|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1081 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Foto's van gisteren:
In de tunnel, aan de Nationale Nederlanden-zijde ![]() Slopen van de oude buitenwanden: ![]() ![]() ![]() Dak en tussenvloer voor een groot deel gesloopt: ![]() ![]() En het nieuwe station: ![]() ![]()
|
|
|
#1082 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Top foto's LV_bewoner,
Zag dat ze vandaag ook nog volop bezig waren met slopen in de put. Txn |
|
|
|
|
|
#1083 | |
|
Not much
Likes (Received): 49
|
Mooi nieuws dit (net zoals vorig jaar maar nu langer!)
Quote:
|
|
|
|
#1084 |
|
Registered User
|
@ LV,
Kan de metro/randstad rail straks wel onder die trap wat tezien is op de laaste foto? |
|
|
|
|
|
#1085 |
|
Like it Vertical
|
Mooi dat de sterren weer terug komen, leuk voor het uitzicht hier
![]() Was gisteren voor het eerst op metrostation CS, ik ben er wel positief over. Van mij hoeft een metrostation geen paradepaardje te zijn. Het moet gewoon een fijne plek zijn om over te stappen en dat vind ik het zeker. Het is licht, ruim en de afwerking zag er op het eerste gezicht redelijk netjes uit. |
|
|
|
|
|
#1086 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
![]() Inderdaad, een leuk metrostation. de keuringsdienst van hier is wel erg kritisch altijd ![]() http://www.nu.nl/economie/2121555/am...ezuinigen.html http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieu...en+euro+tekort
|
|
|
|
|
|
|
#1087 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 63
|
Echt volledig mee oneens. Elk document dat ooit geformuleerd is voor de omgeving van CS gaat uit van het hoogste ambitieniveau van de stad op deze plek, met name vanwege de verknoping van metro en Randstadrail, Centraal District Rotterdam, de HSL en de verdubbeling of verdrievoudiging van het aantal reizigers. Dan is een 'functioneel' of 'prettig' station allemaal leuk en aardig maar ik zie niet hoe dat in die ambitie past...
DE ENTREE VAN JE STAD! Noem me een lid van de kritische keuringsdienst, maar het is de grootste domper voor mij van de laatste jaren.
|
|
|
#1088 |
|
Like it Vertical
|
![]() Je bent inderdaad wel erg zuur. De ambities voor het Centraal Station zijn na de komst van Leefbaar, die geen megalomaan en duur station wilden, toch wel een stuk teruggedraaid. Ook het station zal daarom echt geen wereldfaam krijgen. Natuurlijk was het mooi geweest als het nieuwe station een overweldigende indruk zou maken, maar het is al sinds 2002 duidelijk dat dat niet zal gebeuren. En in dat licht ben ik blij met een metrostation dat gewoon fijn is om over te stappen. Ik ken overigens maar weinig metrostations die tot de verbeelding spreken. NYC heeft er 0, Londen 1 (Canary Wharf van Foster). Metrostations zijn toch meestal vooral functionele ruimtes. |
|
|
|
|
|
#1089 |
|
Registered User
Likes (Received): 263
|
Metrostations in Moskou zien er anders heel aardig uit. En ook dichterbij, in Parijs, zijn er een aantal erg mooie metrostations.
http://www.urbanrail.net/index.html |
|
|
|
|
|
#1090 |
|
a.k.a. Sequentia
|
Volgens mij heb je ook geen toparchitect nodig om een bijzonder, memorabel station te ontwerpen. Ons Centraal mist in elk geval iets in het oog springends, het is zo vlak als het maar zijn kan en dát vind ik jammer. Een bijzondere klok, een wat chiquere verlichting, designbankjes, etc. - alles had geholpen. Gewoon de "Oh, dat is dat station met die mooie..."-factor en "...met die mooie kneuterige kleurtjes" vind ik daarop geen antwoord.
|
|
|
#1091 | |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
Quote:
In Rotterdam zal ook voor honderden miljoenen moeten worden bezuinigd. Amsterdam verwacht bijvoorbeeld tot 2015 152 miljoen euro minder uit het Gemeentefonds (rijksbijdrage aan alle gemeenten), tot 2014/2015 (een van de twee) 208 miljoen extra aan uitkeringen en werkloosheid. Kortom dingen waarmee Rotterdam in hetzelfde schuitje zal zitten als Amsterdam. Helaas komt in Amsterdam de Noord/Zuidlijn erbij, die voor Nederland ook qua financiering op unieke (en voor Amsterdam heel negatieve) wijze is geregeld. Men heeft overigens voor de jaarlijke verwachte begroting tot 2014 grote bedragen uit de boeken gehouden, 500 miljoen die extra voor de Noord/Zuidlijn wordt gereserveerd en 600 miljoen aan opbrengsten van de verkoop van NUON. Ontopic: Een metrostation hoeft geen bijzonder stukje architectuur te zijn. Belangrijkste is dat het er prettig vertoeven is en aan alle eisen voldoet. Als dit qua architectuur ook nog eens bijzonder is voor de gemiddelde mens, dan is het natuurlijk helemaal mooi, maar makkelijk is het niet. Zoals ik het nu kan beoordelen denk ik dat men binnen 20 jaar op het huidige ontwerp van het metrostation is uitgekeken.
|
|
|
|
#1092 |
|
Registered User
Likes (Received): 9
|
Moskou erbij halen heeft weinig zin. Ga maar eens aan Nederland verkopen dat er kroonluchters en bladgouden plafonds worden gekocht van hun belastinggeld. En zo bijzonder zijn de Parijse metrostations ook niet. De oude stations hebben een charme doordat ze oud zijn en de RER-stations zijn opvallend ruim, maar afgezien daarvan?Als het maar net en smaakvol aanvoelt en niet al te claustrofobisch moet het toch voldoende zijn. En daar zou dit station aan voldoen als de plafonds nu gewoon waren afgewerkt. |
|
|
|
|
|
#1093 |
|
Rotterdammer!
|
In Napels pakken ze grootser uit: Bouw metrostation Napels gestart
|
|
|
|
|
|
#1094 |
|
Registered User
|
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het station volledig af is.
Het station is wat kaal, dus er kan nog altijd veel aangepast worden, om het er mooier uit te laten zien. Maar ik heb er geen problemen mee. Het ziet er ok uit. Die enorme stationshal zal enorm veel compenseren. 13 december gaat het echt beginnen met de HSL. |
|
|
|
|
|
#1095 | |
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 193
|
Quote:
Dit is trouwens Stazione Montesanto, mijn persoonlijke favoriet. Het stationsgebouwtje staat aan de voet van een heuvel, als kopstation. De treinen komen dan uit de tunnel (uit de heuvel) het station binnengereden. ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#1096 |
|
a.k.a. Sequentia
|
Kijk, en zo duur hoeft het ook helemaal niet te zijn zoiets. Straalt toch wel even wat meer klasse uit! Dan hebben we hier nog het voordeel ook dat de buitenkant niet/nauwelijks geld kost omdat het gewoon een gat in de grond is.
|
|
|
#1097 |
|
tunelion
|
Daar komt ontzettend veel daglicht binnen door een glazen dak. Denk dat het er gelijk heel anders uit zou zien als het plan vol zou hangen met TL buizen... Niet echt te vergelijken dus.
|
|
|
|
|
|
#1098 |
|
Registered User
Likes (Received): 425
|
![]() Bovendien lijkt het er erg te tochten, omdat het open is. Leuk voor het klimaat daar, maar niet voor hier? Nee dank je. Brrrrr..... |
|
|
|
|
|
#1099 |
|
The only way is up
Likes (Received): 633
|
Ondergronds heb je daar geen last van. Anders gewoon wat ramen plaatsen.
|
|
|
|
|
|
#1100 | |
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 193
|
Quote:
EDIT: toch wel! Zoals je ziet is er gebruik gemaakt van verschillende tinten geel licht waardoor er toch een warme sfeer ontstaat.
|
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| benthem crouwel, gegaffelde platanen, great expectations, meyer en van schooten, roffa vs damsco |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|