|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#61 | |
|
Registered User
Likes (Received): 22
|
Quote:
Met alleen de beattijd en de bouw van een poptempel zijn de troefkaarten natuurlijk ook niet heel sterk. Cultureel gaat Utrecht echt een heel stuk verder de geschiedenis in dan Den Haag. Verder is het nog lang geen 2018, beide steden zien er tegen die tijd in alle opzichten heel anders uit. Ik zou me als Den Haag maar niet rijk rekenenen dat deze stad hoog favo is. Zie tour debakel van Utrecht nog niet zo lang geleden .
|
|
|
|
|
|
|
#62 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 78
|
Quote:
Quote:
Op het moment vind ik het verhaal van Utrecht gewoon vrij zwak, maar goed. |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Ben het eens met Koen Acacia: sinds wanneer staat historische waarde gelijk aan cultuur? Denk dat Utrecht inderdaad een troef in handen heeft wanneer je kijkt naar de historische binnenstad, maar gelukkig wordt niet alleen daar naar gekeken wanneer een stad wordt genomineerd voor Culturele Hoofdstad.
En die koppeling van het 300-jarig jubileum van de Vrede van Utrecht in 2013 met 2018 Culturele hoofdstad begrijp ik niet geheel. In 2018 bijna hetzelfde trucje uithalen als vijf jaar ervoor of zo? |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Registered User
Likes (Received): 147
|
Ach, Rotterdam is in 2001 ook culturele hoofdstad van Europa geweest. Dat deed met het uiteraard met een ander programma dan Den Haag en Utrecht en zonder historische binenstad. Dus dat is zeker geen criterium om wel of niet culturele hoofdstad te worden. Overigens heb ik heel weinig (tot bijna niets) van dat culturele hoofdstad gemerkt. Ik kan geen enkel evenement uit het (doorgaans erg goede) geheugen halen dat daarmee een raakvlak had.Ik vrees dat dit voor Den Haag of Utrecht ook zal gelden als we het in 2027 er nog eens over hebben.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Registered User
|
epa jij kijk helemaal ver vooruit 2027 we mogen blij zijn als we dat hallen
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Net op TV West plan voor Spuiplein. Kosten 250 miljoen. Ik kon aan de hand van de beelden echter geen goede indruk krijgen. Ook de Nieuwe Kerk en Rabbijn Maarsen Plein worden bij de plannen betrokken.
|
|
|
#67 |
|
Registered User
|
Op die locatie lag er toch een plan om het autoverkeer daar ondergronds te doen? Als ze dat echt gaan doen lijkt me dat zo'n prijskaartje wel ongeveer klopt.
Don't blame it on sunshine, don't blame it on moonlight, don't blame it on good times, blame it on rampant police brutality, widespread gang violence and the near total collapse of Civil Society itself. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Registered User
|
Dat was mij nog niet bekend. Maar idd gezien het bedrag niet onlogisch.
|
|
|
#69 | |
|
Registered User
|
Quote:
Op mijn "diepste verlangens voor Den Haag" lijstje zou dat worden gecombineerd met het weer doortrekken van de Hofvijver tot aan de Gevangenpoort, zodat die weer aan het water komt te staan zoals ooit het geval was, maar goed. Zou natuurlijk wel weer een tijd een bouwput door de stad heen leggen, maar daarna zou dat stuk van het centrum wel flink wat meer de ruimte krijgen.
Don't blame it on sunshine, don't blame it on moonlight, don't blame it on good times, blame it on rampant police brutality, widespread gang violence and the near total collapse of Civil Society itself. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Registered User
|
Een plan voor een autotunnel daar komt merkwaardig op mij over...
Het plan is wel om het Spui autovrij te maken, maar er lijkt mij niet voldoende verkeer om een tunnel te rechtvaardigen. Tot nu toe wordt ervan gesproken het autoverkeer simpelweg te weren. Een tramtunnel zou veel meer op z'n plaats zijn. Deze zou wel diep moeten liggen om de bestaande tramtunnel te kruizen, en geen rare knikken bij de Vijverberg te hoeven maken. Het zou een interessant boorproject zijn. Overigens heeft de Gevangenpoort nooit aan de vijver gegrensd. ![]() Er stond een huis tegen de poort aangebouwd. Ik twijfel of het wenselijk is deze gebouwen terug te plaatsen - maar de plaats verkeersvrij maken, met bijv. een soort van Vijverberg inrichting, zou aantrekkelijk kunnen zijn. |
|
|
|
|
|
#71 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Quote:
||
|
|
|
|
|
#72 |
|
Registered User
|
Cultureel kloppend hart Den Haag rond Spuiplein
26-05-09 19:59 DEN HAAG - Het Spuiplein, de Nieuwe Kerk en het Rabbijn Maarsenplein moeten het cultureel kloppend hart van Den Haag gaan vormen met een internationale uitstraling. Op de huidige plek van het Lucent Danstheater en de Dr. Anton Phillipszaal komt een nieuw te bouwen dans- en muziekcentrum. Dit wordt het onderkomen van onder andere het Nederlands Danstheater, het Residentie Orkest en het Koninklijk Conservatorium. Verder moeten in het gebied verschillende ateliers en andere culturele instellingen een plaats krijgen. Het plan helpt volgens het Haagse college van b en w bij de kandidatuur van Den Haag voor Europese culturele hoofdstad in 2018. De kosten zijn 240 miljoen euro en moeten betaald worden door de gemeente, het Rijk en sponsors. De gemeenteraad moet nog instemmen. We mogen hier dan wel heel wat van verwachten, voor zo'n bedrag, want er wordt nergens gerept over een tunnel. Of wordt hier wijnhaven 2 mee gecombineerd.
|
|
|
#73 |
|
fan van de klok
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
fan van de klok
|
Gekopieerd uit Wijnhaven fase II en III
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Registered User
Likes (Received): 147
|
Die visie van OMA is prachtig. Dit lijkt er erg goed uit te gaan zien, een hele mooie stimulans voor het centrum van Den Haag!
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Quote:
Is dat een goed idee? Laten zien hoe cultureel arm we zijn? En is dat wel zo?
|
|
|
|
#77 |
|
Registered User
|
2 x nee.
|
|
|
#78 |
|
Moderator
Likes (Received): 195
|
Ik heb altijd geleerd dat je je sterke punten juist moet benadrukken en je zwakke punten moet relativeren.
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Registered User
|
Lijkt mij ook. Ik vind het een vreemde tactiek.
|
|
|
#80 |
|
Registered User
|
Vreemd, maar wel creatief.
Denk dat het een tactiek is die bij Marseille meer kans van slagen heeft: Den Haag loopt niet meer leeg. Edit: ik moet zeggen, het idee om eens bij steden in het buitenland om tips te gaan zeuren vind ik op zich wél een goede. Beter goed gejat dan slecht verzonnen, toch?
Don't blame it on sunshine, don't blame it on moonlight, don't blame it on good times, blame it on rampant police brutality, widespread gang violence and the near total collapse of Civil Society itself. Last edited by Koen Acacia; June 8th, 2009 at 04:56 PM. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|