lekkage in de kiem worden gesmoord, in Amsterdam is het echt fout gegaan. Toch willen ze er in Rotterdam niet al te veel over zeggen. Want de stad staat al weer voor een nieuwe mijlpaal. Wat in vakjargon de ‘functionele koppeling’ wordt genoemd, is immers aanstaande. De metrolijn die nu nog eindigt onder CS loopt straks door tot Den Haag, dankzij de Randstadrail-tunnel die onder de Statenweg is geboord. De ingebruikneming van het nieuwe metrostation CS gaat in diverse stappen. De eerste stap heeft na de zomer plaats wanneer in het weekeinde van 26 en 27 september de meest noordelijke van de drie sporen in gebruik wordt genomen. Later volgen het nieuwe perronspoor in het midden en de zuidelijke tak. ,,Eind december 2009 kunnen de reizigers op het nieuwe metrostation CS overstappen op Randstadrail en daarmee naar Den Haag Centraal,’’ zegt Marco Bekker, omgevingsmanager voor Rotterdam Centraal. In de Conradstraat, tussen de NS-sporen en het Groothandelsgebouw, is al te zien waar de meest westelijke metrotoegang komt. Deze gaat eind september open. ,,In april hangen we de roltrappen erin,’’ zegt Bekker. Ook aan de hoofd-entree, die straks uitkomt in de nieuwe centrale hal, wordt al volop gewerkt. De derde toegang komt bij de tramhaltes, naast het Nationale Nederlanden-gebouw. Tijdens een rondje ónder het Stationsplein wordt duidelijk dat ook het onderaardse karwei inmiddels flink is gevorderd. Een jaar geleden bereikte de tweede megaboor, afkomstig uit Schiebroek, het Centraal Station. De buizen worden nu ‘aangekleed’ met rails en beveiliging. Dit jaar moeten ook de bouwers aan de slag met operatie boven-de-grond. Nog altijd wacht Gemeentewerken op de uitkomst van de aanbesteding die spoorbeheerder ProRail uitvoert. ,,We hopen dat dat voor de zomer rond komt, want onze planning hangt daar nauw mee samen.’’ Wat zeker is is dat de staalconstructie van de nieuwe ov-terminal in delen zal worden opgebouwd in de Conradstraat. Het eerste deel van de glazen hal zal eind 2011 in gebruik moeten worden genomen. Het tijdelijke station - het blauwe gebouw - blijft tot die tijd bestaan. ,,Het is een ingewikkelde operatie, waarbij alles met alles verweven is,’’ vat Peter Oostwouder samen. ,,We zeggen ook wel eens: eigenlijk bouwen we hier een mammoettanker, maar dan onder en boven de grond.’’ |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Rotterdammer!
|
^dank voor de interessante artikelen.
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Enjoy your freedom!
|
Inderdaad zeer interessant. Ben ernstig benieuwd of we de eerste bovengrondse bouwactiviteiten dit jaar ook daadwerkelijk gaan zien. Ik proef in dit artikel namelijk enige twijfel.
|
|
|
|
|
#200 |
|
The only way is up
Likes (Received): 1208
|
Het AD artikel in de krant zelf is nog uitgebreider met leuke plaatjes ook.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|