daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Projectnieuws

Projectnieuws Stand van zaken van projecten in Nederland.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old December 19th, 2011, 02:15 PM   #2021
038
Registered User

Likes (Received): 0

De werkzaamheden rondom het station gaan nu echt hard. Het eerste element, namelijk de kabeltunnel is al opgeleverd. In het document hieronder is het een en ander te lezen over de ontwikkeling van het gebied. Het document is vrij recent. Belangrijkste punten hierin zijn in ieder geval dat het busstation naar de zuidkant verhuist en definitief wordt ontsloten met een tunnel richting Veerallee. Ook staat er wel een interessant stuk in over de rijksgebouwendienst en de winkels onder het station (dit plan lijkt nog steeds niet afgeschreven volgens de gemeente).

http://www.zwolle.nl/web/file?uuid=b...ontentid=11849
038 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old December 19th, 2011, 09:21 PM   #2022
peter038
038

peter038's Avatar

Likes (Received): 1

dit document is van 1 juni 2011!
er is later in het jaar bekend geworden dat het (waarschijnlijk) niet door gaat met de winkels onder de tunnel.
maar, ik hoop dat het nog niet afgeschreven is! toen-der-tijd zeiden ze dat het 99% zeker was..
peter038 no está en línea   Reply With Quote
Old December 19th, 2011, 10:11 PM   #2023
038
Registered User

Je hebt gelijk. 4 juli is bekend geworden dat de winkels er niet komen. Verder toch zeker de moeite waard om het document door te lezen!
Old December 19th, 2011, 10:34 PM   #2024
peter038
038

peter038's Avatar

Quote:
Originally Posted by 038 View Post
Je hebt gelijk. 4 juli is bekend geworden dat de winkels er niet komen. Verder toch zeker de moeite waard om het document door te lezen!
dat zeker, het is ook zeer uitgebreid!
ook die foto's van nu en straks zagen er veel belovend uit.
helemaal dat overdekte winkelcentrum idee op de plek van wärtsilä!
Old December 19th, 2011, 11:48 PM   #2025
UAE_isthebest
Registered User

UAE_isthebest's Avatar

Interessant document! Vind de ideeën over het busstation ook wel mooi. Ik hoop dat ze voor de eiland versie gaan, ziet er ruimtelijk uit en ook mooi is dat je vanuit de tunnel naar het busplatform kan. Hopelijk wordt het mooi overdekt.
Old December 20th, 2011, 10:17 AM   #2026
Holtenbroekie
Zwolsche Blauwvinger

Holtenbroekie's Avatar

Quote:
Originally Posted by peter038 View Post
dit document is van 1 juni 2011!
er is later in het jaar bekend geworden dat het (waarschijnlijk) niet door gaat met de winkels onder de tunnel.
maar, ik hoop dat het nog niet afgeschreven is! toen-der-tijd zeiden ze dat het 99% zeker was..
toen-ter-tijd ;-)

:ontopic:
Dat document is al eerder hier geweest, over welk model is ook al een stemming geweest volgens mij in de stad, als ik het mij goed herinner.
Old December 20th, 2011, 08:44 PM   #2027
Its_ 038-zwolle
just build higher!!

Its_ 038-zwolle's Avatar

ik vind het wel erg jammer dat ze toen der tijd ervoor hebben gekozen om de winkels te schrappen, het zou een enorme verrijking zijn geweest voor het station, maarja die beslissing is ook al weer een half jaar geleden besloten.
Its_ 038-zwolle no está en línea   Reply With Quote
Old December 20th, 2011, 09:12 PM   #2028
Feanatieke
Registered User

Quote:
(…) toen-der-tijd zeiden ze dat het 99% zeker was..
Quote:
Originally Posted by Holtenbroekie View Post
toen-ter-tijd ;-) (…)
Quote:
Originally Posted by Its_ 038-zwolle View Post
ik vind het wel erg jammer dat ze toen der tijd ervoor hebben gekozen om de winkels te schrappen, (...)
Even offtopic voor Its_038-zwolle: Holtenbroekie corrigeert peter goed hoor. Het is inderdaad toentertijd. Uitleg van OnzeTaal:

Toendertijd / toentertijd
Wat is juist: toendertijd of toentertijd?
Alleen toentertijd ('in die tijd, toen') wordt als juist beschouwd. Dit bijwoord bestaat eigenlijk uit de onderdelen toen + te + der + tijd. Te + der is samengesmolten tot ter.

Veel mensen hebben de neiging om toendertijd te schrijven. Dat komt misschien door het bestaan van indertijd, dat 'een poos geleden, vroeger' betekent. Maar ook de uitspraak (vrijwel iedereen zal [toendertijd] zeggen) is mogelijk van invloed.
Feanatieke no está en línea   Reply With Quote
Old December 20th, 2011, 09:29 PM   #2029
Holtenbroekie
Zwolsche Blauwvinger

Holtenbroekie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Feanatieke View Post
Even offtopic voor Its_038-zwolle: Holtenbroekie corrigeert peter goed hoor. Het is inderdaad toentertijd. Uitleg van OnzeTaal:

Toendertijd / toentertijd
Wat is juist: toendertijd of toentertijd?
Alleen toentertijd ('in die tijd, toen') wordt als juist beschouwd. Dit bijwoord bestaat eigenlijk uit de onderdelen toen + te + der + tijd. Te + der is samengesmolten tot ter.

Veel mensen hebben de neiging om toendertijd te schrijven. Dat komt misschien door het bestaan van indertijd, dat 'een poos geleden, vroeger' betekent. Maar ook de uitspraak (vrijwel iedereen zal [toendertijd] zeggen) is mogelijk van invloed.
gracias
Old December 21st, 2011, 04:19 PM   #2030
Dalfsernees
BANNED

Likes (Received): 2

Ik woon trouwens nu half in Zwolle, half in Tilburg.
Ik heb het idee dat in Tilburg veel meer de bus word gebruikt, mijn beleving is dat de bussen veel drukker zijn.. En niet alleen met scholieren maar ook met andere mensen...

In Zwolle word de bus toch niet zo heel erg vaak gebruikt als een anderen gemiddelde stad van 110 / 170.000 inwoners.. heb ik het idee!

Last edited by Dalfsernees; December 21st, 2011 at 04:28 PM.
Dalfsernees no está en línea   Reply With Quote
Old December 25th, 2011, 01:49 PM   #2031
Dalfsernees
BANNED

Likes (Received): 2

Quote:
De eerste handeling voor de sloop van Schaepman’s Lakfabrieken is maandag 19 december verricht door Theo Rietkerk, gedeputeerde van de provincie Overijssel, Eddy van Hijum, lid van de Tweede Kamerfractie van het CDA en wethouder Erik Dannenberg. Onder toeziend oog van de vele genodigden werd hiermee tevens het startsein gegeven voor de ontwikkeling van het Kraanbolwerk tot een hoogwaardige woonlocatie in de binnenstad.
zwolle.nl
Dalfsernees no está en línea   Reply With Quote
Old December 26th, 2011, 02:46 PM   #2032
WO^ZWL%EHVN
St*rz in the*r eye*s

WO^ZWL%EHVN's Avatar

onderhoud zwolle topic

Beste SSC-Zwolle leden en anderen,

Ons topic heeft meer dan 2000 posts en een begin pagina die niet geupdate meer wordt. Her en der staan nog enkele topic van projecten in Zwolle open. Reeds zijn ook vele projecten afgerond en zijn er redelijk weinig ontwikkelingen.

Al met al, wou ik voorstellen om eens e.e.a. goed te gaan ordenen en fatsoenlijk te presenteren. Hieraan help ik gerust mee. Ik weet niet of daarvoor een nieuw topic geopend moet worden. Graag jullie reactie.

Ik heb verder nog de volgende links, die enkele projecten in Zwolle betreffen:

http://www.rocha.tombal.nl/nl/news/w...lbuurt-zwolle/
http://www.deltawonen.nl/projects.as...8&pid=5&mid=34
http://nieuwbouw.bouwfonds.nl/nieuwb...ankhuis-i-9124
WO^ZWL%EHVN no está en línea   Reply With Quote
Old December 27th, 2011, 08:21 PM   #2033
Holtenbroekie
Zwolsche Blauwvinger

Holtenbroekie's Avatar

Quote:
Originally Posted by WO^ZWL%EHVN View Post
Beste SSC-Zwolle leden en anderen,

Ons topic heeft meer dan 2000 posts en een begin pagina die niet geupdate meer wordt. Her en der staan nog enkele topic van projecten in Zwolle open. Reeds zijn ook vele projecten afgerond en zijn er redelijk weinig ontwikkelingen.

Al met al, wou ik voorstellen om eens e.e.a. goed te gaan ordenen en fatsoenlijk te presenteren. Hieraan help ik gerust mee. Ik weet niet of daarvoor een nieuw topic geopend moet worden. Graag jullie reactie.

Ik heb verder nog de volgende links, die enkele projecten in Zwolle betreffen:

http://www.rocha.tombal.nl/nl/news/w...lbuurt-zwolle/
http://www.deltawonen.nl/projects.as...8&pid=5&mid=34
http://nieuwbouw.bouwfonds.nl/nieuwb...ankhuis-i-9124
Ik zou zeggen, verdeel de projecten onder wat leden, voeg het samen en je hebt een prima openingspost voor een nieuw SC-Zwolle topic. Natuurlijk wel met zelfde lay-out ed werken.
Old December 29th, 2011, 07:53 AM   #2034
038
Registered User

Toch nog mooi nieuws zo aan het eind van het jaar:

Komst Ikea is weer naderbij

ZWOLLE - Ikea verwacht volgend jaar duidelijk te hebben, wanneer de vestiging in Zwolle wordt geopend. Momenteel is het woonwarenhuis met gemeente Zwolle in gesprek, onder andere voor de benodigde vergunningen.

De komst is volgens de nieuwe Ikea vastgoedman Theo van Wijk evenwel 'een zekerheidje'. Van Wijk denkt het komende voorjaar meer bekend te kunnen maken. "Zowel de gemeente als Ikea is positief. We zijn bezig met het maken van een tijdsfasering. Bovendien bekijken we welke vergunningen er nodig zijn en wanneer die aangevraagd moeten worden", aldus Ikea-manager Van Wijk. "Wij willen ons in Zwolle vestigen. En ja, nog steeds op dezelfde locatie."Vier jaar geleden op 5 december maakte toenmalig vastgoedmanager Chris Kleijweg bekend dat Ikea definitief voor Zwolle had gekozen. Zwolle zou op bedrijventerrein Hessenpoort een 36.000 vierkante meter grootte woonwarenhuis krijgen. De onzekere economische situatie deed het concern in 2009 een pas op de plaats maken.Een gemeentewoordvoerder bevestigt dat er op constructieve wijze met elkaar gesproken wordt. Ook Zwolle verwacht dit voorjaar met nieuws over Ikea naar buiten te kunnen komen.

Stentor
Old January 4th, 2012, 03:06 PM   #2035
peter038
038

peter038's Avatar

Quote:
Originally Posted by Holtenbroekie View Post
Ik zou zeggen, verdeel de projecten onder wat leden, voeg het samen en je hebt een prima openingspost voor een nieuw SC-Zwolle topic. Natuurlijk wel met zelfde lay-out ed werken.
ik vind het zelf nog te vroeg!
er is niet heel veel veranderd in +/- 3 jaar tijd, tenminste niet zodanig veel -vind ik- dat er een nieuw zwolle-topic voor zou moeten komen
ik zal als ik ons was dit nieuwe topic openen na 12-12-12.
de datum dat de hanzelijn af is en het oog op de fundatie zou moeten staan.
tegen die tijd zijn het ziekenhuis, de rechtbank, de stationstunnel zo goed als klaar en krijgt het v/d valk hotel ook meer vorm.
er zal meer bekend zijn over de spoorzoneplannen en de IKEA.
en er zullen wellicht nog meer nieuwe plannen bijkomen.

overigens was ik er aan het begin direct voor om een nieuw zwolle-topic te openen, maar vanwege de (hierboven genoemde) aspecten lijkt het me handiger voor volgend jaar.

ook zal ik jullie willen verzoeken (ookal heb ik het zelf ook gedaan) niet meer te reageren in het 'Zwolle: Van der Valk' topic.
omdat er dan geen centraal Zwolle topic is voor alles.
voor de niet-zwollenaren die wel kijken op ons forum is het fijner als alles in 1 topic is geplaatst.
ook ik had het pas later door dat er een appart topic voor het nieuwe hotel was.

dit bedoel ik ook voor de overige (externe)Zwolle topics.

Last edited by peter038; January 4th, 2012 at 03:12 PM.
Old January 4th, 2012, 08:48 PM   #2036
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Likes (Received): 434

Qua bouwactiviteit gebeurt er momenteel toch wel weinig in Zwolle hoor. Ziekenhuis is nu min of meer in ruwbouw af, de Rechtbank is nou niet super indrukwekkend en Voorsterpoort of Diligence komen voorlopig niet van de grond (letterlijk).

my clinched highways • highway pictures @ Flickr and Youtube
ChrisZwolle no está en línea   Reply With Quote
Old January 4th, 2012, 09:19 PM   #2037
peter038
038

peter038's Avatar

Quote:
Originally Posted by ChrisZwolle View Post
Qua bouwactiviteit gebeurt er momenteel toch wel weinig in Zwolle hoor. Ziekenhuis is nu min of meer in ruwbouw af, de Rechtbank is nou niet super indrukwekkend en Voorsterpoort of Diligence komen voorlopig niet van de grond (letterlijk).
daar zit zeker wat in.
ik vind de rechtbank zelf best wel indrukwekkend, en over Voorsterpoort en Diligence ben ik zelf niet begonnen omdat daar ook niks gaande is nu.
op basis van de 1ste post van dit Zwolle-topic ben ik gaan kijken wat er nu eigenlijk af is of uberhaupt van de grond is gekomen.
dan is dat nog niet bijzonder veel.

mocht het zo zijn dat we besluiten een nieuwe thread te openen, dan wil ik zeker mijn steentje bijdragen.
Old January 4th, 2012, 10:15 PM   #2038
JMruitenberg
Registered User

JMruitenberg's Avatar

Weet trouwens iemand of er een WTC in zwolle zit? Ik dacht van niet... Maar ff voor de zekerheid. :p

alvast bedankt!!
JMruitenberg no está en línea   Reply With Quote
Old January 4th, 2012, 10:27 PM   #2039
peter038
038

peter038's Avatar

Quote:
Originally Posted by JMruitenberg View Post
Weet trouwens iemand of er een WTC in zwolle zit? Ik dacht van niet... Maar ff voor de zekerheid. :p

alvast bedankt!!
nee,

De WTC's hier in Nederland vind je in de link hieronder.
http://nl.wikipedia.org/wiki/World_T...rs_Association
Old January 5th, 2012, 01:42 AM   #2040
JMruitenberg
Registered User

JMruitenberg's Avatar

Quote:
nee,

De WTC's hier in Nederland vind je in de link hieronder.
http://nl.wikipedia.org/wiki/World_T...rs_Association
nee, oke. bedankt haha, omdat ze in een keer overal de grond uit komen in nederland... Mooie gebouwen zijn het btw...
JMruitenberg no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
dalfsernees, voorsterpoort, zwolle

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules