SkyscraperCity Forum banner

Yerevan, Armenië

8K views 20 replies 17 participants last post by  Dr. Dubai 
#1 ·
Een tijd terug werd NAC geloot aan Gandzasar Kapan. Ik besloot de reis naar Armenië te maken. Aangezien dat het stadion in Kapan niet voldeed aan de UEFA eisen, is de wedstrijd verplaatst naar de hoofdstad van Armenië, Yerevan.

Yerevan is een stad met ongeveer 1,1 miljoen inwoners, wat 33% van de totale bevolking van Armenië is. De Sovjet invloeden zijn nog zichtbaar, al timmert men aan de weg om van Yerevan een moderne stad te maken.

Goed, hier komen de foto's:

1. Aankomst in Yerevan. De verkeerstoren van het vliegveld Zvartnots


2. De straatnamen in de Armeense taal


3. De vrachtwagens in Armenië


4. Het Mariott Hotel aan het Republic Square, waar de NAC selectie verblijft


5. Republic Square


6. Repubic Square


7. Lada's komen daar nog veel voor


8. Republic Square. Dit is rond een uurtje of 7, bijna geen auto te bekennen


9. Northern Avenue. Men ziet in het buitenland een mooie boulevard. Dat wil men ook, en wordt een gedeelte van het centrum gesloopt (voornamelijk oude Sovjet flats) om zoiets terug te bouwen. Het gevolg: op de begane grond zitten winkels als Armani, Gucci, D&G, enz., maar de appartementen erboven staan allemaal leeg, omdat deze voor de Armeen niet te betalen zijn


10. In de stad staan veel van dergelijke standbeelden. Typisch Sovjets


11. Het gemeentehuis


12. In de verte het (ongebruikte) Hrazdan Stadion


13. De rand van het centrum met de Haghtanak brug


14. In het Hrazdan Stadion


15. Voor het stadion met zicht op het Tsitsernakaberd Memorial Complex, oftewel het monument voor de Genocide slachtoffers


16. Het monument


17. Het monument met de eeuwige vlam. Uit het gat kwam rustige muziek, heel indrukwekkend


18. Vervolgens pakken we een taxi terug naar het centrum


19. Weer het Republic Square, maar nu in de middag en een heel stuk drukker


20. Een van de vele bazaars in de stad


21. Typische Sovjetflats zijn ook hier nog terug te vinden


22.


23. Net buiten het centrum zijn ook dit veel voorkomende woningen


24. Het Republican Stadium, waar de wedstrijd gespeeld zou worden


25. Republic Square by night


26. De volgende dag, op een verzamelplaats van de veelvoorkomende marshrutka’s, particuliere personenbusjes, die door de hele stad rijden


27. Het kleinste kerkje van Armenië


28. The Opera


29. De Cascade, een trap tegen de berg omhoog


30. Uitzicht vanaf de Cascade


31.


32. Leasewagen van een Coca Cola medewerker? :cheers:


33. Na 2 dagen rondstruinen weer terug op het vliegveld


Bonus: De NAC supporters en spelers in het stadion


 
See less See more
35
#6 ·
Nee, Armenië is zeker niet islamitisch. Azerbaidzjan wel, en behalve Georgië alle buurlanden (Iran, Turkije). Toch schijnt Armenië de beste relaties met Iran te hebben. De grens met Turkije is nog steeds dicht en met Azerbaidzjan ook, daardoor is Armenië vrij geisoleerd.
 
#10 ·
Good pictures of Armenia. Glad to see them still strong even though the Turks have closed all borders.Only Iran and Rus help them.
 
#11 ·
Dat was ook precies de reden dat ik deze serie online heb gegooid. Het is een land waar je niet snel zal komen.

Vantevoren had ik gezegd dat ik er nooit meer terug naartoe zou gaan. Maar mijn mening is nu 180 graden gedraaid. Ik wil er over een jaar of 5 tot 10 nog wel een keer terug naartoe. En een grote kans dat ik nog maar weinig kan herinneren, aangezien ze met een inhaalslag bezig zijn (op het gebied van stadvernieuwing).

Zoals hierboven wordt aangegeven, is het geen islamitisch land. Er is een moskee in Yerevan. Verder ook geen moslims gezien daar, en dat terwijl het in die hoek erg islamitisch is. Heel apart.
 
#16 ·
Vantevoren gingen de meest wilde verhalen rond over de veiligheid in Armenie. Maar het was een wereld van verschil toen ik er rond liep. De mensen zijn er erg vriendelijk!
Op een avond ben ik zelfs alleen door de stad gelopen (de avondfoto's). In het begin kijk je nog vreemd als je een groepje gasten ziet staan, maar ze maken gewoon een praatje met je. De meest gehoorde vraag was waarom ik in hemelsnaam naar Armenie ging. Opzich niet zo vreemd, want de meeste toeristen die er komen, zijn geemigreerde Armenen.

Leuk! Maar waarom de straatnamen in het Engels? Ik neem aan dat het daar niet echt Northern Avenue heet. Irriteer ik me altijd aan bij reisverhalen van mensen. "Was gezellig op het Old Town Square in Praag joh!" :nuts:
Oke, speciaal voor jou: Հյուսիսային Պողոտա. Ik neem aan dat ik, als ik dit geplaatst had, de opmerking had gekregen waarom ik het niet in een leesbare variant had weggezet.

Ik heb niet meteen zin om ook een bezoekje te brengen trouwens...
Snap ik, in het begin had ik ook zoiets: ik was er nog nooit geweest, en ik zou er ook nooit meer komen. Daar ben ik helemaal op terug gekomen. Het is een erg mooie stad en er wonen vriendelijke mensen. Je snapt het denk ik pas als je er eenmaal bent geweest.
De komende jaren hoef ik er niet perse naartoe, maar het ligt wel in de planning om ooit nog eens terug te keren!
 
#15 ·
Fascinerende serie; toch bijzonder om te zien hoe het er aan de randen van Europa uitziet. Ik heb niet meteen zin om ook een bezoekje te brengen trouwens...
 
#19 ·
9. Northern Avenue. Men ziet in het buitenland een mooie boulevard. Dat wil men ook, en wordt een gedeelte van het centrum gesloopt (voornamelijk oude Sovjet flats) om zoiets terug te bouwen. Het gevolg: op de begane grond zitten winkels als Armani, Gucci, D&G, enz., maar de appartementen erboven staan allemaal leeg, omdat deze voor de Armeen niet te betalen zijn

Vaag, zover ik weet zijn er veel rijke armeniers uit Moskou die dure appartementen in hun thuisland opkopen en daar in de zomer verblijven.
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top