daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Overig > Urbanetics

Urbanetics Stedelijke discussies

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old January 23rd, 2010, 05:48 PM   #161
mojoland
Registered User

mojoland's Avatar

Likes (Received): 2

CNV steunt winkeliers Alexandrium tegen zondagsopening
22 januari 2010

Het CNV staat achter de winkeliers die zich keren tegen de permanente zondagsopening van het Rotterdamse winkelcentrum Alexandrium.

De christelijke bond vindt dat de gemeente werknemers min of meer dwingt om op zondag te werken.

Het CNV neemt nu deel aan de rechtszaak die 12 ondernemers hebben aangespannen tegen de gemeente Rotterdam. Dat dient op 9 februari.

Rotterdam heeft Alexandrium tot toeristisch gebied uitgeroepen. Daardoor is het sinds vorig jaar mogelijk dat de winkels er elke zondag open zijn. In niet-toeristische gebieden geldt een maximum van twaalf zondagen per jaar. Alexandrium is een van de grootste winkelcentra van het land.

rijnmond
mojoland no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old January 23rd, 2010, 06:11 PM   #162
xlchris
Not much

xlchris's Avatar

Likes (Received): 141

Als je niet open wilt dan ga je toch niet open, of moet dat in dat winkelcentrum?
Old January 23rd, 2010, 06:23 PM   #163
Kaasbroodje
Vers van het land!

Kaasbroodje's Avatar

Likes (Received): 15

Hier in Breda wordt druk gediscussieerd over 52 koopzondagen per jaar.
Old January 23rd, 2010, 06:38 PM   #164
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1416

Quote:
Originally Posted by xlchris View Post
Als je niet open wilt dan ga je toch niet open, of moet dat in dat winkelcentrum?
Inderdaad, dit moet in dat winkelcentrum, dat zijn blijkbaar de kleine lettertjes in de huurcontracten. Een vreemde regeling, maar dat is wel de situatie. Het is alles open, of ales dicht. De vraag is dan: wie dringt wie zijn mening op? Normaal zou de meerderheid beslissend moeten zijn, maar mensen die vanuit principe protesteren hebben daar lak aan. Ik vind dat niet terecht, maar dat is mijn mening.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old January 24th, 2010, 12:59 AM   #165
Anderson Geimz
BANNED

Likes (Received): 3

Sommige ondernemers verdienen het gewoon om kopje onder te gaan.
Anderson Geimz no está en línea   Reply With Quote
Old January 24th, 2010, 01:53 PM   #166
24-Seven
non stop...

24-Seven's Avatar

Likes (Received): 100

wat een gelul... moet je de kleine ondenemer de hand boven het hoofd blijven houden, of, hoe lullig ook, laat je de markt gewoon het werk doen? Ik kies voor het laatste. Anders had anno 2010 nog steeds de schillenboer in de straat gekomen. Wil de gemeente Katwijk om religieuze gronden op zondag dicht, prima. Hun recht. Wil een andere gemeente open? Ook goed. Iedere ondernemer in die gemeente behoud zich het recht de winkel op zondag dicht te houden. Zit je op een meubelplein, ander verhaal. Volgens mij moet je gewoon open omdat je klant dat wil. Wil jij dat niet, dan had je een ander beroep moeten kiezen.

Goed ondernemersschap is je tijdig aanpassen aan de steeds veranderende markt. Doe je dat niet, dan leg je het loodje. Uiteindelijk bepaalt de klant bij wie & wanneer hij koopt.

Oh ja, en dat gelul over wel of niet open om reden van 'toeristisch gebied' Voeg daar dan aan toe; 'en steden met tenminste 60.000 inwoners'
24-Seven no está en línea   Reply With Quote
Old January 24th, 2010, 02:05 PM   #167
24-Seven
non stop...

24-Seven's Avatar

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Inderdaad, dit moet in dat winkelcentrum, dat zijn blijkbaar de kleine lettertjes in de huurcontracten. Een vreemde regeling, maar dat is wel de situatie. Het is alles open, of ales dicht. De vraag is dan: wie dringt wie zijn mening op? Normaal zou de meerderheid beslissend moeten zijn, maar mensen die vanuit principe protesteren hebben daar lak aan. Ik vind dat niet terecht, maar dat is mijn mening.
dat zou enkel moeten in een winkelcentrum waarbij je met z'n allen betaald voor een gezamelijk marketingplan en je je dus als winkelcentrum positioneert door voor de zondag expliciet reklame te maken. In een 'normaal' centrum is de gemeente de baas. Uitzonderingen zijn dan de woonmalls als Alexandrium, Wooon Leiderdorp enzovoort. Het kan namelijk niet dat wanneer de radioadvertentie klanten trekt naar je centrum de helft van de ondernemers heeft besloten de hut dicht te houden. Die mensen komen NOOIT meer terug. In andere centra moet iedereen voor zich de openingstijden kunnen bepalen. Wil je op zondag open en op maandag dicht?? Doe wat goed voor je is...
Old January 24th, 2010, 02:12 PM   #168
ZeTaCy
Registered User

ZeTaCy's Avatar

Likes (Received): 15

Ik denk dat dat beter is voor de klant, bijna niemand neemt maandag vrij. Vrijdag wordt het meeste vrij genomen en zondag is tegenwoordig een normale koopdag geworden. Het ligt uiteraard aan de hoeveelheid ongelovigen en islamieten in je gemeente.
Old January 24th, 2010, 07:06 PM   #169
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Zetacy, je slaat met jouw betoog de plank ietsjes mis.

1. Zondag is helemaal geen normale koopdag geworden. Bijna heel Nederland zit nog op slot. Nu woon ik in een vrij progressieve stad en hier zijn geloof ik 18 koopzondagen. En dan komen de echte Friezen uit de omgeving er ook nog op af. Raar, je zou toch denken dat er voornamelijk stadsvolk is op zo`n `keapje-snein`. Nou, die blijven op zondag liever thuis of zijn op het voetbalveld.

2. Het al of niet openstellen van winkels op zondag ligt niet alleen aan het aantal ongelovigen of Islamieten. De laatste groep is hier erg klein, maar er zijn inderdaad veel ongelovigen. Verder denk ik dat RK-en NH gelovige ondernemers de tent eerder opengooien dan ondernemers van Gereformeerde of zwaardere signatuur. Heeft een CDA of een Christenunie echter de touwtjes in een gemeente in handen, dan kun je het zeker wel schudden, hoeveel Katholieken er dan ook binnen zo`n CDA vertegenwoordigd zijn. Aldi en Gamma zullen ook nooit of zelden op zondag open gaan, daar is ook een reden voor.

Zolang Meyer&Blessing (Westewagenstraat= hartje stad!) op zondagen in Rotterdam ook gesloten blijft, kom ik echt niet naar een koopzondag in Rotterdam. Er zijn daar veel meer winkels dicht, meer dan je denkt. Ik kan beter naar Blijdorp gaan, denk ik dan.
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old January 24th, 2010, 08:06 PM   #170
24-Seven
non stop...

24-Seven's Avatar

Dat Aldi dicht is op zondag kan ik begrijpen. Wanneer 20% van het supermarktaanbod zich zondags openstelt is dat genoeg. Het heeft geen zin alle supermarkten open te stellen (ze zouden kunnen rouleren...) maar de Gamma moet toch juist op zondag GOUDGELD kunnen verdienen????
Old January 24th, 2010, 08:24 PM   #171
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Maar als de eigenaar van zo`n toko zwaar Gereformeerd is, gaat uit principe de zaak niet open op zondag. Een kennis van mij werkt bij Rollecate in Staphorst (gevelelementen), die bidden nog in de middagpauze bij de lunch en werken absoluut niet op zondag. Dat is een heel groot bedrijf, de uren die ze op zondag zouden moeten maken doen ze gewoon door de week. Ik heb het vermoeden dat sommige winkelketens als Gamma en Aldi ook zulke eigenaren hebben. Niks mis mee, ik heb er eerder respect voor.

Je had vroeger ook wel profvoetballers die echt niet op zondag het veld opgingen. Moest een club als Heracles noodgedwongen wel eens op andere dagen als een zondag spelen, ha, ha.
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old January 24th, 2010, 09:41 PM   #172
airbreaker
They do it in the air

airbreaker's Avatar

Likes (Received): 8

..

Last edited by airbreaker; December 2nd, 2012 at 10:10 PM.
airbreaker no está en línea   Reply With Quote
Old January 24th, 2010, 11:24 PM   #173
24-Seven
non stop...

24-Seven's Avatar

zo'n type met een headset en een blauwe japon met enorme uitgezakte mouwen en dan vraagt of we even willen stilstaan bij 'de andere dimensie' en dan verbinding legt.

Wat ben ik blij dat we dat inmiddels in de Randsstad ervaren als 'kneuterigheid'. Met alle respect; ik heb daar geen tijd voor....
Old January 25th, 2010, 12:49 AM   #174
dennol
...

Likes (Received): 2

^De Meern is gemeente Utrecht, in de Randstad dus.
dennol no está en línea   Reply With Quote
Old January 25th, 2010, 11:50 AM   #175
24-Seven
non stop...

24-Seven's Avatar

da's ook zo... inderdaad. Wat ik bedoelde is dat dit, gelukkig, steeds minder, uitzonderlijkr wordt, in de randstad.
Old January 25th, 2010, 12:01 PM   #176
Oh?!
der Niederländer

Likes (Received): 9

geloof = kneuterig = niet passend bij Randstad? sinds mijn verhuizing van Twente naar Rotterdam heb ik nog nooit zoveel jurken met vlechten gezien.
Old January 25th, 2010, 07:21 PM   #177
24-Seven
non stop...

24-Seven's Avatar

... sterker nog; ik draag zelf het liefst een jurk en heb vlechten.
Old January 26th, 2010, 11:05 AM   #178
Arrrgh
Gouda's Glorie

Arrrgh's Avatar

Likes (Received): 578

Ik vraag me ook af waar al die 'Driestarmeisjes' (mensen uit de regio kennen ze wel) vandaan komen. Buiten schooltijden zie je ze nooit, maar zodra de school open is wordt Gouda ineens overspoeld door die troela's

Waar wonen die? Want ze wonen in ieder geval niet of weinig in de stad zelf. Worden ze gesummoned ofzo?
Arrrgh no está en línea   Reply With Quote
Old January 26th, 2010, 11:10 AM   #179
Capzilla
robkaper.nl

Capzilla's Avatar

Genoeg gristelijke dorpen in de omgeving van Gouda, daar zullen ze wel vandaan fietsen.
Old January 26th, 2010, 11:49 AM   #180
Mojito
Registered User

Mojito's Avatar

Likes (Received): 625

In 2006 en 2007 heb ik een jaar lang Amsterdam - Rotterdam v.v. met het binnendoor-sprintertje gereisd voor mijn toenmalige werk bij Alexander. De tsunami van gristenkindertjes die het treinstel overspoelt begint al voorzichtig bij Abcoude maar barst pas echt los in Breukelen en Woerden. Afgezien van het feit dat het sowieso een trage en omslachtige verbinding was, mis ik dat dagelijks terugkerende aspect van mijn toenmalige woon-werkverkeer ook niet.

Hoewel... deze kindertjes waren wel wat gezeglijker dan de plaatselijke jeugd in de Amsterdamse metrolijn 50 waar ik nu dagelijks tussen zit...
Mojito no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules