daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojajôh?

Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old November 30th, 2009, 09:26 AM   #61
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 208

Verkiezingsprogramma LR is bekend geworden, vanochtend heel stuk erover op Radio Rijnmond. En als ik dat zo hoor hoop ik niet dat ze terugkomen in de raad. Ze willen nog meer gaan bezuinigen op cultuur! Terwijl wij het er hier juist over eens zijn dat er structureel geinvesteerd moet worden in cultuur om de creatieve sector (die nu heel veel in Adam zit en maar weinig in Rdam vergeleken met Adam) te stimuleren en aan te trekken en zo ook de hogere sociale lagen aan Rotterdam te binden en hier te houden. Funest dus!

Daarnaast weinig nieuws, en hopen ze dat ze de steun van Wilders krijgen, en willen iedereen verplicht aan het werk zetten met functies als jassen ophangen ofzo, ja, daar is veel behoefte aan....
jb_nl está en línea ahora   Reply With Quote

Sponsored Links

Old November 30th, 2009, 09:52 AM   #62
Rietendak
Registered User

Rietendak's Avatar

Likes (Received): 23

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
Daarnaast weinig nieuws, en hopen ze dat ze de steun van Wilders krijgen, en willen iedereen verplicht aan het werk zetten met functies als jassen ophangen ofzo, ja, daar is veel behoefte aan....
Melkertbanen?
Rietendak no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2009, 09:56 AM   #63
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Nee, het klonk meer als gesubsidieerde dwangarbeid. Volgensmij wisten ze zelf ook niet echt wat ze ermee aanmoesten.

oja, verder hadden ze ook een proefballontje met onzin als leraren op scholen met u aanspreken etc. Geen idee hoe ze dit willen gaan regelen of wettelijk vastleggen. Gaan ze daar dalijk ook met volkslied de vlag bij heisen met hand op de borst toevoegen?

Last edited by jb_nl; November 30th, 2009 at 11:05 AM.
Old November 30th, 2009, 07:38 PM   #64
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Dat punt van dat mensen moeten werken kan ik me wel in vinden, maar dat gaat LR niet oplossen, dat is een landelijke aangelegenheid. Het is nu veel te gemakkelijk om lekker een uitkering te trekken als je niet wilt werken. Het is Bizar hoeveel mensen er op belastinggeld leven.

Dat LR niet veel op heeft met Elite is geen nieuws. Volgens mij zien ze die het liefste naar Amsterdam vertrekken, dan is Rotterdam lekker voor 'de gewone man'. Rotterdam is al behoorlijk karig als het om cultuur gaat. Als dat nog minder wordt zou dat zelfs voor mij een reden zijn te vertrekken. Stel je voor dat WATT bijvoorbeeld weer dicht moet onder LR. Dan blijft er niks meer over!
Old November 30th, 2009, 08:52 PM   #65
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Zeker, mensen aan het werk is niet verkeerd, maar dit had meer een toon van mensen naar goelags sturen of allerlei nutteloze banen bedenken ipv echt werk.
Old December 1st, 2009, 01:59 PM   #66
RTM84
Registered User

RTM84's Avatar

Likes (Received): 8

Quote:
Dat LR niet veel op heeft met Elite is geen nieuws. Volgens mij zien ze die het liefste naar Amsterdam vertrekken, dan is Rotterdam lekker voor 'de gewone man'. Rotterdam is al behoorlijk karig als het om cultuur gaat. Als dat nog minder wordt zou dat zelfs voor mij een reden zijn te vertrekken. Stel je voor dat WATT bijvoorbeeld weer dicht moet onder LR. Dan blijft er niks meer over!
Denk dat eerder de huidige burgervader debet is aan het verslechternede cultuur en jongerenklimaat in de stad.
RTM84 no está en línea   Reply With Quote
Old December 1st, 2009, 02:05 PM   #67
JWvW
tunelion

Likes (Received): 1

@ RTM84: Haha ik denk dat je dan de invloed van een burgemeester sterk overschat!!
JWvW no está en línea   Reply With Quote
Old December 1st, 2009, 03:37 PM   #68
RTM84
Registered User

RTM84's Avatar

Nou als hij feesten e.d. al verbied en alle nieuwe innitiatieven daartoe bij voorhand al bijna af schiet dan knaag je toch behoorlijk aan de jongerencultuur vind ik.
Old December 1st, 2009, 03:43 PM   #69
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 67

Alsof Musica Republica jongerencultuur is - het is niet meer dan een ordinair snuiffeest. Ik vind het maar goed ook dat er wordt ingegrepen, had afgelopen zaterdag een feest in de Factory010 (10 verdiepingen hoger dus) en daar was niets aan de hand, feest alom. Het is altijd weer de Maassilo waar het ultradomme urban publiek in vechtpartijen terecht komt.
Old December 2nd, 2009, 04:26 PM   #70
RTM84
Registered User

RTM84's Avatar

Ja Tis wel steeds dat achterlijke ubran-volk wat steeds betrokken is bij dat soort vechtpartijen.
Ik kan je nu al op een broefje geven dat nightmare a.s. zaterdag in ahoy waarschijnlijk veel gemoedelijker zal verlopen.
Tenzij er van dat urban-volk buiten ruzie gaat lopen zoeken natuurlijk.
In de maassilo worden soms ook wel redelijke feestjes gegeven waar ze trance, techno of hardstyle/hardcore draaien. Dan zijn er nooit problemen.
Denk dat er met time warp ook geen vechtpartijen zullen komen volgende week.
Old December 2nd, 2009, 10:27 PM   #71
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Maar in HvH en bij het bevrijdingsfestival waren het juist weer niet urban volk maar oude vertrouwde 'Rotterdam Hooligans'. Dat die een keer met het maaswater mee ver de noordzee in mogen drijven, kunnen wij weer gewoon leuk feestje vieren...
Old December 16th, 2009, 11:50 AM   #72
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Quote:
Tilburg loopt weg met 'tussenpaus' Opstelten
15 december 2009

Rotterdam en haar burgemeester Aboutaleb gaan door zwaar weer. Maar hoe vergaat het oud-burgemeester Opstelten bij zijn taak als interim-burgemeester in Tilburg?

Eigenlijk is Ivo Opstelten al met pensioen, maar de kroon riep hem om orde op zaken te stellen na het gedwongen vertrek van de vorige Tilburgse burgemeester Ruud Vreeman.

In het Rotterdamse stadhuis wordt Opstelten nog steeds gemist. De medewerkers van het stadhuis spreken met weemoed over de oud-burgervader van Rotterdam. "Hij heeft zoveel losgemaakt", zegt een bode tegen verslaggever Ron van de Rhee van TV Rijnmond. "Het was een schat, ik mis hem nog steeds", voegt een vrouwelijke bode er aan toe.

Ook in Tilburg zijn ze erg te spreken over 'tussenpaus' Opstelten. Volgens wethouder Möller is het een charismatische bestuurder en ook de Tilburgers op straat hebben een goede eerste indruk: 'Het is geen regent en hij is recht voor zijn raap", zegt de een. "Strak en duidelijk, dat hebben we nodig in Tilburg", zegt een ander.

Opstelten is vereerd met de complimenten en voelt zich op zijn beurt ook op zijn plek in Brabant. "Zowel politiek als ambtelijk ben heel aardig ontvangen. Ik voel me zeer welkom".

Over de situatie in Rotterdam is Opstelten discreet in zijn oordeel: "Het past mij om er niets over te zeggen, maar ik wil laten weten dat ik erg meeleef met het politiekorps van Rotterdam".

Kijk naar een verslag van Ron van de Rhee
leuk om te zien!

Old December 17th, 2009, 08:31 AM   #73
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

hoorde op de radio dat uit een peiling van de metro blijkt dat PvdA van 18 naar 10 gaat en LR naar 16 en de grootste partij SP 2 zetels erbij, VVD 1, D66 maar 1

LR zou een ramp zijn voor het klimaat in Rotterdam, zoveel cultuur wat ze dan naar de knoppen gaan helpen en sommige PvdA wethouders vind ik het best aardig doen nu.

Quote:
Festivalorganisatoren steunen Meijboom en Aboutaleb
16 december 2009

Festivalorganisatoren in Rotterdam vragen de gemeenteraad om korpschef Meijboom en burgemeester Aboutaleb niet weg te sturen. Ze wijzen erop dat de meeste evenementen in de stad prima verlopen.

De open brief aan de raad is geschreven naar aanleiding van het onderzoek naar de strandrellen in Hoek van Holland. Het stuk is ondertekend door onder andere de directeur van Ahoy', marathondirecteur Mario Kadiks en de organisatoren van de Danceparade, het zomercarnaval en het CHIO.

Volgens Ahoy'-directeur Jos van der Vegt wordt er altijd professioneel samengewerkt met de politie, en moet het korps niet worden afgerekend op één incident.

Van der Vegt roept de gemeenteraad op een einde te maken aan de afrekencultuur en te praten over de oorzaak van de strandrellen. De gemeenteraad debatteert donderdag over het onderzoek naar de ongeregeldheden in Hoek van Holland.
Old December 17th, 2009, 09:09 AM   #74
maartens
Registered User

maartens's Avatar

Likes (Received): 1

En om deze reden landelijk weer minpuntje voor Groenlinks:
http://tweedekamer.groenlinks.nl/node/34621

Last edited by maartens; December 18th, 2009 at 10:57 AM.
maartens no está en línea   Reply With Quote
Old December 17th, 2009, 01:11 PM   #75
Bobbo_010
Registered User

Likes (Received): 0

Ik ben ook geen echt LR aanhanger, maar minder subsidie naar cultuur is volgens mij heel slim. Het zijn nu constant dezelfde personen die subsidie krijgen, die precies weten welk trucje ze uit moeten halen om subsidie te krijgen. Nieuwe mensen komen hier niet tussen, waardoor echt vernieuwende initiatieven geen kans krijgen. Daarnaast zet ik ook mijn vraagtekens bij subsidie aan straatcultuur, wat urban volgens mij betekent. Het is niet echt 'straat' wanneer dingen ontwikkeld worden in een zwaar gesubsidieerde instelling.

Is trouwens niet tijdens de LR periode besloten dat er flink doorgebouwd moest worden? Zowel in aantallen als in hoogtes? Dit heb ik ooit gehoord, maar aangezien ik hier toen nog niet woonde kan ik dit niet met zekerheid zeggen. Als dit zo is, biedt dit voor de mensen op dit forum meer perspectief dan Dhr Schrijer die zegt dat de skyline niet belangrijk is, maar dat de buurten meer ontwikkeld moeten worden.

Mijn excuses voor een misschien wat warrig verhaal.
Bobbo_010 no está en línea   Reply With Quote
Old December 17th, 2009, 11:13 PM   #76
Gijs010
Spangenaar

Gijs010's Avatar

Ik vind het eerder een goed verhaal. Wel mee eens. Leefbaar is misschien een domme partij of hoe je ze noemen wilt, maar ik denk dat ze betrokken zijn, en goed voor Rotterdam.
Gijs010 no está en línea   Reply With Quote
Old December 20th, 2009, 04:34 PM   #77
ZeTaCy
Registered User

ZeTaCy's Avatar

Laat ik 1 ding zeggen, LR heeft Rotterdam veel meer veiligheid gegeven, dit is zowel in aantal misdaden terug te zien als het veiligheidsgevoel van de mensen.

Ik denk dat de PvdA vooral door het weinig veranderen en niets doen mentaliteit stemmen verliezen. Overigens zit er nu een gemeenteraad die teveel tegenstellingen heeft, iedereen zit er zo'n beetje in om maar LR buitenspel te zetten.
Old January 7th, 2010, 10:17 AM   #78
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Ach niet zo gek, brede gemeenteraden zie je veel vaker. Ook in Vlaardingen. De coalities zijn vaak veel losser dan op landelijk niveau. Qua veiligheid etc heeft LR de boel wel wakkergeschud en waren ze wel voor wat stadsvernieuwingen die goed zijn geweest, maar op het moment zijn ze desastreus wat betreft het ontwikkelen van een culturele bodem voor het blijven behouden en aantrekken van culturele diversiteit met de daarbij behorende hogere sociale klassen die in rotterdam nog relatief ondervertegenwoordigd zijn.

Vanochtend bericht dat Tempel van het CDA pleit voor het verbieden van blowen op straat etc. pfff betutteling, wee degene die op die partij durft te stemmen! En hij wil nog meer coffeeshops sluiten.

Nee dat werkt, dan gaan we het gewoon weer illegaal en stiekem doen en komt er weer meer criminaliteit bij kijken. We hebben juist een gemeentelijke plantage nodig!
Old January 7th, 2010, 10:21 PM   #79
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

D66 op 1 geloof ik nooit in het huidige politieke klimaat. Dat gaan er meer worden!

We zullen het wel zien, misschien een LR, PvdA, D66 coalitie, dat lijkt me wel wat. Pastors is wel een goede vent!
Old January 8th, 2010, 07:37 PM   #80
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 529

Met Pastors valt denk ik redelijk te praten. Met erkent PvdA hater en rechtse kerk prediker Ronald Sorensen echter niet. Het is mij een raadsel wat Pastors, of heel Rotterdam eigenlijk, met zo'n figuur moet.

Ik zou overigens in de verste verten niet weten op wie of wat ik in Rotterdam zou moeten stemmen. Het zou mooi wezen als er een frisse, jonge en ongebonden club opstaat met de blik vooruit.
Jan no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules