|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 | |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
vrijdag 28 september 2007
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Registered User
|
![]() Het is toch een fameus project met enorme tijdswinsten vanuit het noorden naar de luchthaven. Met de bocht van Nossegem en de nieuwe Josaphat tunnel is het spoornetwerk rond Brussel en de luchthaven er toch fameus op vooruitgegaan!Als ik het goed begrijp is het geheel niet alleen een enorme verbetering vanuit Mechelen maar ook vanuit Brussel. De nieuwe lijn vormt dan een nieuwe snelle spoorlijn tussen Brussel en Mechelen met aftakking naar Brussel-Nationaal. Dus er kunnen ook snelle rechtstreekse treinen vanuit Brussel naar Brussel-Nationaal langs het nieuwe traject en het oude traject dat al op 4 sporen loopt is dus volledig vrij voor het GEN? Hoe zit dat met de oude spoorlijn Brussel-Mechelen? Is die ook op 4 sporen gebracht? En de HST Brussel-Amsterdam die zal dan ook het nieuwe traject volgen? Aan 200km/u? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
Die Luc Lallemand is een kerel die ik nogal goed in de gaten zal houden daar hij zeer recentelijk werd opgenomen in de raad van bestuur van RFF.
De spoorlijn Mechelen > Brussel bestaat reeds uit 4 sporen (L25 & L 27) In het vormingsstation van Schaerbeek ligt de talud voor de HST verbinding naar Antwerpen reeds maanden klaar... |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Registered User
|
Dus de capaciteit tussen Brussel en Mechelen wordt enorm vergroot! 2 sporen langs de E19 voor internationaal verkeer en IC's naar de luchthaven. En 4 sporen Brussel-Vilvoorde-Mechelen voor het GEN, L-treinen en IR-treinen. Of heb ik het mis?
En die 'talud', is dat een soort viadukt dan die HST's rechtstreeks op het juiste spoor brengt zonder die vervelende wissels? En gaat die talud dan verbonden worden met de nieuwe spoorlijn langs de E-19? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Forever Travelling
|
Er is een duidelijke capacitietsvergroting mogelijk.
Hoe deze exact zal ingevuld worden weet ik helaas niet. Die talud ligt naast het bestaande HS traject Brussel > Leuven ,en deze zal verbonden worden met de middenberm van de E19, dit is voorzien! |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
![]() Over dat talud: op de site van Tucrail staat er een heleboel info onder "P 008: Doortocht en vertakking van de HSL in het noordelijke gedeelte van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest." Het is nogal veel info ineens om te lezen dus weet niet precies of dat hier direct mee te maken heeft... maar toch wel een hoop plannekes. Ondertussen is men al ferm bezig aan de spoorberm op de E19. Tegelijk met de uitbouw van de afrit 12 tot een driekwart klaverblad is alles de laatste weken in een stroomversnelling gekomen. Als ik kan zal ik eens foto's nemen. Maar dan moet het wel beter weer zijn dan vandaag... Last edited by tram2; January 20th, 2009 at 10:16 PM. Reason: oorspronkelijke link bestond niet meer |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Registered User
|
DIABOLO – project: Noordelijke ontsluiting van de luchthaven van Zaventem
Meer info over het Diabolo project, meer bepaald over de noordelijke ontsluiting van de luchthaven vind je hier: DIABOLO – project: Noordelijke ontsluiting van de luchthaven van Zaventem
Inplantingsplan Noordelijke ontsluiting luchthaven Zaventem(JPG, 4126 KB) Dit gaat vooral over de wegontsluiting - uitbouw van de afrit tot 3/4 klaverblad en fly-over Luchthavenlaan - maar de werken zijn dus samen met de spoortunnel onder de luchthaven en aansluiting ervan op de nieuwe spoorlijn Schaarbeek-Mechelen. Last edited by tram2; January 30th, 2008 at 11:02 PM. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Forever Travelling
|
Brussel blokkeert spoor naar luchthaven
Quote:
Last edited by Meurisse; March 12th, 2013 at 08:52 PM. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 335
|
brusselnieuws:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Bike It!
|
brusselnieuws - vrijdag 21 maart 2008
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Registered User
|
vrijdag 21 maart 2008
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Registered User
|
Ondertussen zijn de diabolo-werken al goed opgeschoten op en rond de luchthaven. Op verschillende plaatsen zijn al bouwputten voor de tunnels.
Binnenkort is daarvoor ook een asverschuiving van de toegang tot Brucargo nodig (aan kruispunt Haachtsesteenweg-Luchthavenlaan-Bataviastraat). DIABOLO fase 1 : asverlegging Bataviastraat (zie ook plan), start begin augustus 2008 Afbraak Wachtpost Brucargo + verlegging rondpunt Brucargo : start begin augustus Luchthavenlaan (brug over E19) : asverlegging, eind september E19 : asverlegging (naar de huidige middenberm), start oktober-november ![]() DIABOLO fase 2 : asverlegging Bataviastraat (zie ook plan), start begin 2009 Ik hoop ook (eindelijk) eens foto's te kunnen nemen en posten... Last edited by tram2; January 20th, 2009 at 10:25 PM. Reason: link in afbeelding naar groter formaat |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Registered User
|
Oeps, ik had reeds in Mei hiervan foto's genomen, maar was deze volledig vergeten te posten!
Dan zie ik nu perfect men kans ^_^ Even een overzichtsplannetje van waar ik men foto's heb getrokken (alles in de buurt van Hofstade en Zemst is voor mij geen probleem): ![]() 1. Een voorbeeld van de borden die je overal in de geburen van de werken ziet staan. Natuurlijk moest er weer ene het bord kunnen bekladden ![]() ![]() 2. Foto van op de brug naar hoe de werken er toen voor stonden tussen de autosnelweg: ![]() 3. Het grasveld waarover men de brug gaat aanleggen die vantussen de autosnelweg naast spoorlijn 27 gaat liggen (hier aan de rechterkant). Je ziet ook duidelijk de bomen naast de autosnelweg die men hiervoor heeft uitgedaan. Ondertussen heeft men dat gras al weggegraven in een mooie boog voor de berm waar het spoor op gaat rusten. Net rechts hiervan is er ook een natuurreservaatje waar veel salamanders (of kikkers? of beide?) verblijven. Gelukkig zal dit gespaard blijven. ![]() 4. Zelfde plaats, andere richting. Richting Mechelen zie je dat men zo goed als alle bomen en struiken die hier stonden (en het waren er veel) heeft uitgedaan. ![]() 5. Foto genomen vanuit de trein (vandaar de wazigheid). Zicht op die opening in de bomen naast de autosnelweg, waar men nu ook een hele betonnen constructie heeft geplaatst als schans naar de brug toe. ![]() 6. Opnieuw vanuit de trein genomen. Verderop zie je enkele containers staan die gebruikt worden voor weet ik veel wat. Waarschijnlijk coördinatie van de werken ofzo. ![]() 7. Foto vanop de brug van de Brusselsesteenweg, richting Mechelen Zuid. Aangezien hier geen spoor komt heeft men zo te zien zoveel mogelijk bomen gespaard. Enkel de weg en de opslagplaatsen heeft men voorzien. ![]() Als ik wat tijd op overschot heb, zal ik terug wat foto's gaan nemen zodat je de vooruitgang kan zien. Greetings, Glodenox |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Bike It!
|
brusselnieuws - woensdag 06 augustus 2008
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Interessant artikel, maar geweldig rond-de-pot-gedraai als je 't mij vraagt.Wat hopen die buurtbewoners nu eigenlijk te bereiken? Erg duidelijk zijn ze daar niet over... En er komen toch geen onteigeningen, als ik het goed begrijp?
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Bike It!
|
Quote:
Ik begrijp het ook niet helemaal eigenlijk. Op het bijhorende filmpje is reeds een ander treinviaduct te zien, en er wordt in de tekst ook naar verwezen. Er blijkt in de buurt al heel wat overlast door trein- weg- en vliegverkeer. Dan zullen die paar treinen per uur het verschil niet maken, dacht ik? En er wordt inderdaad niemand onteigend en geen huizen afgebroken. Prettig is het waarschijnlijk nooit, maar het lijkt me normaal dat voor 10 gezinnen geen spoorlijn omgeleid wordt, vooral niet als die huizen niet in de weg blijken te staan. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
BANNED
Likes (Received): 1
|
Ik ken de buurt daar tamelijk goed. Het is zeer bijzonder. Eigenlijk is het een dorp met weilanden en alles. Het is geen afzonderlijke gemeente. Het maakt deel uit van de stad Brussel. Ik ga daar regelmatig rondfietsen omdat ik er eigenlijk graag een huisje had gekocht. Je kan er nog tamelijk goedkoop wonen in een gezellig arbeidershuisje met grote tuin, waar je groenten kan kweken en kippen rondlopen. In de buurt zijn er uitstekende verbindingen kwa openbaar vervoer. Bus, tram, trein (Haren en Haren-Zuid), Je hebt er één van de mooiste groene zone's van Brussel, nl "het moeraske". Ook winkels en supermarkten. Haren heeft ook een gezellige dorpskom met gemeenschapscentrum "de linde" en andere fijne dorpscafé's. En toch is de burgemeester hier Freddy Thielemans, en moet je naar het muntcentrum om je paspoort te vernieuwen.
Ondanks deze idylische sfeer is Haren ook letterlijk omcirkelt door zware industrie, spoorwegen, autowegen en vliegen de vliegtuigen hier de pannen van het dak! |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Registered User
|
De exacte link naar het artikel: http://www.brusselnieuws.be/artikels...tuin-ik-blijf/
Als ik dat ontwerp bekijk lijkt het me dat die brug ongeveer hier komt te staan (wat ook logisch is aangezien het spoor van Diabolo daar uitkomt): ![]() Op zich lijkt met het niet veel erger dan het spoor dat al naast hun huis ligt. En of het nu een spoorwegbrug of brug voor de autosnelweg ging zijn, de kans was groot dat er iets ging komen. EDIT: het geel pijltje da'k daar heb gezet is vanwaar de foto van het ontwerp in het artikel genomen is. Greetings, Glodenox Last edited by Glodenox; August 7th, 2008 at 08:42 PM. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|