SkyscraperCity Forum banner

Boston

11K views 27 replies 21 participants last post by  Loex 
#1 ·
Afgelopen zomer heb ik o.a. Boston bezocht. Een erg leuke stad, en daarom hier wat foto's. De foto's zijn genomen halverwege Juli 2008. Het was bloedheet (35 Celsius - 92% luchtvochtigheid), dus niet echt prettig.

Boston is een voor de VS behoorlijk oude stad. Er zijn dan ook wel redelijk veel monumenten en oude gebouwen te vinden.

We beginnen in Fenway Park. Het mooiste en meest authentieke honkbalstadion ter wereld. Hier speelt ook de beste club ter wereld: de Boston Red Sox (let niet op deze Red Sox propaganda, maar ik ben al jaren fan van deze fantastische ploeg :D)

1. Op weg naar Fenway Park, met zicht op de Prudential Tower



2. Lopend onder één van de tribunes van het prachtige stadion



3. Achter de thuisplaat



4. Kijkend richting "the Green Monster", de grote groene muur.



5. Tafeltjes achter het rechtsveld. Kaartjes voor deze plekken worden per tafeltjes verkocht. Één tafeltje kost ongeveer 500 dollar, wat nog relatief goedkoop is. Deze plekken zijn zeer geliefd.



6. Het uitzicht wat je dan hebt.



7. En de andere kant op, richting "the Green Monster".



8. Op weg naar "the Green Monster", kijkend richting de stad.



9. De parkeerplaats achter "the Green Monster". Hier worden regelmatig auto's geraakt. Daarachter ligt de I-90, maar daar is nog nooit een bal terechtgekomen.



10. We verlaten Fenway Park en gaan Boston in. Hier het uitzicht vanaf de Prudential Tower, richting het John Hancock center. Sinds 9/11 is dat gebouw niet meer toegankelijk voor bezoekers.



11. Uitzicht



12. Nog meer uitzicht. Er is een klein hoekje van Logan Airport te zien.



13. Kijkend richting Fenway Park. Hier is te zien hoe dicht het tegen de I-90 ligt.



14. Close-up




15. We verlaten Fenway Park en lopen de stad in. Op het plein tussen Quincy Market en Faneuil Hall stond deze straatartiest. Echt een geweldige gozer.



16.



17. Faneuil Hall



18. Park



19. Beeld in het park.



Dat was het voor deze dag. Een paar dagen later ben ik opnieuw Boston in geweest, dit keer met mijn ouders. Deze dag hebben wij de Freedom Trail gevolgd. Deze wandeling leidt je langs vele monumenten die te maken hebben met de onafhankelijkheidsstrijd tegen de Britten. Deze trail is heel makkelijk te volgen - je volgt gewoon de rode lijn die door de hele stad geschilderd is.

20. Kijkend richting de Zakim Bunker Hill Bridge, onderdeel van de Big Dig.



21. "Italy Town"



22. Doorkijkje naar een oud kerkje (naam ben ik ff kwijt).



23. Opnieuw die brug.



24. Close-up




25. De oude brug. Lopen over een brug die voor 99% uit ijzer bestaat bij 35 graden kan ik trouwens niet aanraden.



26. Bunker Hill obelisk. Dit is een monument voor de strijd om Bunker Hill. Het monument is trouwens op de verkeerde plek gebouwd. Het hoort eigenlijk een paar honderd meter verderop te staan.



27. Beetje wazig uitzicht vanuit het monument richting Boston. Hierboven was een heerlijk koel briesje, wat voor enige verkoeling zorgde, wat wel nodig was.



28. Kijkje de andere kant op.



Bedankt voor het kijken, reacties zijn altijd welkom! :cheers:
 
See less See more
28
#7 ·
Geweldige stad, Boston. Ben er twee jaar geleden geweest, maar helaas te kort om de stad écht gezien te hebben... wel pech gehad, op de Prudential Tower was beide dagen een privé-feestje bezig dus kon ik niet naar boven en de Red Sox speelden de ´royals´, dus op geen enkele manier aan een ticket te komen... moet nog eens terug dus.
 
#13 ·
Hartelijk dank voor de mooie foto`s. Ik ben zelf 5 jaar geleden in Boston, Mass., geweest en vond dit één van de vijf mooiste steden van de USA. De hele stad gezien met de bus-rondrit, van Gilette tot Cambridge. Erg indrukwekkend, ondanks het feit, dat Boston helemaal niet zo groot is als het lijkt. De binnenstad doet erg Engels/Iers/Europees aan en is on-Amerikaans gezellig te noemen, elk hoekje heeft hier zijn eigen historie en geborgenheid.

Boston is een aanrader voor iedereen die voor de eerste keer naar de States gaat. Ligt dichtbij, de bevolking is jong, kritisch en vooral Democratisch, er worden ontzettend veel activiteiten georganiseerd en je kunt er erg leuk winkelen. Het is overzichtelijk ingedeeld, je verdwaalt er niet en eigenlijk is het een stad waar je je direkt zou kunnen thuisvoelen. Zo, ik kijk straks nog even weer terug, elk plaatje is gewoon genieten. :)

Eigenlijk lijkt Boston een beetje op Groningen......
 
#19 ·
Hartelijk dank voor de mooie foto`s. Ik ben zelf 5 jaar geleden in Boston, Mass., geweest en vond dit één van de vijf mooiste steden van de USA...
Even denken... de andere vier zijn: San Francisco, New Orleans, NYC en Chicago?
 
#14 ·
Als er één Amerikaanse stad is die ik graag zou bezoeken, dan is het Boston wel.
Hier speelt zich namelijk the TV-serie "Cheers" af. Mijn all time favourite.
Mooie serie, al had ook ik graag wat meer plaatjes van het 'oude' centrum gezien.
 
#21 ·
Boston. Mijn eerste kennismaking met de VS, ergens begin jaren negentig. Vanuit het noorden kwamen we aanvliegen langs de kust, en omdat het ergens in de herfst was waren alle (veel) bomen dieprood gekleurd. Wat een prachtig gezien. Dat gold ook voor Boston, waar we een magnifiek uitzicht op hadden vanuit het vliegtuigraampje, met de zon nog in het oosten. Eigenlijk was ik gelijk verkocht. De eerste overnachting was in een luxe hotel op het vliegveld, met een zwembad vanwaaruit je over de baai naar de stad keek. Met een boot kon je van het vliegveld naar de stad, en zijn daar bij Cheers geweest (waar je toen al niet meer binnen mocht roken) en een stukje van de Freedom Trail gedaan. Ook kon je toen nog het John Hancock centerbezoeken, waar bovenin een expostie over de Boston Tea Party gehouden werd. Ook Quincy Market en het zeeaquarium hebben bezocht. De stad deed mij zeer europees aan, en aan alle andere reacties te zien ben ik niet de enige die dat vindt. Bedankt voor de foto's!
 
#23 ·
Bedankt voor de vele reacties :)

Ik was een paar dagen weg dus kon ik niet antwoorden. Ik had idd wel iets meer van de historie kunnen laten zien, maar ik kom er achter dat ik maar heel weinig foto's heb gemaakt toen ik de Freedom Trail liep. Waarschijnlijk omdat het veels te heet en te druk was om ook maar aan foto's maken te denken. Volgende keer (whenever that may be) zal ik wel proberen daar aan te denken :lol:
 
#24 ·
Leuke fotoserie. Boston lijkt me best een aangename stad. Hoe hoog is die obelisk eigelijk?
 
#26 ·
^^ Hele mooie fotoserie. Ik moet ooit toch echt nog eens naar Boston toe. Sowieso heb ik aan de oostkust alleen maar New York en Florida (uitgebreid!) gezien. Dank voor het plaatsen van de foto's. Vanuit de TV-series die de laatste tijd Boston als uitgangspunt hadden (o.a. Boston Legal, The Practice, Ally McBeal, enz.) had ik al een beetje een beeld gekregen. En ook vanuit reisboeken e.d. had ik al het e.e.a gelezen en gezien. Dan is een mooi trip report natuurlijk een welkome aanvulling!
 
#28 ·
Leuk man! Op foto 28 kun je heel in de verte, zo ongeveer boven de Hoods-schoorsteen, het huis zien waar ik nu dit berichtje zit te typen :)

Afgelopen zaterdag ook nog even naar Bunker Hill geweest, altijd een prachtig uitzicht. Al is het uitzicht vanuit mijn slaapkamerraam ook niet slecht! :cheers: De sneeuw is nu voor het grootste deel weg, maar dat geeft de stad ook wel een leuk aanzicht. Het schijnt ook hier weer voor het eerst in jaren weer eens een echte winter te zijn geweest..

 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top