Rotterdam: De Zalmhaven - Page 560 - SkyscraperCity

forums map | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old September 11th, 2019, 12:54 PM   #11181
Martijn1
Martijn1

Likes (Received): 1742

Nou ben ik een optimist van nature, echter een New York gevoel (en ik ben in maart nog geweest) kan ik met de beste wil van de wereld niet onderschrijven. Hooguit Midtown Manhattan, New York is meer dan alleen Manhattan trouwens...

gedoogbeleid, GrijzePilion liked this post
Martijn1 está en línea ahora   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old September 11th, 2019, 03:11 PM   #11182
angeladevi
Registered User

angeladevi's Avatar

Likes (Received): 575

Quote:
Originally Posted by Hoogvliet View Post
Denk dat Rotterdam nog meer toeristen gaat trekken mocht deze toren voltooid zijn straks. Mensen komen voor een indrukwekkende stad, en zo creëer je toch een omgeving wat je nauwelijks verder in Europa ziet. Een New York gevoel heb ik op dit moment al op sommige plekken in de stad !
Niet overdrijven. Het is nog steeds een dorpje aan de rivier, niet meer.
Old September 11th, 2019, 05:37 PM   #11183
Hoogfriesland
Registered User

Hoogfriesland's Avatar

Likes (Received): 1547

Quote:
Originally Posted by Hoogvliet View Post
Denk dat Rotterdam nog meer toeristen gaat trekken mocht deze toren voltooid zijn straks. Mensen komen voor een indrukwekkende stad, en zo creëer je toch een omgeving wat je nauwelijks verder in Europa ziet. Een New York gevoel heb ik op dit moment al op sommige plekken in de stad !
Ik weet niet of je ooit in Londen, Frankfurt of Parijs bent geweest, maar daar staan heel wat meer hogere torens, dus daarin gaat Rotterdam zich niet onderscheiden.

Op andere vlakken doet Rotterdam dat wel. Het is gewoon een hele coole stad met veel gave architectuur, dat daar nu ook nog een 200-plusser wordt gebouwd is natuurlijk alleen maar heel gaaf. Maar op het gebied van hoogte of "grootstedelijkheid" gaan ze het natuurlijk nooit winnen van Londen of Parijs (hoeft ook niet).
Hoogfriesland no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2019, 06:52 PM   #11184
renterghem
Registered User

renterghem's Avatar

Likes (Received): 12202

Het hijsen van de Hijsloods

de eerste meters omhoog

Het was gister een heugelijke dag op de bouwplaats van De Zalmhaven; na een lange periode van engineering, produceren, samenstellen en controleren is gisteren de hijsloods voor het eerst geklommen!
In nauwe samenwerking met CT De Boer is de hijsloods gister 2,5 meter gestegen en zal hij binnenkort nog zo’n 10 meter klimmen. De hijsloods biedt een zeer unieke wijze van realisatie en wordt gebruikt voor de bouw van de Zalmhaven I. Deze zelf klimmende loods constructie zal ons naar een uiteindelijke hoogte van 215 meter tillen waarin volledig geconditioneerd en onafhankelijk van weersomstandigheden gebouwd kan worden.
Medio december zullen de arbeidsintensieve, in het werk gestorte verdiepingen 0 tot en met 5 voltooid zijn en zal de hijsloods, voorzien van 2 stuks 40-tons bovenloopkranen, de verdere geprefabriceerde realisatie van de Zalmhaven I overnemen.
Vanaf hier zal één bovenloopkraan, met een haakhoogte van 190 meter, de prefab onderdelen en overige materialen vanaf de grond naar boven hijsen waarna ze door de andere bovenloopkraan kunnen worden verplaatst en gemonteerd. Een unieke bouwmethode waarbij de Zalmhaven I in een rap tempo, verdieping per verdieping de lucht in zal schieten.

Bron: BAM
renterghem no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2019, 07:04 PM   #11185
AMS_waar_leg_dat_dan
Registered User

Likes (Received): 375

Dus toch pas in december met 1 etage per week omhoog. Wel tegenstrijdige berichtgeving tov de post op Facebook van De Zalmhaven

Eric Offereins liked this post
AMS_waar_leg_dat_dan no está en línea   Reply With Quote
Old September 11th, 2019, 07:10 PM   #11186
MBarendse
Stijgende lijn, das fijn!

MBarendse's Avatar

Likes (Received): 484

Hmmm daar hebben ze het pas weer over december tempo maken. Andere berichten gaven aan dat er vanaf nu iedere week 1 etage zou worden gestegen.

''Ene tooren maekt noch geen skijlijn''
www.twitter.com/mtjBarendse
FLICKR
MBarendse no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2019, 08:50 AM   #11187
oud-Rotterdammer
Marc from Rotterdam

oud-Rotterdammer's Avatar

Likes (Received): 1210

[QUOTE=Hoogfriesland;162220272]Ik weet niet of je ooit in Londen, Frankfurt of Parijs bent geweest, maar daar staan heel wat meer hogere torens, dus daarin gaat Rotterdam zich niet onderscheiden.
[QUOTE]

Zowel in Parijs als in Londen vind ik dat allemaal niet echt tot zijn recht komen.
Parijs: La Defense oogt toch wat rommelig, en de Tour Montparnasse is maar een eenling, gedateerd en niet echt aantrekkelijk.
Londen: De Docklands zijn wel een landmark, met Canary Wharf als blikvanger. The Shard is wel hoog, maar staat ook weer in zijn eentje, dus geen samenhang. En de hoogbouw in de City oogt naar mijn idee nogal rommelig, en de gebouwen hebben weinig "smoel". Op de een of andere manier past het niet bij Londen, vind ik.

In Rotterdam komen de gebouwen dan allemaal veel beter tot zijn recht.

openhaard liked this post
oud-Rotterdammer no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2019, 09:24 AM   #11188
Rkastelan
Registered User

Rkastelan's Avatar

Likes (Received): 4133

Dat vond ik nog het mooiste aan londen.
Doordat er overal minimaal 6 of 8 lagen gebouwd is merk je niks van de hoogbouw tot je dichtbij bent. Een maar in de straten eromheen onstaat er zo'n fijnmazigheid met kleine commerciele ruimtes, steegjes, oude pandjes en dan zonder enig stramien gignatische gebouwen. Het voelt bijna als een decor zo natuurlijk maar toch zo kunstmatig. Echt een uniek gevoel.
Old September 12th, 2019, 09:49 AM   #11189
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 48030

Quote:
Originally Posted by AMS_waar_leg_dat_dan View Post
Dus toch pas in december met 1 etage per week omhoog. Wel tegenstrijdige berichtgeving tov de post op Facebook van De Zalmhaven
Beetje verwarrend idd. maar volgens mij was het altijd al vanaf december 1 verdieping per week. Dat zal het wel worden. Er zit dan volgens mij meer prefab in en dat maakt het ook sneller.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old September 12th, 2019, 02:04 PM   #11190
De Zalmhaven
Registered User

De Zalmhaven's Avatar

Likes (Received): 1481

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Beetje verwarrend idd. maar volgens mij was het altijd al vanaf december 1 verdieping per week. Dat zal het wel worden. Er zit dan volgens mij meer prefab in en dat maakt het ook sneller.
Het bericht is inmiddels aangepast. Wat daar stond klopt inderdaad niet. Vanaf medio december gaat de hijsloods écht wekelijks klimmen.
Old September 12th, 2019, 07:04 PM   #11191
Momo1435
-----アンジュルム-----

Momo1435's Avatar

Likes (Received): 88863

vandaag

20190912_170016 by Momo1435, on Flickr

20190912_170058 by Momo1435, on Flickr

20190912_170202 by Momo1435, on Flickr

20190912_170304 by Momo1435, on Flickr

20190912_170626 by Momo1435, on Flickr
Momo1435 está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 13th, 2019, 12:31 PM   #11192
angeladevi
Registered User

angeladevi's Avatar

Leuke foto's weer. Verzoek, maak er een van de detaillering van de jackup. Die wil ik wel eens zien.
Old September 13th, 2019, 02:46 PM   #11193
Sirojjj
Registered User

Likes (Received): 124

Quote:
Originally Posted by angeladevi View Post
Leuke foto's weer. Verzoek, maak er een van de detaillering van de jackup. Die wil ik wel eens zien.
Zie foto 2 en 3

https://www.linkedin.com/posts/joris...930928640-wXJf

De vijzel staat op een dikke staalplaat tussen de twee 'dozen'. Eerst duw je de bovenste doos naar boven, totdat deze in de volgende nok valt. Daarna trek je de onderste 'doos' naar boven. Vervolgens duw je de bovenste doos weer naar boven, trek je de onderste op, enz.

Als de dozen helemaal boven zijn kan de stempelbuis gefixeerd worden, gaan de dozen naar beneden, komt er een buis tussen en duwen we die weer naar boven.
Sirojjj no está en línea   Reply With Quote
Old September 13th, 2019, 02:52 PM   #11194
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 10510

Dank voor de uitleg en de link. Even de betreffende foto's uit die link opgepikt:

"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old September 13th, 2019, 03:37 PM   #11195
openhaard
Highrise Runner

openhaard's Avatar

Likes (Received): 440

[QUOTE=oud-Rotterdammer;162236216][QUOTE=Hoogfriesland;162220272]Ik weet niet of je ooit in Londen, Frankfurt of Parijs bent geweest, maar daar staan heel wat meer hogere torens, dus daarin gaat Rotterdam zich niet onderscheiden.
Quote:

Zowel in Parijs als in Londen vind ik dat allemaal niet echt tot zijn recht komen.
Parijs: La Defense oogt toch wat rommelig, en de Tour Montparnasse is maar een eenling, gedateerd en niet echt aantrekkelijk.
Londen: De Docklands zijn wel een landmark, met Canary Wharf als blikvanger. The Shard is wel hoog, maar staat ook weer in zijn eentje, dus geen samenhang. En de hoogbouw in de City oogt naar mijn idee nogal rommelig, en de gebouwen hebben weinig "smoel". Op de een of andere manier past het niet bij Londen, vind ik.

In Rotterdam komen de gebouwen dan allemaal veel beter tot zijn recht.
mee eens. Ik wandel veel in Londen en de aanwezige hoogbouw is zeker een verrijking. Maar Londen is vooral een historische stad.
Ik zou Londen een stad met hoogbouw noemen. Zeker, als stad, meer stad dan een veel kleinere stad als Rotterdam. Maar Rotterdam is een hoogbouw stad.
Hoewel kleiner ademt deze stad hoogbouw en moderniteit. Dat is schitterend, en onderscheidend, in ieder geval uniek in Nederland.
Old September 13th, 2019, 04:58 PM   #11196
Capzilla
robkaper.nl

Capzilla's Avatar

Londen heeft nu eenmaal vele gezichten, van Brits middeleeuws tot modern, van Victoriaans tot Venetiaans (Regent's Canal). Toen ik er in juli was waande ik me in Los Angeles. Of het "past" weet ik niet, Londen is gewoon een klasse apart.

Old September 13th, 2019, 05:21 PM   #11197
angeladevi
Registered User

angeladevi's Avatar

Thanks voor de detailfoto's van de vijzelconstructie. Ben benieuwd hoe straks de knikverkorters van de verticale kolommen er uit zien.
Old September 16th, 2019, 07:31 AM   #11198
Betonbonbon
Betonman sinds decennia

Betonbonbon's Avatar

Likes (Received): 20

Bedankt voor de mooie foto's.
Eindelijk is de hijsloods een stukje de lucht in en kun je zien dat ze druk bezig zijn met de eerste verdieping.
Old September 16th, 2019, 12:52 PM   #11199
overbuurman
Registered User

overbuurman's Avatar

Likes (Received): 2222

het bouwterrein ligt inmiddels behoorlijk vol met 'van alles'

Old September 16th, 2019, 02:50 PM   #11200
Jeff010
Registered User

Jeff010's Avatar

Likes (Received): 2840

Untitled by Jeff 010, on Flickr