SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam | OurDomain Rotterdam Blaak | 73m | opgeleverd

937K views 4K replies 316 participants last post by  Art Deco Style 
#1 ·
Een overzicht van afbeeldingen en nieuws van Bright is te vinden op http://urbie.city/rotterdam/bright

-----

Voor de plek aan de westzijde van de Verlengde Willemsbrug, waar voorheen de SOHO toren getekend stond, heeft architect Rob Ligtvoet van Kraaijvanger Urbis een spetterend ontwerp gemaakt voor woningbouw. Ook dit gebouw is zeventig meter hoog en oogt qua massa niet eens zo heel verschillend van het voorgaande ontwerp, wat natuurlijk komt omdat het op die plek bijna onmogelijk is om wat anders te doen. In het project staan grote woningen gepland.
 
#8 ·
Is dit de nieuwe?!

Domuslokatie Rotterdam
Na een competitie met bureau Aucket heeft de opdrachtgever (Amplan) ons
ontwerp <domuslokatie.jpg> (zie bijlage) uitverkoren. Het betreft een woontoren
van 70m, waarbij de ferrari voor de deur geparkeerd kan worden. De Domuslokatie
ligt tussen de oprit naar de Willemsbrug/maasboulevard en het Hogeschoolgebouw
van KCAP(+KAU)

 
#12 ·
Hehe leuk dat je je auto voor de deur kan parkeren,wordt ie ook minder gemakkelijk gestolen;) Jammer dat dat zwembad er hier in dit ontwerp niet bijzit,maar ach ja.Je kan niet alles hebben,dit ontwerp is al leuk genoeg!
 
#14 ·
Op zich een erg leuk idee, als het er van afstand maar niet gaat uitzien als één grote parkeergarage. Als ik het goed zie wordt de gehele plint (+eerste verdieping) ook gebruikt voor parkeren. Dit gebouw vormt echter net als de inmiddels in aanbouw zijnde Coopvaert een belangrijke toegang tot het achterliggende Wijnhavenkwartier. Juist deze gebouwen zullen er dan ook voor moeten zorgen dat het gebied uitnodigt tot een bezoek. Parkeren tot op maaiveldniveau lijkt mij in dat geval zeker niet wenselijk, zoniet uitgesloten.
 
#20 ·
wat te denken als de mannen des huizes allemaal om 17:30 thuiskomen en hun auto willen parkeren??
zo.n lift kan toch nooit werken??
en waarom zowiezo je auto op je eigen verdieping??
dat heeft toch totaal geen nut of zie ik dat verkeerd??
het lijkt nu net een verticale Vinexwijk

dan liever het oude ontwerp, dat oogt veel stijlvoller
 
#22 ·
@ Cborg:
'dat heeft toch totaal geen nut of zie ik dat verkeerd??'
Het voorkomt op z'n minst een verkeerprobleem op straatniveau, en kosten parkeerplaatsen worden doorberekend aan bewoners. Maar wat het verschil is met een ondergrondse parkeergarage weet ik niet precies. Dit lijkt me goedkoper, ik weet niet of ze daar de grond in kunnen, en het is een ludieke oplossing.
 
#23 ·
aedificium erectum said:
SOwHOw!Geweldig, laat maar komen! Echt leuk ontwerp, alleen die auto's...
Die auto's maken het ontwerp juist gaaf!

Ze roepen alleen een paar vragen bij mij op: Krijgt iedere bewoner een rode, blauwe grijze of zwarte auto cadeau bij aankoop van een cadeau? Of moet je bij aankoop van een woning aangeven wat voor kleur auto je hebt en kom je met een gele of groene wagen niet in aanmerking? En wat dan als je helemaal geen auto hebt?

Maar goed, wat mij betreft mogen ze hem bouwen. :eek:kay:
 
#24 ·
Scarlet Bee said:
@ Cborg:
'dat heeft toch totaal geen nut of zie ik dat verkeerd??'
Het voorkomt op z'n minst een verkeerprobleem op straatniveau, en kosten parkeerplaatsen worden doorberekend aan bewoners. Maar wat het verschil is met een ondergrondse parkeergarage weet ik niet precies. Dit lijkt me goedkoper, ik weet niet of ze daar de grond in kunnen, en het is een ludieke oplossing.
wat voor verschil maakt dit systeem dan boven een normale parkeergarage als het om verkeersproblemen gaat??
Als Dhr. Mol op de 20ste verd. moet zijn met zijn auto, en jij komt net aangereden, dan kan je lachen.
vooral als het `7:30 en je andere 50+ flatgenoten ook thuiskomen en ook allemaal omhoog willen.
Waar moet je dan wachten??

wil dit een beetje werken dan heb je wel 20 liften nodig en dat maakt die toren er niet rendabeler, en zeker niet mooier op

het woont ook zo lekker rustig op de 10de verdieping met al die heen en weer schuivende liften
Praktisch is het zeker niet, omslachtig wel

Het zal wel aan mij liggen, ik kan echt op geen enkel vlak een voordeel of reden verzinnen om zoiets daadwerkelijk toe te passen.

maar ach we moeten niet klagen; zonder lelijkheid bestaat er geen schoonheid :) :cheers: :cheers: :drunk:
 
Top