|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
#121 |
|
Proud Belgian
Likes (Received): 0
|
Ik blijf het niet met u eens zijn Benonie. Het internationale deel ziet er volgens mij degelijk en vrij modern uit. Niet alles hoeft spektakelarchitectuur te zijn.
Ik heb het internationale deel van Brussel-Zuid de laatste maanden verschillende keren gebruikt. En ik heb me er aan weinig gestoord. Ok, het station is dikwijls de "ontvangstruimte" van de stad voor de toerist, maar als die er modern en proper bijligt, dan is dat voor de toerist even goed. Een spectaculair station zal hooguit één punt extra betekenen voor de stad. Last edited by Le Penseur; April 19th, 2009 at 10:41 PM. |
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Yup
|
Quote:
Ik heb deze alvast, na lichte aanpassingen, naar het Kabinet gestuurd. Hopelijk doen vele andere forumleden dit ook! Internationaal is meer dan Brussel-Londen hé. Op de foto's die hix heeft getrokken staat de trein Brussel-Amsterdam. Die peronnen zijn verre van modern. Last edited by Puinkabouter; April 20th, 2009 at 01:13 AM. Reason: 2 > 1 |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
BANNED
Likes (Received): 1
|
Quote:
Ik zal buitenlandse vrienden kunnen afhalen in ons moderne, degelijke en hopelijk propere station. Ze zullen niet in volle bewondering uitroepen: "wat een prachtige architectuur, wie heeft het ontworpen?" Maar ik zal niet van schaamte in de grond zakken, zoals ik vandaag wel doe. Jammer dat men destijds "geen tijd" had om een wedstrijd uit te schrijven. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |||
|
Brussels sprout
Likes (Received): 37
|
Quote:
Ik hoop ook dat er nog zijn die dat doen...Quote:
Quote:
![]() Naar: info@smet.irisnet.be Of posten op: http://www.pascalsmet.be/?page=main%2Fcontact&nav=7 Of verzenden naar: Botanic Building Sint-Lazaruslaan, 10 - 14de verdieping, 1210 Brussel Last edited by Bazar; April 19th, 2009 at 10:59 PM. |
|||
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Proud Belgian
|
Quote:
Nu, ik moet wel toegeven, het feit dat geen enkel van de drie Brusselse hoofdstations om van omver te vallen is, zou een compleet nieuw architecturaal waardevol project voor Brussel-Zuid extra legitimeren. Last edited by Le Penseur; April 19th, 2009 at 10:57 PM. |
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Brussels sprout
|
Quote:
In ieder geval zal het wel geen kwaad kunnen
|
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
BANNED
|
Quote:
Ik heb al lang de hoop op een toparchitect opgegeven. Ik heb ondertussen al een brief ontvangen van Van Ackere met de melding dat mijn mail zijn bezondere aandacht heeft getrokken en dat hij Infrabel om uitleg gevraagd heeft. Hij gaat mij op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen. Zoals jullie zien geen standaard antwoord. Hopelijk neemt Van Ackere geen genoegen met antwoorden in het genre van: "20 jaar geleden bestond infrabel nog niet" of "er was geen geld".
Last edited by hix; April 19th, 2009 at 11:16 PM. |
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Brussels sprout
|
Dat is al een kleine overwinning!
![]() Et voilà, maintenant la traduction pour les francophones ![]() Quote:
A envoyer à (entre autres, je n'ai noté que ceux qui me viennent à l'esprit): Laurette Onkelinx, Présidente de Beliris et poids lourd politique info@laurette-onkelinx.be Rue du Commerce, 76-80, 1040 Bruxelles Charles Picqué, ministre-président pendant 2 mois encore et peut-être plus, mais de toute façon encore bourgmestre de Saint-Gilles après les élections. info@picque.irisnet.be Rue Ducale 9, 1000 Bruxelles Gaëtan Van Goidsenhoven, bourgmestre d'Anderlecht. infoanderlecht@anderlecht.irisnet.be of gemeentesecretaris (Jean Verhulst): jverhulst@anderlecht.irisnet.be Mais éventuellement aussi à Steven Vanackere et Pascal Smet évidemment si vous voulez! (voir les adresses plus haut dans ce thread)Een andere, goede contactpersoon zou Carla Dejonghe kunnen zijn: carla.dejonghe@vldbrussel.be Lombardstraat 61-67 - 1000 Brussel Zij kaartte (met enig succes) het probleem van de beruchte "gang" tussen metro en NMBS station Brussel-Centraal. Best ook aanschrijven dus. Aarzel vooral niet om meerdere van de hoger aangegeven politici aan te schrijven! (wel eventueel letten op de aanspreektitel edm )
Last edited by Bazar; April 19th, 2009 at 11:48 PM. |
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Registered User
|
Allez, on topic: we kunnen echt wel zwart op wit stellen dat Infrabel er (ook) niet veel van bakt. Er wordt hier aan de lopende band aangehaald dat de stations van Leuven en Luik als zijnde af en bijna af kunnen worden beschouwd. Niets is minder waar, en ik neem het station dat ik het beste ken als voorbeeld - ondanks het feit dat ik 4 weken geleden nog in Luik stond, verwonderd over hoe het toch niet zo fantastisch vordert... Maar we belichten Leuven:
- de overkapping is nog steeds niet waterdicht, kant stationsgebouw. Let maar eens op het kunstwerk met regenpijpen! - ook aan de kant Kessel-Lo ontbreekt er nog het een en ander aan de overkapping. - de 'tijdelijke' beschutting voor roltrappen en trappen is nog steeds aanwezig op meerdere perrons, waaronder perron 1 (!) - niet alle perrons zijn verhard, al komt hier nu (!) langzaam verandering in - de brug loopt aan beide zijden dood, voltooiing ri. Kessel-Lo was voorzien voor 2008... - er is ook nog steeds de oude tunnel, met oude roltrappen en trappen, kant Luik - en een stuk oude overkapping, ook aldaar, perron 1. - de toegangen tot perron 1/stationsingangen kant Luik (zowel zijde KBC als zijde Martelarenplein) zijn dan ook nog steeds een zootje. - aan het stationsgebouw zelf wordt maar dit jaar begonnen. Voorziene duur der werken voor dit gebouw, dat 'een voorschoot groot is': 3 jaar. Ter informatie: op minder dan 3 jaar tijd is het volledige ex-Cera-hoofdkantoor aan de E314 opgetrokken, vanaf de afbraak van het klooster tot de ingebruikneming. Kortom: rommelwerk, 5 jaar vertraging, enz. enz. Ik kan hix frustratie wel begrijpen. mvg JJN |
|
|
|
|
|
#130 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Quote:
En Hix is geen schoolyard bully maar gewoon nogal hevig, fantastisch trouwens hoe je je zaak soms verdedigt Hix. Maar het wordt vermoeiend als je in scheldproza en welles-nietes discussies vervalt, zelfs als ik inhoudelijk in grote mate met je akkoord ga. Tot zover deze preek , ik kijk er naar uit de verdere inhoudelijke discussies te volgen :-)
|
||
|
|
|
|
|
#131 |
|
Brussels sprout
|
Ik denk inderdaad dat we het over de grote lijnen allemaal eens zijn De boodschap is dus: stuur allemaal je briefje/mailtje naar de betrokken beleidsmakers sorry voor het zagen, ik wil die brieven gewoon niet voor niets geschreven hebben
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
BANNED
|
Bedankt voor al je werk, bazar. Ik ben ervan overtuigd dat dit een grote invloed kan hebben op de politiekers, zeker in het zicht van de verkiezingen.
We zouden ook wat brieven kunnen schrijven naar de pers. |
|
|
|
|
|
#133 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Registered User
Likes (Received): 17
|
Hoe ironisch: intussen staat onder de topic een TGV-banner van de NMBS
![]() EDIT: stond
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Registered User
|
Damn ja, hoe stom kan ik zijn... M'n zonneslag laat dus toch z'n sporen na.
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
New Brusseleir
|
Om het nog wat ingewikkelder te maken (en en passant mijn werkgever wat in de luwte te zetten), Brussel-Zuid hangt niet af van Infrabel, maar van de Holding. Alle stations met die vier onnozele palen voor de deur, trouwens. Niet dat Infrabel altijd perfect werk aflevert, denk aan de stopplaatsen langs lijn 36, die nu pas, jaren na dato, van een vaste perronverharding worden voorzien. En het idee om in België alle perrons te standaardiseren op 2 hoogtes, in plaats van 1. BTW, momenteel zitten we met 3 verschillende perronhoogtes.
Maar dit terzijde. Ik volg Le Penseur dat spektakelarchitectuur voor Brussel-Zuid welkom is, maar voor mij is het geen prioriteit. Onderhoud en afwerking zijn dat wel. |
|
|
|
|
|
#138 | |||
|
BANNED
|
Quote:
De Holding? WTF? Klinkt als een of andere obscure vrijmetselaarsloge.Quote:
Quote:
Nu zullen er zeker weer betweters zijn die beginnen mij de les te spellen over beperkte budgetten en dergelijke? Bedankt voor de info groentje, jammer genoeg wordt ik er niet vrolijk van. Daar kan jij natuurlijk niet aan doen. ![]() Ik ga proberen zo ver als mogelijk uit de buurt van de Brusselse stations te blijven. Het maakt mij kwaad... |
|||
|
|
|
|
|
#139 |
|
New Brusseleir
|
De NMBS is indertijd opgesplitst in 3 onderdelen, de NMBS-Holding (Het Station) neemt de ondersteunende voor zijn rekening (ICT, Securail, ziekenfonds...), is verantwoordelijk voor de aanwervingen (officieel werkt iedereen dus voor dezelfde werkgever, een vraagje van de vakbonden), en zijn ze dus ook verantwoordelijk voor de grootste stations, waar ze, volgens het beheerscontract 'een project' voor moesten bedenken. Het Station, dus.
Andere stations vallen onder NMBS of Infrabel, maar Infrabel is verantwoordelijk voor de perrons, ook op de NMBS-stations (dus niet die van de Holding...) |
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Registered User
|
Quote:
Crimineel gewoon! |