daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Autres - Overige > Fotoforum / Section d'images

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old December 21st, 2011, 11:16 PM   #281
bartjee
Registered User

bartjee's Avatar

Likes (Received): 1

Nederland van boven

Mooie beelden van hoe Nederland er van boven uitziet en in deze uitzending wordt vooral onze drift om alles zo goed mogelijk te ordenen in beeld gebracht. Misschien interessant om te bekijken. Vanaf ong de 22ste minuut vertellen ze dat de Belgen een taak hebben in het fotograferen van Nederland vanuit de lucht om zo veranderingen waar te nemen.

link:http://www.uitzendinggemist.nl/index...78da5850264262

Aflevering 3: Nederland knutselland
Afl.: Nederland knutselland. De wereld is geschapen door God en wij schiepen Nederland. Eindeloos inpolderen, dijken aanleggen, slootjes recht maken, vervolgens weer laten meanderen. Nederland komt nooit af, zo lijkt het. Boeren hebben eindeloos aan ons land geknutseld. En zelf zetten we dat knutselen voort in onze achtertuinen. Hoe ziet al dat knutselwerk er uit vanuit de lucht? Presentatie: Roel Bentz van den Berg.
bartjee no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old December 22nd, 2011, 02:45 AM   #282
durexxx
Registered User

Likes (Received): 0

ik vind het niet???
durexxx no está en línea   Reply With Quote
Old December 22nd, 2011, 02:54 AM   #283
Mike____
(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Mike____'s Avatar

Likes (Received): 238

bij mij lukte die link enkel na 3-4 keer proberen..
_
Er zitten erg mooie beelden hiertussen!

Mike____ no está en línea   Reply With Quote
Old December 22nd, 2011, 12:27 PM   #284
Slagathor
Luctor et Emergo

Slagathor's Avatar

Likes (Received): 280

Quote:
Originally Posted by durexxx View Post
ik vind het niet???
Quote:
Originally Posted by Mike____ View Post
bij mij lukte die link enkel na 3-4 keer proberen..
_
Er zitten erg mooie beelden hiertussen!
Probeer de website van het programma zelf eens, misschien lukt dat beter!

Ga hier naartoe:

http://nederlandvanboven.vpro.nl/afl...sel-video.html

En scroll iets naar beneden zodat je de video's in beeld krijgt. Voor de complete aflevering klik je op de eerste video met het onderschrift "Bekijk de complete aflevering Nederland Knutselland".

Ik weet overigens niet of deze uitzending m.b.t. uitzendrechten in België beschikbaar is, maar daar kom je snel genoeg achter.

Fotoreportages:
Middelburg, ZL | Vlissingen, ZL
Slagathor no está en línea   Reply With Quote
Old December 22nd, 2011, 12:35 PM   #285
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 10

Retrobouw kan in mijn ogen prima en er zijn goede voorbeelden te vinden.
Het gaat echter mis als je een architect aan het werk zet die zijn portfolio in de jaren '70 heeft aangevuld
waarbij scheiding van functies centraal staat en baksteen niet veel mag kosten.
De openbare ruimte wordt een ruimte van niemand en rechtstreeks uitgevoerd vanuit standaarden die in AutoCad worden uitgetekend.
Bij gebrek aan inspiratie over hoe ruimte ingericht kan worden, worden de klinkers (niet te duur!) uit de kast gehaald.

Ik ben in ieder geval blij dat er vrijer wrdt gedacht over stadsontwikkeling. Ik ben zelf stedenbouwkundig ontwerper en vind zelf dat ik me niet moet bemoeien met wat het individu wil.
Ik zie mijn rol vooral weggelegd om de kwaliteit op grotere schaal te bewaken. Rooilijnen en streekeigen karateristieken in details kunnen dan worden meegenomen.
De grachtengordel is in mijn ogen een voorbeeld hoe de stedenbouwkunde goed tot uiting is gekomen.

Last edited by EuroMaster; December 22nd, 2011 at 12:41 PM.
EuroMaster no está en línea   Reply With Quote
Old December 23rd, 2011, 05:04 PM   #286
bartjee
Registered User

bartjee's Avatar

Aflevering 1. Nederland van boven

Aflevering 1. 24 uur Nederland. In deze aflevering wordt de skyline van rotterdam heel mooi weergegeven en wordt verteld hoe voorspelbaar wij mensen eigenlijk zijn. Ook hier zie je weer hele mooie beelden.

Hier een link:
http://nederlandvanboven.vpro.nl/afl...rnl-video.html
Scroll naar beneden en klik op het filmpje met de titel: bekijk aflevering.
Old February 10th, 2012, 08:46 PM   #287
Slagathor
Luctor et Emergo

Slagathor's Avatar

Likes (Received): 280

Een mooie veelzijdige reportage van Stadshagen in Zwolle.

Quote:
Originally Posted by im_from_zw038 View Post
Na Zwolle-Zuid (35.000) is Stadshagen de tweede grote stadsuitbreiding voor Zwolle. Deze Vinex-wijk, gebouwd richting Kampen, is een van de grotere van Nederland.
Als Stadshagen l klaar is, staan er 8500 woningen en wonen er ongeveer 23.000 mensen. De wijk Werkeren maakt deel uit van Stadshagen I en bestaat uit vier woonbuurten, met elk een eigen karakter en sfeer. Vanaf 2010 wordt het tweede deel van Stadshagen ontwikkeld met daarin nog eens circa 4500 woningen. Uiteindelijk wonen er bijna 40.000 mensen in Stadshagen in 2020. Met recht kun je wel stellen dat hier een nieuw stadje uit de grond gestampt wordt.

Om aan te geven hoe groot Stadshagen wordt: vanaf het uiterste punt van Stadshagen ben je straks sneller in Kampen dan in het centrum van Zwolle. Stadshage krijgt 2 tramhaltes van de Regiotramlijn die in 2012 gaat rijden (kampen, kampen zuid, stadshagen-werkeren, stadshagen-centrum, voorsterpoort, (veerallee?), zwolle NS)

Stadshagen-Zuid (met studentenboot en bruggen over het Zwarte water. Het groen aan het water, rechtsonder, wordt momenteel bouwrijp gemaakt voor de wijk Frankhuis aan het water, 600 woningen) zie foto 30-34

www.zwolle.nl
Milligen (foto 25-29)

www.zwolle.nl
Stadshagen centrum

www.zwolle.nl
De tippe. De groenstrook tussen de twee wijken (Westenholte links, stadshagen rechts) is waar mijn fotoserie begint.

www.zwolle.nl

www.destentor.nl

1 Werkeren gezien vanaf het nu nog onbebouwde De Tippe (ik sta nu rechtsonder op de luchtfoto hierboven.
image hosted on flickr

2 Zomaar een zijstraat.
image hosted on flickr

3 Viaduct bij het Hoge huis. Hier komt tramhalte Werkeren.
image hosted on flickr

4 Gezien vanaf het toekomstige De Tippe
image hosted on flickr

5 En nogmaals
image hosted on flickr

6 Dit fietspad doorkruist De tippe, gezien richting S'heerenbroek, wat practisch aan Zwolle vastplakt in de toekomst.
image hosted on flickr

6 De lijn waarop de Regiotram gaat rijden ligt straks midden in de wijk.
image hosted on flickr

7 Kijkend naar het zuiden, met rechts Voorsterpoort.
image hosted on flickr

8 Werkeren is nog steeds in ontwikkeling. Grote gaten moeten nog gevuld worden.
image hosted on flickr

9 Dit hou je helaas niet tegen, ook niet in deze verder smaakvolle buurt.
image hosted on flickr

10 Mooie huizen, het ziet er rustig uit, en van het veelbesproken rechtoe-rechtaan gehalte van veel Vinex wijken merk je hier weinig. De sloot lijkt echter helaas op een open riool.
image hosted on flickr

11 De bestrating kan me hier wel bekoren. Veel prettiger dan in de Bloemkoolwijken van eind vorige eeuw.
image hosted on flickr

12 Er zal hier nog flink wat tijd gaan zitten in de openbare ruimte.
image hosted on flickr

13 Bouwrijp maken Deelplan 3.2 + 3.6, vlek 12.2, fase 3
image hosted on flickr

14 Dit zie je nog veel, huizen zijn opgeleverd en soms al bewoond, terwijl de omgeving nog een wildernis is.
image hosted on flickr

15 Geclusterde zorgvoorzieningen in het midden van de wijk.
image hosted on flickr

16 Het zonnehuis, een verzorgingstehuis.
image hosted on flickr

17 Opnieuw zo'n vlek midden in de wijk waar nog gebouwd moet worden.
image hosted on flickr

18 Dimence, voor verslaving en psychiatrie, al denk ik dat je van dit bouwsel spontaan psychotisch wordt
image hosted on flickr

19 Een fraaie woning....
image hosted on flickr

20...in een omgeving die nog volop in ontwikkeling is.
image hosted on flickr

21 Aparte architectuur waarvan de functie mij onduidelijk is.
image hosted on flickr

22 Op de route naar Milligen vind je meerdere basketbal/voetbalveldjes, vaak omgeven door water en met prachtige bomen eromheen. Een hele grote vooruitgang in vergelijking met bijv. Zwolle zuid, waar goedkope trapveldjes onder geluidswallen werden gerealiseerd.
image hosted on flickr

23 Wonen langs 1 van de vele sloten in Stadshagen.
image hosted on flickr

24
image hosted on flickr

25 Milligen, een buurt aan de Milligenplas.
image hosted on flickr

26 Een prachtig appartementencomplex. Er staan daar 4 of 5 van.
image hosted on flickr

27 Even een cola gedronken, me verbazend over hoe rustig het was daar aan het water. De whytemerplas in Zuid is altijd afgeladen met mooi weer. De mensen moet dit plekje nog ontdekken denk ik.
image hosted on flickr

28 Inclusief palmboom voor het boulevardgevoel
image hosted on flickr

29 Je wandelt links zo de vrije natuur in. Plannen voor woningbouw op die locatie zijn heel ver weg na fel protest.
image hosted on flickr

30 Langs het zwarte water terug naar het centrum, met hier een van de 3 bruggen.
image hosted on flickr

31 Appartementencomplexen van de Zwarte Hond architecten. Dit is het oudste deel van de wijk.
image hosted on flickr

32 De onbewoonbaar verklaarde studentenboot onder de rook van Frankhuis en Holtenbroek.
image hosted on flickr

33 You've got mail......
image hosted on flickr

34
image hosted on flickr

Bedankt voor het kijken

Fotoreportages:
Middelburg, ZL | Vlissingen, ZL
Slagathor no está en línea   Reply With Quote
Old February 10th, 2012, 08:52 PM   #288
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

Dat ziet er niet slecht uit. Alleen zijn dat soort wijken bij ons onmogelijk omdat wij niet langer over zo'n gigantische lappen vrije grond beschikken.
De Klauw no está en línea   Reply With Quote
Old May 20th, 2012, 09:40 PM   #289
bartjee
Registered User

bartjee's Avatar

Oosterheem, Zoetermeer

In de wijk Oosterheem wordt op dit moment gebouwd aan het winkelcentrum. Aardig stedelijk voor een vinexwijk.

Quote:
Originally Posted by Momo1435 View Post
vandaag

Quote:
Originally Posted by Michiel View Post
19 mei:

1.

2.

3. De laagste toren is al opgeleverd

4.

5.
Old May 20th, 2012, 11:04 PM   #290
CitoyenNéerlandais
Registered User

CitoyenNéerlandais's Avatar

Likes (Received): 54

Ziet er goed uit!
Ik zie dat er ze er zelfs ook hoogbouw hebben geplaatst,
wat de wijk iets extra’s geeft.

En ook mooie strakblauwe luchten.
CitoyenNéerlandais no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2012, 01:27 AM   #291
Batavier
Rat race

Batavier's Avatar

Likes (Received): 47

mooie architectuur, je zou maar boven in die flat wonen, prachtig!
Batavier no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2012, 04:07 PM   #292
Jongeheer
Registered User

Jongeheer's Avatar

Likes (Received): 87

Ik vind het toch maar een beetje rare hoogbouw, om eerlijk te zijn. Die cottage-elementen horen niet echt thuis op een woontoren. En die rare daklijn met panoramische ramen, yuk.. Binnen zal het wel een mooi effect hebben, een vide die uitkijkt over die slanke glaspartijen. Nu ja, mijn ongezouten mening, voor de rest heel geslaagde appartementscomplexen wel.
Jongeheer está en línea ahora   Reply With Quote
Old May 22nd, 2012, 03:40 PM   #293
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 472

+1.
Ik hou doorgaans wel van Nederlandse architectuur en nog meer van Nederlandse hoogbouw. Maar waarom krampachtig proberen woontorens verzoenen met traditionele rijtjeshuizen-daken? Dat maakt hoogbouw toch niet meteen beter, mooier of meer aanvaardbaar?
Benonie no está en línea   Reply With Quote
Old May 22nd, 2012, 04:06 PM   #294
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Ach, als er een markt voor is, waarom niet. De gevels zijn bekleed met warme materialen, het zijn eens geen platte daken, en er wordt gerefereerd aan oudere Nederlandse bouwstijlen. Eigenlijk is het een uitvergrote banaliteit, zonder dat woord in een pejoratieve betekenis te willen gebruiken. Zolang niet het hele land er mee volgebouwd wordt kan ik het wel appreciëren als zijnde "'ne keer iets anders".
Old May 22nd, 2012, 04:25 PM   #295
Godius
ƒ 1,-

Godius's Avatar

Likes (Received): 1076

Ik kan de torens wel waarderen, alleen de balkonnetjes zijn walgelijk, dat had veel beter gekund.
Old May 22nd, 2012, 05:11 PM   #296
snot
Registered User

snot's Avatar

Likes (Received): 11

Ik mag het ook wel pruimen, zolang het niet té kitcherig wordt. Men durft er tenminste dichte nieuwbouwwijken neer te zetten met hoogbouw.

De woningmarkt in Nederland heeft het moeilijk met dit jaar nog eens prijsdalingen dus ook de bouw van Vinexwijken zal wel trager verlopen neem ik aan. Blijkbaar was men toch wel ietsje té ambitieus. Ook de vele kantoortorens in elke Nederlands stad was blijkbaar te veel van het goede.
De belanstingsvoordelen hebben ook bijgedragen tot de hogere vastgoedprijzen, wat in België ook het geval is.

Prijzen Nederlandse woningmarkt blijven in vrije val
snot no está en línea   Reply With Quote
Old May 22nd, 2012, 08:27 PM   #297
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 472

Quote:
Originally Posted by Puinkabouter View Post
Ach, als er een markt voor is, waarom niet.
Ik zeg niet dat het verboden moet worden of walgelijk is. Maar het is niet omdat 'er een markt voor is' dat ik dat mooi moet vinden. Er is ook een ruime markt voor fermettes, villa's in het groen en pastorie-plagiaat, maar het is daarom mijn ding niet.
Als ze morgen in Gent een woontoren gaan bouwen met trapgevels zal dat ook mijn smaak niet zijn.
En dat het dan voor een keertje geen plat dak is, overtuigt me ook matig. Ik vond de torens langs de Watersportbaan mooier voor de renovatie mét licht kitcherig puntdak.
Benonie no está en línea   Reply With Quote
Old May 22nd, 2012, 08:43 PM   #298
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Ik ga u ook echt niet verplichten om het mooi te vinden hoor Ik vind het ook niet mooi, maar ik vind het ook niet lelijk of storend. Die dingen staan in Zoetermeer, een van die grote Nederlandse snelbouwsteden. Ik kan mij voorstellen dat een dergelijke plek nog wel gediend is met dit soort bouwsels. In Gent zou ik ze ook niet appreciëren, enerzijds omdat we al genoeg authentieke architectuur hebben staan om er geen persiflages van te moeten hebben, en anderzijds omdat die torens ook specifieke Nederlandse trekken hebben (vensters plat in het gevelvlak edm.) die bij ons waarschijnlijk een beetje zouden vloeken.

Ik zou natuurlijk ook niet alles waar een markt voor is verdedigen, maar dit vind ik gewoon nog door de beugel kunnen. Als dat nu eens zestig meter hoge haciënda's waren geweest had ik er wel anders over gedacht Ik apprecieer deze omdat ze niet aan eender welke stijl refereren, maar wel nog enige couleur local uitstralen, en uit mooie materialen zijn opgetrokken.

Of een gebouw een plat dak heeft of niet bepaalt het silhouet ervan. Ik ken de oude Watersportbaantorens enkel van prentjes, maar ik vind hun huidige silhouetten toch iets meer eigenheid hebben. Los daarvan vind ik dan weer wel dat ze met een gruwelijk materiaal bekleed zijn.

Achja, smaken en kleuren he
Old May 24th, 2012, 10:15 AM   #299
Jongeheer
Registered User

Jongeheer's Avatar

Likes (Received): 87

Het enige dat ik écht lelijk vond aan het gebouw was de manier waarop de lange zijde van het dak zo'n 3 à 4 meter werd verlaagd om die glaspartijen mogelijk te maken.

Aangezien een beeld meer zegt dan duizend woorden...:

Misschien krijgen de raamlijsten dan beter ook een ander kleurtje dan dat antraciet, wit ofzo.
Jongeheer está en línea ahora   Reply With Quote
Old August 23rd, 2012, 01:01 PM   #300
bartjee
Registered User

bartjee's Avatar

Almere Poort

In het nieuwe stadsdeel Almere Poort wordt op veel locaties de mogelijkheid gegeven om zelf een woning te realiseren. Hier een brochure met informatie over de verschillende gebieden waar kavels vrijkomen en de randvoorwaarden waaraan de te bouwen woning moet voldoen.

De link: http://almere.turnpages.nl/DS/public/slot00010/

Reply

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules