daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojajôh?

Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old July 13th, 2009, 06:03 PM   #21
Rotter Dame
BANNED

Likes (Received): 0

Kampioen ballontjes oplaten... ja misschien wel. Maar hij laat wel zien dat hij echt met de stad bezig is om er iets moois van de maken. Dat spreekt voor hem vind ik. Niet vies van nieuwe ideeen die weerstand opwekken (vuurwerk verbod) bij het volk. Volgens mij is hij ook veel pragmatischer dan de gemiddelde groenlinkser: dat hele plan om de stadauto-luw te maken van hem was vooral een manier om na te denken over de rol van de auto in de stad. Of je nu voor of tegen zijn plannen/ballonetjes bent, hij heeft wel t lef om hardop over problemen na te denken.
Rotter Dame no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 13th, 2009, 07:07 PM   #22
wolkenbestormer
Registered User

wolkenbestormer's Avatar

Likes (Received): 4

Dat heeft Wilders ook, daarmee ben ik nog geen fan van hem.
Old July 13th, 2009, 07:10 PM   #23
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Ik zal geen Groenlinks gaan stemmen ook niet met Bonte, maar ik ken hem wel als een gedreven politicus. Je zou willen dat alle raadsleden zo gedreven voor de stad bezig waren als Bonte.
Old October 1st, 2009, 12:11 PM   #24
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Karakus wil lijsttrekker Rotterdamse PvdA worden

(inclusief tenenkrommende reacties)
Old October 2nd, 2009, 08:31 PM   #25
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Likes (Received): 101

Het zou mooi zijn als hij vervolgens raadslid blijft. Dan komt er plaats vrij voor echte bestuurders.
Old October 3rd, 2009, 01:44 PM   #26
Rietendak
Registered User

Rietendak's Avatar

Likes (Received): 22

Ik ben niet zo bekend met de Rotterdamse politiek, wat is hier op het forum en in Rotterdam de gangbare mening mbt Karakus?
Rietendak no está en línea   Reply With Quote
Old October 3rd, 2009, 02:04 PM   #27
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 108

Over het algemeen is men denk ik wel positief over Karakus. Ook ik ben positief over de man terwijl hij zeker niet van "mijn partij" komt. Het is een doener die best veel voor elkaar krijgt in de stad, zeker in deze moeilijke tijden. Het is denk ik geen groot visionair, maar misschien dat anderen daar anders over denken?
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old October 4th, 2009, 09:45 PM   #28
bubbah
Dispenser of Wisdom

bubbah's Avatar

Likes (Received): 52

Karakus komt op mij over als een recht-door-zee doener die partijen tot elkaar kan brengen, eigenschappen die voor een wethouder met zijn portefeuille denk ik nu van extra belang zijn. Als persoon komt hij op mij veel prettiger over dan Van Heemst, die ik iets uitgesproken gluiperigs over zich vind hebben. Het is jammer dat hij vermoedelijk in de gepolariseerde R'damse politiek als lijsttrekker niet alleen op zijn kwaliteiten en verdiensten zou worden beoordeeld, maar ook op zijn afkomst en religie. Ik denk juist dat integratie gebaat is met mensen als Aboutaleb en Karakus, die anders dan figuren als Dibi en Marcouch geen religieuze agenda hebben, maar gewoon zakelijke invulling willen geven aan een bestuurscarriére.

Last edited by bubbah; October 4th, 2009 at 10:04 PM.
bubbah no está en línea   Reply With Quote
Old November 2nd, 2009, 09:56 AM   #29
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 568

Het AD heeft een , volgens de krant zelf, representatieve peiling gehouden voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Uitslag:

1. PvdA 14 zetels (-4)
2. CDA 7 zetels (+4)
3. D'66 6 zetels (+5)
4. VVD 6 zetels (+3)
5. SP 4 zetels (+1)
6. Leefbaar 4 zetels (-8)
7. Groen Links 2 zetels (-)
8. CU-SGP 2 zetels (+1)

In procenten haalt de PvdA 28,1%, het CDA 15,8%, D66 13,2%, VVD 11,6%, SP 9,2%, Leefbaar 8,9%.

Zou u stemmen op de PVV als die mee had gedaan?
Ja 10,3%
Misschien 15,7%
Nee 74%

Overigens twijfelt 45% nog over de definitieve keuze.

Nieuwste fotoseries: Amsterdam | Odessa | Dresden | Salzburg | Rotterdam

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
Topaas no está en línea   Reply With Quote
Old November 2nd, 2009, 10:02 AM   #30
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 63

Lijkt me mooi, de eerste vier samen. Als #5 maar buiten de boot wordt gehouden.
Old November 2nd, 2009, 10:18 AM   #31
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Likes (Received): 53

Zo, een flinke aardverschuiving in Rotterdam met een veel kleiner Leefbaar Rotterdam.
Old November 2nd, 2009, 06:25 PM   #32
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 108

Quote:
Originally Posted by SkyBridge View Post
Lijkt me mooi, de eerste vier samen. Als #5 maar buiten de boot wordt gehouden.
Dat is inderdaad van het grootste belang voor de stad.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old November 2nd, 2009, 06:30 PM   #33
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Ik neem die peiling niet te serieus met de Europese verkiezingen in het achterhoofd...

En stiekem hoop ik op meer zetels voor D66. Ik heb hier het concept verkiezingsprogramma en ziet er goed uit voor de gemiddelde HHF-er.
Old November 6th, 2009, 09:53 AM   #34
Rotterdam A
Registered User

Likes (Received): 1

@Wuppeltje.

De PvdA mocht willen dat ze 14 zetels zouden krijgen. Zelfs in Amsterdam rekenen ze af met die rode ziekte.
Elke schade die de CDA, PvdA, Groen Links, Christen Unie en SP lijden, is een zege voor Rotterdam en overigens ook voor Amsterdam.
Rotterdam A no está en línea   Reply With Quote
Old November 6th, 2009, 09:56 AM   #35
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Ik neem die peiling niet te serieus
De peiling is uitgevoerd door eerstejaars studenten
Old November 6th, 2009, 10:04 AM   #36
Rietendak
Registered User

Rietendak's Avatar

Likes (Received): 22

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Ik neem die peiling niet te serieus met de Europese verkiezingen in het achterhoofd...

En stiekem hoop ik op meer zetels voor D66. Ik heb hier het concept verkiezingsprogramma en ziet er goed uit voor de gemiddelde HHF-er.
Groot verschil met de Europese erkiezingen is natuurlijk dat de PVV niet mee doet, waardoor veel mensen die ontevreden zijn met de huidige politiek thuisblijven en de traditionele partijen er relatief beter van af komen. Of Wilders moet een 'stem dan maar op LR/VVD'-etje doen, maar dat lijkt me extreem onwaarschijnlijk.
Rietendak no está en línea   Reply With Quote
Old November 6th, 2009, 10:12 AM   #37
Oh?!
der Niederländer

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Rietendak View Post
Of Wilders moet een 'stem dan maar op LR-etje doen, maar dat lijkt me extreem onwaarschijnlijk.
Ben blij dat LR steeds verder wegzakt, dus laten we hopen van niet.
Old November 6th, 2009, 10:22 AM   #38
Rotterdam A
Registered User

Likes (Received): 1

LR zakt niet weg. Enige echte Rotterdamse partij. Coalitie LR/D66 krijgen we dan. Ik hoop zo op een flink pakslaag voor die arrogante roden, gereformeerde Staphorst rommel(CU en CDA) en GroenLinks/SP(Anti Maasvlakte 2, anti Rotterdam Airport).
Rotterdam A no está en línea   Reply With Quote
Old November 6th, 2009, 11:08 AM   #39
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Met een beetje mazzel lukt een coalitie PvdA, D66, CDA. Daar zou ik wel voor zijn. Maar denk dat LR veel groter wordt dan in die mislukte peiling.
Old November 6th, 2009, 11:15 AM   #40
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 568

Quote:
Originally Posted by Rietendak View Post
Groot verschil met de Europese erkiezingen is natuurlijk dat de PVV niet mee doet, waardoor veel mensen die ontevreden zijn met de huidige politiek thuisblijven en de traditionele partijen er relatief beter van af komen. Of Wilders moet een 'stem dan maar op LR/VVD'-etje doen, maar dat lijkt me extreem onwaarschijnlijk.
Ook bij de Europese verkiezingen zag je al dat PVV een veel minder groot deel van de stemmen trok dan je op grond van het zetelaantal van Leefbaar en het verlies van de PvdA mocht verwachten.
Veel mensen die ik spreek die nogal Leefbaar (eigenlijk Pim) minded zijn, zijn het eeuwige boos kijken en het negatieve van Sörensen spuugzat. Als Leefbaar een frisse leider zou inzetten zou het tij wel eens snel kunnen keren.
Verder heeft leefbaar een aanmerkelijk positiever beeld van hun succesen in hun regeerperiode dan de Rotterdammers hebben die op hen stemden. Velen gaan daarom weer terug naar de PvdA.

Het zou leuk zijn als er een grotere peiling zou komen met achtergrondanalyse. Ik vermoed dat:
- teleurgestelde Rotterdammers van Leefbaar weggaan en weer PvdA stemmen.
- Mensen die leefbaar niet fijn vinden bij vorige verkiezingen massaal PvdA stemden, maar nu weer kiezen voor VVD, CDA of D'66

Nieuwste fotoseries: Amsterdam | Odessa | Dresden | Salzburg | Rotterdam

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
Topaas no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules