|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#401 |
|
The only way is up
Likes (Received): 638
|
Ja, dat zal wel. Ik dacht dat de LNG terminal helemaal aan de binnenkant ligt (3 grijze tanks met bol dak),maar op het weggegraven deel zijn nieuwe steigers en installaties te zien.
|
|
|
|
|
|
#403 | |
|
The only way is up
|
nieuwe update, de eerste kademuren komen in het water te staan.
![]() Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#404 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Even in de mierenneukmodus: een diepte van 20 meter of een hoogte van -20 meter. Maar kades? Wat gaat de tijd toch snel. Even volg je het niet en er ligt gewoon weer een nieuw stuk haven bij!
|
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Quote:
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
|
#406 | |||
|
Registered User
Likes (Received): 268
|
Sorry voor de late (en ook nog offtopic) reactie.
Quote:
Er bestaat bovendien al een kernfusiereactor. Dat is de zon. Betrouwbaar en veilig. Onderzoek op dit gebied (het aftappen van energie van de grote fusiereactoor in de vorm van wind en licht) heeft in de afgelopen jaren gigantische sprongen gemaakt. Niet 0,000001% effectiever maar honderden procenten effectiever zijn zonne en wind energie geworden. http://upload.wikimedia.org/wikipedi...110707%29d.png Het gaat al lang niet meer om kleine hoeveelheden energie, en ook op het gebied van tijdelijke energieopslag gebeurt er ontzettend veel. Dit project is een voorbeeld van de schaalgrootte waar op dit moment (buiten Nederland) aan gedacht wordt: http://www.desertec.org Duitsland haalt 18% van zijn energie uit duurzame bronnen. Daarmee kan je bijna 100% van de Nederlandse energiebehoefte dekken. Dat zijn geen kleine hoeveelheden. Ik waardeer je optimisme over de ontwikkeling van nieuwe technologieën. Ik ben wat dat betreft ook een optimist. Ik snap niet zo waarom je dat optimisme wel hebt bij kernsplitsing en zelfs kernfusie, en niet bij duurzame energieën. Wat daar gebeurd (zeker de afgelopen jaren) is technologisch erg interessant en erg in beweging. Quote:
http://de.wikipedia.org/wiki/Schachtanlage_Asse Radioactief afval is in Duitsland opgeslagen in vaten die na drie jaar wegroesten in een zoutmijn die lekt. Na jaren van doofpot wordt het nu opgeruimd. Dat gaat miljarden kosten. "Seit 2009 setzt sich ein Untersuchungsausschuss des niedersächsischen Landtags mit den Geschehnissen um das Atommülllager Asse auseinander. Durch Ermittlungen des Ausschusses wurde bekannt, dass die Behälter zur Einlagerung des radioaktiven Materials nur auf eine Haltbarkeit von drei Jahren ausgelegt waren. Es wurde somit in Kauf genommen, dass sie innerhalb kurzer Zeit verrotten würden." Hoe er in Rusland met radioactief afval wordt omgegaan kunnen we alleen maar raden. Je zult daar misschien optimistischer over zijn dan ik. Quote:
Na Tchernobyl werd er gezegd dat een dergelijke ramp niet in een westers land zou kunnen gebeuren omdat ´we´ de nieuwste techniek hadden en goed management waardoor menselijk falen uitgesloten zou zijn. Na Fukushima is de ramp zogenaamd onmogelijk omdat er in Nederland geen aardbevingen zijn. In Nederland is er mogelijk: - Menselijk falen - Overstromingen - Terroristische aanslagen Maar wat er vooral mogelijk is, is een ongeluk uit onverwachte hoek. Daarvandaan komen ongelukken namelijk altijd. In de halve eeuw dat er nu kerncentrales zijn, zijn er al veel ongelukken geweest, waarvan twee waarbij grote gebieden voor onbepaalde tijd onbewoonbaar zijn geworden. Ik zie geen aanleiding waarom deze ongelukken nu opeens zouden ophouden. Statistisch op zijn minst erg onwaarschijnlijk. |
|||
|
|
|
|
|
#407 | |
|
The only way is up
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#408 |
|
Registered User
|
Ik heb gisteren een rondleiding gehad op de Tweede Maasvlakte, was heel erg interessant. Heb flink wat foto's, maar heb pas morgen tijd om ze online te zetten.
|
|
|
|
|
|
#409 | |
|
Kees
Likes (Received): 1
|
Quote:
|
|
|
|
#410 | |
|
Registered User
Likes (Received): 268
|
Quote:
![]() Met niets bedoel ik dat er nog geen enkele megawatt in het elektriciteitsnet is gestopt. Dat in tegenstelling tot wind- en zonneenergie. Hoe de stand van de kernfusietechniek is, is voor een leek als ik bij een dergelijke gecompliceerde techniek niet in te schatten. Dit soort berichten uit het wiki artikel dat je aanhaalde maken me wel een beetje wantrouwig: Een aantal fusie-onderzoekers, waaronder Eric Lerner en Robert Bussard, hebben kritiek geuit op ITER vanwege het opslokken van onderzoeksgelden die, volgens hen, beter hadden kunnen worden aangewend. De kritiek spitst zich vooral toe op de grote technische problemen alsmede de exorbitant hoge kosten van deze vorm van energieopwekking. Kritiek is er ook op de vermeende onwil bij sommige ITER-onderzoekers om deze problemen onder ogen te zien omdat hun baan en carrière afhangen van het geld dat beschikbaar komt voor Tokamak-onderzoek. |
|
|
|
|
|
|
#411 |
|
Kees
Likes (Received): 1
|
Sceptici vind je overal, en dat is het mooie van de wetenschap. De ene probeert de andere van te overtuigen.We hebben zoveel technologieën te danken bijvoorbeeld aan de ruimtevaart, waar ook kritiek wordt geuit op de NASA omdat ze zoveel geld krijgen van de overheid. De professoren die bij FOM in Nieuwegein werken aan alternatieve materialen voor de reactorwanden en die zijn gedreven en gepassioneerd in het vak.
|
|
|
#412 | |
|
The only way is up
|
nieuwe update van het havenbedrijf:
![]() Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#413 | |
|
Go Rotterdam!
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#414 |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
Mooi om te horen dat het dus toch kan om een miljardenproject op schema en binnen budget te realiseren.
|
|
|
|
|
|
#415 |
|
Registered User
Likes (Received): 103
|
Ik hoop dat de mensen die werken bij de Euromaxterminal een goede vergoeding krijgen voor het woon-werkverkeer. Dat wordt echt een flink eind omrijden.
|
|
|
#416 |
|
The only way is up
|
En de olieterminal en GATE.
Het zijn idd wel zo'n 5 km extra, misschien nog meer.
|
|
|
|
|
|
#417 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
De Maasvlakte vanochtend:
|
|
|
|
|
|
#418 |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Mooie update! ![]() Vanuit wat voor type vliegtuig heb je die foto gemaakt?
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan Last edited by EPA001; August 1st, 2011 at 05:56 PM. |
|
|
|
|
|
#419 |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 574
|
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
|
|
|
|
|
|
#420 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 19
|
Is dat ding door een aswolk gevlogen ofzo?
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|