search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Noord-Brabant

Noord-Brabant Projecten en ontwikkelingen in Eindhoven, Tilburg, Breda, 's-Hertogenbosch en Helmond

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 3rd, 2011, 09:30 PM   #661
Eindhoven Native
Registered User

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Concrete Stereo View Post
ben met je eens. Dit is niveau albanië
Niet om het één of het ander. Maar wie zo'n opmerking maakt is duidelijk nooit in Albanië geweest. Google voor de grap eens op afbeeldingen van Tirana, de hoofdstad van Albanië. Je zou hopen dat gebouwen in Eindhoven net als in Tirana ook eens een likje verf kregen. Ik ben er nu drie keer geweest en Albanië is een prachtig land, het imago wat het hier in Nederland altijd heeft, verdiend het zeker niet!

Daarnaast vind ik zwarte bakstenen helemaal niet lelijk, auberginekleurig al helemaal niet. Ik walg eerder van lichtkleurige bakstenen die in het Nederlandse klimaat nooit mooi verouderen maar na verloop van tijd vieze vlekken gaan vertonen door langdurige vochtigheid (schimmels) en opname van vervuiling uit de lucht (fijnstof etc.).

Hiermee zeg ik overigens niet dat ik het ontwerp van de studentenflat aan de Cederlaan inspirerend vind. Ik vind het een gemiste kans dat er niet wat hogers wordt gebouwd op zo'n prominente plek, maar dat ongeveer de contouren van het gesloopte gebouw worden gevolgd. Niet echt een verbetering van de stad, wat een voorwaarde moet zijn voor sloop. Is mijn bescheiden mening.
Eindhoven Native no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old April 4th, 2011, 01:59 AM   #662
Concrete Stereo
Registered User

Concrete Stereo's Avatar

Likes (Received): 359

@Eindhoven Native
- Ik ben uitgebreid in Albanië geweest. Tirana, maar ook grote delen van de rest van het land. Topstad, Tirana. Gritty to the max, dat wel, maar juist door die opschilderingen een soort charmante grittyness.

Maar vormeloze slecht gedetailleerde gebouwen opgeleukt met kleurtjes is tof in Tirana maar redelijk dramatisch als Eindhovense nieuwbouw

- Ik ben het eens met je pleidooi voor donkere bakstenen. Los van dat het mooi kan zijn heeft Nederland een lange traditie in donkere (zelfs zwarte) baksteenfaçades (amsterdamse grachtenpanden bijvoorbeeld). Het cliché dat donker per definitie deprimerend is onzinnig. Los daarvan zijn donkere stenen wel simpelweg in de mode (al een jaar of 10) waardoor je ook slechte gebouwen met donkere stenen krijgt.
Concrete Stereo no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2011, 09:43 AM   #663
Nisp87
Registered User

Nisp87's Avatar

Likes (Received): 165

Mijn god, wat een verschrikking, dat studentencomplex. Ik heb de eerste versie van dat plan door welstand zien gaan vorig jaar, dat werd destijds compleet de grond in geboord. Maar zelfs dát plan vond ik persoonlijk beter, dan het ontwerp wat er nu ligt. De tranen schieten hier werkelijk waar van in mijn ogen.

Waarom denken alle architecten toch dat studenten 'kleurtjes' leuk vinden? In Nijmegen is onlangs ook al zo'n gedrocht neergezet. Zwarte baksteen, opgevrolijkt met wat gekleurde details.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Nisp87 no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2011, 01:50 PM   #664
Ward
Registered User

Likes (Received): 866

Zwart hoeft niet deprimerend te zijn, maar is het vaak wel. Zie het inmiddels alweer gesloopte gedrocht de 'Zwarte Madonna' in Den Haag bijvoorbeeld...

Toegegeven, altijd maar rode baksteen is ook niets, dat kennen we nu wel. Maar waarom niet eens een keer een ander materiaal ipv altijd maar weer diezelfde baksteen. Is wel lekker goedkoop, dus de belangrijkste maatstaf.
Ward no está en línea   Reply With Quote
Old April 4th, 2011, 10:03 PM   #665
Eindhoven Native
Registered User

Likes (Received): 0

@Concrete Stereo

Nu snap ik je comment beter. Ik vond het al bizar dat iemand op een ontwerp voor een Eindhovens gebouw reageert, met een verwijzing naar Albanië. Goed om te horen dat je er ook geweest bent. Zijn er stiekem toch heel veel Eindhovenaren geweest.

Er zullen altijd goed ontworpen gebouwen en slecht ontworpen gebouwen blijven, en dat het nu 'toevallig' in zwarte bakstenen moet zijn, soit. Er was ook een tijd dat houten gevelpanelen 'in' waren. Dat vond ik helemaal een gruwel. Zeker wanneer deze begonnen te verweren. Dan zie ik liever een 'eerlijk' product als de baksteen als gevelmateriaal gebruikt worden, welke in ieder geval een wat spannender textuur opleverd.

Maar ik denk dat het beter is dat er aan dit ontwerp voor de studentenflat helemaal geen woorden meer vuil worden gemaakt .
Eindhoven Native no está en línea   Reply With Quote
Old April 9th, 2011, 11:31 AM   #666
BaMi
Registered User

BaMi's Avatar

Likes (Received): 4

Ik zat net eens voor de gein naar de eerste pagina te kijken van het projectenoverzicht topic. Jeetje die is al behoorlijk verouderd zeg!!! Veel projecten zijn reeds afgerond, of zijn geschrapt.

Zou goed zijn dat iemand hier eens een nieuw topic voor maakt, want dit lijkt nergens meer op. (helaas ben ik daar niet zo handig in...)
BaMi no está en línea   Reply With Quote
Old April 9th, 2011, 02:36 PM   #667
Roeltjuh
Registered User

Roeltjuh's Avatar

Likes (Received): 44

Of lffıs past de openingspost aan :-)
Old April 9th, 2011, 07:38 PM   #668
lffıs
|/|/|\/|

lffıs's Avatar

Oei, ja, die is inderdaad al over de houdbaarheidsdatum heen. Heel veel tijd om alles aan te passen heb ik niet, maar zal m'n best doen.
Old April 10th, 2011, 05:12 PM   #669
[NL] Mr.Mit. [NL]
-- EINDHOVEN ROCKCITY --

[NL] Mr.Mit. [NL]'s Avatar

Likes (Received): 648

Update 10-04:

01. Ik had verwacht dat het Dorint hotel nou ondertussen wel bijna klaar zou zijn

02.

03. Tramrails van de oude tramremise

04. Luciferfabriek

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

--->>
<<---

--->>
<<---
[NL] Mr.Mit. [NL] no está en línea   Reply With Quote
Old April 10th, 2011, 11:13 PM   #670
seb.nl
Registered User

seb.nl's Avatar

Likes (Received): 903

Nog nooit geweest zeg,.. toffe plek!
seb.nl no está en línea   Reply With Quote
Old April 11th, 2011, 10:03 AM   #671
Scissors
Dussss

Likes (Received): 61

Voor zover ik het nu kan beoordelen wordt het gedeelte wat nu nog in de steigers staat niet heel erg mooi. Er komen grijze platen van +/- 70 cm met streepjes relief tegen aan.
Scissors no está en línea   Reply With Quote
Old April 11th, 2011, 01:34 PM   #672
Strijps Bultje
Registered User

Strijps Bultje's Avatar

Likes (Received): 13

Mooie foto's, Mitchell.
Vooral fan van foto 2. Zelfs de "waaghals" staat er nog op!
Strijps Bultje no está en línea   Reply With Quote
Old April 11th, 2011, 05:30 PM   #673
Concrete Stereo
Registered User

Concrete Stereo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Scissors View Post
Er komen grijze platen van +/- 70 cm met streepjes relief tegen aan.
Klinkt als gefrijnd hardsteen? Dat zou niet verkeerd zijn.
Old April 12th, 2011, 11:15 PM   #674
040
<-Hardcore*weirdo->

040's Avatar

Likes (Received): 9

The end is near..

Zo het langzaam veroveren van son en breugel is begonnen

Grenscorrectie Eindhoven/Son en Breugel

Burgemeester en wethouders van Eindhoven en van Son en Breugel maken bekend dat met ingang van 14 april 2011 tot en met 8 juni 2011 voor eenieder ter inzage ligt een ontwerp van een herindelingsregeling betrekking hebbende op de wijziging van de grens tussen beide gemeenten bij het knooppunt Ekkersrijt, de nieuwe aansluiting van de A58 en de A50.
De raden van de gemeente Eindhoven en Son en Breugel hebben hiertoe besloten in respectievelijk hun vergaderingen van 15 maart 2011 en 31 maart 2011.

De nieuwe gemeentegrens volgt het nieuwe beloop van de rijkswegen.
Vanaf de huidige gemeentegrens op de John F. Kennedylaan volgt de nieuwe grens de eigendomsgrenzen van Rijkswaterstaat aan de zuidkant van het knooppunt Ekkersrijt tot 108 meter oostelijk van het fietstunneltje ter hoogte van het meubelplein Ekkersrijt. Vanaf dit punt is de nieuwe gemeentegrens 2.50 meter ten noorden van een langs de rijksweg te plaatsen geluidscherm geprojecteerd, tot aan het voornoemde fietstunneltje. Direct ten oosten van de tunnelconstructie buigt de grens af naar het noorden om vervolgens aan de noordzijde van de rijksweg wederom de eigendommen van Rijkswaterstaat te volgen tot het punt waar de nieuwe grens samenkomt met de bestaande gemeentegrens.
De nieuwe grens is vrij gedetailleerd aangegeven op de kaart/tekening GRB-20090024 met bijbehorend matenplan MPL-20090009.

De grenswijziging is wenselijk met het oog op de afronding van de Eindhovense wijk Blixembosch met het woningbouwproject Blixembosch Noord Oost en komt tegemoet aan het verzoek van politie en hulporganisaties om te onderscheiden weggedeelten van de rijkswegen eenduidig in een gemeente te situeren.

Behoudens eigendommen van Rijkswaterstaat zijn geen eigendommen van derden bij de grenscorrectie betrokken.

Inzage

Met ingang van 14 april 2011 ligt het ontwerp van de herindeling (grenscorrectie) met bijbehorende tekening en matenplan gedurende 8 weken op werkdagen tijdens openingsuren ter inzage bij:

•De gemeente Eindhoven: Inwonersplein Stadhuisplein 10 5611 EM Eindhoven
•De gemeente Son en Breugel: Gemeentehuis, Raadhuisplein 1, 5691 AL Son en Breugel

Zienswijzen

Gedurende de termijn van ter inzagelegging kan iedereen zijn zienswijze kenbaar maken aan het gemeentebestuur.
U kunt daarvoor een brief sturen naar:

•Burgemeester en Wethouders van Eindhoven, T.a.v. de sector Projectmanagement, Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven of
•Burgemeester en wethouders van Son en Breugel, Postbus 8, 5690 AA Son en Breugel

Het is ook mogelijk om binnen de termijn van de ter inzagelegging mondeling zienswijzen kenbaar te maken.

U dient hiervoor uiterlijk een week voor het verstrijken van de inzagetermijn een afspraak te maken met de behandelend ambtenaar van Eindhoven (de heer H.van Hoof (tel 040-2386268) of de behandelend ambtenaar van Son en Breugel (de heer F. den Hengst/de heer R. Spapens, tel 0499 - 491410/ 0499 – 491411)

http://www.sonenbreugel.nl/index.php...8&stukid=35261

040 no está en línea   Reply With Quote
Old April 16th, 2011, 02:53 PM   #675
040
<-Hardcore*weirdo->

040's Avatar

Likes (Received): 9

Station Eindhoven voor zo'n 70 miljoen verbouwd
zaterdag 16 april 2011 | 06:48 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 16 april 2011 | 10:54

Tekstgrootte

De stationshal met al zijn monumentale elementen. Illustratie Ingenieursbureau Arcadis

De 35 meter brede nieuwe tunnel, gezien vanaf de noordzijde van het station (Neckerspoel). Aan de linkerzijde (aan de oostkant) komen nieuwe winkels en horeca. Illustratie Ingenieursbureau Arcadis
De perrons. Illustratie Ingenieursbureau Arcadis

>>Lees meer over verleden, heden en toekomst van Station Eindhoven en bekijk (historisch) beeldmateriaal op ed.nl/station

http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad...n-verbouwd.ece

Fijn een bevestiging dat het toch allemaal nog door gaat

Het zou mooi zijn als ze deze zomer nog gaan beginnen, wat in eerste instantie ook de bedoeling was ;-)
040 no está en línea   Reply With Quote
Old April 16th, 2011, 04:44 PM   #676
Concrete Stereo
Registered User

Concrete Stereo's Avatar

even de plaatjes erbij:

tunnel over (vrijwel) volledige breedte stationshal

Old April 16th, 2011, 04:51 PM   #677
Gijs
Registered User

Gijs's Avatar

Likes (Received): 205

Nu nog een mooiere 'bestrating' op de perrons en glas/hout boven die brugdelen en klaar is kees.
Gijs no está en línea   Reply With Quote
Old April 18th, 2011, 06:59 PM   #678
Lana
Registered User

Lana's Avatar

Likes (Received): 787

Winnend ontwerp nieuwe (standaard) plaatsaanduiding Brainport Avenue

De “PCBoom (pcb = printed circuit board)”, ontworpen door Wendy Legro en Maarten Collignon van studio WM., is het winnende ontwerp voor de innovatieve nieuwe “standaard’ plaatsaanduiding van bedrijventerreinen aan Brainport Avenue. Studio WM. ontwierp een driedimensionaal interactief object dat de identiteit van Brainport Avenue weergeeft. Na een door het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven uitgeschreven wedstrijd onder 4 alumni van de Design Academie Eindhoven, heeft de jury dit idee afgelopen maandag 14 februari als winnaar gekozen. De bedoeling is dat de 1ste plaatsaanduiding bij Ekkersrijt komt te staan (plaatsaanduiding Science Park Ekkersrijt Eindhoven). Het idee wordt nu verder uitgewerkt.

De opdracht
De opdracht was te komen tot een visionair en maakbaar ontwerp voor een standaard plaatsaanduiding voor bedrijventerreinen aan Brainport Avenue. Het ontwerp moet op een inspirerende wijze bijdragen aan de beeldvorming van Brainport Avenue en dient artistiek, high tech, innovatief te zijn waarbij rekening wordt gehouden met de diverse milieuaspecten (energieverbruik, lichthinder, belasting van de weggebruiker etc.).

Het ontwerp
Het 8 – 12 meter hoge driedimensionale interactieve object geeft de identiteit van onze high tech kennisregio weer die wordt aangestuurd door activiteiten van zowel het menselijk brein als van computers. Door de signalen die de hersenen naar de wereld van hightech sturen, komt het beeld op van elektriciteit die door een printplaat loopt. De PCBoom verbeeldt dit fenomeen door zijn lichtspel. De lichtjes die uit de grond de buizen in schieten, zijn als de signalen door ons brein. Het brein heeft een high tech vertaling gekregen door het rvs-lijnenspel, dat is gebaseerd op de lijnen van een printplaatje die driedimensionaal zijn gebogen. Zo ontstaat de taal van het ruimtelijk PCB. Bij het voorbij rijden ontstaat er een optische beweging. Het bovenstuk wordt steeds smaller terwijl de voet steeds breder wordt. s’ Avonds verandert de lichtkleur van de tekst; donkerblauw wordt wit voor een optimaal behoud van leesbaarheid.
http://www.sre.nl/web/show/id=65728/contentid=11347
edit:filmpje gevonden

Last edited by Lana; April 18th, 2011 at 07:18 PM.
Lana no está en línea   Reply With Quote
Old April 18th, 2011, 10:18 PM   #679
PJee
Registered User

PJee's Avatar

Likes (Received): 1465

De nieuwbouw van TU/e is nu live te volgen via een WEBCAM

-
-

-
-
-
PJee no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2011, 10:40 PM   #680
Roeltjuh
Registered User

Roeltjuh's Avatar

Likes (Received): 44

@PCBoom
Vind 'm leuk. Vooral de lopende lampjes :-D

Reply

Thread Tools

Posting Rules