|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#4221 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Dan moet Groningen-Zuidhorn wel worden verdubbeld en in 1 ruk door een dubbele spoorbrug over het vS-kanaal !
|
|
|
#4222 |
|
hoog boven Groningen!
Likes (Received): 13
|
En zo moet het er (ongeveer) uitzien op de Oostersingel, bij de halte UMCG, als de tram er is.
![]() Bron: http://www.regiotram.nl/nieuws/artikelen/?id=142 Last edited by njoy; May 24th, 2012 at 09:27 PM. Reason: iets grotere afbeelding gekozen |
|
|
|
|
|
#4223 |
|
D’r is mor ain Stad!
|
Mooie impressie, je kunt ook duidelijk zien dat er niet alleen tramlijnen aangelegd gaan worden, maar dat ook de ruimte eromheen grondig aangepakt gaat worden. Het geheel oogt een stuk mooier. ![]() Waar ik overigens wel benieuwd naar ben; wanneer wordt het bekend wat er met de buschauffeurs in de Stad gaat gebeuren als de tram gaat rijden? Wordt dit vermeld door het consortium waaraan de aanbesteding uiteindelijk gegunt wordt? Ik neem aan dat lang niet iedereen kan blijven rijden, omdat er dan een stuk minder bussen nodig zijn, helemaal als de tram ook de regio in gaat. Wellicht dat er een aantal omgeschoold kunnen worden, maar dat zal voor lang niet elke chauffeur gelden. Ik kan me daarom ook wel voorstellen dat er buschauffeurs zijn die zich zorgen maken om de ontwikkelingen rondom de tram, ik zie dan ook regelmatig een bus rijden met een 'Tram No Way' poster achter de voorruit.
|
|
|
#4224 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Quote:
Ik denk dat de recente bezuinigingplannen van het OV buro een veel grotere impact zullen hebben op de werkgelegheid bij Qbuzz dan de komst van de tram. |
|
|
|
|
|
|
#4225 |
|
Registered User
|
Frank de Vries (PvdA): Besluit tram nu onverantwoord
Nou, de vraag wat er met de miljoenen van Groningen-Heerenveen moet gebeuren, is al beantwoord... wethouder Frank de Vries zegt in dit interview feitelijk "hier met die miljoenen of de tram gaat niet door."
Het interview met Frank de Vries in het DvhN De bedoeling is duidelijk, maar wat ik ietwat vaag vind is het verwijt dat er vanuit de provincie geen regie is. Nou is dat wel waar, maar de tram zit nu in fase 1 (of komt daar na september in). Dat is voornamelijk het stadsdeel. De provincie draagt daaraan al een flinke bak geld bij. Als fase 2 in ontwikkeling gaat, het regiodeel dus, ja, dan kun je eens zeggen "hey joh, doe es wat!". Maar goed, het is natuurlijk evident dat de Stad een deel van dat geld voor de tram wil hebben. Is een mooie gelegenheid om het regiodeel van de tram direct zeker te stellen.
GroningerTram.Com Last edited by Karrs; May 26th, 2012 at 10:52 AM. |
|
|
|
|
|
#4226 |
|
D’r is mor ain Stad!
|
Brr, ik word zo langzamerhand een beetje zat van al die politieke spelletjes en draaikonterij van onder andere de PvdA rondom de tram. Het zal er allemaal wel bij horen, maar ik kan echt niet goed omgaan met die onzekerheid.
|
|
|
#4227 |
|
Registered User
|
Inmiddels heeft AK ook weer van zich laten horen: http://www.gezinsbode.nl/gemeentenie...t-de-regiotram
|
|
|
#4228 | |
|
Registered User
|
Quote:
Maar goed, nu kraaien ook D'66 en de SP victorie - maar wat zouden die doen als er wél extra provinciegeld komt? Ze zeggen dat ze de tram wel zien zitten, maar niet ten koste van sociaal beleid. Stel dat de Provincie extra geld in de RegioTram steekt zodat de Stad zijn bijdrage kan verkleinen... dan moeten zij ook om. Dit hele verhaal is een vrijwel exacte kopie van het verhaal van een jaar geleden.
|
|
|
|
#4229 |
|
Registered User
|
An sich is het verhaal van Arthur Kamminga ook niet raar. Het komt namelijk overeen met gegevens uit de rest van Nederland .
|
|
|
|
|
|
#4230 |
|
hoog boven Groningen!
Likes (Received): 13
|
'Alleen wonder kan Groninger tram nog redden'
- Er moet een wonder aan te pas komen, wil er binnen enkele jaren een tram gaan rijden door Groningen. Dat zeggen fractievoorzitters Eelco Eikenaar en Jetze Luhoff van collegepartijen SP en D66.
De twee reageren op uitspraken van PvdA-voorman Frank de Vries zaterdag in Dagblad van het Noorden. De Vries zegt dat het op dit moment onverantwoord is een positief besluit te nemen over de tram. Na het afketsen van de spoorlijn Groningen-Heerenveen roept De Vries de provincie op om samen met de stad alle ballen op de tram te spelen. "Laten we samen omstandigheden maken waaronder we in september ja kunnen zeggen tegen de tram. Verandert er niets dan hebben we geen tram." Eikenaar gelooft niet dat dat gaat gebeuren. "Alleen een wonder in de vorm van een schip met geld kan de tram nog redden, want ik zie de provincie niet met iets van 80 miljoen over de brug komen. Dat lijkt mij in elk geval een sterk verhaal." De SP'er zegt blij te zijn met de uitspraken van De Vries. "Want eigenlijk zeggen wij dit al heel lang. Ik denk dat het over en sluiten is met de tram, want ook in september zal de situatie dusdanig zijn dat we 'nee' moeten zeggen." Steeds duidelijker wordt dat B en W de afgelopen weken voornamelijk over de tram hebben gesproken. Steeds duidelijker wordt ook dat daarbij twee blokken tegenover elkaar stonden D66 en SP die zeiden dat een gezonde financiële huishouding belangrijker is dan de tram en GroenLinks en PvdA die de tram niet op wilden geven. Eikenaar: "Het verheugt me dat De Vries nu ook aan onze kant staat." Jetze Luhoff (D66) wil de tram niet compleet opgeven. "Maar het wordt wel een heel moeilijk verhaal. Zeker als je bedenkt dat we 65 miljoen moeten vinden om ons weerstandsvermogen aan te vullen en er bovendien nog Haagse bezuinigingen op ons afkomen." Vooral de democraten hebben de afgelopen weken gehamerd op een financieel gezonde huishouding in het stadhuis. "We hebben met 120 miljoen een enorm bedrag afgeboekt. Wij willen dat in de voorjaarsbrief een transparant verhaal staat, zonder administratieve foefjes (zo'n foefje was afgelopen najaar bij voorbeeld de Enexis-deal, waarbij aan stille reserves van de gemeente plotseling een waarde kon worden gehangen dankzij een aanbod tot koop door de provincie, red.) De tram vinden we ok, maar veel belangrijker is een gezonde financiële situatie. Als je alles in ogenschouw neemt, is een investering voor de tram wel heel lastig rond te praten. Dan kun je het nog hebben over een lastenverzwaring voor de burger, maar daar moet je in deze tijd ook niet mee aankomen." Ook oppositiepartijen tonen zich verbaasd over de uitspraken van De Vries. CDA'er Jan Seton meent dat de PvdA de tram maar laat lopen nu ze het Forum binnenheeft." Joost van Keulen (VVD) ziet de opmerkingen van De Vries als een dolkstoot in de rug van GroenLinks. Bij GroenLinks was zaterdag nog niemand bereikbaar voor commentaar. (bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/...ram-nog-redden') |
|
|
|
|
|
#4231 |
|
Registered User
|
Die uitspraken van de Vries vind ik meer lijken op een politiek spelletje. Op een subtiele manier doet hij een poging om miljoenen van de geschrapte spoorlijn naar Heerenveen richting de tram te krijgen. Het lijkt een beetje op chantage. Ik denk niet dat de provincie in de bluf van de Vries gaat trappen. De stekker eruit betekent gewoon een miljoenenverlies en de provincie en de regio zullen waarschijnlijk hun deel van de gemaakte projectkosten terugclaimen van de gemeente als deze zich eenzijdig terugtrekt. Ook zal Karin Dekker dan waarschijnlijk haar verantwoordelijkheid moeten nemen en is het huidige college geschiedenis. Wat ik nog wel als mogelijkheid zie, is dat de provincie meer zekerheid moet geven dat de tram tram ook daadwerkelijk de regio in gaat rijden. Een deel van het vrijgekomen geld kan daarvoor dan gebruikt worden. |
|
|
|
|
|
#4232 | |
|
D’r is mor ain Stad!
|
Quote:
Als het inderdaad een politiek spelletje is, dan denk ik dat De Vries zijn mond veel te snel open getrokken heeft, en dan waren die reacties van de D'66 en SP ook niet nodig geweest. Ik kan hier dus echt niet tegen, elke keer weer dat gedraai en geschuif. Blijkbaar moeten ze weer wat zieltjes winnen, maar de PvdA, SP en D66 kunnen die van mij voorlopig vergeten.
|
|
|
|
#4233 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
#4234 |
|
Registered User
|
Nee, inderdaad subtiel is het niet. Nog geen dag nadat die spoorlijn is afgeblazen komt de Vries met dit verhaal. En Karin mag 24 uur niet twitteren. Ik ben benieuwd wat zij er over gaat zeggen. Eigenlijk neem ik alleen haar reactie wat betreft de tram nog serieus. De PvdA en de SP draaien weer hetzelfde bandje af als een jaar geleden. Ik weet het niet, maar het lijkt wel een beetje pokerspel van de Vries. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, zeker niet in Groningen.
|
|
|
|
|
|
#4235 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#4236 | |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Dit stond een paar weken geleden in de Gezinsbode:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#4237 |
|
Registered User
|
Zie je wel dat ik altijd gelijk heb gehad!
En dan te bedenken dat de SP in de Martinikerk nog liep te verkondigen dat er geen tegenstanders waren en het geld al was gereserveerd. Er moet schijnbaar dus meer geld bij uit het Zuiderzeelijn potje. De gemeente is op weg naar een investering van 1 miljard voor een studenten stadstram naar Zernike. En de afgelopen jaren is wel duidleijk geworden dat er veel meer tegenstanders dan voorstanders zijn. Opgelucht liet Eelco Eikenaar weer eens een SP geluid horen nu is gebleken dat er jarenlang geld in prestigeprojecten is gestopt. Eindelijk ziet de SP dat dat toch ten koste gaat van het sociaal beleid. Als de SP de stekker er niet uittrekt, dan zal de broekriem steeds verder moeten worden aangehaald. Maar wat frappant, de PvdA gaat er met de primeur vandoor en haalt de SP links in terwijl de SP jarenlang aan het handje liep en ja knikte als De Vries of Karin Dekker wat zei. Als dank strijkt de PvdA zometeen de credits op van de vele tegenstanders dat zij wel de stekker eruit durven te trekken. Als de SP ballen heeft stappen ze volgende week uit het college, ze zijn van alle kanten genomen en de PvdA heeft het forum binnen. Ik herinner me een Menno Olman die verkondigde dat de crisis juist gunstig was omdat de bouwmaterialen dan goedkoper zouden worden, proest. Wat heeft die man een economische kennis zeg. Inmiddels daalt de euro en zal het materiaal alleen maar duurder worden omdat de dollar stevig blijft staan. Nu even de geldpersen aanzetten om het Kunduz akkoord van GroenLinks te financieren en de inflatie zal nog hoger worden. Ook al zetten ze de honderden miljoenen nu op de bank, de inflatie is vele malen hoger. Jarenlang hebben ze de discussie en gevolgen van de crisis, meerstad, blauwe stad, damsterdiepagarage proberen te verbloemen en bleven ze in wonderen geloven. De halve oplossing voor de Ringweg is ook nog steeds duurder dan begroot, hoe gaan ze dat betalen? Ook de Rijn Gouwe Lijn is al afgeschoten, evenals de tram in Zwolle. Lees het maar op www.groningertram.nl Eh, ik bedoel www.tramgroningen.nl Ook vreemd, in Zuid Amerika en Azie hebben alle bussen liftjes voor rolstoelen. Raar dat dat in zogenaamde "derde wereldlanden" helemaal geen probleem is, maar in de nieuwe bussen in Nederland wel. Dat geluid dat een regiotram beter zou zijn voor rolstoelers is allang achterhaald. Belachelijk dat ze in "derde wereldlanden" dit al tientallen jaren hebben en er in Nederland nog geen rolstoel in de bus kan. Groeten uit een ver buitenland! |
|
|
|
|
|
#4238 |
|
Registered User
|
Ik zie dat Trammelant weer victorie kraait? Ik lees zijn berichtjes niet (killfile), maar je juicht een beetje te vroeg, loser.
|
|
|
#4239 |
|
Registered User
|
soep, heet, gegeten, opgediend, etc
|
|
|
#4240 | |
|
Registered User
|
Quote:
Het is toch duidelijk, de tram zal nooit de regio in gaan, zie de problemen bij de Rijn Gouwe Lijn die al is afgeschoten. Er moet nu al steeds meer geld bij het tramproject en bij alle projecten die het college is gestart zijn de kosten met honderden miljoenen overschreden. Het risico dat de regiotram meer zal kosten dan begroot is 200%, iedereen weet dat het duurder gaat worden. De provincie liet al weten geen enkel risico voor de stadstram te willen dragen, maar De Vries probeerd ze toch voor zijn trammetje te spannen. Maar het forum is binnen, de PvdA kan de stekker eruit trekken. De SP heeft voor Jan met de korte achternaam al die jaren op het pluche gezeten en de plannen gesteund, ze hadden de kansen gehad om de stekker eruit te trekken en al miljoenen geld te besparen door de voorbereidingen te stoppen. Nu is het geld weg, projecten gaan niet door en geen geld om de sociale voorzieningen in stand te houden. En de PvdA gaat met de eer strijken. Ik weet nog hoe de SP (van Gijlswijk) 4 jaar geleden in de Martinkerk zat te blaten over een tram die doorgetrokken moest worden naar Meerstad en dat er geen tegenstanders waren, de bomen groeiden toen nog in de hemel. Zelfs een minibusje naar Meerstad kan zometeen alle mensen daar bedienen, of een stationcar. Meerstad is namelijk ook al bijna afgeschreven. Precies zoals ik 4 jaar geleden al voorspelde. En we gaan op weg van een double dip van de ecomnomie naar een triple dip, 40 miljard van het Europese noodfonds, ESM akkoord, kan zometeen naar Spanje. Ik zouu de ringweg afmaken en de rest van mijn centen maar gewoon even een jaarthje wegzetten. Met de rente hoef je dan nu ook niet spoorslags te bezuinigen op de busverbindingen. SP verkiezingsprogramma 2006: Magneetzweefbaan, tramlijn naar Meerstad, kabelbaan vanaf de Euroborg: laten we alsjeblieft stoppen met dagdromen en aan de slag gaan met zaken die wél realistisch en betaalbaar zijn. Eén Betuwelijn is er één te veel. Bron: verkiezingsprogramma SP 2006 http://www.tramgroningen.nl/groninge...aar_rechts.php SP in Regiotramdebat 2008, Martinikerk: http://www.tramgroningen.nl/groninge...tram_debat.php Het lijkt erop dat mevrouw Gijlswijk die tram gewoon wil, wat het ook kost, en ze wil meteen een tweede lijn naar Meerstad. SP 2012: Eikenaar gelooft niet dat dat gaat gebeuren. "Alleen een wonder in de vorm van een schip met geld kan de tram nog redden, want ik zie de provincie niet met iets van 80 miljoen over de brug komen. Dat lijkt mij in elk geval een sterk verhaal." De SP'er zegt blij te zijn met de uitspraken van De Vries. "Want eigenlijk zeggen wij dit al heel lang. Ik denk dat het over en sluiten is met de tram, want ook in september zal de situatie dusdanig zijn dat we 'nee' moeten zeggen." http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/...-nog-redden%27 De SP, van voor, na achter, van links naar rechts, allemaal inhaken, van voor, na achter, van links naar rechts Last edited by trammelant; May 27th, 2012 at 01:51 AM. |
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|