|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#281 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Nederland van boven
Mooie beelden van hoe Nederland er van boven uitziet en in deze uitzending wordt vooral onze drift om alles zo goed mogelijk te ordenen in beeld gebracht. Misschien interessant om te bekijken. Vanaf ong de 22ste minuut vertellen ze dat de Belgen een taak hebben in het fotograferen van Nederland vanuit de lucht om zo veranderingen waar te nemen.
link:http://www.uitzendinggemist.nl/index...78da5850264262 Aflevering 3: Nederland knutselland Afl.: Nederland knutselland. De wereld is geschapen door God en wij schiepen Nederland. Eindeloos inpolderen, dijken aanleggen, slootjes recht maken, vervolgens weer laten meanderen. Nederland komt nooit af, zo lijkt het. Boeren hebben eindeloos aan ons land geknutseld. En zelf zetten we dat knutselen voort in onze achtertuinen. Hoe ziet al dat knutselwerk er uit vanuit de lucht? Presentatie: Roel Bentz van den Berg. |
|
|
|
|
|
#282 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
ik vind het niet???
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Likes (Received): 238
|
bij mij lukte die link enkel na 3-4 keer proberen.. _ Er zitten erg mooie beelden hiertussen!
|
|
|
|
#284 | |
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 280
|
Quote:
Ga hier naartoe: http://nederlandvanboven.vpro.nl/afl...sel-video.html En scroll iets naar beneden zodat je de video's in beeld krijgt. Voor de complete aflevering klik je op de eerste video met het onderschrift "Bekijk de complete aflevering Nederland Knutselland". Ik weet overigens niet of deze uitzending m.b.t. uitzendrechten in België beschikbaar is, maar daar kom je snel genoeg achter.
|
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 10
|
Retrobouw kan in mijn ogen prima en er zijn goede voorbeelden te vinden.
Het gaat echter mis als je een architect aan het werk zet die zijn portfolio in de jaren '70 heeft aangevuld waarbij scheiding van functies centraal staat en baksteen niet veel mag kosten. De openbare ruimte wordt een ruimte van niemand en rechtstreeks uitgevoerd vanuit standaarden die in AutoCad worden uitgetekend. Bij gebrek aan inspiratie over hoe ruimte ingericht kan worden, worden de klinkers (niet te duur!) uit de kast gehaald. ![]() Ik ben in ieder geval blij dat er vrijer wrdt gedacht over stadsontwikkeling. Ik ben zelf stedenbouwkundig ontwerper en vind zelf dat ik me niet moet bemoeien met wat het individu wil. Ik zie mijn rol vooral weggelegd om de kwaliteit op grotere schaal te bewaken. Rooilijnen en streekeigen karateristieken in details kunnen dan worden meegenomen. De grachtengordel is in mijn ogen een voorbeeld hoe de stedenbouwkunde goed tot uiting is gekomen.
EM Last edited by EuroMaster; December 22nd, 2011 at 12:41 PM. |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Registered User
|
Aflevering 1. Nederland van boven
Aflevering 1. 24 uur Nederland. In deze aflevering wordt de skyline van rotterdam heel mooi weergegeven en wordt verteld hoe voorspelbaar wij mensen eigenlijk zijn. Ook hier zie je weer hele mooie beelden.
Hier een link: http://nederlandvanboven.vpro.nl/afl...rnl-video.html Scroll naar beneden en klik op het filmpje met de titel: bekijk aflevering. |
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 280
|
Een mooie veelzijdige reportage van Stadshagen in Zwolle.
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Registered User
|
Dat ziet er niet slecht uit. Alleen zijn dat soort wijken bij ons onmogelijk omdat wij niet langer over zo'n gigantische lappen vrije grond beschikken.
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Registered User
|
Oosterheem, Zoetermeer
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
Registered User
Likes (Received): 54
|
Ziet er goed uit!
Ik zie dat er ze er zelfs ook hoogbouw hebben geplaatst, wat de wijk iets extra’s geeft. En ook mooie strakblauwe luchten.
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
Rat race
Likes (Received): 47
|
mooie architectuur, je zou maar boven in die flat wonen, prachtig!
|
|
|
|
|
|
#292 |
|
Registered User
Likes (Received): 87
|
Ik vind het toch maar een beetje rare hoogbouw, om eerlijk te zijn. Die cottage-elementen horen niet echt thuis op een woontoren. En die rare daklijn met panoramische ramen, yuk.. Binnen zal het wel een mooi effect hebben, een vide die uitkijkt over die slanke glaspartijen. Nu ja, mijn ongezouten mening, voor de rest heel geslaagde appartementscomplexen wel.
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
Bike It!
Likes (Received): 472
|
+1. Ik hou doorgaans wel van Nederlandse architectuur en nog meer van Nederlandse hoogbouw. Maar waarom krampachtig proberen woontorens verzoenen met traditionele rijtjeshuizen-daken? Dat maakt hoogbouw toch niet meteen beter, mooier of meer aanvaardbaar?
|
|
|
#294 |
|
killed Laura Palmer
|
Ach, als er een markt voor is, waarom niet. De gevels zijn bekleed met warme materialen, het zijn eens geen platte daken, en er wordt gerefereerd aan oudere Nederlandse bouwstijlen. Eigenlijk is het een uitvergrote banaliteit, zonder dat woord in een pejoratieve betekenis te willen gebruiken. Zolang niet het hele land er mee volgebouwd wordt kan ik het wel appreciëren als zijnde "'ne keer iets anders".
|
|
|
#295 |
|
ƒ 1,-
Likes (Received): 1076
|
Ik kan de torens wel waarderen, alleen de balkonnetjes zijn walgelijk, dat had veel beter gekund.
|
|
|
#296 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Ik mag het ook wel pruimen, zolang het niet té kitcherig wordt. Men durft er tenminste dichte nieuwbouwwijken neer te zetten met hoogbouw.
De woningmarkt in Nederland heeft het moeilijk met dit jaar nog eens prijsdalingen dus ook de bouw van Vinexwijken zal wel trager verlopen neem ik aan. Blijkbaar was men toch wel ietsje té ambitieus. Ook de vele kantoortorens in elke Nederlands stad was blijkbaar te veel van het goede. De belanstingsvoordelen hebben ook bijgedragen tot de hogere vastgoedprijzen, wat in België ook het geval is. Prijzen Nederlandse woningmarkt blijven in vrije val |
|
|
|
|
|
#297 |
|
Bike It!
Likes (Received): 472
|
Ik zeg niet dat het verboden moet worden of walgelijk is. Maar het is niet omdat 'er een markt voor is' dat ik dat mooi moet vinden. Er is ook een ruime markt voor fermettes, villa's in het groen en pastorie-plagiaat, maar het is daarom mijn ding niet.
Als ze morgen in Gent een woontoren gaan bouwen met trapgevels zal dat ook mijn smaak niet zijn. En dat het dan voor een keertje geen plat dak is, overtuigt me ook matig. Ik vond de torens langs de Watersportbaan mooier voor de renovatie mét licht kitcherig puntdak.
|
|
|
#298 |
|
killed Laura Palmer
|
Ik ga u ook echt niet verplichten om het mooi te vinden hoor
Ik vind het ook niet mooi, maar ik vind het ook niet lelijk of storend. Die dingen staan in Zoetermeer, een van die grote Nederlandse snelbouwsteden. Ik kan mij voorstellen dat een dergelijke plek nog wel gediend is met dit soort bouwsels. In Gent zou ik ze ook niet appreciëren, enerzijds omdat we al genoeg authentieke architectuur hebben staan om er geen persiflages van te moeten hebben, en anderzijds omdat die torens ook specifieke Nederlandse trekken hebben (vensters plat in het gevelvlak edm.) die bij ons waarschijnlijk een beetje zouden vloeken.Ik zou natuurlijk ook niet alles waar een markt voor is verdedigen, maar dit vind ik gewoon nog door de beugel kunnen. Als dat nu eens zestig meter hoge haciënda's waren geweest had ik er wel anders over gedacht Ik apprecieer deze omdat ze niet aan eender welke stijl refereren, maar wel nog enige couleur local uitstralen, en uit mooie materialen zijn opgetrokken.Of een gebouw een plat dak heeft of niet bepaalt het silhouet ervan. Ik ken de oude Watersportbaantorens enkel van prentjes, maar ik vind hun huidige silhouetten toch iets meer eigenheid hebben. Los daarvan vind ik dan weer wel dat ze met een gruwelijk materiaal bekleed zijn. Achja, smaken en kleuren he
|
|
|
#299 |
|
Registered User
Likes (Received): 87
|
Het enige dat ik écht lelijk vond aan het gebouw was de manier waarop de lange zijde van het dak zo'n 3 à 4 meter werd verlaagd om die glaspartijen mogelijk te maken.
![]() Aangezien een beeld meer zegt dan duizend woorden...: ![]() Misschien krijgen de raamlijsten dan beter ook een ander kleurtje dan dat antraciet, wit ofzo. |
|
|
|
|
|
#300 |
|
Registered User
|
Almere Poort
In het nieuwe stadsdeel Almere Poort wordt op veel locaties de mogelijkheid gegeven om zelf een woning te realiseren. Hier een brochure met informatie over de verschillende gebieden waar kavels vrijkomen en de randvoorwaarden waaraan de te bouwen woning moet voldoen.
De link: http://almere.turnpages.nl/DS/public/slot00010/ |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|