|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
BRU | Ontsluiting Brussels Airport, START & Diabolo
Kan iemand me vertellen waar precies de HST lijn vanuit het toekomstig tracé vanuit de middenberm van de autoweg tussen Vilvoorde en Mechelen verbonden gaat worden met Brussel Luchthaven ?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Normaal gezien zou de lijn richting luchthaven afslaan ter hoogte van afrit 12 van de E19 (Luchthavenlaan).
Meer info en kaarten van het tracé vind je hier: http://www.vlaamsbrabant.be/mobielzi....jsp?page=2002 |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Registered User
|
Quote:
Na wat Googelen blijkt dat ik niet de 1ste was met dit idee (dom dom dom). Maar wat blijkt: De NMBS toont geen interesse... Quote Volgens woordvoerder Paul Van Aelst, is de NMBS niet zinnens om een station op Cargo te bouwen: de werknemers kunnen door de bedrijven met busjes naar de Cargo-zone gebracht worden en de plaats van het station is geen eigendom van de spoorwegen maar van BIAC. Unquote (zie ook op http://regio.acw.be/brussel/in_je_ge...ieuwscherm.pdf) Als er een station "Brucargo" of "Airport-Cargo" zou gebouwd worden zou ik zéér serieus overwegen om de auto op stal te laten en de trein te nemen. Momenteel is dat geen optie want nu is de reistijd (3 treinen en verplicht via Brussel-Noord) minstens 1,5 uur! Zelfs met het bouwen van de tunnel E19-Luchthaven zonder station Brucargo is de auto nog sneller want dan ben ik en met mij vele anderen afhankelijk van deze "pendelbussen" die de NMBS voorstelt! Zie het al gebeuren: ben je laat en mis je weer een bus(je), of zit het al tsjokvol dat je op de volgende moet wachten. Te voet is niet haalbaar want helemaal de luchthaven rond. En trouwens niet toegelaten op de "ringweg" rond de luchthaven (enkel toegankelijk met badge én voertuig). Ik zou het dan ook zéééééééééééééééér dom vinden van de NMBS om deze kans te laten schieten, maar ik veronderstel dat de gierigheid weeral de wijsheid zal bedriegen... Op de luchthavens van o.a. Zürich (Kloten) en Amsterdam (Schiphol), waar de treinen ook onderdoor rijden in een tunnel, zijn die luchthavens echte (openbaar-)vervoer-knooppunten. In Zürich ook met een heus busstation en knooppunt van de S-Bahn in de ganse regio! Wat lopen wij weeral achter zeg! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Registered User
|
BRU : ontsluiting Brussels Airport, START & Diabolo
Tijdens "Onder Antwerpen", het opendeur weekend van het (half) vernieuwde Antwerpen-Centraal, werden er brochures over de Antwerpse noord-zuid verbinding uitgedeeld. Achteraan zijn er 2 bladzijden over "andere projecten van Infrabel".
Tot mijn grote verbazing las ik dat de Diabolo en spoorlijn langs de E19 gepland zijn tegen 2010. Nochtans zou dit zeker vertraagd zijn tot 2013. (zie ook deze thread: http://www.skyscrapercity.com/showth...o#post12260840) Is het nu toch 2010 of waren die brochures gewoon te vroeg gedrukt??? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Forever Travelling
|
het zou me héél sterk verbazen mocht dit project tegen die datum zijn uitgevoerd.
De lokatie is prima maar ik denk dat de groene gasten bezwaar zullen hebben tegen dit bos dat moet gekapt worden. In die brochure staat er nog een ander project die erg mijn aandacht heeft getrokken: een nieuwe verbinding vanuit het verlengde van de nieuwe Liekenshoektunnel naar Gent... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
|
Diabolo luchthaven Zaventem
De diabolo verbindingen zouden inderdaad tegen 2012/2013 in dienst genomen
worden tenzij een toekomstige regering anders beslist. Wat de verbinding betreft tussen de Liefkenshoeke spoortunnel en Gent, het gaat hier om de zogenaamde Gentboog. Een nieuwe spoorlijn wordt momenteel aangelegd op de Linkeroever .Tot nu toe was het enkel mogelijk om vanaf Linkeroever in de richting Berchem te rijden. Door de Gentboog zal nu ook in de richting Gent (Lijn 59) kunnen worden gereden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Forever Travelling
|
Ik heb het niet over de "Gentboog" op L59 wel over een nieuwe lijn aftakkend ZW van de Waaslandhaven richting Gent zoals daar toch gedrukt staat in die broschure doch een jaartal staat er niet bij.De "Gentboog" is zo goed als klaar , de bedding ligt er reeds enkel de infra voor de bovenleiding & signalisatie ontbreekt nog |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
Van een nieuwe lijn naar Gent heb ik nog niets gehoord, maar alles is mogelijk
als er voldoende geld is natuurlijk. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 341
|
Rooien van het "Witte Kinderbos" van start
vrtnieuws.net Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Registered User
|
Iemand enig idee van het juiste tracé van die nieuwe lijn, overigens?
|
|
|
#11 | |
|
BANNED
Likes (Received): 1
|
Uit brusselnieuws van vandaag:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Registered User
|
Quote:
Een tunnel onder de luchthaven te bouwen ? Ik denk dat er hier nog een paar nulletjes ontbreken... grtz, ATC |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
BANNED
|
Die 280.000 euro is waarschijnlijk voor de mobiele toiletten voor de arbeiders!
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Registered User
|
In de Standaard stond dit uitgebreidere artikel....
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
BANNED
|
Haha! 280 miljoen is niet echt hetzelfde als 280.000!
Je vindt dat nogal vaak in de pers dat men een nulletje of drie vergeet!
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
3 nullen, das niets. Wie ligt daar nu van wakker
![]() Dit stukje vind ik wel bizar, of toch ongewoon Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Registered User
|
Quote:
En hoe gebeurt dit praktisch? Zullen speciale formules (Keycard, gopass,...) dan nog geldig zijn op die lijn... Iemand een idee? |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 341
|
brusselnieuws 07 september 2007
Uitstel voor Diabolo-spoorweg Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Registered User
|
Er is ter hoogte van Mechelen-Zuid aan de E19 reeds een week gestart met het aanleggen van de spoorwegberm
Ook volgens de site van Infrabel zal deze lijn pas in 2013 geopend worden...Waar ik me momenteel de meeste vragen bij stel is waar men 2 sporen extra gaat aanleggen tussen de E19 en het station van Mechelen naast de lijnen 25 en 27... Er is wel een beetje ruimte vrij heb ik gezien en ik hoorde dat de chalet die net naast het station staat over twee jaar wordt afgebroken. Over het laatst las ik in de krant dat het station van Mechelen gaat vernieuwd worden. Veel nieuws heb ik hierover nog niet gevonden, maar waarschijnlijk is het daarvoor nog te vroeg ![]() - Greetz Glodenox |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
BANNED
|
Ik vind die draad over het diabolo project niet terug. Daarom plaats ik dit maar hier:
Quote:
|
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|