|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1201 |
|
No Worries
Likes (Received): 13
|
Je zal maar in de eerste 10 verdiepingen wonen van NY en die andere gebouwen aan het spoor. Gezellig.
|
|
|
#1202 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Bouwen ze ondertussen al weer in Hartje Eindhoven of ligt het nog altijd stil vanwege de problemen met HEJA?
|
|
|
|
|
|
#1203 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
HELA......?? centjes op!?!?
|
|
|
#1204 |
|
Registered User
|
Zo ver ik kan zien gebeurt er op dit moment helemaal niets meer. Het eerste blok wordt in ieder geval niet opgeleverd voor Juni dit jaar, dus het kan nog even duren denk ik voordat het werk hervat wordt. Toch jammer, ik had zoiets niet verwacht hier in Eindhoven.
|
|
|
|
|
|
#1205 |
|
Registered User
Likes (Received): 27
|
Hopelijk is dit geen Karel Doorman 2.0..
|
|
|
#1206 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1207 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 19
|
Of het is een onderaannemer die zijn spulletjes komt halen!
|
|
|
#1208 |
|
-- EINDHOVEN ROCKCITY --
|
Update 28-01:
01.
![]() 02. ![]() 03. ![]() 04. ![]() 05. ![]() 06. ![]() 07. ![]() 08. ![]() 09. ![]() 10. ![]() 11. ![]() 12. ![]() 13. ![]() 14. ![]() 15. ![]() 16.
|
|
|
#1209 |
|
Registered User
|
Tja, deze update blijft ben ik bang nog wel even up-to-date...
Ik zag vandaag trouwens vanuit de bus dat ze de bouwketen aan het afbreken waren. |
|
|
|
|
|
#1210 |
|
Registered User
|
EINDHOVEN - De noodlijdende ontwikkelaar van het Stadionkwartier Heja, heeft aan dit project gelieerde partijen voorgesteld om het ontstane verlies te delen en de sinds maanden gestaakte bouw snel te hervatten. Stadionkwartier-afnemer Lauram, dat na de oplevering optreedt als verhuurder en verkoper van de woningen, heeft het voorstel inmiddels geaccepteerd.
Hoofdaannemer VolkerWessels wil pas reageren als de financiële onderbouwing van het voorstel binnen is. De problemen ontstonden in oktober, toen Heja niet langer aan zijn betalingsverplichtingen bleek te kunnen voldoen. Daarop legden onderaannemers op het bouwterrein het werk neer en nam hoofdaannemer VolkerWessels de regie van het project op zich door het terrein af te sluiten. VolkerWessels en Heja proberen sindsdien uit de impasse te komen. Begin deze maand dreigde afnemer Lauram naar de rechter te stappen, als de partijen er voor eind volgende week niet zouden uitkomen. Het wachten is nu op VolkerWessels. Als die het voorstel verwerpt, stapt Lauram alsnog naar de rechter om de contractueel vastgelegde afbouwgarantie van VolkerWessels af te dwingen. bron: ed.nl |
|
|
|
|
|
#1211 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Oei, die blinde gevel aan de linker kant van het donkere gebouw
En wat jammer die zeer zichtbare dilatatievoegen.
|
|
|
#1212 |
|
Black Mage
|
Mooie foto van het gehele complex tot nu toe in het ED:
|
|
|
|
|
|
#1213 |
|
Registered User
|
[QUOTE=Master Roshi;88230260]Mooie foto van het gehele complex tot nu toe in het ED:
Nu nog afbouwen
|
|
|
#1214 | |
|
Enjoy your freedom!
|
Quote:
Edit: kunnen we dit voorjaar geen hoogbouwdag organiseren zoals jaren terug waarbij we ook in deze toren kunnen? Iemand connecties?
|
|
|
|
#1215 |
|
Registered User
|
![]() http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad...r-bankroet.ece <<<Heja waarschuwt voor bankroet EINDHOVEN - Heja, de noodlijdende ontwikkelaar van het Eindhovense woningproject Stadionkwartier, waarschuwt voor haar eigen faillissement als aannemers van dat project niet akkoord gaan met Heja's voorstel om te delen in het ontstane verlies. Climax nadert voor noodlijdend Heja Heja: blijvende oplossing niet te garanderen Zorgen over financiële situatie Heja (Stadionkwartier) Heja deed dit voorstel onlangs om uit de impasse te raken. Die ontstond maanden geleden, toen enkele aannemers het werk in de bouwput naast het Philips Stadion neerlegden omdat Heja niet langer aan haar betalingsverplichtingen kon voldoen. Sindsdien ligt de bouw bijna stil. Het is project-afnemer Lauram nog niet gelukt om aannemers weer aan de slag te krijgen, ondanks de afbouwgarantie die met hoofdaannemer VolkerWessels is afgesproken. Zelfs een dreigende rechtszaak heeft de aannemers niet tot hervatten van het werk verleid. Naar verluidt komen de aannemers maandag bij elkaar om het voorstel te bespreken. Volgens Heja-directeur Jan Hoppen hebben alle betrokken hoofdrolspelers (Lauram en VolkerWessels) zich al akkoord verklaard, maar is het wachten nog op goedkeuring van enkele onderaannemers. Veel tijd om te beslissen hebben ze niet. Hoppen: "Volgende week moet het zijn opgelost. Anders is het einde verhaal." >>> Wat een soap! |
|
|
|
|
|
#1216 |
|
Registered User
|
Nu weet ik waarschijnlijk nog niet de helft van wat daar allemaal speelt, maar zou het niet
verstandig zijn het plan op te leveren zodat Heja inkomsten kan genereren met de verhuur waardoor de aannemers hun geld krijgen? Begint inderdaad een beetje soapy aan te doen... |
|
|
|
|
|
#1217 |
|
-- EINDHOVEN ROCKCITY --
|
Update 11-03:
Nog maar eens een rondje gedaan, al is er niets veranderd.
01. ![]() 02. ![]() 03. ![]() 04. ![]() 05. ![]() 06. ![]() 07. ![]() 08. ![]() 09. ![]() 10. ![]() 11. ![]() 12. ![]() 13. ![]() 14. ![]() 15.
|
|
|
#1218 |
|
Enjoy your freedom!
|
Troosteloos aanzicht dit. Onbegrijpelijk dat het zo lang lijkt te duren voordat er op één of andere manier weer verder kan worden gegaan.
|
|
|
#1219 |
|
No Worries
Likes (Received): 13
|
Foto 14 vind ik toch het minst aantrekkelijke gebouw van dit project. Die balkons zijn zo goedkoop en simpel, dat maakt dit pand erg lelijk vind ik.
|
|
|
#1220 |
|
Registered User
|
is deze foto al bekend? Had hem nog niet gezien.
http://www.secureinair.nl/nieuws/luc...eindhoven.html
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|