|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#241 |
|
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Likes (Received): 182
|
vernedering van het bestaand gebouw ?
ze zijn in ons land ook nooit nie content ze als er iets gebouwd wordt -_-'
|
|
|
|
#242 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Antwerpen, de stad waar nooit iets kan gebouwd worden zonder dat er ambrasmoakeraai van komt. Ik ben er wel van overtuigd dat men dit ontwerp niet zo rap zal laten schieten door één negatief adviesje.
Last edited by RubenT; October 6th, 2009 at 07:01 PM. |
|
|
|
|
|
#243 |
|
Near Bruges
|
In België is het zo goed als onmogelijk geworden om nog iets deftigs te bouwen.
Ze hebben liever 13 in een dozijn bunkers te midden de stad. Maar owee als er eens iets gewaagd gebouwd zal worden hoor. Stelletje stomme nimby's, ze zouden ze beter in een raket steken en ergens op de Maan dumpen!!! |
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Quote:
Waar was die welstandcommissie toen ze halve binnensteden en een hele kustlijn hebben geruïneerd (zie nog de recente afbraken in o.m. Oostende...) |
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Registered User
|
Ziehier enkele voorbeelden van hoe het voor deze "welstandscommissie" WEL moet :
![]() Met als ondertitel : Nieuwe projecten een evenwichtige plaats geven in stad Antwerpen als leefomgeving. Trapgeveltjes vlak naast een nieuw kantoorgebouw, jaren 60 gedrochten enzomeer. Groot gelijk Van Peel, compleet negeren deze "deskundigen". |
|
|
|
|
|
#246 |
|
Near Bruges
|
Ik begin me serieus te ergeren aan die 'deskundigen' mij lijkt het alsof ze hun diploma ergens op het schietkraam hebben gekregen.
"Laat ons met veel plezier het historisch erfgoed afbreken, want zo'n kleine huisjes dat kost alleen maar geld. Laat ons eens wat nieuws zetten (ienemiene mutte)", dan komt er een een architect af met een prachtig plan, horen we dit 'Mja, het past niet echt'. :@ :@ :@ Ergens op een kantoor: "Weet je wat, bouw een rechthoekig blok en gooi er wat spiegels tegen, kun je je haar goed leggen als je passeert "En zo zijn ze weer gelukkig daar op hun saai grijs en muf kantoortje, want het gebouw heeft nu een functie
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Registered User
|
Uitzending Strada
voor zij die het gemist hebben zoals ikzelf, na even zoeken op de websites van de openbare omroep heb ik het gevonden.http://video.canvas.be/strada-dag-vd-architectuur
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
taboe
Likes (Received): 26
|
Het strafste is nog dat onze stadsbouwmeester Borret in die welstandscommissie zetelt. Die sjarel heeft nochtans zelf het ontwerp van Hadid mee verkozen en nu gaat hij het terug afschieten...
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 314
|
Quote:
Hopelijk houden Van Peel & co het been stijf en voeren ze het project ongewijzigd (!) uit.
|
|
|
|
#250 |
|
Registered User
|
leuk het programma van canvas nog eens te kunnen herbekijken, had het interview met hadid gemist.
nogmaals het antwoord van Van Peel op het oordeel van de commissie: ATV link Last edited by satellite 2640; October 8th, 2009 at 01:22 AM. |
|
|
|
|
|
#251 |
|
Registered User
|
Vandaag staat er een lezersbrief in De Morgen over de negatieve beoordeling van het ontwerp van Zaha Hadid door de antwerpse welstandscommissie en over de dubieuze rol die de Antwerpse bouwmeester in dit alles speelt. Er wordt gesteld dat dit negatief advies normaal gezien moet gevolgd worden door het stadsbestuur en dat de Haven dus naar zijn kantoor van Zaha kan fluiten. Weet iemand of dit inderdaad zo is? Uit de reacties van Van Peel over deze negatieve beoordeling, had ik dit zeker niet afgeleid. Is Van Peel te optimistisch? Als dit inderdaad zo is, zou dit de zoveelste tegenvaller zijn voor iedereen die wil dat Antwerpen kiest voor hoogwaardige architectuur. Moeten we ons de volgende jaren echt alleen optrekken aan het justitiepaleis en het MAS? Wint in België de wansmaak (liefde voor kitch, pastoriekes, ...) het nu altijd op de smaak en de durf? Je zou er moedeloos van worden...
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Near Bruges
|
Ik begin steeds meer en meer het gevoel te krijgen dat we terug afstevenen naar de jaren '70!!!
Alles wat er goed uit ziet wordt geannuleerd, en de gebouwen waarvan je hoopt dat ze geannuleerd worden, worden uitgevoerd! Ik hou m'n hart vast in de toekomst als men nog eens een opvallend gebouw wil bouwen, want buurtbewoners/stadsbewoners lijken zonder problemen de hele boel plat te leggen door enkel en alleen maar te zeggen 'Het past niet in de omgeving', 'Het is te futuristisch' enz. Ik ben er zeker van dat meer dan de helft van de Antwerpenaren nog nooit tot aan die kazerne geweest. Je woont in een stad, neem er dan ook de veranderingen bij! En wil je die niet, ga in Bokrijk wonen! |
|
|
|
|
|
#253 |
|
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Likes (Received): 182
|
Bouwen die handel!
|
|
|
|
#254 |
|
Registered User
|
zeker da, krijg het van da getalm en da kazakdraaien. al was de stadsbouwmeester bij de toekenning als jurylid mssch een koele minnaar - ieder zijn mening - hij moet later in een andere hoedanigheid dezelfde keuze niet gaan dwarsbomen. overigens vind ik voorlopig enkel een beleidsnota terug, geen hoogbouwnota waarvoor wel een vacature uitgeschreven is. najaar 2007 > ![]() de neo-renaissance brandweerkazerne uit 1922 heeft zeker waarde om te behouden, architecturaal en als knipoog naar het hanzestedehuis van weleer. bijna alle weerhouden finalisten kwamen echter met een ontwerp bovenop het bestaande gebouw, deze integratie blijkt dan volgens de meeste inzendingen toch aangewezen. zelf vind ik het ontwerp zeer geslaagd, dat de havenschepen hier maar gewoon doordrukt. Last edited by satellite 2640; October 10th, 2009 at 03:46 PM. |
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Quote:
Ook dezelfde tip voor B&T, Mike en Satellite_2640!!! JOIN the club! ![]() www.antwerpenhogerop.be
|
|
|
|
#256 | |
|
Registered User
|
Quote:
uit nieuwsgierigheid: hoeveel tijd is er feitelijk in de animatie gestoken? echt knap |
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Registered User
|
Quote:
![]() Het filmpje werd op een anderhalve week tijd in elkaar gestoken! Het werd ondertussen al 4.200 keer bekeken
|
|
|
|
#258 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
#260 | |
|
Registered User
|
Quote:
"Toen u twee jaar geleden stadsbouwmeester werd, was uw grote droom dat beroemde internationale architecten in Antwerpen willen werken. Is dat gelukt? 'Dat was eigenlijk al bezig. Antwerpen is hip in het buitenland. Maar waar ik schrik voor had, was dat we die hipheid zouden verknallen. Dat toparchitecten hier zouden komen werken, maar dan op allerlei muren zouden botsen. En niet meer terugkomen." Hij is zelf anders geweldig goed bezig om dit te bewerkstelligen. Het is de laatste maanden trouwens enorm stil rond dit project. Goed of slecht nieuws? Last edited by Puinkabouter; December 14th, 2009 at 12:08 AM. Reason: ontbrekende quote-tags |
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|