daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 22nd, 2012, 07:00 PM   #4081
Turf
-

Likes (Received): 5

Quote:
Originally Posted by njoy View Post
Als ik kijk naar de afgelopen weken dan gaat het eigenlijk best lekker met de tram...

...
- de media laat zien dat er ook voorstanders van de tram zijn (n.a.v. onze poster "Yes we tram!")
...
Goede samenvatting, en inderdaad niets lijkt de boel in de weg te zitten.
Grappig ook om te zien hoe makkelijk de media te manipuleren is. Ik kan me niet voorstellen dat mensen een poster voor het raam gaan hangen. Maar alleen dat het kan levert al genoeg publiciteit op.

Wat die publiciteit betreft. Vandaag (eh gister eigenlijk) stond er een halve pagina over de financien rond de Tram in DvhN. Frits Poelman die voor zijn doen vrij feitelijk de getallen weergeeft.
Turf no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old April 22nd, 2012, 09:20 PM   #4082
Karrs
Registered User

Likes (Received): 25

Quote:
Originally Posted by maral View Post
Ach ja, er is er ook eentje, hier wel bekend, die zich afvraagt of 'onze' bestuurders bij het zien van het treinongeluk in Amsterdam zich afvragen hoe dat er uit zou zien als 1 vd 2 een tram geweest zou zijn, om er hashtag inferno aan toe te voegen...
Die tweet kan ik niet vinden bij de mij bekende twitteraars over de regiotram, maar als die echt geplaatst is, past slechts walging. Pure walging.
Karrs no está en línea   Reply With Quote
Old April 22nd, 2012, 11:09 PM   #4083
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 426

Quote:
Originally Posted by Karrs View Post
Die tweet kan ik niet vinden bij de mij bekende twitteraars over de regiotram, maar als die echt geplaatst is, past slechts walging. Pure walging.
https://twitter.com/#!/arthurkamming...22993733746688
Apostle no está en línea   Reply With Quote
Old April 23rd, 2012, 03:22 PM   #4084
Martinistadjer
Registered User

Martinistadjer's Avatar

Likes (Received): 23

Oosterstraat...
Martinistadjer no está en línea   Reply With Quote
Old April 23rd, 2012, 06:09 PM   #4085
Karrs
Registered User

ArthurK is boos en gaat een klacht indienen!

Old April 23rd, 2012, 07:03 PM   #4086
njoy
hoog boven Groningen!

Likes (Received): 57

Hihihi, grappig

Het kereltje is nu voor de tweede keer op z'n nummer gezet (eerst al met zijn PlanB), maar blijft als een verwend prinsesje zijn gelijk opeisen. Want hoe is het mogelijk dat iemand maar durft te twijfelen aan het grote gelijk van DÉ onafhankelijk beleidsonderzoeker van Groningen?!

Ik zie het er nog van komen dat meneer een brief schrijft aan Dekker waarin iets staat als: "U moet onmiddellijk stoppen met de plannen voor de tram. En pas op, ik waarschuw u hierbij voor de laatste keer!". Al zal dat laatste natuurlijk niet gebeuren, want ArthurK heeft er blijkbaar zijn levenswerk van gemaakt. Die gaat net zo lang door met het bestrijden van de tram tot hij is moegestreden en tot op het bot is verzuurd. Of is uitgeroepen als voorzitter van de StaPa.
njoy no está en línea   Reply With Quote
Old April 23rd, 2012, 07:03 PM   #4087
DocSoul
Registered User

DocSoul's Avatar

Probeer je het een beetje diplomatiek te houden, Karrs? Je bent tenslotte toch een beetje de spreekbuis van de voorstanders
Old April 23rd, 2012, 07:14 PM   #4088
AlexNL
Registered User

AlexNL's Avatar

Likes (Received): 181

Quote:
Originally Posted by Martinistadjer

Oosterstraat...
Valt mee. Het hoeft niet, maar ze zijn dus niet keihard tegen
Old April 23rd, 2012, 07:15 PM   #4089
Karrs
Registered User

Quote:
Originally Posted by DocSoul View Post
Probeer je het een beetje diplomatiek te houden, Karrs? Je bent tenslotte toch een beetje de spreekbuis van de voorstanders
Ik zeg toch niks?
Old April 24th, 2012, 08:30 AM   #4090
joh50
Registered User

joh50's Avatar

Likes (Received): 8

Sorry hoor, maar door zijn onophoudelijke brievenschrijverij begint het er zo langzamerhand wel op te lijken dat hij aan "querulantenwaan" lijdt. Het heeft er steeds meer alle kenmerken van.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Querulantenwaan
joh50 no está en línea   Reply With Quote
Old April 24th, 2012, 06:45 PM   #4091
Silly_Walks
Registered User

Likes (Received): 259

Quote:
Originally Posted by joh50 View Post
Sorry hoor, maar door zijn onophoudelijke brievenschrijverij begint het er zo langzamerhand wel op te lijken dat hij aan "querulantenwaan" lijdt. Het heeft er steeds meer alle kenmerken van.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Querulantenwaan
Wauw, past wel erg goed.
Silly_Walks no está en línea   Reply With Quote
Old April 24th, 2012, 07:46 PM   #4092
Karrs
Registered User

Zal wel, maar laat hem maar.

Heb 't al vaker gezegd, maar zijn briefschrijverij en 'querulantenwaan' is het beste dat het tramproject had kunnen overkomen m.b.t. kwaliteitsborging en verantwoording. Het projectbureau blijft op z'n cijfers letten. Tegelijkertijd zorgt hij er zelf voor dat de raad hem niet té serieus neemt, door constant onderbuikargumenten te verwerken in z'n schrijfsels.
Old April 24th, 2012, 08:36 PM   #4093
joh50
Registered User

joh50's Avatar

Likes (Received): 8

Hij hoeft natuurlijk niet helemaal ongelijk te hebben, maar met dat plan B vond ik van wel. De brief van de provincie loog er ook niet om.
Maar AK is er helemaal van overtuigd dat hij wel gelijk had. Zijn kritiek op de tram dat deze duurder is dan de bus neem ik wel serieus. Maar zelfs al zou een tram iets duurder zijn dan een bus, dan vind ik het nog een goede investering omdat een tram veel meer andere voordelen heeft die de stad ten goede komen zoals de inrichting van de binnenstad, hoogwaardig OV dat in staat is om mensen uit de auto te krijgen.
Hij eist nu weer een nieuw onafhankelijk onderzoek om zijn gelijk aan te tonen en als dat niet gebeurt gaat hij een aanklacht indienen.
Juist dat gedoe met aanklachten indienen zoals hij hier op dit Forum ook wel eens gedreigd heeft lijkt erg veel op het gedrag van een querulant. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij gek is en helemaal ongelijk heeft.
Hij moet ook oppassen niet het stempel van querulant opgedrukt te krijgen want daar kan het ook toe leiden.
Toch denk ik dat AK niet " het beste is wat het tramproject kan overkomen".
Ze zijn nog lang niet van hem af. Hij zal op alle manieren proberen om de tram tegen te houden en te vertragen denk ik. Tot aan de RvS toe wanneer het om de bestemmingsplannen etc. gaat. Hij is natuurlijk niet dom en zal alles uit de kast halen. Dat zal best nog wel eens lastig kunnen worden want die bestemmingsplannen zijn nog steeds niet vastgesteld door de raad. Daar moeten ze flink haast mee maken als ze willen dat de schop volgend voorjaar de grond in kan. Eerlijk gezegd denk ik niet dat die termijn nog gehaald kan worden. En dat wordt niet de schuld van AK, maar omdat de gemeente de zaak niet op tijd in orde heeft.
joh50 no está en línea   Reply With Quote
Old April 24th, 2012, 09:33 PM   #4094
njoy
hoog boven Groningen!

Hij kan niet iemand aanklagen, want aanklagen doet alleen het Openbaar Ministerie. Wat hij wel kan doen, en blijkbaar heeft gedaan, is een officiële klacht indienen bij de gemeentelijke ombudsman. Dat kan iedereen doen die zich onheus behandeld/bejegend voelt door een orgaan van de gemeente Groningen. Maar zou die klacht gegrond worden verklaard (waar ik niet op reken, gelet op wat ik in AKs brief heb gelezen en gelet op hoe B&W in deze kwestie hebben gehandeld), dan heeft dat geen ernstige gevolgen. De ombudsman zal dan iets zeggen als "foei gemeente, niet weer doen hoor!", en daar houdt het ook mee op.

Quote:
Originally Posted by Silly_Walks View Post
Wauw, past wel erg goed.
Lijkt er wel op. Hij heeft trouwens ook een eigen Youtubekanaal, waarop veel fragmenten van raads- en commissievergaderingen te vinden zijn. Met (niet verrassend) veel fragmenten waarop hij zelf te zien/horen is.
http://www.youtube.com/user/arthurkamminga
Old April 25th, 2012, 11:47 AM   #4095
njoy
hoog boven Groningen!

Tramplan vandaag vastgelegd

Voor de harde kern die dit subforum volgt geen nieuws, maar toch goed om even te noemen. In de papieren versie van de krant is er ook weer aandacht aan besteed.

GRONINGEN - Gemeente en provincie Groningen bepalen vandaag definitief hoe de tramlijnen in de stad moeten worden aangelegd en geëxploiteerd (tot 2039). Overheid en bouwers beslechten in de toekomst eventuele wensen en geschillen op basis van wat vandaag wordt vastgelegd. Het tramsysteem bestaat in eerste instantie uit twee lijnen (van het Hoofdstation naar Zernike en Kardinge).

Er is 452 miljoen euro beschikbaar voor aanleg en exploitatie. In september moet duidelijk zijn of het bedrijfsleven de opdracht voor dat geld wil uitvoeren. Daarna geeft de overheid definitief opdracht voor de tram. Twee consortia doen mee aan de aanbesteding van de plannen. Die gaan er vanuit dat de tram in 2016 rijdt. Het is de bedoeling dat de tram na 2020 over bestaand spoor doorrijdt naar plaatsen in de regio, maar dat is een nieuwe fase. (bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/...ag-vastgelegd-)
Old April 25th, 2012, 12:16 PM   #4096
njoy
hoog boven Groningen!

In de vergadering van Provinciale Staten stonden vandaag onder meer de aanbestedingsstukken (definitieve outputspecificatie) voor de Regiotram op de agenda. Maar veel is er niet over gepraat, hoorde ik zojuist op Radio Noord. In de provincie vinden ze dit gedeelte van het proces blijkbaar vooral een taak voor de gemeente Groningen. De provincie vertrouwt blijkbaar op de besluitvorming die hierover vandaag zal plaatsvinden in de gemeenteraad van Groningen.
(En dat lijkt me ook wel zo efficiënt. Anders zouden wel heel veel mensen zich over dezelfde problematiek moeten buigen, terwijl het vooralsnog vooral een gemeentelijke aangelegenheid is.)
Old April 25th, 2012, 02:59 PM   #4097
Karrs
Registered User

Wie gaan er allemaal naar het RegioTram-debat vanmiddag om 17:00 in de bibliotheek?

Ik ga er heen. Ben wel benieuwd.
Old April 25th, 2012, 09:58 PM   #4098
Karrs
Registered User

Debat was met plm 45 man oké bezocht. Ik schat een aantal voorstanders, wat geïnteresseerden en verder alle 30 tegenstanders.

Zonder gekheid. Het debat had weinig verrassends. Het leek erg op de inspraakavonden van de RegioTram. De voorstanders (dhr Van der Klauw en mevr. Naaijer) waren over het algemeen heel wat beter op de hoogte dan de tegenstanders (dhr Mostertman en mevr. Van Dijken). De onderneemster van de Oosterstraat (mevr Van Dijken) was goedlachs, sympathiek en aardig genuanceerd. Maar begrijpelijkerwijs wel tegen. Hetzelfde geldt voor mevrouw Naaijer, die de Ebbingestraat voorzat en vóór is, maar baalde van het feit dat er geen halte bij haar deel van de straat kwam. De heer Mostertman had geen feiten in te brengen, slechts dystopieën; de heer Van der Klauw legde voornamelijk feiten op tafel en benadrukte het economische belang wat Stad en Ommeland erbij kan halen.

Als je een winnaar moet aanwijzen, dan zijn dat de voorstanders op argumentatie en realiteitszin. Het publiek kende meer tegenstanders dan voorstanders. Wat mij opviel: er waren erg veel ouderen en zij waren vrijwel allen tegen. Op één man na die achteraf vertelde "zijn ouwe karkas liever de tram in sleepte dan die rotbus".
Old April 25th, 2012, 10:12 PM   #4099
Cpt.Iglo
D’r is mor ain Stad!

Cpt.Iglo's Avatar

Likes (Received): 22

Misschien een beetje cru gezegd, maar eigenlijk vind ik het best egoïstisch van de ouderen dat ze er allemaal op tegen zijn. Natuurlijk begrijp ik dat verandering op die leeftijd niet fijn is, maar het overgrote deel van de inwoners van Groningen en omgeving heeft nog een heel leven voor zich, waarin ze niet opgescheept hoeven worden met de problemen die nú al spelen.

Nouja, grote kans natuurlijk dat ik op die leeftijd ook overal kritiek op heb.
Old April 25th, 2012, 11:07 PM   #4100
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 426

Tegen de tijd dat die tram rijdt zijn die meeste oudjes toch al dood. Misschien willen ze daarvoor nog even hun stempel op de stad drukken.
Apostle no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
groningen, regiotram

Thread Tools

Posting Rules