daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojajôh?

Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old November 6th, 2009, 12:38 PM   #41
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 211

Karakus doet het niet onaardig, lijkt me ook wel een rustige redelijke man, misschien idd niet iemand met een heel grote visie, maar wel iemand die van doen houdt. Aboutaleb ben ik ook niet ontevreden over. Bindende functies hebben ze wel. Ik zie ook liever Karakus dan Van Heemst.

Bij gemeenteraadsverkiezingen stem ik meestal anders dan landelijk. Ik woon niet in Rotterdam dus stem voor Vlaardingen. Hier heb ik bijv. weleens GroenLinks gestemd vanwege bepaalde punten van hun omtrent de polder en ik ook niet ontevreden was over hun functioneren in de raad de afgelopen jaren, heb ook weleens met wat politici hier gesproken etc.

D66 groter zou denk ik in Rdam niet slecht zijn. Maar hoe kan het dat het CDA zo groot wordt, zijn er opeens zoveel biblebelt mensen hierheen verhuisd? :s Die wethouder van onderwijs, ben ff zijn naam kwijt, heette hij niet Geluk of wat? Die deed het naar horen zeggen wel goed, mijn moeder had te maken met hem in het onderwijs en hoorde positieve dingen over zijn visie e.d. en dat terwijl we geen CDA'ers zijn.

Maar dan nog zou het stemspectrum waartussen ik mij bevind bij andere soort verkiezingen dan de landelijke niet verder gaan dan van D66 t/m SP.
jb_nl no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old November 6th, 2009, 03:21 PM   #42
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 39

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
Karakus doet het niet onaardig, lijkt me ook wel een rustige redelijke man, misschien idd niet iemand met een heel grote visie, maar wel iemand die van doen houdt. Aboutaleb ben ik ook niet ontevreden over. Bindende functies hebben ze wel. Ik zie ook liever Karakus dan Van Heemst.

Bij gemeenteraadsverkiezingen stem ik meestal anders dan landelijk. Ik woon niet in Rotterdam dus stem voor Vlaardingen. Hier heb ik bijv. weleens GroenLinks gestemd vanwege bepaalde punten van hun omtrent de polder en ik ook niet ontevreden was over hun functioneren in de raad de afgelopen jaren, heb ook weleens met wat politici hier gesproken etc.

D66 groter zou denk ik in Rdam niet slecht zijn. Maar hoe kan het dat het CDA zo groot wordt, zijn er opeens zoveel biblebelt mensen hierheen verhuisd? :s Die wethouder van onderwijs, ben ff zijn naam kwijt, heette hij niet Geluk of wat? Die deed het naar horen zeggen wel goed, mijn moeder had te maken met hem in het onderwijs en hoorde positieve dingen over zijn visie e.d. en dat terwijl we geen CDA'ers zijn.

Maar dan nog zou het stemspectrum waartussen ik mij bevind bij andere soort verkiezingen dan de landelijke niet verder gaan dan van D66 t/m SP.

Ik denk dat veel Christelijk allochtonen ook CDA of CU stemmen. Denk aan Antillianen en Surinamers die christelijk zijn en niet bepaald op Pvda stemmen zoals velen hier denken.
Old November 6th, 2009, 04:56 PM   #43
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Ik denk dat voor veel moslims het CDA ook aantrekkelijk is. Vooral turken hebben 'van huis uit' een echte burgerschapstraditie zoals we die hier ook kennen, daarom integreren turken ook beter dan veel andere groepen. Die zullen zich deels aangetrokken voelen door CDA.
Old November 6th, 2009, 05:52 PM   #44
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 109

Van www.ad.nl van 06.11.2009:

Quote:
'Rotterdam moet aantal wethouders halveren'

AFP

ROTTERDAM - Rotterdam moet in een volgende collegeperiode aanzienlijk minder wethouders krijgen dan het huidige aantal van zeven. Burgemeester Ahmed Aboutaleb zou meer verantwoordelijkheden moeten krijgen, onder meer over financiën en de gemeentelijke organisatie.

Dat stellen twaalf topbestuurders van de International Advisory Board (AIB) in een advies aan de gemeente. Onder hen oud-premier van Nieuw Zeeland Jenny Shipley, directeur van het Havenbedrijf Rotterdam Hans Smits en Mike Moore, voormalig directeur van de Wereldhandelsorganisatie. De twaalf waren de afgelopen drie dagen in Rotterdam om advies uit te brengen.

Volgens de IAB is min of meer een halvering van het huidige aantal wethouders nodig om op een aantal cruciale punten meer resultaat te boeken. Vergelijkbare steden als Singapore en Shanghai hebben met succes vergelijkbare maatregelen getroffen. Ook zou Rotterdam meer harde doelen moeten stellen. Burgemeester en wethouders moeten deze harde doelen bepalen, publiceren, monitoren en vervolgens bekendmaken of deze zijn gehaald. Rotterdam meet sinds Leefbaar Rotterdam in 2002 aan de macht kwam al een groot aantal doelstellingen. Shipley overhandigde het advies aan Aboutaleb.

Het college van Rotterdam begon in 2006 met acht wethouders van vier partijen: PvdA, CDA, VVD en GroenLinks. In april stapte de VVD met twee wethouders uit het college. Daarvoor in de plaats kwamen een extra PvdA- en CDA-wethouder. Korte tijd later maakte onderwijswethouder Leonard Geluk (CDA) bekend te vertrekken. Zijn positie werd niet ingevuld. Vanuit de oppositie, met name vanuit de SP, klinkt al langer kritiek over het aantal wethouders. (ANP)
06/11/09 17u02
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old November 6th, 2009, 10:18 PM   #45
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Mee eens, buitenruimte, verkeer en wonen kan gemakkelijk bij 1 wethouder bijvoorbeeld, en die kan er cultuur ook nog wel bij hebben. Haven kan naar de burgemeester. Er zal een zwaardere ondersteuning nodig zijn maar die is goedkoper dan een wethouder denk ik zo.
Old November 6th, 2009, 10:34 PM   #46
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

hmm, weet het niet, misschien wel dat sommige dingen kunnen worden samengevoegd, maar we moeten ook oppassen dat ze het niet zo druk krijgen dat ze dingen uit het oog gaan verliezen! Dus ook niet teveel inkrimpen!
Old November 6th, 2009, 10:37 PM   #47
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 67

Het ligt er maar net aan hoeveel mensen je ondersteunend hebt zoals SSC al zegt.
Old November 6th, 2009, 11:14 PM   #48
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Likes (Received): 104

Er wordt in het advies voorbijgegaan aan het Nederlandse staatsrecht. Een burgemeester heeft alleen algemene portefeuilles zoals veiligheid en personeelsbeleid. Wie havenzaken wil onderbrengen bij de burgemeester heeft weinig kennis van de praktijk.
Old November 7th, 2009, 09:26 AM   #49
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Volgensmij was het wethoudertal ook wettelijk bepaald aan de hand van het aantal inwoners ofzo toch?
Old November 7th, 2009, 02:11 PM   #50
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
Volgensmij was het wethoudertal ook wettelijk bepaald aan de hand van het aantal inwoners ofzo toch?
In de gemeente staat daar wat over. In ieder geval minimaal twee. Nu voorstellen het aantal wethouders te verminderen is overigens verspilde moeite omdat elke gemeenteraad zelf mag bepalen of het aantal minder bedraagt dan wettelijk maximaal mag. Hetzelfde geldt voor de toedeling van de portefeuilles. Een gemeenteraad mag NOOIT over haar termijn heen regeren wat betreft dit soort zaken.
Old November 15th, 2009, 05:52 PM   #51
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Van www.ad.nl van 15.11.2009:

Quote:
Schrijer lijsttrekker PvdA Rotterdam

ROTTERDAM - Wethouder Dominic Schrijer voert in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen de lijst aan voor de PvdA in Rotterdam. Dat werd vandaag bekendgemaakt op een partijbijeenkomst in de havenstad.

Schrijer kreeg 52 procent van de stemmen, 40 procent van de leden sprak een voorkeur uit voor wethouder Hamit Karakus. Raadslid Ronald Motta moest genoegen nemen met 8 procent van de stemmen. De sociaaldemocraten hebben in Rotterdam ongeveer tweeduizend leden van wie circa 40 procent een stem uitbracht.

De PvdA is met achttien zetels momenteel de grootste partij in de stad. Die positie namen de sociaaldemocraten bijna vier jaar geleden over van het door wijlen Pim Fortuyn in 2002 groot geworden Leefbaar Rotterdam. Bovendien mocht de PvdA weer plaatsnemen in het college, terwijl de leefbaren werden verwezen naar de oppositie.

Ook de komende maanden lijkt Leefbaar Rotterdam de voornaamste tegenstander van de PvdA. En hoewel de PvdA het in de landelijke peilingen moeilijk heeft, denkt Schrijer niet dat dit zijn weerslag heeft op de partij in Rotterdam. Volgens hem worden de punten die zijn partij voor het voetlicht brengt goed ontvangen, maar moeten ze in maart nog wel worden verzilverd.

Wethouder Schrijer noemde een aantal van die speerpunten. ,,We moeten samenwerken aan een stad, waarbij het niet uitmaakt waar iemand vandaan komt. Niet de afkomst telt, maar de toekomst telt'', zei Schrijer die daarmee het hete politieke hangijzer integratie opnieuw tot verkiezingsthema lijkt te bombaderen.

Schrijer zei zijn politieke toekomst bij tegenvallende verkiezingen in handen te leggen van de partijleden. De wethouder denkt dat de PvdA tijdens de verkiezingen in maart veertien zetels moet kunnen halen. Uitgangsput voor de kersverse lijsttrekker is opnieuw een plaats te krijgen in het gemeentebestuur. ,,Maar zeker niet ten koste van alles'', aldus Schrijer die in het midden liet of een samenwerking er met de leefbaren inzit. (ANP)
15/11/09 17u38
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Old November 15th, 2009, 06:07 PM   #52
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Ik hoorde dat Schrijer een 'kritische' positie inneemt ten opzichte van de grote en hoge bouwprojecten in Rotterdam, en meer nadruk wil op kleine (sociale) woonprojecten in de wijken. Ik denk dus dat die uitslag slecht nieuws is... Ik hoop dat ze slecht gaan scoren! D66 de grootste partij.
Old November 15th, 2009, 06:09 PM   #53
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Karakus had wat dat betreft zeker de betere keus geweest. Nu maar afwachten hoe de uitslag zal zijn. Ik deel je mening dat een groot D'66 goed zou zijn voor Rotterdam, maar ik heb er geen directe invloed op.
Old November 15th, 2009, 06:22 PM   #54
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Je kan nog ff snel verhuizen.
Old November 15th, 2009, 06:40 PM   #55
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Het penthouse lijkt mij wel iets, maar er moet nog wel "iets" van de prijs af.
Old November 16th, 2009, 09:24 AM   #56
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Ik hoorde dat Schrijer een 'kritische' positie inneemt ten opzichte van de grote en hoge bouwprojecten in Rotterdam, en meer nadruk wil op kleine (sociale) woonprojecten in de wijken. Ik denk dus dat die uitslag slecht nieuws is... Ik hoop dat ze slecht gaan scoren! D66 de grootste partij.
Klopt, hoorde hem net op radio rijnmond. Hij zei dat hij kiest voor de wijken boven een skyline / wolkenkrabbers. Hij investeert liever in "de wijken" en hun leefbaarheid dan in de skyline / wolkenkrabbers. Hij zei dat die wolkenkrabbers van zelf wel weer komen als de economie aantrekt.

Aan dat laatste te zien lijkt het me meer zo dat hij niet perse tegen hoogbouw is, maar vindt dat dit meer van de markt moet komen en hij hier niet te veel steun aan wil geven (waarschijnlijk zoals nu dus al de bouw van wolkenkrabbers gewoon al door de markt wordt bepaald grotendeels, alleen dan zonder steunmaatregelen zoals het terugkopen van grond etc.). Dus dat hij meer voor de marktwerking is op dit gebied i.p.v. het stimuleren ervan vanuit de gemeente. Dus ik denk niet dat hij perse tegen hele hoge hoogbouw zal zijn of nieuwe Rotterdamse hoogterecords.

Wel jammer dat hij ze niet kan zien als onderdeel van de wijken. Sunset Boulevard als hoogbouw in een lastige wijk kan juist het beginpunt zijn van verbetering en een gemengdere wijk. Hopelijk betekent zijn standpunt van vooral inzetten op laagbouw verbeteren dat hij wel door blijft gaan met het opknappen van het centrum en groenvoorzieningen en buitenruimte etc.
Old November 16th, 2009, 10:18 AM   #57
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 67

^ Hij mag zoveel vinden als hij wil. Eén politicus heeft niet echt veel te zeggen over hoe hoog een ontwikkelaar gaat bouwen, daar zijn gewoon regels voor.
Old November 27th, 2009, 01:34 PM   #58
bubbah
Dispenser of Wisdom

bubbah's Avatar

Likes (Received): 52

RIDDERKERK - Stefan Hulman, de voormalig burgemeester van Den Helder, wordt per 14 december waarnemend burgemeester in de gemeente Ridderkerk. De provincie Zuid-Holland liet vrijdag weten dat de commissaris van de koningin Jan Franssen dat heeft besloten.

''Bij deze benoeming hebben de bestuurlijke kwaliteiten van de heer Hulman de doorslag gegeven'', aldus Franssen.

Hulman (VVD) raakte in Den Helder in opspraak toen hij een vergoeding van de gemeente kreeg om zijn dubbele woonlasten te betalen. Uiteindelijk werd een vertrekregeling met hem getroffen.

Hulman (43) vult het gat dat ontstaat nu de huidige burgemeester J.H.M. Hermans-Vloedbeld burgemeester van Almelo wordt. Hij zal niet solliciteren naar de functie van kroonbenoemde burgemeester in de gemeente Ridderkerk, aldus de provincie. (ANP)

bubbah no está en línea   Reply With Quote
Old November 27th, 2009, 02:19 PM   #59
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Dan kan hij weer vanuit de Hoge Erasmus een bestuursfunctie uitoefenen. Dat scheelt weer een verhuizing. Als hij nu ook nog wat dorpse gedachten in Ridderkerk de kop in kan drukken, heeft zijn tijdelijke benoeming zeker zin.
Old November 27th, 2009, 08:00 PM   #60
Sol
Registered User

Sol's Avatar

[QUOTE = bubbah; 46883039] RIDDERKERK - Stefan Hulman, de voormalig burgemeester van Den Helder, wordt per 14 december waarnemend burgemeester in de gemeente Ridderkerk. De provincie Zuid-Holland liet zaterdag weten Dat de commissaris van de koningin Jan Franssen dat heeft besloten.

''Bij deze Benoeming hebben de bestuurlijke kwaliteiten van de heer Hulman de Doorslag gegeven'', aldus Franssen.

Hulman (VVD) in Den Helder raakte in opspraak Toen hij een vergoeding van de gemeente kreeg om zijn dubbele Woonlasten te betalen. Uiteindelijk Werd een vertrekregeling met hem getroffen.

Hulman (43) vult het gat DAT ontstaat nu De huidige burgemeester JHM Hermans-Vloedbeld burgemeester van Almelo wordt. Hij zal niet solliciteren naar de functie van kroonbenoemde burgemeester in de gemeente Ridderkerk, aldus de provincie. (ANP)

: fart: [/QUOTE]

Tja, dat kan allemaal in dit land met zijn opgeheven vingertje....

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules