|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Den Haag: Ministerie van VROM (Verbouwing)
Nadat in verschillende berichten gesproken werd over een verbouwing van VROM, waarbij een extra ministerie in het gebouw ingepast zou worden, heb ik berichten daarover eens bij elkaar geGoogled:
Quote:
Quote:
Het lijkt me logisch als na de verbouwing Verkeer en Waterstaat erbij intrekt. De verbouwing lijkt redelijk ingrijpend. Ik vraag me af of... ... de glazen serres behouden blijven ... de blinde zijkant -aan het viaduct- aangepast zal worden. Een interessante tekst over dit ministerie is te vinden op: http://www.architectenweb.nl/aweb/ar...ia.asp?ID=6691 Last edited by stevendh; March 14th, 2009 at 02:42 AM. |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Ze zullen toch hopelijk architectonisch niet al te veel aan het gebouw gaan veranderen? Ik vind het nog steeds een heel mooi gebouw. Heeft een architect (Hoogstad) overigens hier nog iets over te zeggen? (bescherming t.o.v. aantasting van zijn ontwerp?).
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#3 |
|
S/mileage
Likes (Received): 1032
|
Ik denk dat het interieur en dan vooral de indeling van het gebouw een grotere prioriteit hebben dan dat ze structurele aanpassingen gaan doen aan het gebouw. Door ruimtegebrek is er vaak creatief met de ruimte omgesprongen om zo maar overal werkplekken te creëren. De renovatie zal dan waarschijnlijk vooral inhouden dat hier weer een eenheid van wordt gemaakt waardoor her gebouw efficiënter kan worden gebruikt. Daarnaast is er de opgave om het mogelijk te maken dat er een geheel nieuw kern departement kan intrekken. De kantine kan nog worden gedeeld, maar er zal wel plaats moeten worden gemaakt voor een tweede bibliotheek om maar iets te noemen.
Samen met de verbeteringen op milieu technisch gebied zal dit al zeer ingrijpend zijn, ik verwacht dan ook niet dat er grote architectonische aanpassingen zullen worden gedaan aan de buitenkant van het gebouw. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
BANNED
|
Denk ook niet dat er al teveel aan de buitenkant veranderd. Misschien kunnen ze aan de kant van het PB viaduct, de kleine raampjes vervangen voor grotere raampartijen, die kant blijft imo niet zo aantrekkelijk. Voor de rest is het een imposant gebouw.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
|
In een bericht op teletekst stond gisteren ook dat Justitie en Binnenlandse Zaken in 1 gebouw zouden gaan zitten. Bericht is nu weg, ik ga er maar even van uit dat het een foutje was..
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
Likes (Received): 64
|
Strikt genomen is het een gebouw natuurlijk.
Zal bij V&W en VROM wel flink gesneden gaan worden, ik vraag me af hoe dat in de praktijk uitpakt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
De centrale afdelingen samen voegen in het (dan gerenoveerde) VROM gebouw en de wat minder belangrijke afdelingen in kantoorpanden in de buurt onderbrengen? In Stichthage 1, 2 of 3 bijvoorbeeld?
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Registered User
|
Quote:
En ja, wat is centraal? Wat is "minder belangrijk"? Als bij VROM een paar mensen regelgeving voor nieuwe tunnels zit voor te bereiden (ik noem maar een zijtak) en bij V&W zitten mensen met forse ervaring op tunnelgebied dan is het toch handig als die twee elkaar bij de koffieautomaat nu en dan kunnen spreken. Zijn het daarmee centrale afdelingen? |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Registered User
|
Ik heb ook niet het antwoord op de vragen wat centraal is en wat minder belangrijk is. Overigens zijn dat wel terechte vragen die de kern van het probleem aanspreken. Dat zal toch wel onderzocht zijn bij het tot stand komen van deze plannen? En zoals je al schetst zie ik ook wel voordelen van een bepaalde synergie. De vraag is of die er ook werkelijk komt. Met pasjes e.d. kun je van één gebouw toch echt twee (of meer) verschillende belevingswerelden maken. Vanuit het oogpunt van bevoegdheden en competenties (het behouden daarvan) zie ik eerder die electronische scheiding komen dan dat er quasi als een samengevoegd ministerie gewerkt zal gaan worden.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Moderator
Likes (Received): 133
|
Of ik nou op de Artillerie zit, of aan de Plesmanweg of bij VROM, het maakt me eerlijk gezegd weinig uit. Zo lang ik mijn werk maar behoorlijk kan blijven doen.
En nee, ik ben geen raam-ambtenaar. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Registered User
|
Bij JuBi heb je eigenlijk nu al dat die twee één beveiligingssysteem gebruiken: als je bij Justitie binnen bent heb je verder geen poortjes als je Binnenlandse Zaken in loopt. (Typisch voorbeeld van synergie natuurlijk.)
Dat gezegd zijnde.. in de tijd die ik daar heb doorgebracht (al met al een half jaartje, dus ook niet gek lang) waren het ab-so-luut verschillende werelden. Communicatie tussen de verschillende departementen zal er ongetwijfeld wel ergens zijn geweest, maar ik heb er niks van gemerkt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Voorbijganger
Likes (Received): 28
|
Moet je nagaan dat ik technisch gezien voor beide ministers werk... Zucht... Wij merken ook er weinig van communicatie tussen beide ministeries.Ik hoop dat dat samenvoegen niet te optimistisch gebeurt. Wij zitten hier met 3 man en 6 computers op een twee pesoons kamer, met 3 kasten en een kluis. Als de zon schijnt wordt het zomaar 28 graden. We hebben geen vergaderruimtes, terwijl we met enorm veel externe partners werken. Niet echt fijn om in te werken. Prima hoor, ruimte besparen, maar ik hoop echt dat dit dan wel fysiek enigszins acceptabel blijft. ik ken de situaties bij V&W en EZ niet, dus misschien hebben ze daar echt wel capaciteit over qua ruimte, dan mogen ze in hun handjes knijpen, want hier zitten we echt als sardientjes in een blik. Als het alleen gaat om het tevreden houden van 'de belastingbetaler' dan kan ik wel wat andere bezuinigingen bedenken. 'De belastingbetaler' moet dan ook maar eens leren begrijpen dat ook ambtenaren ruimte nodig hebben om te werken, want dat doen ze wel degelijk namelijk.
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Registered User
|
Erik: klinkt me zeer bekend in de oren. IT-afdeling?
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Voorbijganger
Likes (Received): 28
|
^ Nee, dat niet, maar die hebben er ongetwijfeld ook last van. Ik werk overigens niet fysiek in één van de twee gebouwen. Ik werk in de Hoftoren.
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Registered User
|
erik mag jij ook geen foto's van het jubi maken of geld het alleen voor de mense die op de bouw aan wezig zijn
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Registered User
|
Verrek, dat is waar ook. Was door die opmerking over JuBi even op het verkeerde been gezet. Dat soort omstandigheden had ik van de Hoftoren niet verwacht, had gedacht dat het daar toch iets meer van deze tijd zou zijn. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Registered User
|
ICT bij VROM en VenW kan nog boeiend worden aangezien VenW zich graag ziet als "trekker" van veel projecten. Dat gaan ze bij VROM vast last van krijgen.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
VROM en VenW bij elkaar
Goed besluit om VROM en VenW bij elkaar te zetten. Water, ruimte en milieu hebben zeer veel raakvlakken. In veel andere landen is dat samen met natuur gewoon één departement. Ook in Brussel vallen water, milieu en natuur onder DG Environment. Meer integratie maakt ook de implementatie van EU-richtlijnen makkelijker. Aparte beveiligingssystemen zou dan ook waanzin zijn.
Overigens vind ik het VROM-gebouw er nog steeds niet slecht uitzien, dus waarom er een vierjarige verbouwing nodig is, is mij een raadsel. Bij de bouw van VROM was er overigens al een fors conflict over het beperkte aantal m2 per ambtenaar. Erik Ex-VROM bewoner van 1992-1997 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
S/mileage
Likes (Received): 1032
|
Deze maquettes stonden mooi in zicht op de begane grond van het ministerie van VROM.
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| jan hoogstad |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|