|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#161 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 80
|
^ Let wel, dat is het stedenbouwkundig plan. De uiteindelijke architectonische uitwerking kan en zal hier enorm van afwijken, zo is al bekend.
|
|
|
#162 | |
|
Registered User
Likes (Received): 58
|
Quote:
![]() De NZ-lijn heeft al veel geld gekost, veel contracten zijn al getekend. Bij het stopzetten zul je een heel erg groot verlies moeten nemen, en voor de toekomst van OV in Amsterdam is veel op de NZ-lijn gebaseerd. Zonder NZ-lijn zal Amsterdam opnieuw moeten nadenken over de toekomst van OV zonder NZ-lijn. Dat is moeilijk aangezien trams en metro's aan hun top zitten wat ze aankunnen en dat de NZ-lijn een belangrijke spil is voor de toekomst om reizigersgroei van buiten de stad op te vangen (Amsterdam CS heeft veel te weinig ruimte om dit op te vangen). Meer ontopic Wat betreft het metrostation van Rotterdam CS, ik denk en hoop dat het eindresultaat wel meevalt. In ieder geval zal het totaalplaatje een stuk beter zijn dan het was.
|
|
|
|
#163 |
|
Rotterdammer!
|
Interessant artikel over de vrieswand, schitterende foto-update en ik heet interest van harte welkom op het forum.
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 28
|
"Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten" (Pim Fortuyn) "De geschiedenis leert mij dat een onbekwame overheid voortkomt uit te veel overheid" (Thomas Jefferson) Foto's luchtmachtdagen 2013 |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Dedicated musician
Likes (Received): 0
|
Bron: http://www.ad.nl/rotterdam/stad/3027..._Centraal.html
'Risico minder' bij Rotterdam Centraal Door GERT ONNINK ROTTERDAM - Natuurlijk volgen de bouwers aan het nieuwe Rotterdam Centraal Station de aanleg van de Noord-Zuid-metrolijn in Amsterdam op de voet. Er zijn vanuit de Maasstad nota bene nog adviezen gegeven aan het veelbesproken project, waarmee al zo veel is misgegaan en die vorige week zelfs een wethouder (Tjeerd Herrema) de kop kostte. En dan moet het boren van de metrotunnel, waar Rotterdam al een tijdje klaar mee is, in de hoofdstad nog beginnen. Twee 'megamollen' die straks onder de grachtengordel en zijn niet onderheide historische pandjes door moeten: in Amsterdam en bouwend Nederland houden ze hun hart vast. Bovendien is het de vraag of het project in Amsterdam niet nog duurder zal worden en nog later dreigt te worden opgeleverd. De verbouwing van het station in Rotterdam kent sinds gisteren 'een groot risico minder', sprak projectmanager Wim den Adel van Randstadrail opgelucht. Twee jaar lang is onder het Stationsplein gewerkt aan de uitbreiding van de metrohalte bij Centraal Station. Daarvoor is een heuse 'vrieswand' van bevroren grond opgetrokken. Die zorgde ervoor dat in de bouwput waterdicht kon worden doorgewerkt. Waar Tjeerd Herrema nu thuis zit en moet gaan uitkijken naar een nieuwe baan, mocht zijn Rotterdamse collega Jeannette Baljeu van vervoer gisteren een vriesinstallatie stil zetten. Haar megaproject loopt door en zal ook zeker eerder klaar zijn dan de omstreden metroverbinding door Amsterdam, waar nu ook al openlijk vraagtekens bij worden gezet of die wel moet worden afgemaakt. In Rotterdam was gisteren sprake van een zekere opluchting nu weer een fase in de aanpak van het station en omgeving is afgerond. De bevroren grond rondom de verbrede metrohalte zal over drie maanden ontdooid zijn. ,,De bouwput is intact en ook waterdicht gebleven. We kunnen nu verder met het metrostation,'' zei Randstadrail-manager Den Adel. Het ondergrondse metrostation wordt nu verbonden met de tunnel die is geboord tussen CS en het Sint Franciscus Gasthuis in Schiebroek. Natuurlijk is het bij bouwen ook een kwestie van geluk hebben, geven ze in Rotterdam ruiterlijk toe. ,,Wij hebben bij CS ook lekkages gehad. Maar gelukkig zijn de gevolgen meegevallen,'' zegt Freek Meijer, namens Gemeentewerken de projectmanager voor Rotterdam Centraal. Het karwei ligt volgens Meijer intussen op schema. Over enkele maanden moet duidelijk zijn welke aannemer door spoorbeheerder ProRail uit de aanbesteding zal worden gekozen voor het bovengrondse deel van het station. Als de bouw van een nieuwe hal op het Stationsplein begint, zal het werk ook boven de grond zichtbaar worden. De Gemeentewerken-manager gaat nog steeds uit van een ingebruikname van het nieuwe station eind 2011. Vorig jaar april ondertekende de toenmalige Rotterdamse burgemeester Ivo Opstelten samen met minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat, ProRail en de Nederlandse Spoorwegen een akkoord. ,,Dit is een project waar het tempo in gehouden moet worden,'' zei Meijer met een knipoog naar de crisis die ook de bouw zou kunnen raken. Ook wat de kosten aangaat loopt het werk in de pas, stelt Meijer. ,,Die aanbesteding zou zelfs nog positief kunnen uitpakken.'' Het al twee jaar vertraagde project kost inmiddels zo'n 620 miljoen euro. Dat is toch ruim een 100.000 euro meer dan in 2005 toen de toenmalige wethouder Stefan Hulman - die nu in Den Helder bungelt - het werk in gang zette. Eind 2011 moet Rotterdam Centraal beschikken over een splinternieuwe ov-terminal en een aansluiting op Randstadrail (met metro naar Den Haag). CS zal dan ook de stopplaats zijn voor de Hogesnelheidslijn (HSL) tussen Amsterdam, Brussel en Parijs. |
|
|
|
|
|
#166 | ||
|
Dedicated musician
|
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#167 |
|
Registered User
|
Er is er nog maar één over!
Last edited by LV_bewoner; February 27th, 2009 at 05:20 PM. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Niks mooier dan de bouw
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Gevelmaker
|
ja de TBI
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Registered User
Likes (Received): 9
|
Is dit project trouwens ooit serieus geweest?? Kan me niet heugen dat ik dit eerder voorbij heb zien komen.
[IMG]http://i40.************/119b40y.jpg[/IMG] [IMG]http://i42.************/2e3sf1l.jpg[/IMG] [IMG]http://i39.************/eff2fn.jpg[/IMG] http://www.origins-architecten.nl/pr...?fld_prjID=29# Last edited by wolkenbestormer; March 1st, 2009 at 06:37 AM. |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 753
|
28-02:
1. Weenatunnel in aanbouw ![]() 2. ![]() 3.
Komende series: Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn, Schipluiden
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Registered User
Likes (Received): 145
|
De bouw van deze tweede tunnel lijkt toch wat sneller te gaan dan de bouw van de eerste. Maar hier lag uiteraard al een tunnel en er hoeft geen ingang naar een parkeergarage voorbereid te gaan worden.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Registered User
|
Wat is dat voor "graafmachine" die daar op foto 2 staat?
|
|
|
#174 |
|
Registered Usher
|
ik denk dat het er een is die meestal ondergronds gebruikt wordt, gezien de beperkte hoogte en de telescopische giek die voor meer flexibiliteit in kleine ruimtes zou kunnen zorgen.
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Registered Usher
|
hij gaat trouwens inderdaad erg snel die tunnel! In de planning op rotterdamcentraal.nl staat dat hij dit jaar nog klaar moet zijn. Met dit tempo kunnen ze dat best halen.
Oja en voordat ik nog een keer moet posten; 13 maart is er een nieuwe aflevering van het tv-porgramma, zegt de site. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Registered Usher
|
(ja nou post ik alweer - iemand moet het doen :P)
He wat zie ik daar nou sneaky tussen staan? "Er is er nog maar één over!" "ja de TBI" Is het definitief dat TBI de rest van de bouw ook gaat doen? |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 28
|
Je had ook de "edit-knop" kunnen gebruiken
"Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten" (Pim Fortuyn) "De geschiedenis leert mij dat een onbekwame overheid voortkomt uit te veel overheid" (Thomas Jefferson) Foto's luchtmachtdagen 2013 |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Rotterdammer!
|
Oude foto en gejat van Flickr, maar zeker de moeite waard om hier te showen:
image hosted on flickr ![]() Bron: Flickr (Penvisser) |
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Registered User
Likes (Received): 95
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Registered User
|
Staan er trouwens langs de Erasmuslijn-randstadrail overal al incheck-palen/poortjes zodat de reizigers kunnen inchecken met hun ov-kaart en op Metro Rotterdam CS het station legaal kunnen verlaten d.m.v. uitchecken door de poortjes?
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|