Overzicht Plannen Groningen - Page 55 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Groningen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 9th, 2019, 05:43 PM   #1081
Thijs77
Registered User

Thijs77's Avatar

Likes (Received): 43

Ik vermoed (obv de lokatie) heel snel
Thijs77 no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old April 9th, 2019, 09:45 PM   #1082
Hoogholtje
Registered User

Hoogholtje's Avatar

Likes (Received): 552

Vanavond zijn in de Stadskerk de plannen gepresenteerd door de twee ontwikkelaars Jaho Groningen BV en Vastgoed Groningen Projectontwikkeling. Twee verschillende ontwikkelaars voor Friesestraatweg 175 (huidige tandartsgebouw) en 181, Gembetonlokatie. Architect voor lokatie tandartsgebouw is Aas Architecten. Team4 ontwerpt voor Gembeton lokatie.

Stoer, industrieel, passende hoogte, stedelijke dichtheid en hoogwaardige architectuur. Ik was blij verrast. Reitdiepzone is sterk in ontwikkeling, er zit meer aan te komen volgens een van de ontwikkelaars. Planning van deze twee projecten op een van de foto's.

Last edited by Hoogholtje; April 9th, 2019 at 10:31 PM.
Hoogholtje está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 9th, 2019, 10:29 PM   #1083
DonkeyKonkey
.

DonkeyKonkey's Avatar

Likes (Received): 74

Poeh, erg mooie massieve blokken. Ziet er erg goed uit. Alleen jammer dat er geen torentje tussen zit
DonkeyKonkey no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old April 9th, 2019, 10:56 PM   #1084
Import
Registered User

Likes (Received): 107

Mooi!
Import está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 10th, 2019, 12:35 AM   #1085
Visscher
Registered User

Likes (Received): 1162

Geweldig dit zeer Verassende Renders voor mij wat een massa! prachtige ontwikkelingen voor de Reitdiepzone.
Visscher no está en línea   Reply With Quote
Old April 10th, 2019, 07:44 AM   #1086
Eisso
Fagus Sylvatica

Eisso's Avatar

Likes (Received): 614

Overzicht Plannen Groningen

Wauw!! Vet!!
Dat ziet er stoer uit zeg! Goed dat je er bij was Hoogholtje! Dus de wethouder heeft niet gelogen met zijn uitspraken onlangs!

Een mooie verdichting, passend bij de oude industrie, afwisseling in de architectuur, allemaal pluspunten. De minpunten behandelen we n andere keer wel weer, ik ben vooral blij met wat ik zie! Gelukkig niet nog zo’n blok als de Ommelanden, even verderop!
Old April 10th, 2019, 08:30 AM   #1087
RD14
Registered User

Likes (Received): 14

Kijk dat zijn aanwinsten, wat meer verdichting en verhoging. Passend bij de omgevind ook. De zone gaat langzaam aan de goede kant op, hopelijk de komende jaren nog meer de hoogte in!

In ieder geval langs de ring meer van dit, mooie opvulling en geeft direct een stedelijk gevoel.

Last edited by RD14; April 10th, 2019 at 10:15 AM.
RD14 no está en línea   Reply With Quote
Old April 10th, 2019, 10:43 AM   #1088
Eisso
Fagus Sylvatica

Eisso's Avatar

In dit PDF boekje van de gemeente zit een mooie langsdoorsnede van het gebied (pagina 3). Twee hoogte accenten (Tuincentrumlocatie en Crossroads) zijn inmiddels bekend, aan het derde sterretje bij de Pleiadelaan valt af te lezen dat we hier ook nog een hoogteaccent mogen verwachten (vooralsnog bescheiden ingetekend in het profiel, maar ongetwijfeld een 50+ toren!

Verderop in het boekje vind je ook oudere schetsen van de GEM beton locatie. die niet eens zo gek veel afwijken van het nieuwe ontwerp.
Old April 10th, 2019, 06:33 PM   #1089
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Likes (Received): 2721

Mooie ontwikkelingen inderdaad, met zeer behoorlijke architectuur die daar langs het kanaal goed op zijn plaats is.

Ik ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de infrastructuur aldaar een beetje op peil wordt gebracht. Qua locatie is die strook langs het kanaal natuurlijk helemaal prima, maar met én een lawaaiige en vuile snelweg voor je neus, én een gebit-slopend klinkerpad, is het wat dat betreft natuurlijk bijzonder triest gesteld. Het zal allemaal uiteindelijk wel goedkomen, maar gezien de lange adem van deze herontwikkeling zou het zo maar eens kunnen dat je nog 5-10 jaar (afhankelijk van hoe voortvarend de gemeente doorpakt, en van de economie in het algemeen) in een potentieel aantrekkelijke, maar in de praktijk nogal ondermaatse leefomgeving komt te wonen.
Judazzz no está en línea   Reply With Quote
Old April 10th, 2019, 06:37 PM   #1090
Kaap050
Registered User

Kaap050's Avatar

Likes (Received): 69

Lekker fijnstof happen..
Kaap050 no está en línea   Reply With Quote
Old April 11th, 2019, 08:29 AM   #1091
Eisso
Fagus Sylvatica

Eisso's Avatar

Overzicht Plannen Groningen

Wel ‘bijzonder’ dat we nu weer n zeer Gronings rijtje krijgen: Van Ringen Architecten, AAS, Team4 en verderop Onix (de ommelanden) Alleen Inbo (tuincentrumlocatie) komt niet uit de stad. Vind dat wel n beetje zorgelijk. Kan de stad niet wat vaker aansturen op (internationale) prijsvragen, of tenderen? Weer een keer een Intense stad of architectuurfestival (blue moon) organiseren? Nu zijn het steeds Groninger ontwikkelaars met een Groninger architect. Lekker makkelijk, maar ook een verschraling van het architectonische aanbod in de stad!

@ Judazz: ik denk dat ze vrij snel na de oplevering wel zullen beginnen met het aanpakken van de openbare ruimte. Eerst verlost zijn van het zware bouwverkeer. Waarschijnlijk beginnen ze op zijn vroegst in de zomer van 2020 met de woningen, dan jaar daarna de omgeving?

Betreft de ‘snelweg’: het zijn inderdaad 4 banen, maar het is volgens mij gewoon een autoweg. Woningen moeten voldoen aan strenge geluidsnormen, dus je gaat er binnen niets van horen. Fijnstof is weer een ander verhaal natuurlijk, maar waar in de stad heb je dat niet?
Old April 11th, 2019, 08:50 AM   #1092
Hoogholtje
Registered User

Hoogholtje's Avatar

Likes (Received): 552

Inderdaad Eisso, dat viel mij ook al op. Straks drie woontorens binnen korte tijd van van Ringen architecten, vaak voorspelbare architectuur van de Zwarte Hond, nauwelijks een architect van buiten.

Eisso liked this post
Hoogholtje está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 11th, 2019, 06:33 PM   #1093
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eisso View Post
@ Judazz: ik denk dat ze vrij snel na de oplevering wel zullen beginnen met het aanpakken van de openbare ruimte. Eerst verlost zijn van het zware bouwverkeer. Waarschijnlijk beginnen ze op zijn vroegst in de zomer van 2020 met de woningen, dan jaar daarna de omgeving?

Betreft de ‘snelweg’: het zijn inderdaad 4 banen, maar het is volgens mij gewoon een autoweg. Woningen moeten voldoen aan strenge geluidsnormen, dus je gaat er binnen niets van horen. Fijnstof is weer een ander verhaal natuurlijk, maar waar in de stad heb je dat niet?
Ik weet niet hoe zinvol het is om met de straatkant van de openbare ruimte, en de bestrating zelf, te beginnen als er de komende x jaar nog dagelijks bouwverkeer langs komt denderen: ik verwacht dat we met Crossroads, de twee nieuw voorgestelde blokken, en wat er verder nog in de koker zit, zeker nog tegen 3-4 jaar forse bouwactiviteit aan zitten te kijken (ervan uitgaande dat alles in een keer doorgezet kan worden). Vergeet niet dat al het bouwverkeer maar via één weg bij de bouwputten verderop aan de Friesestraatweg kan komen, namelijk voor de ACM-locatie langs. En dan heb ik het nog niet gehad over de upgrade van de Ring zelf: de start daarvan laat zeker nog een paar jaar op zich wachten, en de activiteiten zelf zullen denk ik ook een flinke tijd in beslag nemen (snel 1-2 jaar). Met een beetje pech woon je dus nog makkelijk 5-6 jaar op een locatie met non-stop bouwactiviteiten.
Al dit dat doet niks af aan het toekomstige woonplezier, en ik geloof best dat een woning op deze plek een goede investering is, maar je moet er (in mijn optiek) wel behoorlijk wat voor over hebben...

Wat betreft het verkeerslawaai: het valt ongetwijfeld binnen de normen, maar dat maakt het nog niet meteen stil. Ik werk zelf in een van de panden van het Ommelanden-complex, en het valt me regelmatig op hoeveel merkbaar lawaai het verkeer genereert, zeker wanneer het geregend heeft (veel meer dan bijv. een drukke stadsweg als de Paterswoldseweg). De ramen open betekent absoluut dat je een flink wat lawaai in huis krijgt. Hopelijk voor de toekomstige bewoners gaat het allemaal de grond in, maar zo niet, dan zal er flink wat gedaan moeten worden om het geluid voor de omwonenden enigszins binnen de perken te houden.
Old April 11th, 2019, 06:38 PM   #1094
Import
Registered User

Likes (Received): 107

Fijnstof.....Het is hier geen Bejing of New Delhi.
Import está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 12th, 2019, 01:29 AM   #1095
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Wie had het over fijnstof?
Old April 12th, 2019, 06:34 AM   #1096
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 1234

Kaap 050 paar posts eerder

Judazzz liked this post
maral no está en línea   Reply With Quote
Old April 12th, 2019, 08:47 AM   #1097
Vierkant
Registered User

Likes (Received): 99

In het prima pdf-boekje van @ Eizzo zie ik op de hoek Pleiadenlaan-Friesestraatweg (naast Bax Bier) een "hoogteaccent". Is dit een studie of heeft het al wat vastere vormen? De geplande toren lijkt me wat grondgebied betreft nogal krap.
Vierkant no está en línea   Reply With Quote
Old April 12th, 2019, 01:33 PM   #1098
Eisso
Fagus Sylvatica

Eisso's Avatar

Denk dat je het als een stedenbouwkundige visie moet lezen. Een wensbeeld. Mogelijk is er al een inschatting van gewenste vierkante meters ontwikkeling, en mogelijk zijn ze achter de schermen al wat aan het schetsen, maar daar weten wij hier nog niets van af. Weet ook niet hoe het zit met grondeigendommen e.d. Vermoed dat veel in die hoek op termijn plat gaat als het aan de gemeente ligt. Zelf hoop ik op een mooie mix van een aantal oude panden en nieuwbouw.
Old April 12th, 2019, 01:52 PM   #1099
IPMB
Registered User

Likes (Received): 21

Quote:
Originally Posted by Eisso View Post
... Zelf hoop ik op een mooie mix van een aantal oude panden en nieuwbouw.
Staan er, behalde de oude fabriek van de Ommelanden, daadwerkelijk panden aan de Friesestraatweg die het waard zijn om te behouden? Ik woonde ooit in Vinkhuizen en fietste dagelijks over de Fsw, maar ik herinner me niets anders dan allemaal troosteloze 'rommel'. Maar wellicht is mijn herinnering niet helemaal correct.
IPMB no está en línea   Reply With Quote
Old April 12th, 2019, 02:36 PM   #1100
RD14
Registered User

Likes (Received): 14

Quote:
Originally Posted by IPMB View Post
Staan er, behalde de oude fabriek van de Ommelanden, daadwerkelijk panden aan de Friesestraatweg die het waard zijn om te behouden? Ik woonde ooit in Vinkhuizen en fietste dagelijks over de Fsw, maar ik herinner me niets anders dan allemaal troosteloze 'rommel'. Maar wellicht is mijn herinnering niet helemaal correct.
Staat vrij veel troep.
Mooi platgooien en hoogteaccenten aanbrengen!

Visscher liked this post
RD14 no está en línea   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools

Posting Rules