|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#6101 |
|
Registered User
|
@sb: dat is waar ja. Maar hoeveel echt brede straatprofielen heeft deze stad in zoverre dit niet al drukke vierbaans doorgaande wegen zijn? Brede stadsboulevards zijn menig Europese stad niet vreemd en die zijn over het algemeen breder dan in Rotterdam en ik vind ze persoonlijk ook nog eens stadmakend.
Deze discussie is inderdaad mosterd na de maaltijd, maar het kwam weer eens ter sprake en ik heb in een eerdere discussie een beetje op een zijspoor gezeten, daarom wilde ik mijn standpunt een beetje verhelderen. Ik ben op dit forum voornamelijk consument en neem nauwelijks deel aan discussies, vergeef me als het je irriteert. |
|
|
|
|
|
#6102 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
Ik zie liever een wat krap aangelegde weg zoals de Posthumalaan, Laan op Zuid of Boompjes dan een Blaak, Weena of Coolsingel waar na negen uur ´s avonds het straatprofiel veel te breed is (forensen, shoppers en evenementenbezoekers zijn de stad uit) en je je op een kantoorpark waant. Wie wil daar nou aan wonen?
Rotterdam is een metropool van misschien 1,5 miljoen mensen waarvan er een paar honderd duizend daadwerkelijk in de stad woont en de rest allemaal in suburbs. Dat is heel anders als in pak em beet Parijs of Londen waar de druk op goed functionerende wegen veel groter is. Als stad moet je er dan rekening meehouden dat zo´n straat na 6 of 7 uur leefbaar en gewild blijft. Met het city lounge principe in gedachte zet men hier naar mijn mening veel te weinig op in. Een binnenstad als die van Rotterdam zou moeten bestaan uit een aantal stroperige wegen en wijken die in elkaar overlopen, niet zo als men dat na de oorlog ontworpen heeft, met eilandjes die een geheel moeten vormen. Last edited by Rotterdam Fascinates; September 28th, 2011 at 12:19 PM. |
|
|
|
|
|
#6103 |
|
Rotterdammer!
|
Ben blij dat dat beton gestort is (zie update Foekepot vorige pagina), de looproute is al weken veel te smal op dat punt, helemaal als er van die dodo's voorbij komen die niet weten dat je aan de rechterkant behoort te lopen en zeker niet stil moet gaan staan op het smalste stuk van de looproute
![]() Afgelopen maandag kwam ik tijdens die hoosbui aan op Centraal en dan is het toch wel erg prettig dat er een veel grotere perronoverkapping is gekomen, jammer dat de staalconstructie voor de stationshal nog veel regen doorlaat
|
|
|
|
|
|
#6104 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
Echt vervelend die mensen die stil gaan staan . Zeker die HHF-ers met alle mogelijke fotoapparatuur.![]()
|
|
|
#6105 |
|
Registered User
Likes (Received): 210
|
Van vandaag 28-09-2011 in de ochtend en middag.
1. Beplatingswerkzaamheden aan het dak. (zie de laatste foto ter vergelijking) ![]() 2. Beetje mistig. Zo kan je je toch wel goed dat New Yorkse plaatje voor de geest halen als die dakramen hier hetzelfde effect gaan geven met dit soort weer. ![]() 3. ![]() 4. Inderdaad gestort. ![]() 5. Met uitstekende wapening aan alle kanten. ![]() 6. Het maken van een nieuwe tijdelijke looproute? (zou wel erg krap zijn) ![]() 7. Het veelbesproken verbindingsstuk aan de poer. Moet aardig wat krachten kunnen verduren. ![]() 8. ![]() 9. Op de voorgrond golfplaten voor het dak van de hal. ![]() 10. Meer pyramides staan klaar. ![]() 11. Tussendoortje. ![]() 12. ![]() 13. ![]() 14. En nog een. ![]() 15. ![]() 16. Poer 2. Ben benieuwd wanneer hier het laatste stuk aan vast komt. ![]() 17. Tussendoortje nr 2. ![]() 18. Voorbereidingen voor binnenkort weer een staander? ![]() 19. Alle kruizen zitten er hier in. ![]() 20. Hier zijn ook de uitstekende stukjes te zien waaraan dalijk het uitstekende deel komt. ![]() 21. Dakbedekking. ![]() 22. Nog steeds nat in de middag, houten balkjes wel weggehaald. ![]() 23. De laatste balken zijn hier nu ook bevestigd. ![]() 24. ![]() 25. Een nieuw kruis ligt klaar. ![]() 26. ![]() 27. Zie foto 1, in vergelijking met vanochtend is dit stukje dak nu afgedekt.
Syrië, Beirout & Jordanië 2008 Syrië & Libanon2009 Egypte deel 1 Egypte deel 2 Egypte deel 3 Last edited by jb_nl; September 28th, 2011 at 05:41 PM. |
|
|
|
|
|
#6106 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
fantastische update JB-nl .
|
|
|
|
|
|
#6108 | |
|
Registered User
Likes (Received): 210
|
Graag gedaan, bij deze nog dit bericht van vandaag in de metro:
Quote:
|
|
|
|
#6109 |
|
Registered User
Likes (Received): 104
|
Eigen inzicht. Ik ben van mening dat organisaties als de gemeente (maar ook andere, zoals het Havenbedrijf) een deel van hun reserves tot op bepaalde hoogte beter kunnen laten bestaan uit kunst dan uit beleggingen in (buitenlandse) obligaties. Enerzijds omdat je de mensen zo wat 'teruggeeft', anderzijds omdat je er mensen mee naar je stad kunt trekken.
|
|
|
#6110 |
|
The only way is up
Likes (Received): 652
|
En kunst is een beter rederend beleggingsdoel dan menig buitenlandse obligatie.
|
|
|
|
|
|
#6111 | |
|
Like it Vertical
|
Quote:
Ook bizar als je ziet hoeveel dichtbevolkte (binnen)steden je hebt in Australië en Canada met prachtige skylines, terwijl die landen immens groot zijn en dunbevolkt, en in hun geheel maar net iets meer inwoners dan als Nederland. In Canada heb je Toronto, Calgary, Vancouver, Montreal die allen skylines hebben die vele malen indrukwekkender zijn dan die van Rotterdam. Waarom het hier niet lukt die binnenstad serieus te verdichten is in die zin echt moeilijk uit te leggen inderdaad. Prachtige updates van station trouwens om terug ontopic te gaan. Het gaat snel nu, begint echt ergens op te lijken. |
|
|
|
|
|
|
#6112 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
^ Omdat Nederlanders liever een eigen achtertuin met schutting hebben ipv een appartement en een echt natuurpark?
|
|
|
|
|
|
#6113 |
|
Dirk
Likes (Received): 46
|
Nederland is gewoon te versnipperd. Als je alleen al kijkt hoeveel steden van meer dan 100.000 inwoners we hebben t.o.v. andere landen van vergelijkbare omvang dan is het niet zo raar dat we nergens écht tot hele hoge dichtheden komen.
Dat we zoveel van deze steden hebben zorgt er ook voor dat er veel te kiezen valt voor mensen. Ze concurreren allemaal met elkaar. In Canada, Australië, etc. heb je een paar steden van enige/grote omvang en that's it. Logisch dus dat deze steden groeien als kool en als een magneet werken voor investeerders
Volg RTM XL op Facebook en Twitter en blijf op de hoogte van het laatste XL nieuws! ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY Last edited by Dezz; September 28th, 2011 at 10:23 PM. |
|
|
|
|
|
#6114 | |
|
Like it Vertical
|
![]() Dat is inderdaad een deel van de verklaring. Een ander deel is dat men daar minder bang is voor de prestige van hoogbouw. Ze durven er meer trots op te zijn dan wij hier. Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#6115 | |
|
Registered User
Likes (Received): 104
|
Quote:
Het begint uiteindelijk bij jezelf: dus niet meer iemand neerhalen omdat 'ie trots is om in een Porsche Cayenne te rijden.
|
|
|
|
#6116 |
|
The only way is up
Likes (Received): 652
|
![]() Ik stoor me ook aan die 'regel'. |
|
|
|
|
|
#6117 |
|
Registered User
|
interessante materie. De wederopbouw van Rotterdam heeft denk ik ook niet echt geholpen. De stad lag plat, gigantische woningnood en dit wordt er gebouwd.
@RF: Ik bekijk het hele vraagstuk volledig uit het oogpunt van een automobilist. Ik rijd als bijbaan taxi en heb nu afgelopen twee jaar zo'n 1000km per week gereden door deze stad op alle mogelijke tijdstippen. Dat er vooral 's avonds laat en 's nachts veel dode momenten zijn is absoluut waar. Maar ik gruwel echt van iedere mogelijke wegversmalling en al zeker in het centrum. Het zijn zeker geen Madridse toestanden, maar ik rijd overdag niet graag door de binnenstad. Ik ben oorspronkelijk niet van Rotterdam en was redelijk teleurgesteld toen ik zag dat deze stad buiten het stukje A16, niet echt een indrukwekkend wegennetwerk heeft. Ik kan me nog heel goed de eerste keer herinneren dat ik via de Wetstraat Brussel binnenreed, dat is toch wel andere koek. |
|
|
|
|
|
#6118 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Het heeft alles te maken met de bereikbaarheid van Nederland. Aangezien het wegennet in Canada en Australie niet zo uitgebreid is en de afstanden te groot zijn, is het noodzakelijk dat men clustert. Er is daarom nog meer behoefte om in communities (steden) te wonen in landen waar afstanden groter zijn. In Nederland ligt alles zo dicht bij elkaar dat je zelfs in het oosten van het land kunt wonen en in het westen kunt werken bij wijze van.
Het succes van stad is de bundeling van voorzieningen en kennis. Ik kan jullie het boek ''triumph of the city'' erg aanraden. Hier staat alles in over hoe steden functioneren en de mythes en successen van steden.
|
|
|
#6119 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
![]() Dat is een beetje een kip-of-het-ei-verhaal. Je kan net zo goed stellen dat het wegennet in NL zo uitgebreid is omdat alles zo versnipperd is. Nederland is bovendien op vrijwel elke plek bewoonbaar, datzelfde geldt niet voor AUS en CAN. |
|
|
|
|
|
#6120 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Er is geen sprake van een kip-ei verhaal. De meeste steden zijn ontstaan met/na de grote ''infrastructurele revolutie'' (na de tweede wereld oorlog). Men trok uit de grote steden en naar het platteland (het was er schoner en leefbaarder), omdat het nu infrastructureel mogelijk was daar te wonen en in de stad te werken. Waardoor er weer nieuwe steden (uit dorpen) ontstonden. Deze suburbanisatie is ontstaan nadat men meer wegen aanlegde op het platteland, men ging steden (beter) verbinden waardoor het niet meer noodzakelijk was in de stad zelf te wonen om naar je werk te kunnen. Het is daarom ook dat voornamelijk de wegen de oorzaak zijn dat men uit de steden is getrokken het platteland op, waarna de urbanisatie op het platteland ontstond.
|
![]() |
| Tags |
| benthem crouwel, gegaffelde platanen, great expectations, meyer en van schooten, roffa vs damsco, west8 |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|