|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#181 |
|
Like it Vertical
|
Pfff, nu maar hopen dat die huurder wil, want straks gaat de stekker er nog echt uit!
|
|
|
|
|
#182 |
|
robkaper.nl
|
In ieder geval een goed teken ook dat de gemeente dus absoluut voor is, anders lag de stekker er al lang uit.. valt me weer mee. En die huurder.. zou dat nu ABN Amro moeten worden of gaan die toch de Jungerhans in (mits die ooit nog komt).
|
|
#183 |
|
Captain
Likes (Received): 2
|
Ik ben bang dat, als de Nederlandse bedrijven toch te schijterig zijn om zich te huisvesten in een 150+'er, de Gemeente Rotterdam dan maar op zoek moet gaan naar een buitenlandse huurder, welke wèl groot genoeg is en denkt om in een toren van het kaliber 'Coolsingeltoren' te zitten.
Het gezegde; 'What You deserve is What You get' gaat IMO hiero prima op
|
|
#184 |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 536
|
Beetje rare stelling Ace. Het heeft niet zo zeer met schijterigheid te maken, maar er moet toevallig wel een groot bedrijf op zoek zijn naar veel en representatieve kantoorruimte. Komt nog bij dat de banken en verzekeraars, toch vaak de hoogbouwbewoners van kantorenland, in Rotterdam (zowieso al geen financieel centrum) inmiddels als voorzien zijn, op de ABN Amro na dan. Zou mooi zijn als ze eens werk maken van die -ro- in 'ABN Amro'.
|
|
|
|
|
#185 |
|
Captain
|
Die stelling bedoelde ik eigenlijk met terugwerkende kracht.
Wat ik dus bedoel te zeggen is dat de 'Grote bedrijven' zich allang hadden kunnen vestigen in markante torens. In elke stad hebben ze immers wel een hoofdkantoor. ABN-AMRO heeft d'r volgens mij wel 80 verspreid over de Randstad. Nationale Nederlanden i.i.g. 2, en ga zo maar door.
|
|
#186 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
.
.
Last edited by rotterdammer; March 15th, 2004 at 10:46 AM. |
|
|
|
|
#187 |
|
!!!!!!!!!
|
@Rotterdammer
Als een RD artikel langer dan een uur op het net staat kan je er wel vanuit gaan dat het al hier staat. Jouw artikel staat een aantal posts terug al
|
|
|
|
|
#188 |
|
Registered User
|
ik was nog niet helemaal wakker...
foutje
|
|
|
|
|
#189 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
--
|
|
|
|
|
#190 |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 536
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Rick Bakker
Likes (Received): 6
|
ik vond in een rotterdamse nieuwsgroep op google een discussie over de '150 meter grens' in rotterdam
er word gesteld dat bouwwerken nauwelijks hoger dan 150 meter kunnen worden gebouwd ivm de fundering; de bodem is te slap!!! Quote:
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Registered User
|
mwah, is de staalconstructie van de coolsingeltoren niet ligter dan van een betonkolos zoals daar gezegt wordt?
|
|
#193 |
|
Like it Vertical
|
Dat stukje is pure onzin. Technisch maakt het helemaal niet uit, en wat betreft de kosten is het maar net hoe je bouwt, wie er bouwt en wanneer je bouwt. Beetje nonsens stukje dus.
|
|
|
|
|
#194 |
|
humppahumpa
Likes (Received): 20
|
@ Tim
'Pure' onzin? Dat wat hij zegt gaat inderdaad lang niet op voor alle gevallen maar om het nou weer volkomen onzin te noemen...Zo heeft de hoogte heus wel invloed op het gewicht en dus de kosten. Dat de hoogte in deze niet de enige factor van belang is merk je goed op. |
|
|
|
|
#195 | |
|
!!!!!!!!!
|
Quote:
Maar ik ben geen bouwkundige dus experts onder ons: Spreek! |
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
#198 |
|
...
|
@Angela Devi
Hoe zo is het onzin dan? In het stukje van CBorg staat nergens dat het niet mogelijk is om hoger dan 200m bouwen op een slappe grond. Er staat alleen dat dit dan wel een kostbare zaak wordt. Dit is iets wat je zelf ook toegeeft in je post. Oftewel je kan best hoog bouwen in Rotterdam, maar vanwege de slappe grond wordt dit erg kostbaar, waardoor het bijna niet meer financieel haalbaar is. Indirect is de bodem dus wel de oorzaak (of in ieder geval een beperkende factor) van het niet superhoog bouwen in Rotterdam. En je kunt een schoorsteen natuurlijk niet vergelijken met een wolkenkrabber.
|
|
#199 |
|
The only way is up
Likes (Received): 642
|
Precies, en dat betekent dat je een goede prijs per vierkante meter moet hebben, wat blijkbaar erg moeilijk wordt boven die 150 meter
Anders op deze manier
|
|
|
|
|
#200 |
|
Like it Vertical
|
Dus niet de slappe grond, maar de lage grondprijzen als gevolg van dat Rotterdam niet zo'n grote stad is zijn het probleem. Als je een internationaal centrum had gehad ala Frankfurt Londen of Hong Kong, dan is het allemaal geen probleem omdat het geld er dan wel is. Want hoog bouwen is ook daar gewoon duur. Wat denk je waarom er in NYC geen nieuwe hoogste torens meer gebouwd zijn sinds WTC? Puur een kostenplaatje.
|
|
|
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|