daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam > Café Berlage

Reply

Thread Tools
Old February 2nd, 2011, 09:57 PM   #121
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

insulting-dutchman's Avatar

Likes (Received): 323

Quote:
Originally Posted by mbrb View Post
Ik heb het liefst dat de gemeente 2-4 takt snorfietsen / scooters verbiedt en dan dus electrisch subsidieert. Het gaat dus ook om vervanging van alle bestaande fijnstofkanonnen. En onderhoud doen de nieuwbakken eigenaars dan vervolgens maar lekker zelf.
ah versletten accus in de bosjes dus.

Sponsored Links

Old February 2nd, 2011, 10:05 PM   #122
mbrb
Registered User

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by insulting-dutchman View Post
lollol, energie voor een metro of elektrische snorfiets komt vrolijk vanaf de hemweg of uit diemen. aangezien we in nederland niet aan kern energie doen zul je de uitstoot niet erg gaan verminderen hoor...
OK, met "uitstoot" bedoelde ik de "lokale uitstoot". Dat er ergens anders uitstoot is, kan ik niet ontkennen. Maar als ik op de fiets rij dan heb ik meer last van die stinkende fijnstofkanonnen.

Quote:
het is nu vaak al onaantrekkelijk in tijdsverband om met het openbaarvervoer te gaan tov de auto, zelfs tijdens de spits. dit is niet echt een manier waarop je die situatie gaat verbeteren.
Tja, dat zijn op een gegeven moment keuzes. Blijkbaar moet er nu al tientallen miljoen subsidie per jaar bij. Waarom zou er wel moeten worden gesneden in bibliotheken en buurthuizen zodat er een grotendeels lege bus door westpoort kan rijden?
mbrb no está en línea   Reply With Quote
Old February 2nd, 2011, 10:12 PM   #123
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

Quote:
OK, met "uitstoot" bedoelde ik de "lokale uitstoot". Dat er ergens anders uitstoot is, kan ik niet ontkennen. Maar als ik op de fiets rij dan heb ik meer last van die stinkende fijnstofkanonnen.

Tja, dat zijn op een gegeven moment keuzes. Blijkbaar moet er nu al tientallen miljoen subsidie per jaar bij. Waarom zou er wel moeten worden gesneden in bibliotheken en buurthuizen zodat er een grotendeels lege bus door westpoort kan rijden?
er rijdt bijna geen een gvb bus helemaal door westpoort, dat zijn volgens mij gewoon bedrijfsbussen. de bus 82(connexxion) rijd in opdracht van provincie noord-holland door westpoort. en die is niet leeg, nou ja tot aan de westpoortweg niet, druk zou ik het bijna noemen.

de 'stinkende fijnstofkanonnen' zijn er juist in amsterdam, omdat het openbaar vervoer zo ongelovelijk mager is, niet omdat mensen met plezier door de regen tuffen.
Old February 2nd, 2011, 10:22 PM   #124
mbrb
Registered User

Quote:
er rijdt bijna geen een gvb bus helemaal door westpoort, dat zijn volgens mij gewoon bedrijfsbussen. de bus 82(connexxion) rijd in opdracht van provincie noord-holland door westpoort. en die is niet leeg, nou ja tot aan de westpoortweg niet, druk zou ik het bijna noemen.

de 'stinkende fijnstofkanonnen' zijn er juist in amsterdam, omdat het openbaar vervoer zo ongelovelijk mager is, niet omdat mensen met plezier door de regen tuffen.
Weerkundigen blijven roepen dat het eigenlijk niet eens zo vaak regent in Nederland dus daar kan het niet aan liggen :-)

Als het OV in amsterdam met de huidige subsidie al mager is, dan ben ik wel benieuwd hoeveel subsidie volgens jou nodig is om het wel op een adequaat niveau te krijgen?
Old February 2nd, 2011, 10:33 PM   #125
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

Quote:
Weerkundigen blijven roepen dat het eigenlijk niet eens zo vaak regent in Nederland dus daar kan het niet aan liggen :-)

Als het OV in amsterdam met de huidige subsidie al mager is, dan ben ik wel benieuwd hoeveel subsidie volgens jou nodig is om het wel op een adequaat niveau te krijgen?
ik heb geen flauw idee hoeveel het kost, maar lightrails naar zaandam en almere en een oost-westlijn zouden het begin zijn.
Old February 3rd, 2011, 08:49 AM   #126
Alargule
Rėgļstėrėd Üsėr

Likes (Received): 467

...lightrails...

* gaap *

Zorg er nou eerst maar eens voor dat de exploitatie van het bestaande OV-netwerk een stuk wordt verbeterd. Ik heb in voorgaande posts al wat ballonnetjes daarvoor opgelaten.

Daarna mijmer ik graag met je mee over Oost-westlijnen...
Alargule no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2011, 10:29 AM   #127
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

Quote:
Originally Posted by Alargule View Post
...lightrails...

* gaap *

Zorg er nou eerst maar eens voor dat de exploitatie van het bestaande OV-netwerk een stuk wordt verbeterd. Ik heb in voorgaande posts al wat ballonnetjes daarvoor opgelaten.

Daarna mijmer ik graag met je mee over Oost-westlijnen...
een aparte busbaan voor bussen vanuit zaandam en almere dan, zoals de zuidtangent.

lightrail is alleen maar kutter vanwege een lagere frequentie. dan kun je er over 100 jaar rails in leggen
Old February 3rd, 2011, 11:11 AM   #128
Alargule
Rėgļstėrėd Üsėr

Hm. Dacht toch echt dat de vraag was hoe jij dacht dat het OV in Amsterdam verbeterd kon worden.
Old February 3rd, 2011, 12:39 PM   #129
De Magellaan
Registered User

Nederlandse steden hebben al een heel hoog aandeel voetgangers/fietsers/brommers vergeleken met andere steden in Europa.
Het OV zou ik niet ongelofelijk mager noemen maar echt denderend is het niet. Waar ik wel onder de indruk was van het OV was in München, maar daar kan je hier alleen van dromen. Dat ambitieniveau is er hier helaas niet.

Alhoewel Alargule best gelijk zal hebben dat er nog veel te winnen qua efficiėntie.
De Magellaan no está en línea   Reply With Quote
Old February 4th, 2011, 07:04 PM   #130
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

Quote:
Originally Posted by Alargule View Post
Hm. Dacht toch echt dat de vraag was hoe jij dacht dat het OV in Amsterdam verbeterd kon worden.
wat een naar binnengekeerde houding?

omdat een dorpje toevallig niet binnen de gemeente grenzen valt, moet er vanuit amsterdam geen ov meer naar toe rijden?

een zuidtangent achtige contstructie van zaandam naar almere loopt ook via amsterdam. en toch is het geen ov in amsterdam?

gekkie
Old February 5th, 2011, 11:41 AM   #131
Alargule
Rėgļstėrėd Üsėr

Ondanks je wat gebrekkige toetsenbord moet ik toch iedere keer weer lachen om alle malligheid die jij er de wereld mee in stuurt hoor...boefje
Old February 7th, 2011, 10:39 PM   #132
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

Likes (Received): 33

Minister verwerpt ultimatum vervoersbonden

vandaag 19:13

DEN HAAG - Minister Schultz van Haegen van Verkeer heeft het ultimatum van de vervoersbonden uit de grote steden naast zich neergelegd. Ze is niet van plan om te stoppen met de aanbesteding van het openbaar vervoer in onder meer Den Haag.

Dat heeft de minister aan de Tweede Kamer geschreven. Door dit besluit van de minister lijken de acties in het openbaar vervoer van 14 tot 17 februari vrijwel zeker.

Schultz van Haegen noemt die aangekondigde acties ‘voorbarig’. Volgens haar leidt aanbesteding tot een beter openbaar vervoer voor de reizigers. De minister gaf onlangs de drie grote steden een jaar uitstel tot 1 januari 2013 om de aanbesteding voor te bereiden.

De Tweede Kamer houdt donderdag een spoeddebat over de marktwerking.

Totaal aantal inwoners Stadsgewest Haaglanden: 1.088.508 inw.

Den Haag, Wereldstad aan Zee.
Haagse Dave no está en línea   Reply With Quote
Old February 10th, 2011, 10:19 AM   #133
Mojito
Registered User

Mojito's Avatar

Likes (Received): 511

Van www.gvb.nl:

Quote:
Acties openbaar vervoer
9 februari 2011

Op maandag 14 februari voeren de vakbonden actie tegen de voorgenomen kabinetsbezuinigingen van € 120 miljoen in het openbaar vervoer in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Tijdens de actie rijden minder trams, bussen en metro's.

Tijdens de actie rijden tram 14 en 25, bus 38, 46, 60, 62, 63, 95, 136, 230, 231, 232, 233, 237, 238, 239, 240, 245, 247, 249 en 268 niet.

De overige trams, bussen en metro’s rijden minder vaak en met kortere voertuigen (metro).

Hiermee willen de vakbonden u de gevolgen van de voorgenomen bezuinigingen van € 120 miljoen laten zien.

De acties zullen onvermijdelijk leiden tot hinder voor u, zoals langere wacht- en reistijd en grotere drukte in de voertuigen en op de metrostations. Onze excuses voor het eventuele ongemak dat door deze acties voor u ontstaat.

Op dinsdag 15 en woensdag 16 februari zijn er acties in Den Haag en Rotterdam.
Mojito no está en línea   Reply With Quote
Old February 11th, 2011, 08:54 PM   #134
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

^ben benieuwd of ik mezelf in de metro gepropt krijg tijdens de maandagochtendspits

Als die gemeentelijke vervoersbedrijven nou eens gingen fuseren in plaats van bij elk kabinetsplannetje te gaan huilen en reizigers te duperen
Nexxd no está en línea   Reply With Quote
Old February 12th, 2011, 11:23 AM   #135
Plaas
MP

Plaas's Avatar

Likes (Received): 572

Vanavond is er ook protestfeestje in de Amsterdamse metro. Gaat vast veel effect hebben.
Plaas no está en línea   Reply With Quote
Old February 12th, 2011, 01:21 PM   #136
mbrb
Registered User

Quote:
Originally Posted by Nexxd View Post
^ben benieuwd of ik mezelf in de metro gepropt krijg tijdens de maandagochtendspits

Als die gemeentelijke vervoersbedrijven nou eens gingen fuseren in plaats van bij elk kabinetsplannetje te gaan huilen en reizigers te duperen
ik vind dit gezien de GVB geschiedenis een opvallend nette actie. Normaliter gaan zelfs de veerponten eruit - wat dan wel weer als voordeel heeft dat je door de ijtunnel mag fietsen.
Old February 14th, 2011, 08:42 AM   #137
Mojito
Registered User

Mojito's Avatar

Likes (Received): 511

Met een half uur eerder de deur uit gaan (07:15 i.p.v. 07:45) ging het eigenlijk perfect vandaag. Ik ben probleemloos met metro 50 en 51, die volgens mij de zondagsdienstregeling reden, op mijn werk gearriveerd. Eigenlijk zelfs beter dan op een gemiddelde werkdag waarop ze wel de normale spitsdienstregeling uitvoeren. Maar niet te vroeg juichen, ik ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat...
Mojito no está en línea   Reply With Quote
Old February 14th, 2011, 04:12 PM   #138
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

^behalve dat ik bijna 10 minuten op een metro moest wachten vanmiddag had ik er gelukkig geen last van. Vanmorgen leek het zelfs wel rustiger dan normaal!
Nexxd no está en línea   Reply With Quote
Old February 16th, 2011, 12:14 PM   #139
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

Likes (Received): 33

SP en PvdA: stop privatisering ov

vandaag 10:12

DEN HAAG - De SP en de PvdA komen met een initiatiefwetsvoorstel om de drie gemeentelijke vervoersbedrijven te behouden en de privatisering te stoppen.

Dat zeiden SP-leider Emile Roemer en PvdA-Tweede Kamerlid Jacques Monasch woensdagochtend bij de start van de laatste actiedag bij de RET in Rotterdam. Maandag en dinsdag waren de GVB in Amsterdam en de HTM in Den Haag al voorgegaan.

De partijen vrezen een verdere afbraak van het openbaar vervoer door de bezuinigings- en privatiseringsplannen van het kabinet. 'Het openbaar vervoer is van ons allemaal en niet van degene die er het meest winst op kan maken. Het doorzetten van de privatisering is slecht voor de reiziger en het personeel’, zegt Roemer.

In de Tweede Kamer is een meerderheid van VVD, CDA en PVV voor privatisering van de gemeentelijke vervoersbedrijven. De PVV was daar oorspronkelijk op tegen, maar wijzigde het standpunt toen de partij zich bond aan het gedoogakkoord met VVD en CDA. Dit leidde tot grote woede bij veel bus- en tramchauffeurs.

Totaal aantal inwoners Stadsgewest Haaglanden: 1.088.508 inw.

Den Haag, Wereldstad aan Zee.
Haagse Dave no está en línea   Reply With Quote
Old April 23rd, 2011, 05:09 PM   #140
UAE_isthebest
Registered User

UAE_isthebest's Avatar

Likes (Received): 23

Ik ging gister voor het eerst met de tram in Amsterdam. Ik snap 1 ding niet. Waarom hebben die nieuwe trams geen airco?! Ik zat 15mins in de tram en dat was heel onplezierig. Het was echt snikheet en de kleine raampjes konden niet genoeg verkoeling geven. Ik ben ook in de oude tram van Den Haag gereden ook gisteren en die waren een stuk koeler door grotere klapramen gaven veel meer verkoeling. Ik vind het raar dat een moderne tram geen airco heeft...

Reply

Tags
amsterdam

Thread Tools

Posting Rules