|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#181 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#182 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Een veel mooiere variant dan de Rotterdamse versie. Deze is grootser en stijlvoller.
![]()
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Daar had ik nog niet aan gedacht om het als een variant te zien. Hopelijk ziet ons ontwerp er na realisatie ook nog zo "shine and bright" uit als in het ontwerp. Dat wil hier soms wel eens anders uitdraaien
![]() Hoe hoog is dat balk-gebouw bij jullie? Ons Havenhuis zou op z'n hoogste 46 meter worden. Na definitief voorstel misschien 50m...
|
|
|
#184 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
maar heel die amca site valt in het niets in vergelijking met de oorspronkelijke plannen. En dat bedoelt die journalist denk ik.
|
|
|
#186 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Het is de waarheid, het is een pseudo-meier, vrij geinterpreteerd door Storme-Van Ranst
|
|
|
#187 |
|
Registered User
|
wow, dit had ik helemaal niet verwacht... Het is echt wel een mooi ontwerp, ik durf zeggen heel gewaagd.. Als je dan het MAS, het Justitiepaleis en het nieuwe havenhuis samenlegt, kan je echt wel besluiten dat Antwerpen een meer en meer zichtbare architectuurstad aan het worden is binnen Europa. Omtrent de zichtbaarheid moet men zich geen zorgen maken denk ik, antwerpen is een belangrijk europees verkeersknooppunt, en zeker als de lange wapperbrug er komt
(ja de brug komt er zeker hoor, vooral omdat vele beleidsmakers hun zinnen daar op hebben gezet... en eigenlijk vind ik dat echt geen probleem hoor!) |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Registered User
|
@meurisse: Heb je toevallig schetsen van de oorspronkelijke plannen?
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Architect-Urbanist
|
Quote:
Ik zal ze direct eens gaan zoeken! edit: gevonden! ![]() ![]() Van het havenhuis is dus maar een klein stukje uiteindelijk gebouwd geweest. En als je ziet wat voor toren daar gepland was oorspronkelijk...
***www.antwerpenhogerop.be*** Last edited by Meurisse; January 21st, 2009 at 04:03 PM. |
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Model Maker
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Registered User
|
Maar het ontwerp van het havenhuis is toch kennelijk uitgevoerd zoals Meier had gepland.
En wat betreft de rest van omgeving: ik ben heel blij met die appartementsblok en de dienst financien. Jij had liever deze versie gezien? |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Architect-Urbanist
|
Dat zeg ik niet direct, of beter dat laat ik in het midden. Wat er nu is is ook wel goed, of dat ander beter was geweest zullen we nooit weten hé
Het er allemaal wel héél wit uitgezien
|
|
|
#193 |
|
Jürgen Leschinger
Likes (Received): 257
|
|
|
|
#194 | |
|
Architect-Urbanist
|
Quote:
de andere afbeeldingen in het groot: ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
#195 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
prachtige impressies
![]() Ik zie liever constructies als deze dan een saaie woontoren van meer dan 100m hoog , dit is pas een sterk staaltje van stedelijke toparchitectuur! |
|
|
|
|
|
#196 |
|
Registered User
|
in foto2 (met de lange wapper) zijn ze wel het metropoolstadion vergeten plaatsen op de droogdokken :-)
|
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Architect-Urbanist
|
Quote:
![]() Ze zijn wel bvb de kattendijktorens vergeten en het MAS, maar de kathedraal en boerentoren zie je wel als een schim op de achtergrond. Zoals altijd, chique renders bij Hadid!
|
|
|
|
#198 |
|
Registered User
|
De nieuwe toegang en de samenhang ervan met de ondergrondse parking vind ik bijzonder geslaagd. Het siert het ontwerp om het bestaande gebouw zo z'n geslotenheid te laten behouden.
Anderzijds ben ik wel benieuwd wat voor invloed de noodtrap zal hebben op de slanke ondersteuningen, want volgens mij zijn zwevende trappen nog niet voor morgen. ![]() De manier waarop dat auditorium geplaatst is lijkt mij ook maar bedenkelijk. Hopelijk veranderd dit nog... Hoe zou zo'n groot bureau eigenlijk werken? Eerst een spectaculair iets ontwerpen en eenmaal de wedstrijd gewonnen is dan zeggen: "en nu gaan we er eens een werkend kantoor gebouw in steken" ![]() De projectmanager was trouwens een Belg: Joris Pauwels Maar hoh, wat een details... er komt een mooie ontwerp van Hadid naar Antwerpen. Juij !
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Architect-Urbanist
|
hey welkom Sennah!
En idd die zwevende trap hangt daar op dit moment nog wat raar vind ik. En ook dat auditorium zou wel een mooiere locatie kunnen krijgen denk ik. Mss uiterst rechts in de bovenhoek (op dat plan)
|
|
|
#200 |
|
Registered User
|
wedstrijdbeelden a2o-architecten/Atelier Kempe Thill
We willen jullie de wedstrijdbeelden van het ontwerpteam a2o-architecten / Atelier Kempe Thill toch ook niet onthouden.
Een gebouw als icoon voor de haven in dialoog met de stad. De 'Kroon' als metafoor. Een ontwerp met een ingenieuze structuur en zeer efficiënt in gebruik. Nog even meegeven dat dit gebouw ontworpen werd binnen budget en daarmee 9.000.000 euro goedkoper is dan het winnende ontwerp. image hosted on flickr ![]() image hosted on flickr ![]() image hosted on flickr ![]() image hosted on flickr ![]() image hosted on flickr ![]() image hosted on flickr
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|