daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Reply

Thread Tools Display Modes
Old February 20th, 2012, 09:29 PM   #921
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 576

20-02:

1.
image hosted on flickr

2.
image hosted on flickr

3.
image hosted on flickr

Nieuwste fotoseries: Amsterdam | Odessa | Dresden | Salzburg | Rotterdam

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
Topaas no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 20th, 2012, 11:12 PM   #922
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Mooie platen Topaas! Was ook mooi scherp licht vandaag. Verder weet ik niet of het hier al eerder ter sprake is geweest, maar waarom zit er zo een kansloze lus in de Brede Hilledijk voor hij op de Laan op Zuid aankomt? Waarom kruist hij niet gewoon haaks op de Laan op Zuid in de richting die de straat ook heeft zoals dat in elke andere stad op aarde ook gewoon gebeurt? Met deze onzinbochten is de hele monumentaliteit van de mooie lijnen om zeep geholpen. Laan op Zuid, Vuurplaat en Brede Hilledijk zijn 3 mooie lange lijnen die samenkomen. Ik snap echt niet waarom daar zo ongelofelijk gekunsteld wordt door verkeerskundigen. Ik zeg alsnog rechttrekken die straat!

Quote:
Originally Posted by Sky HI View Post
echter het belangrijkste is dat we respect voor elkaars mening hebben en ook accepteren dat je een ander niet altijd kan overtuigen van je eigen gelijk.
Volgens mij is er over het algemeen behoorlijk veel respect voor elkaars mening. Maar een mening zonder argumenten krijgt minder respect dan 1 met argumenten. Respect moet je ook verdienen, dat krijg je niet zomaar.

En als we allemaal maar accepteren dat anderen een andere mening hebben dan kunnen we dit forum wel sluiten. Als ik overtuigd ben van mijn gelijk en ik kan iemand daar niet van overtuigen dan ga ik eerst kijken of ik betere argumenten kan vinden om iemand toch te overtuigen. Dat is de essentie van een goede inhoudelijke discussie. Kan je 2 kanten op veel van leren.
Old February 21st, 2012, 09:03 AM   #923
Elvis
Gewoon Blijdorup weet je

Elvis's Avatar

Likes (Received): 3

Zuiderspoor is echt heel fraai geworden. Het kan dus toch...
Old February 21st, 2012, 10:41 AM   #924
Sky HI
Registered User

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post

Mooie platen Topaas! Was ook mooi scherp licht vandaag. Verder weet ik niet of het hier al eerder ter sprake is geweest, maar waarom zit er zo een kansloze lus in de Brede Hilledijk voor hij op de Laan op Zuid aankomt? Waarom kruist hij niet gewoon haaks op de Laan op Zuid in de richting die de straat ook heeft zoals dat in elke andere stad op aarde ook gewoon gebeurt? Met deze onzinbochten is de hele monumentaliteit van de mooie lijnen om zeep geholpen. Laan op Zuid, Vuurplaat en Brede Hilledijk zijn 3 mooie lange lijnen die samenkomen. Ik snap echt niet waarom daar zo ongelofelijk gekunsteld wordt door verkeerskundigen. Ik zeg alsnog rechttrekken die straat!

Volgens mij is er over het algemeen behoorlijk veel respect voor elkaars mening. Maar een mening zonder argumenten krijgt minder respect dan 1 met argumenten. Respect moet je ook verdienen, dat krijg je niet zomaar.

En als we allemaal maar accepteren dat anderen een andere mening hebben dan kunnen we dit forum wel sluiten. Als ik overtuigd ben van mijn gelijk en ik kan iemand daar niet van overtuigen dan ga ik eerst kijken of ik betere argumenten kan vinden om iemand toch te overtuigen. Dat is de essentie van een goede inhoudelijke discussie. Kan je 2 kanten op veel van leren.
Als het betweterigheid is, of persoonlijke aanvallen zal het ook weinig respect verdienen. Er kwam toch aardig wat wrevel los.
Sky HI no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2012, 11:03 AM   #925
mokummer
met heimwee...

mokummer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post

hear hear!!!! Eindelijk medestanders. Dit niet nu rechttrekken krijg je later echt enórme spijt van. En hoeveel kost dat nou echt werkelijk....?
mokummer no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2012, 12:32 PM   #926
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Ik snap die lus ook niet zo, als je de Brede Hilledijk gewoon recht had doorgetrokken was ie precies op de kruising met de Vuurplaat uitgekomen. Nu zit je weer met gekke leegte opgescheept.
Old February 21st, 2012, 02:13 PM   #927
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Je moet hoe dan ook een knik maken naar de Vuurplaat. Vuurplaat en Brede Hilledijk liggen niet in elkaars verlengde, je stelling dat als de Brede Hilledijk rechtdoor getrokken zou zijn je op de kruising utikwam klopt niet. Dat blijkt ook wel, want anders zou je met de huidige bocht juist onder de kruising uitkomen en je komt er nu precies op uit.

Er ligen bovendien ook nog twee dijklichamen in (aan) de weg.

Verder is er gekozen voor een bocht om op die manier het verkeer wat deze doorgaande route gebruikt wat af te remmen, zodat het geen racebaan wordt.

Er ontstaat ook niet heel veel leegte door. Het oogt nu nog leeg door het ontbreken van bebouwing aan twee zijden van deze weg, maar als het "Huis op Zuid" en de nieuwe Leeuwenkuil (op hoogte van de huidige dijk) klaar zijn oogt het vast heel anders.

Bewoners van deze buurt zijn trouwens zeer tevreden met de huidige situatie.

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
Old February 21st, 2012, 02:15 PM   #928
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 109

Dat laatste punt is uiteraard een heel belangrijk punt.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2012, 02:22 PM   #929
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Ik zou als buurtbewoner ook dolblij zijn met deze verbinding, neemt niet weg dat ie met die bocht onnodig ruim is opgezet.
Old February 21st, 2012, 02:39 PM   #930
bubbah
Dispenser of Wisdom

bubbah's Avatar

Likes (Received): 52

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Dat laatste punt is uiteraard een heel belangrijk punt.
En het één na laatste, geen racebaan, nmm ook.
bubbah no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2012, 03:13 PM   #931
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

^dat is lulkoek, anders hadden ze in de LoZ ook wel bochten gemaakt
Old February 21st, 2012, 05:02 PM   #932
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Quote:
Originally Posted by Topaas View Post
Je moet hoe dan ook een knik maken naar de Vuurplaat. Vuurplaat en Brede Hilledijk liggen niet in elkaars verlengde, je stelling dat als de Brede Hilledijk rechtdoor getrokken zou zijn je op de kruising utikwam klopt niet. Dat blijkt ook wel, want anders zou je met de huidige bocht juist onder de kruising uitkomen en je komt er nu precies op uit.

Er ligen bovendien ook nog twee dijklichamen in (aan) de weg.

Verder is er gekozen voor een bocht om op die manier het verkeer wat deze doorgaande route gebruikt wat af te remmen, zodat het geen racebaan wordt.

Er ontstaat ook niet heel veel leegte door. Het oogt nu nog leeg door het ontbreken van bebouwing aan twee zijden van deze weg, maar als het "Huis op Zuid" en de nieuwe Leeuwenkuil (op hoogte van de huidige dijk) klaar zijn oogt het vast heel anders.

Bewoners van deze buurt zijn trouwens zeer tevreden met de huidige situatie.
1. Klopt wel. Ze liggen niet op 90 graden in elkaars verlengde, maar de Brede Hilledijk komt wel precies op de vuurplaat uit. Je hebt die slinger niet nodig om een kruising te maken, wel om de kruising 90 graden te maken maar ik zie niet in waarom dat zou moeten. Op de rest van deze planeet hebben ze ook gewoon kruisingen in allerlei hoeken liggen. Voorkomt een hoop asfalt.

2. Die dijklichamen doen niet ter zake, als je de huidige rijbanen gewoon rechtdoor trekt is het prima. Lineaal erlangs en klaar is kees.

3. Dat is dan aardig mislukt. Als je geen racebaan wilt moet je wel wat meer bochten erin leggen en niet 1 bij een grote kruising waar de auto's toch al/nog langzaam rijden. Ik liep er toevallig gisteren om half 10 nog, en er kwam op de hilledijk een dikke bak met zeker 80 of misschien wel 100 voorbij stuiven. Pas vlak voor die bocht, ongeveer ter hoogte van huize Topaas, drukte hij op de rem. Die bocht voorkomt dus geen racegedrag.

4. Het levert een stuk onbestemde ruimte (leegte) op in de oksel van de slinger. Een nutteloos stukje openbare ruimte. Nu vind ik dat nog niet eens het ergste, ik stoor me vooral aan het feit dat je die monumentale lijn niet benadrukt in de vormgeving van de weg. Gemiste kans.

EDIT

En het belangrijkste: zo een slingerkruising is gewoon LELIJK!

Last edited by Skyscrapercitizen; February 21st, 2012 at 05:08 PM.
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2012, 06:10 PM   #933
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Jouw mening is dus niet alleen de enige correcte dankzij jouw kennis van zaken, je weet dus ook nog beter dan de bewoners van deze straat hoe deze straat dagelijks functioneert, en dat op basis van je hoogst persoonlijke waarneming dd 20-02-2012 9:30 uur.

Old February 21st, 2012, 06:58 PM   #934
Higherandhigher05
Registered User

Higherandhigher05's Avatar

Likes (Received): 2

Het lijkt mij ook wel enigszins wonderlijk, Topaas, maar als de mensen die er dagelijks mee dealen er tevreden over zijn, wie zou ik zijn om er over te mekkeren?
En idd, knik lijkt mij onvermijdelijk...
Higherandhigher05 no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2012, 07:45 PM   #935
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Je kan ook ingaan op de argumenten Topaas. Het feit dat jij er woont wil niet zeggen dat jij beter weet hoe het moet. (ik zeg trouwens niet dat ik het beter weet, ik geef enkel mijn mening). Maar blijkbaar is er geen discussie mogelijk...

Jij mag blij zijn met die slinger in de weg, ik vind het een gemiste kans en gewoon erg lelijk. Ben wel benieuwd waarom jij en je buren er wel blij mee bent. Die racebaan is dus geen argument als een auto 50 meter verderop de 100 haalt.
Old February 21st, 2012, 09:49 PM   #936
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 23

Ik denk dat het voornamelijk voor het geld gedaan wordt. Ze moeten dan speciaal de weg openbreken en vernieuwen, dat kost allemaal veel geld. Ik zie trouwens ook graag de laan op zuid strak getrokken worden zonder rare knikken, maar ik snap ook wel waarom ze het niet doen
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2012, 10:06 PM   #937
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Wat moet je openbreken en vernieuwen als je een weg geheel nieuw aanlegt? Die kronkel ligt er net een jaar.
Old February 21st, 2012, 10:09 PM   #938
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 23

Die kronkel lag er toch altijd al (ik meen voor de tramremise)?

Last edited by Art Deco Style; February 21st, 2012 at 10:14 PM.
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2012, 10:18 PM   #939
hoogbouwe
Registered User

hoogbouwe's Avatar

Likes (Received): 35

Het gaat over deze kruising
Old February 22nd, 2012, 12:07 AM   #940
1943
Registered User

En die kruising laat zien dat wanneer de Brede Hilledijk recht was doorgetrokken een wegpiraat bijkans in het Mallegat was terechtgekomen. Een tikkie overdreven maar ik denk dat de anti autolobby dat een verdiende straf gevonden zou hebben.
1943 no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
kop van zuid, parkstad, rotterdam, zuiderspoor

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules